دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

کنترل کیفیت (QC)

» :: کنترل کیفیت (QC)

چکیده

با وجود کشمکش‌های تجاری برای جلب رضایت مشتریان و فتح بازارهای رقابتی، نیاز به تولید محصولات و ارائه خدمات قابل اطمینان به طور روزافزونی بیشتر می‌شود. عرصه کنونی کسب و کار ، تصویری جدید از سازمان ارائه می کند با این نگرش جدید، سازمان مجموعه ای از فرایندهایی است که هدف آنها ایجاد ارزش برای مشتری است و مستلزم ایجاد ارزش برای مشتری ، آفرینش ارزش در خود سازمان است . چالش فرا روی اکثر مؤسسات تولیدی و خدماتی هنگام مواجه شدن با تنزل کیفیت کالا و خدمات آن مؤسسات، یافتن علل کاهش کیفیت و خدمات این سازمان‌ ها است. کارشناسان دلایل پائین بودن کیفیت کالا و خدمات را معمولاً در سوء مدیریت، عدم برنامه‌ ریزی مناسب و کم بها دادن به وظیفه کنترل کیفیت می‌ دانند. اولین مسئول حفظ کیفیت محصول و یا خدمات، مدیرآن مؤسسه تولیدی یا خدماتی است. زیرا مدیـــران بــایــد مــراحــل پیشرفت کــار را در تمــامی رده های شغلی در سیستم خود کنترل نمایند.

از بالاترین مسئول اجرائی تا کارمندان ساده باید زیر نظر مدیر باشند. این مدیر است که تقدم و تاخرها را مشخص می کند. و به کارمندان نشان می دهد چه اقدامی از همه مهم تر است البته تمام کارمندان هم باید خط‌ مشی تعیین شده از طرف مدیر را بپذیرند و تابع مقررات وی باشند. کنترل کیفیت در حقیقت در نقش چشم و گوش مدیریت است تا او را آگاه کند که آیا سیستم به خوبی کار می‌کند یا اینکه نیاز به کارهای اصلاحی دارد.

کلمات کلیدی: کیفیت، کنترل کیفیت، کنترل، نمودار آماری، کنترل پروژه



فهرست مطالب

چکیده ‌د

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه. 2

کیفیت.. 4

کنترل. 6

عوامل اساسی و مؤثر در کیفیت.. 7

عوامل ایجاد کالاهای بی کیفیت.. 7

فصل دوم. 8

مبانی و مفاهیم. 8

کنترل کیفیت چیست؟ کار کارشناس کنترل کیفیت کدام است؟ 9

کنترل کیفیت (QC) 10

فعالیت های کنترل کیفیت.. 13

تاریخچه ی کنترل کیفیت.. 14

مدیریت کیفیت.. 16

تاریخچه ی مدیریت جامع کیفیت.. 16

اهداف کنترل کیفیت.. 18

فعالیت های کنترل کیفیت.. 18

کنترل کیفیت جامع (فراگیر) 19

کنترل کیفیت چند متغیره 19

نظام کیفیت مبتنی بر کنترل کیفیت.. 20

نظام کیفیت مبتنی بر تضمین کیفیت.. 20

دوایر و حلقه های کنترل کیفیتی در سازمان ها 21

تاریخچه ی پیدایش دوایر کنترل. 21

حلقه های کیفیت.. 23

وظایف حلقه های کیفیت.. 24

عوامل مهم در اجر?



لینک منبع :
کنترل کیفیت (QC)

کنترل کیفیت (QC) - کارشناس ;کنترل کیفیت controlquality.blogsky.com/1394/07/21/post-2/‎Cached13 ا کتبر 2015 ... کنترل کیفیت (QC). یک روش یا مجموعه ای از روش در نظر گرفته شده به اطمینان حاصل شود که یک محصول تولید شده و یا خدمات انجام پایبند به یک ... کنترل کیفیت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کنترل_کیفیت‎Cached Similarدر مدیریت کیفیت و مهندسی و تولید صنعتی، بخش کنترل کیفیت (به انگلیسی: Quality control ، به اختصار QC )،و مهندسی کیفیت به بخشی گفته می‌شود که به ... حلقه های کنترل کیفیت Qc - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/f499/t44176.html‎Cached Similar4 ژوئن 2008 ... حلقه های کنترل کیفیت Qc. مقدمه به‌منظور دست‌یابی به الگوهای بهینه حل مساله و ایجاد بهبود در سازمان‌ها، گروه‌های حل مساله یکی از راه‌کارهای مورد استفاده ... کنترل کیفیت چیست؟ | Azita Adib pour | LinkedIn https://www.linkedin.com/.../کنترل-کیفیت-چیست-azita-adib-pour‎Cached Similar11 مارس 2015 ... مقدمه در مهندسی و تولید صنعتی، بخش کنترل کیفیت و مهندسی کیفیت به بخشی گفته میشود که به درست کردن روشهایی مشغول است تا کارخانه ... تفاوت بین QA ،QC و Testing چیست؟ bazresifani.com/Forum/Post/29‎Cached Similar6 ژانویه 2014 ... مهترین تفاوت بین آنها این است که QA برپایه فرآیند و QC براساس ... Testing برای کیفیت اطمینان از کیفیت نمی باشد بلکه کنترل آن می باشد. تفاوت QA و QC و software testing - جواب یاب javabyab.com/5704/تفاوت-qa-و-qc-و-software-testing‎Cached Similar5 ا کتبر 2013 ... quality control (QC) ﮐﻨﺘﺮل ﮐﯿﻔﯽ یعنی اﻃﻤﯿﻨﺎن از اﯾﻨﮑﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ و روﯾﻪﻫﺎی ﮐﯿﻔﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﺗﯿﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪدﻫﻨﺪه ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد و هدفش ارزیابی محصول توسعه داده شده است. تفاوت تضمین کیفیت و کنترل کیفیت - گواهینامه استاندارد ISO و CE www.ce-iso.ir/.../7-difference-between-quality-assurance-and-quality-control‎Cached Similarتفاوت تضمین کیفیت و کنترل کیفیت. ... تضمین کیفیت موثر و کارا باید تمام مراحل اعم از برنامه ریزی و گام های کنترل کیفیت( QC ) را مورد ارزیابی قرار دهد. شرکت | واحد کنترل و کیفیت (QC ) snsahar.sahargroup.ir/Page/2292/واحد-کنترل-و-کیفیت-(QC-).html‎Cachedواحد کنترل و کیفیت : واحد کنترل کیفیت ثمین نان سحر مجهز به مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی بوده و با بهره گیری از متخصصان امور ... Daniellee Iran » کنترل کیفیت (QC) danielleeiran.com/qc/‎Cachedکنترل کیفیت (QC). Quality. برای دنیلی، کیفیت مقوله ای موقت نیست، موضوعی که فقط در انتهای چرخه تولید به آن توجه شود، بلکه کیفیت کلید تفکر، طراحی و ... تاریخچه کنترل کیفیت QC - دوره بازرسی|خطوط لوله www.mbsafa.ir/.../کنترل-کیفیت...qc/تاریخچه-کنترل-کیفیت-qc‎Cached Similarتاریخچه کنترل کیفیت QC. مرغوبیت و کیفیت کالا و خدمات نشان دهنده درجه شکوفایی و میزان بلوغ صنعتی می باشد و بدون شکوفایی و افزایش بلوغ و فهم و دانش ...