دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود مقاله روشهای نگهداری مواد غذایی

» :: دانلود مقاله روشهای نگهداری مواد غذایی
روشهای نگهداری مواد غذایی

شرح مختصر : خشک کردن، یکی از روش های نگهداری طولانی مدت از غذاهاست. این فرایند با گرفتن آب موجود در ماده غذایی صورت می گیرد. آب خود سبب فساد ماده غذایی شده و به رشد موجودات ریز زنده کمک می کند. معمولاً آب موجود در ماده غذایی ضمن تبخیر از دست می رود (خشک کردن در جریان هوا، خشک کردن زیر نور آفتاب، دودی کردن یا خشک کردن به وسیله باد). اما در خصوص خشک کردن ماده غذایی به وسیله منجمد کردن آن، ماده غذایی را ابتدا در فریزر قرار می دهند و پس از یخ بستن، آب موجود در آنرا طی فرایند تصعید (تبدیل جامد به گاز) می گیرند. روش های مختلفی برای خشک کردن مواد غذایی وجود دارد. هر کدام از این روش ها، مزایای خاص و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. بسیاری از غذاها و میوه ها را با استفاده از این روش می توان تا مدت طولانی نگهداری نمود، از جمله گوشت گاوی که در نور آفتاب خشک شده باشد، میوه هایی که آب بسیار زیادی دارند همچون کشمش، آلو، انجیر و خرما. استفاده از گوشت های نمک سود و خشک شده در تهیه غذاهای سنتی کاربرد دارد. ابتدا گوشت را به مدت چند روز داخل آب نمک قرار می دهند تا گوشت همچنان سالم بماند. سپس گوشت را در برابر نور آفتاب قرار می دهند تا خشک شود. این کار را در فصل های سرد انجام می دهند؛ زمانی که دمای هوا در روز، زیر صفر باشد. سپس گوشت حاصله را طی فرایندهای دیگری عمل آورده و بعد از آن می توان از این گوشت برای تهیه سوپ یا دیگر غذاها استفاده نمود.

فهرست :

تعریف

روش هایی جدید برای نگهداری غذا

نگهداری سبزی و میوه ( کاربردی )

آلوی سردرختی

آماده‌سازی

حفظ و نگهداری غذاها

کنسرو کردن

نمک سود کردن (شور گذاشتن)

مربا ها و ژله ها

انجماد

خشک کردن

روش های نامطمئن کنسروسازی

نگهداری سبزیجات

نگهداری میوه ها

نگهداری محصولات لبنی

نگهداری محصولات گوشتی

نگهداری دیگر محصولات مواد غذایی

اطلاعات اولیه

خشک کردن

دود دادن

سرد کردن

حرارت دادن


خرید و دانلود محصول

1394/08/20
آلوی سردرختی , انجماد , حرارت دادن , حفظ و نگهداری غذاها , خشک کردن مواد غذایی , دود دادن , روش های نامطمئن کنسروسازی , روش هایی جدید برای نگهداری غذا , کنسرو , مربا ها و ژله ها , نگهداری دیگر محصولات مواد غذایی , نگهداری سبزیجات , نگهداری محصولات گوشتی , نگهداری محصو



لینک منبع :دانلود مقاله روشهای نگهداری مواد غذایی

دانلود مقاله روشهای نگهداری مواد غذایی - پروژه دات کام www.prozhe.com/مقاله-روشهای-نگهداری-مواد-غذایی‎Cached Similar29 سپتامبر 2015 ... عنوان مقاله : روشهای نگهداری مواد غذایی. قالب بندی : Word. قیمت : رایگان. شرح مختصر : خشک کردن، یکی از روش های نگهداری طولانی مدت از غذاهاست. دانلود مقاله رایگان/روشهای نگهداری مواد غذایی | خشک کردن، www.ghatreh.com/.../دانلود-مقاله-رایگان-روشهای-نگهداری-مواد-غذایی‎Cached Similar5 ا کتبر 2015 ... خشک کردن، یکی از روش های نگهداری طولانی مدت از غذاهاست. این فرایند با گرفتن آب موجود در ماده غذایی صورت می گیرد. مقاله روش های نگهداری مواد غذایی به طریق سنتی و تقسیم بندی روش ها bankmaghale.ir/مقاله-روش-های-نگهداری-مواد-غذایی-به-طری/‎Cached Similarبلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله روش های نگهداری مواد غذایی به طریق سنتی و تقسیم بندی روش ها نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ... مقاله در مورد روش ها ی نگهداری مواد غذایی - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-روش-ها-ی-نگهداری-مواد-غذای.htm‎Cachedتعریف خشک کردن، یکی از روش های نگهداری طولانی مدت از غذاهاست. این فرایند با گرفتن آب موجود در ماده غذایی صورت می گیرد. آب خود سبب فساد ماده غذایی شده و به رشد. پایگاه خبری شباویز - دانلود مقاله رایگان/روشهای نگهداری مواد غذایی shabaveiz.ir/detail/News/393934/9042‎Cached Similar5 ا کتبر 2015 ... خشک کردن، یکی از روش های نگهداری طولانی مدت از غذاهاست. این فرایند با گرفتن آب موجود در ماده غذایی صورت می گیرد. آب خود سبب فساد ماده غذایی شده ... PDF مقاله اصول نگهداری مواد غذایی - نیازمرکزی | NiazeMarkazi www.niazemarkazi.com/papers/10005574.html‎Cached Similarاصول نگهداری مواد غذایی,دانلود مقالات صنایع غذایی,مقاله PDF, شرح:انواع فرآیند نگهداری مواد غذایی 1- پاستوریزه سازی(PASTEURIZATION): روشی برای کشتن اغلب ... دانلود تحقیق و مقاله کامل در مورد روشهای نگهداری مواد غذایی (با قابلیت ... campiran.ir/project-8219-دانلود-تحقیق-و-مقاله-کامل-در-مورد-روش/‎Cachedدانلود تحقیق و مقاله کامل در مورد روشهای نگهداری مواد غذایی (با قابلیت ویرایش .... به همین دلیل است که اغلب راههای سنتی برای خشک کردن مواد غذایی چندان مطلوب نیست. دانلود مقاله روشهای نگهداری مواد غذایی | مجموعه آموزشی و مشاوره‌ای دکتر ... edu-hesabi.ir/محصول-8262-دانلود-مقاله-روشهای-نگهداری-مو/‎Cached28 جولای 2016 ... شرح مختصر : خشک کردن، یکی از روش های نگهداری طولانی مدت از غذاهاست. این فرایند با گرفتن آب موجود در ماده غذایی صورت می گیرد. آب خود سبب ... مقاله بهبود روش های فرآوری و نگهداری مواد غذایی با استفاده از روش های نوین www.civilica.com/Paper-NCFOODI21-NCFOODI21_1004=بهبود-روش-های-فرآوری-و-نگهداری-مواد-غذایی-با-استفاده-از-روش-های-نوین.html‎Cached Similarمقاله بهبود روش های فرآوری و نگهداری مواد غذایی با استفاده از روش های نوین, در بیست و یکمین کنگره ملی ... راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله ... خرید و دانلود PDF مقاله. عنوان مقاله : روشهای نگهداری مواد غذایی saate-kooki.rozblog.com/post/329‎Cachedدانلود مقاله آماده با موضوع روشهای نگهداری مواد غذایی(فرمت word) و 16 ... cmpeng.ir/?p =50592 8 ژوئن 2016 ... خشک کردن، یکی از روش های نگهداری طولانی مدت از غذاهاست.