دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

رمان بیگانه اثرآلبرکامو

» :: رمان بیگانه اثرآلبرکامو
این کتاب داستان یک مرد درونگرا به نام مرسو را تعریف می‌کند که مرتکب قتلی می‌شود و در سلول زندان در انتظار اعدام خویش است. داستان در دههٔ ۳۰ در الجزایر رخ می‌دهد.

داستان به دو قسمت تقسیم می‌شود. در قسمت اول مرسو در مراسم تدفین مادرش شرکت می‌کند و در عین حال هیچ تأثر و احساس خاصی از خود نشان نمی‌دهد. داستان با ترسیم روزهای بعد از دید شخصیت اصلی داستان ادامه می‌یابد. مرسو به عنوان انسانی بدون هیچ اراده به پیشرفت در زندگی ترسیم می‌شود. او هیچ رابطهٔ احساسی بین خود و افراد دیگر برقرار نمی‌کند و در بی تفاوتی خود و پیامدهای حاصل از آن زندگی اش را سپری می‌کند. او از این که روزهایش را بدون تغییری در عادت‌های خود می‌گذراند خشنود است.

همسایهٔ مرسو که ریمون سنته نام دارد و متهم به فراهم آوردن شغل برای روسپیان است با او رفیق می‌شود. مرسو به سنته کمک می‌کند یک معشوقهٔ او را که سنته ادعا می‌کند دوست دختر قبلی او است به سمت خود بکشد. سنته به آن زن فشار می‌آورد و او را تحقیر می‌کند. مدتی بعد مرسو و سنته کنار ساحل به برادر آن زن(«مرد عرب») و دوستانش برمی خورند. اوضاع از کنترل خارج می‌شود و کار به کتک کاری می‌کشد. پس از آن مرسو بار دیگر «مرد عرب» را در ساحل می‌بیند و این بار کس دیگری جز آن‌ها در اطراف نیست. بدون دلیل مشخص مرسو به سمت مرد عرب تیراندازی می‌کند که در فاصلهٔ امنی از او از سایهٔ صخره‌ای در گرمای سوزنده لذت می‌برد.

در قسمت دوم کتاب محاکمهٔ مرسو آغاز می‌شود. در این جا شخصیت اول داستان برای اولین بار با تأثیری که بی اعتنایی و بی تفاوتی برخورد او بر دیگران می‌گذارد رو به رو می‌شود. اتهام راست بی خدا بودنش را بدون کلامی می‌پذیرد. او رفتار اندولانت (اصطلاح روانشناسی برای کسی که در مواقع قرار گرفتن در وضعیت‌های خاص از خود احساس متناسب نشان نمی‌دهد و بی اعتناء باقی می‌ماند- از درد تأثیر نمی‌پذیرد یا آن را حس نمی‌کند) خود را به عنوان قانون منطقی زندگی اش تفسیر می‌کند. او به اعدام محکوم می‌شود. آلبر کامو در این رمان آغازی برای فلسفهٔ پوچی خود که بعد به چاپ می‌رسد، فراهم می‌آورد.

خرید و دانلود محصول

1394/12/10
رمان , بیگانه



لینک منبع :رمان بیگانه اثرآلبرکامو

بیگانه (رمان) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بیگانه_(رمان)‎Cached Similarکامو در مقدمه‌ای بر این رمان می‌نویسد: دیرگاهی است که من رمان «بیگانه» را در یک جمله که گمان نمی‌کنم زیاد خلاف عرف باشد، خلاصه کرده‌ام: «در جامعهٔ ما هر کس که در تدفین ... معرفی و تحلیل بیگانه ... آلبر کامو » مرد مرده dead-notes.com/.../555-معرفی-و-تحلیل-بیگانه-...-آلبر-کامو.html‎Cached Similar2 دسامبر 2012 ... بیگانه / آلبر کامو / جلال آل احمد ، علی اصغر خبره زاده / نشر نگاه / چاپ دوازدهم 1391 / 152 صفحه / قیمت 5000 تومان بیگانه داستان مردی است به نام مورسو که ... من یک جلد از رمان بیگانه گرفتم که ترجمش مال یک خانمه به اسم سمیرا غریبی ... رمان بیگانه اثرآلبرکامو - تمام فایلها allfiles.blogsky.com/1395/05/14/post-17176/‎Cachedرمان بیگانه اثرآلبرکامو - تمام فایلها - تمام فایلهای مورد نیاز دانشجویان و دانش آموزان و کاوشگران - تمام فایلها. کتاب بیگانه اثر آلبرکامو - سایت خبری یزدفردا www.yazdfarda.com/news/1395/05/125322.html‎Cached23 جولای 2016 ... «بیگانه» احتمالا شناخته‌شده‌ترین رمان کامو به شمار می‌آید. مورسو (Meursault)، کارمند فرانسوی اهل الجزیره است که از دروغ گفتن خودداری می‌کند. رمان بیگانه اثرآلبرکامو - فروشگاه sakhteman155 sakhteman155.saharstore.ir/page-36963.html‎Cachedدانلود کتاب رمان بیگانه اثر آلبرکامو - ketabchy-bs. این کتاب داستان یک مرد درونگرا به نام مرسو را تعریف می‌کند که مرتکب قتلی می‌شود و. دانلود رایگان کتاب - دانلود کتابهای آلبر کامو yasbooks.com/News/m/334/‎Cached Similarدانلود رایگان کتابهای نویسندگان خارجی ، کتابهای بیگانه ، سقوط ، افسانه ... در ۱۹42 کامو، رُمان بیگانه و مجموعه مقالات فلسفی خود تحت عنوان افسانه سیزیف را منتشر ... کافه کتاب - هفته اول - بیگانه (: بحث در مورد کتاب بیگانه - آلبرکامو ... www.goodreads.com/topic/show/189050--‎Cached Similar7 آگوست 2009 ... کتاب بیگانه احساس پوچی و کتاب افسانه سیزیف مفهوم پوچی ایست. ... در کدگشایی بیگانه می‌پردازد و می‌نویسد: «این رمان (پیش از خواندن اسطوره ... کتاب صوتی بیگانه اثر آلبرکامو – وبلاگ نوار www.navaar.ir/blog/2015/10/12/the-stranger/‎Cached12 ا کتبر 2015 ... کتاب صوتی بیگانه داستان یک مرد درونگرا به نام مرسو را تعریف می‌کند که مرتکب قتلی می‌شود و در سلول زندان در انتظار اعدام خویش است. کتاب بیگانه اثر آلبرکامو - قیمت 10,000 تومان - Selz.ir https://selzir.com/قیمت-خرید/5450374-کتاب-بیگانه-اثر-آلبرکامو‎Cachedکتاب بیگانه اثر آلبرکامو محدوده قیمت از 10000 تومان از فروشگاه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا. کتاب بیگانه اثر آلبرکامو | فروشگاه اینترنتی دیجی کالا www.digikala.com/Product/DKP.../-/کتاب-بیگانه-اثر-آلبرکامو‎Cached Rating: 4 - 12 votes - In stock آلبر کامو (1960 - 1913) نویسنده و فیلسوف مشهور فرانسوی است که بیش‌تر با اثر معروفش «بیگانه» شناخته می‌شود. «بیگانه» احتمالا شناخته‌شده‌ترین رمان کامو به ...