دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

امام زمان

» :: امام زمان

مورّخ جلیل، علی بن الحسین بن علی المسعودی، متوفای سنه 346 ﻫ.ق، نقل کرده که نسیم و ماریه گفته اند: حضرت صاحب الزمان هنگامی که ولادت یافت بر دو زانو نشست؛ و انگشت سبّابه خود را به سوی آسمان بلند نمود، سپس عطسه کرد، آنگاه گفت: آ« الحمد الله رب العاملین و صلّی الله علی محمدٍ و آله من عبد داخرٍ لله غیر مستنکف و لا مستکبر â“ سپس فرمود:- زعمت الظلمة أن حجة الله داحضة و لو اذن لنا فی الکلام زال الشک آ». ( مسعودی،اثبات الوصیة، ص 251. )

( حمد و ستایش از برای خداوند است که پروردگار چهانیان است و درود خدا بر محمد و آل او از بنده ای که ذلیل و حقیر از برای خداست بدون اینکه سرکشی و کبر و منیّتی داشته باشد ـ بعد فرمودند: ـ ستمگران می پندارند که حجت الهی باطل شده و از بین می رود و اگر ما اذن در سخن داشتیم هر آینه شک و تردید برطرف شده و مرتفع می گردید ).

در جمله نخستین حمد و ثنای خدا فرموده و سپس صلوات بر محمد و آل محمد و در جمله سوم اقرار به عبودیت و بندگی و ذلّت در برابر خدا می کنند و آنگاه ظالمان و ستمگران را به خطا و اشتباهشان تنبّه می دهند که آنان تصوّر می کنند حجّتهای الهی از بین خواهد رفت، در حالی که حجّتها و براهین پروردگار متعال همواره زنده و جاوید است و از بین رفتنی نخواهد بود.

خرید و دانلود محصول

1394/07/10
امام , مقاله



لینک منبع :امام زمان

Images for امام زمان علائم نهایی پیش از ظهور امام زمان(ع) www.hawzah.net/fa/Question/.../علائم-نهایی-پیش-از-ظهور-امام-زمان(ع)‎Cached Similarعلائم ظهور حضرت مهدی (عج) بر دو دسته تقسیم می شوند: الف: علائم حتمی و قطعی؛. ب: علائم غیر حتمی و غیر قطعی که البته در این علائم هم ممکن است اختلاف نظر وجود ... پاسخ آیت‌الله بهجت درباره دیدار امام زمان - مشرق www.mashreghnews.ir/fa/.../پاسخ-آیت‌الله-بهجت-درباره-دیدار-امام-زمان‎Cached Similar27 فوریه 2015 ... احمدبن حسن بن ابی‌صالح خجندی، مدتی در جست‌وجوی امام زمان(عج) شهرها را می‌گشت و بسیار جدی بود و اصرار داشت که به حضور آن حضرت مشرف شود، ... آپارات - امام زمان www.aparat.com/result/امام_زمان‎Cached Similarآپارات - امام زمان. ... آیا شیعه میگوید امام زمان از سرداب سامرا ظهور می کند؟ مبلغ اسلام. 11 بازدید. 5:27 ... مناجات با آقا امام زمان (عج)-حاج مهدی حقیرخواه. هیات منتظران حضرت مه. حجت بن الحسن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/حجت_بن_الحسن‎Cached Similarهمچنین «امام زمان»، «صاحب الزمان»، «ولی عصر»، «قائم آل محمد» و «مهدی موعود» از القاب اوست. پس از درگذشت حسن عسکری (امام یازدهم شیعیان) در سال ۲۶۰ هجری و سن ۲۸ ... یاران امام زمان علیه‌السلام | مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره bahjat.ir/fa/content/677‎Cached Similar30 سپتامبر 2015 ... حکایتی از تشرف به محضر امام زمان علیه‌السلام. اینجا یک آقایی بود، دندانساز بود. خدا رحمتش کند؛ الآن دیگر مدت‌هاست او را نمی‌بینم. بالأخره، ایشان ... زندگینامه کامل امام زمان حضرت مهدی (عج) www.sahebzaman.org/emam.../263-zendeginameh-emamzaman.html‎Cached Similarزندگینامه امام زمان حضرت مهدی عج آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری علیه السلام چشم به جهان ... حکایتی زیبا از تشرّف آیت‌الله نمازی خدمت امام زمان (ع)/ به قرآن قسم نخور! www.yjc.ir/.../حکایتی-زیبا-از-تشرّف-آیت‌الله-نمازی-خدمت-امام-زمان-ع-به-قرآن-قسم-نخور‎Cached Similarآیت‌الله شیخ اسماعیل نمازی شاهرودی از سلسلة سعادتمندان و زمرة نیکبختانی است که در سفر بیت‌الله پس از حادثه‌ای هولناک به همراه جمعی از حاجیان... "آیا پیرمردها هم ظهور امام زمان (عج) را می بینند؟" + فیلم www.yjc.ir/fa/.../آیا-پیرمردها-هم-ظهور-امام-زمان-عج-را-می-بینند-فیلم‎Cachedپاسخ آیت الله بهجت (ره) به این سوال که "آیا پیرمردها هم ظهور امام زمان (عج) را می بینند؟ ..... خدایا یعنی میشه ظهور اقا امام زمان عج را تازمانیکه زنده هستم ببینم یامهدی. ادعای تازه احمدی‌نژاد درباره امام زمان (عج) - ایسنا www.isna.ir/news/.../ادعای-تازه-احمدی-نژاد-درباره-امام-زمان-عج‎Cached22 ژوئن 2015 ... محمود احمدی‌نژاد در این سخنرانی با اشاره به اینکه باید دست مردم را در دست امام زمان(عج) گذاشت می‌افزاید: «بیش از آنکه ما دنبال امام زمان(عج) باشیم، آنها ...