دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پروژه سیستم حسابداری حقوق و دستمزد (کارخانه فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران)

هزینه حقوق و دستمزد بخش ملاحظه ای از هزینه های یک موسسه را بر خود اختصاص می دهد پر واضح است مدیریت واحدهای اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظمی در این زمینه دارند و از طرفی می دانید کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند . و همچنین باید توجه داشت که محاسبات تعیین حقوق و مزایا پر حجم و گسترده است و در ضمن به طور معمول قوانین کشورها ، واحدهای اقتصادی را ملزم نموده اند تا اطلاعاتی از تعداد کارکنان ، حقوق و دستمزد و مزایای مربوط را همه ماهه به دستگاه های ذیربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق و سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات دارند در نتیجه موارد فوق ایجاد یک سیستم منظم و دقیق را برای حقوق و دستمزد ضروری کرده است .

بنابراین یک سیستم حقوق و دستمزد باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوری و مبلغ صحیح قابل پرداخت به هر یک از کارکنان و دستگاههای مربوط را محاسبه کند و در ضمن روشهای کنترلی مناسبی برای جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیر قانونی به افراد سوء استفاده کننده را ایجاد نماید . باید اشاره کرد امروزه رایانه بخش عمده ای از محاسبات حقوق و دستمزد را در مدت زمان بسیار کوتاه انجام می دهد ولیکن رایانه ابزار در دست کاربران می باشد و داشتن اطلاعات در ارتباط با حقوق و دستمزد لازم و ضروری است .

فهرست مطالب

عنوان

فصل اول

خلاصه فارسی

مقدمه

اجزاء و عناصر سیستم حقوق و دستمزد

وظیفه دایره کارگزینی

حقوق و مزد مبنا

روشهای پرداخت دستمزد در موسسات تولیدی

طرح های تشویقی حقوق و دستمزد

طرح تشویقی پارچه کاری

طرح تشویقی صد در صد

طرح تشویقی دسته جمعی

سهیم کردن کارگران در سود

حسابداری حقوق و دستمزد

طبقه بندی کار

طبقه بندی فعالیتی

طبقه بندی مسئولیتی

طبقه بندی از نظر ردیابی

دوایر کنترل کننده حقوق و دستمزد

دوایر کارگزینی

دایره برنامه ریزی تولید

دایره ثبت اوقات کار

فصل دوم

کارت ساعات

حقوق پایه

حسابداری مربوط به هزینه های حقوق و دستمزد

اضافه کاری

شب کاری

کار مختلط

کار متناوب

نوبت کاری

پاداش

دستمزد تعطیلات

دستمزد تعطیلات رسمی

روش های ثبت هزینه و دستمزد و ایام مرخصی

اوقات تلف شده

طرح های تشویقی و اهداف آن

طرح پارچه کاری

طرح تشویقی پاداش دسته جمعی

فصل سوم

حسابداری حقوق و دستمزد

جمع آوری یا جمع بندی ساعات روزهای کارکرد

تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد

کسور حقوق و دستمزد

مالیات حقوق و دستمزد

حق بیمه های اجتماعی

ویژگی های سیستم حقوق و دستمزد

مراحل مختلف طراحی سیستم حقوق و دستمزد

روشهای ارزشیابی شغل

روش امتیازی

روش مقایسه عوامل

روش طبقه بندی مشاغل

روش رتبه بندی شاغل

پرداخت به مشاغل مدیریتی

پرداخت به مشاغل حرفه ای

تعریف ستون های محاسبه حقوق و دستمزد

محاسبه حقوق و دستمزد

فصل چهارم

تاریخچه شرکت

شرکت فرآوری و ساخت

خدمات رفاهی پرسنل

انواع بیمه

تکنولوژی شرکت

کیفیت

صندوق

حساب بانک

پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان

تنخواه گردان

گزارش فروش

فصل پنجم

نتیجه گیری

منابع

صفحه

1

1

1

2

3

4

5

6

7

14

14

14

14

14

15

15

15

16

17

17

17

18

18

18

19

19

19

21

21

21

22

22

23

24

25

25

25

25

26

26

27

28

29

29

30

30

31

33

33

33

34

35

35

36

37

38

39

40

40

41

41

42

43

45



خرید فایل


ادامه مطلب ...

تغییر اوضاع و احوال و تأثیر در اجرای تعهد

بی گمان عصر حاضر، عصر تحول ودگرگونی است، عصر پیشرفت و تکنولوژی است، عادات و رسوم و روابط اجتماعی دقیقاً دگرگون شده است و نیاز های امروز جوامع بشری چهره ای تازه به خود گرفته و از اساس متحول شده است. از سوی دیگر، تحولات و پیشرفتهای حیرت آور علوم و فنون در سالهای اخیر، ایجاد ارتباط و همبستگی بیین ملتها را یک ضرورت انکار ناپذیر ساخته است، چندان که این عصر را «عصر ارتباطات » یا به تعبیر دقیق تر «عصر انفجار اطلاعات» نامیده اند. در شرایط کنونی سر نوشت کشورها چنان به هم وابسته و مربوط شده است که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی در گوشه ای از جهان به سر برد، زیرا جدایی و اتروای یک ملت بقا و حیات آن را بخ مخاطره می اندازد. بر همین اساسی، همراه با رشد صنعتی واقتصادی و علمی جوامع، مناسبات میان دولتها در زمینه های مختلف گسترش می یابد و از همین نقطه تلاش برای اعتلا و ارتقای سطح این مناسبات آغاز می شود.

مقدمه ......................................................................................................................... 1

فصل اول: کلیات......................................................................................................... 5

فصل دوم: تاریخچه..................................................................................................... 9

فصل سوم: مبانی نظریه تغییر اوضاع و احوال................................................................ 12

مبحث اول: مفهوم حقوقینظریه تغییر اوضاع و احوال..................................................... 15

گفتاراول: عناصر سازنده اصل ربوس............................................................................ 15

مبحث دوم: نظریه اوضاع و احوال در حقوق ایران........................................................ 22

گفتار اول: نظریه تغییر اوضاع و احوال در قانون مدنی ایران.......................................... 23

نتیجه گیری.................................................................................................................. 36



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی فقهی و اقتصادی ابزار تأمین مالی مشارکت کاهنده

از آنجا که ربا در اسلام تحریم شده، متخصصان مالی مسلمان می‌کوشند قراردادهایی که با موازین شرع سازگار باشد، به عنوان بدیل معامله‌های ربوی معرفی کنند. یکی از این قراردادها که با استفاده از عقد شرکت پیشنهاد شده «مشارکت کاهنده» است. قرارداد پیش‌گفته می‌تواند انگیزه‌های صاحبان سپرده‌ را از یک‌سو و انگیزۀ فعالان اقتصادی را از سوی دیگر تأمین کند.

از قرارداد پیش‌گفته می‌توان برای احداث و خرید انواع طرح‌ها و دارایی‌ها به‌ویژه مسکن استفاده کرد. ویژگی‌ها و مزیت‌های مشارکت کاهنده نسبت به عقدهایی مانند: اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی، قابلیت طراحی ابزار مالی آن است که باعث استقبال از آن شده است. همان‌طور که این قرارداد به عادلانه‌شدن توزیع درآمد که از هدف‌های نظام اقتصادی اسلام است کمک می‌کند. مقاله پیش‌رو که ماهیت تحلیلی اکتشافی دارد، به دنبال بررسی فقهی و طراحی مدل عملیاتی بانکی و اوراق مالی مبتنی بر مشارکت کاهنده براساس فقه امامیه است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

پیشینۀ تحقیق

تعریف مشارکت کاهنده

مزیت‌های استفاده از مشارکت کاهنده

مقایسۀ مشارکت کاهنده با اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی

ماهیت فقهی مشارکت کاهنده

دیدگاه مختار درباره ماهیت فقهی مشارکت کاهنده

شبهه‌های مشارکت کاهنده

1. مشارکت کاهنده مصداق دو بیع در یک بیع

2. حیلۀ ربا

3. مشارکت کاهنده قراردادی همراه با اکراه

مشارکت کاهنده و شرایط صحت شرط

منافات نداشتن با مقتضای عقد

مجهول نبودن

کاربرد بانکی مشارکت کاهنده

مدل‌های عملیاتی مشارکت کاهنده

مزیت الگوی پیشنهادی

مدل‌های عملیاتی برای احداث دارایی

کیفیت تقسیم سود

مبنای تعیین قیمت

قیمت‌‌گذاری در شرایط تورمی و ضوابط فقهی

اوراق مشارکت کاهنده

بازار ثانوی اوراق مشارکت کاهنده

اوراق مشارکت کاهنده به عنوان ابزار سیاست پولی

پیوست‌های فقهی

شرط فعل

شرط نتیجه

نوع شرط مندرج در مشارکت کاهنده

لزوم تعیین اجاره‌بها و قیمت مبیع

لزوم تعیین ثمن در بیع

شرایط مشارکت کاهنده

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

منابع و مآخذ



خرید فایل


ادامه مطلب ...

شناسایی و اجرای بین‌المللی اسناد

رشد و گسترش میزان روابط حقوقی اتباع کشورهای مختلف در عرصه‌های گوناگون، حقوق ثبت را در بخش اجرای اسناد با چالش جدیدی روبرو ساخته و چگونگی آن را جزو مسائل قابل توجه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی قرار داده است. این مقاله سعی دارد از ابعاد مختلف و با استفاده از نظرات حقوق‌دانان و مقررات بین‌المللی و قواعد حل تعارض مقررات داخلی موضوع شناسایی و اجرای بین‌المللی اسناد را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و مشکلات و راه‌حل‌های آن را ارائه نماید.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فصل اول ـ کلیات

مبحث اول ـ تعاریف

الف ـ تعریف شناسایی و اجرای بین‌المللی اسناد

ب ـ تعریف سند

ج ـ تعریف شناسایی

دـ تعریف اجرا

ه‍ ـ تفاوت بین شناسایی و اجرا

و ـ سابقه شناسایی و اجرای اسناد خارجی

مبحث دوم: مبانی نظری شناسایی اجرای اسناد خارجی

الف: نظریه نزاکت

انتقاد از نظریه نزاکت

ب ـ نظریه تعهد حقوقی

ج ـ نظریه حقوق مکتسب

د ـ نظریه رفتار متقابل: (شرط معامله متقابل)

فصل دوم: روش‌های مختلف شناسایی و اجرای اسناد خارجی

مبحث دوم: شناسایی و اجرای محدود اسناد خارجی

مبحث چهارم: سایر روش‌ها

الف: سیستم کنترل نامحدود

ب: سیستم عمل متقابل (پذیرش مشروط)

ج: سیستم پذیرش غیرمشروط

فصل سوم:

شرایط شناسایی و اجرای اسناد خارجی

مبحث اول: شرایط شناسایی و اجرا

الف: صلاحیت مرجع تنظیم کننده

مبحث دوم:

موانع شناسایی اجرای اسناد خارجی

الف ـ مغایرت با نظم عمومی

فصل چهارم: شناسایی و اجرای اسناد خارجی در حقوق ایران

مبحث اول: سابقه شناسایی و اجرای اسناد خارجی در ایران

مبحث دوم: شرایط و میزان اعتبار اسناد خارجی در ایران

مبحث سوم: اجرای اسناد لازم الاجرای خارجی در ایران

نتیجه

منابع



خرید فایل


ادامه مطلب ...

«اصالة الصّحة»یا اصل صحت قراردادها در حقوق ایران

قوانین هر جامعه‌ای بر پایه عقاید و عرف و عادت مرسوم و سنن آن جامعه استوار است. عناوین و اصطلاحاتی که قوانین کشور ما از عرف جامعه خود مخصوصاً از قواعد مربوط به احکام اسلامی و قواعد متداول در السنة فقها پذیرفته است، بسیار زیاد است که از جمله آنها می‌توان قاعده یا اصل صحت (اصالة الصحّة) را نام برد. این اصل که در فقه شیعه مقام ارجمندی دارد در کتاب‌های بسیاری از فقهاء شیعه دربارة آن سخن رفته و در موارد متعددی به آن استناد گردیده و فقه اهل سنت نیز با آن ناآشنا نمی‌باشد.

در قوانین ایران نیز اصل یاد شده کاربرد فراوانی داشته و مواد متعددی از قوانین ما نیز براساس این اصل تنظیم و تصویب گردیده است و آنچه که عمدتاً در این نوشته مورد بحث قرار می‌گیرد کلیاتی راجع به اصل صحت و ضرورت و تأثیر آن در قوانین است. علی‌هذا از سابقه تاریخی و ماهیت آن و همچنین اصل صحت در شبهه حکمی و موضوعی و تعارض استصحاب با اصل صحت و اصل صحت در فقه اهل سنت نیز به لحاظ مناسبت آنها با موضوع تحقیق سخن خواهد رفت. همچنین اصل صحت و کاربرد آن در تفسیر قراردادها و اصل صحت در قانون مدنی ایران مباحث دیگری از این نوشته را تشکیل می‌دهد.

بخش اول این بررسی، شامل تعریف و کلیاتی در باب ضرورت اصل صحت و در بخش دوم به سابقة تاریخی اصل صحت اشاره خواهد شد. ماهیت اصل صحت بخش سوم و ادله صحت، بخش چهارم و اصل صحت در شبهه حکمی و موضوعی نیز بخش پنجم این نوشته را تشکیل می‌دهد. در بخش ششم از تعارض اصل صحت با استصحاب در بخش هفتم از تأثیر اصل صحت در تفسیر قراردادها سخن خواهد رفت. در بخش هشتم، از اصل صحت در فقه اهل سنت و در بخش نهم از اصل صحت در قانون مدنی و رویة قضایی بحث خواهد شد و سرانجام در بخش دهم نتایج کلی بحث و بررسی دربارة اصل صحت بیان خواهد شد.

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول

« تعریف و ضرورت اصل صحت»

بخش دوم:

سابقة تاریخی (حقوق تطبیقی)

بخش سوم:

«ماهّیت اصل صحت»

بخش چهارم:

«اصل صحت و شبهة حکمی و موضوعی»

بخش پنجم:

«تعارض اصل صحت و استصحاب»

بخش ششم:

«ادلّه اصل صحت»

بخش هفتم:

«اصل صحت در تفسیر قراردادها»

بخش هشتم:

«اصل صحت در فقه اهل سنت و سایر مذاهب»

بخش نهم:

«اصل صحت در قانون مدنی و رویة قضایی»

بخش دهم:

«نتیجه تحقیق و بررسی»

منابع



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی رابطه بین رضایت شغلی دبیران با رفتار شهروندی سازمانی

مطالعه رفتار افراد در محیطهای کاری از دیرباز موردتوجه اندیشمندان علوم مدیریت بوده است و با ظهور رشته رفتار سازمانی در سالهای نخست دهۀ 1960، در این امر جدیت بیشتری به عمل آمد. بسیاری از مطالعات صورت گرفته ، سعی در تقسیم بندی رفتارها و علل بروز آن ها داشته اند. مباحثی نظیر: ادراک، انگیزش ، نگرشهای شغلی و ... از جمله مواردی هستند که به بررسی ریشة بسیاری از رفتارهای آدمی در محیط کار می پردازند.

اما امروزه توجه روانشناسان و رفتارشناسان به وجود تفاوت هایی در رفتارهای رسمی با رفتار های غیر رسمی کارکنان در محیط کار که برای سازمانها مفید و سودمند هستند ولی در شرح شغل کارکنان وجود ندارند و اغلب بوسیله سیستم پاداش سازمانها شناخته نمی شوند متمایل شده است. این رفتارهای غیر رسمی که از سوی کارکنان به نمایش گذاشته می شوند تحت عناوین گوناگونی مشخص شده اند که شایعترین آنها رفتار شهروندی سازمانی می باشد.

از سویی در دنیای بسیار رقابتی امروز، سازمانها در جستجوی شیوه های نوین جهت حداکثر نمودن عملکرد و تلاش کارکنان شان هستند. بزرگترین و اصلی ترین سرمایه هر سازمان، سرمایه انسانی آن است که سایر سرمایه گذاریهای سازمان را تحت الشعاع قرار می دهد ودستیابی به اهداف سازمانها تا حد زیادی در گرو عملکرد مناسب و صحیح کارکنان است.

با توجه به اینکه ترغیب رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان امکان پذیر نیست. بنابراین، برای تشویق این گونه رفتار ها در بین کارکنان بایستی به تقویت پیش زمینه های آنها پرداخت. یکی از این پیش زمینه ها رضایت شغلی می باشد.

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه رضایت شغلی دبیران با رفتار شهروندی سازمانی آنان در دبیرستانهای دولتی شهرستان ملکان می باشد. که بدین منظور پنج فرضیه فرعی و یک فرضیه اصلی طراحی شد و اطلاعات مورد نیاز جهت تحلیل فرضیه های تحقیق از طریق پرسشنامه طراحی شده که در نمونه آماری که بر اساس فرمول کوکران 129 نفر محاسبه شد و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای پخش و پس از جمع آوری و تحلیل کلیه فرضیه ها مورد تأئید قرار گرفتند که برای آزمون فرضیه ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.

یعنی بین رضایت شغلی و ابعاد آن(رضایت از کار، رضایت از مافوق، رضایت از همکار، رضایت از ترفیع، رضایت از حقوق) با رفتار شهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

ضرورت و فواید پژوهش

اهداف تحقیق

روش تحقیق

جامعه و نمونه آماری

ابزار جمع آوری اطلاعات

اعتبار(Validity) و پایایی(Reliability) ابزار جمع آوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل داده های آماری

تجزیه و تحلیل استنباطی داده های آماری( آزمون آماری فرضیه های تحقیق )

آزمون فرضیه اصلی

نتایج و یافته های توصیفی

نتایج و یافته های استنباطی

پیشنهادات

پیشنهاداتی برای مطالعاتی آتی

منابع

جدول شماره1: مقدارآلفای کرونباخ به تفکیک هر سازه

جدول شماره 2 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از کار با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 3 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از مافوق با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 4 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از همکار با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 5 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از ترفیع با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 6 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از حقوق با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 7 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت شغلی با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 8 : توصیف مدل

جدول شماره9: ANOVA



خرید فایل


ادامه مطلب ...

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM

هدف از پژوهش حاضر ، بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در استان کرمانشاه با استفاده از مدل پذیرش فناوری می باشد. این پژوهش از نوع تحقیقات پیمایشی است که برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ترجمه شدهی دیویس(1989) استفاده گردید. به منظورسنجش روایی پرسشنامهی مذکور از روش ترجمهی معکوس بهرهگرفته شد. اعتبار این پرسشنامه توسط پانل متخصصان تایید گردید، و پایایی آن به وسیله ی آزمون آلفای کرونباخ برای کلیه ی بخش ها بالاتر از 7/0 محاسبه شد. جامعة آماری این مطالعه را 52 نفر از هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در شهرستانهای کرمانشاه ، اسلام آباد غرب، سنقر، روانسر، قصرشیرین و بیستون تشکیل دادهاند که با توجه به محدود بودن جامعه از روش سرشماری استفاده گردید. نتایج حاصل ازتحلیل مسیر نشان داد که متغیرهای برداشت ذهنی از مفید بودن و نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات اثر مثبت ومعنی داری بر تصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات داشتند، وتصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات نیز اثرمثبت و معنی داری بر استفاده از فناوری اطلاعات داشت. همچنین برداشت ذهنی ازآسانی استفاده از فناوری اطلاعات بر نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات اثر مثبت ومعنیداری داشت. نتایج این مطالعه میتواند دستاوردهایی برای برنامهریزان آموزش متوسطهکشاورزی داشته باشد، بدین صورت که سیاست‌گذاران آموزش متوسطه‌ی کشاورزی می‌توانند مفید بودن فن‌اوری اطلاعات را در فرآیند یاددهی- یادگیری به هنرآموزان متدکر شوند و از طرفی آموزش درحد تسلط می‌تواندآسانی استفاده از فناوری اطلاعات را در هنرآموزان تقویت نماید.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

پیشینهی تحقیق

روش تحقیق

یافته های پژوهش

الف- بخش توصیفی

ب- بخش استنباطی

بحث و نتیجه‌گیری

منابع

جدول1: ضرایب آلفای محاسبه شده.

جدول2. درصد فراوانی مدت استفاده‌ی روزانه‌ی هنرآموزان از فناوری اطلاعات

جدول3: ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش.

جدول4. بررسی اثرات مستقیم، غیرمستقیم وکل متغیرها بر متغیر وابسته(استفاده)

شکل1. مدل پذیرش فناوری (دیویس، باگوزی، و وارشاو، ۱۹۸۹)

شکل2 . نمودار مسیر مدل مفهومی (TAM) مدل برونداد



خرید فایل


ادامه مطلب ...

طراحی الگوی ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی کارکنان

این مقاله براساس طرح تحقیق «طراحی الگوی ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی» تنظیم گردیده است. ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی یکی از مهمترین و ضروری ترین و و در عین حال پیچیده ترین و مسئله برانگیزترین وظایف نظام آموزش در کلیه سازمان ها و انواع آموزش های تخصصی ضمن خدمت به شمار می آید.

این تحقیق براساس مطالعات گسترده کتابخانه ای و استفاده از نظرات و راهنمایی های علمای امر و نیز نتایج حاصل از فعالیت های میدانی شامل گردآوری اطلاعات از مدیران، سرپرستان، روسا و کارمندان شرکت توسعه نیشکر انجام شده است. اطلاعات و داده های میدانی به وسیله پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و با استفاده از تحلیل گر آماری SPSS، مولفه ها، عوامل و شاخص های مورد مطالعه، تجزیه و تحلیل و بررسی شدند. این طرح در مجموع به دنبال الگویی مناسب برای ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت مذکور است، لذا براساس اطلاعات جمع آوری شده از دو رشته فعالیت صورت گرفته، الگوی مناسب شناسایی، اصلاح و ویرایش شده و سپس برای سنجش اثربخشی دوره های آموزشی آن شرکت ارایه گردیده است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

طرح مسئله

دلایل تعیین اثربخشی برنامه های آموزشی

پیشینه تحقیق

تعدد در رویکرد و مدل های ارزیابی

یافته های تحقیق

معرفی الگوی پیشنهادی

ویژگی های فردی

ویژگی های آموزشی

ویژگی های سازمانی

عوامل موثر بر انتقال و کاربرد آموخته های آموزش در محیط کار از دید پاسخ دهندگان

الگوی مناسب برای ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی

مراحل ارزیابی اثربخشی آموزش مطابق با الگوی پیشنهادی

نتیجه گیری وپیشنهادها

منابع

جدول شماره ( 1 ) شاخص های فاکتور محیط در الگوی انتقالی

جدول شماره (2 ) شاخص های فاکتور ویژگی مشارکت کنندگان در دوره براساس الگوی انتقالی

جدول شماره ( 3 ) شاخص های فاکتور طراحی دوره آموزشی بر اساس الگوی انتقالی

جدول شماره(4): ضریب آلفای کل پرسشنامه

جدول شماره(5): ضریب آلفای هر یک از مولفه ها

جدول شماره(6) آلفای کرونباخ عوامل شانزده گانه پرسشنامه



خرید فایل


ادامه مطلب ...

ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین

تحقیق حاضر به ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین پرداخته است .تابه مطلوبیت وانسجام درونی هر یک از عناصربرنامه با یکدیگروهمچنین همراستایی هریک از اجزا برای تحقق اهداف آموزشی پی ببرد.در این تحقیق ابتدا به تعاریف وشکل گیری نظام آموزشی کاردانش ونظریه ها والگوهای برنامه درسی وپس از آن به ارزشیابی آموزشی ، که یکی از مهمترین مراحل برای تائید صحت اجرای برنامه می باشد پرداخته شده است تا به این نتیجه برسیم که اجرا برنامه درجهت مطلوب سرمایه گذاری قرارگرفته است، درغیراینصورت تعیین شود که نقاط ضعف برنامه چیست وچه گامهایی برای اصلاح آن باید صورت گیرد.

هدف دیگر تحقیق ، تعیین میزان مطلوبیت پذیرش دانش آموزان ، تعیین میزان بستر دانش افزایی مدرسین از طرف سازمان با توجه به اهداف برنامه می باشد.

تحقیق برای ارزیابی عناصر برنامه هشت سوال اصلی وبرای ارزیابی مطلوبیت پذیرفته شدگان رشته(دانش آموزان ) وارزیابی دانش افزایی مدرسین هرکدام یک سوال اصلی مطرح نموده و با 46 سوال فرعی با مقیاس چهار رتبه ای لیکرت درپرسشنامه محقق ساخته ، سنجیده شده است. روایی پرسشنامه توسط10 نفر از اساتیدرشته علوم تربیتی واعتبار آن پس از پاسخگویی پرسشنامه توسط 30 نفر از مدرسین رشته برابر با92/0 بدست آمده وتایید شده است ،پس ازجمع آوری پرسشنامه توسط مدرسین مناطق 19 گانه آموزش وپرورش که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، به بررسی داده ها پرداخته شده ونتایج ذیل حاصل گردیده است:

در تحلیل استنباطی ابتدا از آزمون x2 برای سنجش وابستگی هرگزینه سوال به سوال اصلی تحقیق پرداخته شده است .آنگاه احتمال انتخاب هر یک از4گزینه مساوی وبرابر 4/1 هر سوال مورد بررسی قرارگرفته است، نتایج آزمون x2 وابستگی هر یک از سوالات فرعی به سوالات پرسشنامه را تایید نموده است .

دررد یا پذیرش سوال ها از آزمون رتبه علامت ویلکاکسون استفاده شده است واین آزمون به دو صورت سوال ها را مورد بررسی قرارداده است :

  1. ارزیابی هر سوال نسبت به کل امتیاز پرسشنامه
  2. ارزیابی هر سوال نسبت به شاخص

در بررسی سوالات تحقیق با درصد اصمینان 95 نتایج ذیل حاصل گردید.

سوال 1: مواد آموزشی گنجانده شده در برنامه درسی براساس نیاز جامعه سنجش نشده است

سوال 2: ذی نفعان آموزشی ازاهداف این رشته آنگونه که تعریف شده رضایت ندارند

سوال 3: محتوای ارائه شده بافعالیتهای یادگیری و راهبردهای یاددهی - یادگیری مطابقت دارند

سوال 4: برنامه درسی تدوین شده با برنامه درسی اجرا شده مطابقت دارد

سوال 5: مواد آموزشی ، درجهت تحقق اهداف برنامه نمی باشد

سوال 6: ارزشیابی درجهت بهبود کیفیت یاددهی – یادگیری می باشد واز مطلوبیت برخوردارنیست

سوال 7: مطلوبیت تدریس این رشته ورضایت دانش آموختگان آن .تامین شده است

سوال 8: فضا وزمان اختصاص داده شده از مطلوبیت برخوردار است

سوال 9: معیار پذیرش دانش آموزان با اهداف نظام هماهنگی دارد

سوال 10: برای نیروهای آموزشی مطابق با نیاز رشته در جهت اهداف ،بستر دانش افزایی تامین نشده اس.



خرید فایل


ادامه مطلب ...

رابطه باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میان باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی با توجه به نقش واسطه ا‍‍ ی اهداف پیشرفت ، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی به روش تحلیل مسیر است. برای این منظور 473 نفر از دانشجویان رشته های علوم پایه(283 دختر و190پسر) دانشگاه پیام نور استان فارس به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به پرسشنامه ای متشکل از خرده مقیاس های باورهای معرفت شناختی، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی، راهبردهای شناختی و فراشناختی پاسخ دادند. نمره درس ریاضی 2 نیز بعنوان شاخص پیشرفت تحصیلی ریاضی منظور شد. نتایج پژوهش بطور کلی نشان داد که اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی نقش واسطه ای معناداری را در سطح 05/0>p در میان باور به ثابت بودن توانایی، باور به ساده بودن دانش، باور به قطعی بودن دانش و پیشرفت تحصیلی ریاضی ایفا می کنند ولی نقش واسطه ای این متغیرها در میان باور به سریع بودن یادگیری و پیشرفت تحصیلی ریاضی مورد تایید قرار نگرفت.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش و طرح تحقیق

جامعه و نمونه آماری

ابزار گردآوری داده ها

یافته های پژوهش

مشخصه‌های برازندگی مدل و مدل برازش شده

بحث و نتیجه گیری

منابع

جدول 1 : مشخصه های برازندگی تحلیل عاملی تاییدی خرده مقیاسها

جدول 2: شاخص های آمار توصیفی متغیرهای پژوهش

جدول 3: ماتریس همبستگی متغیرها متغیرهای پژوهش

جدول 4 : اثرات مستقیم، غیر مستقیم و کل متغیرهای پژوهش بر یکدیگر

جدول 5: مشخصه‌های نکویی برازندگی مدل پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی

شکل 1-1 نمودار مسیر مدل درونداد پژوهش



خرید فایل


ادامه مطلب ...