دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی بحران چچن

» :: بررسی بحران چچن

فهرست

مقدمه. 2

موقعیت جغرافیایی چچن.. 3

وضعیت قوم چچن و تاریخچه استقلال‌خواهی آن. 3

عوامل مؤثر بر استقلال‌طلبی چچن‌ها 9

منافع روسیه در چچن و قفقاز. 15

تحولات چچن در دوران پوتین.. 17

عوامل مؤثر چچنی در استمرار بحران: 22

عوامل مؤثر روسی در استمرار بحران: 26

مواضع برخی از سازمانها و کشورها در خصوص بحران چچن.. 29

نتیجه گیری.. 33

پی نوشت ها 35


مقدمه

جمهوری چچن با یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت (که همانند بیشتر بخش‌های مسلمان نشین روسیه، بیشتر آنها مسلمان سنی حنفی هستند) در منطقه‌ای تاریخی قرار دارد. این سرزمین در طول تاریخ خود همواره میان ایران، عثمانی و روسیه دست به دست شده است و در میان این دوره‌ها، حکومت‌های محلی بر آنجا فرمان رانده‌اند و منطقه نفوذ و رقابت سه دولت نیرومند منطقه‌ای بوده است. پس از نیرومند شدن دولت روس (از سده 10 میلادی) تا پایان سده هجدهم بیشتر ایران و گاه عثمانی و پس از این سده (به‌ویژه پس از جنگ‌های ایران و روس و نیرو گرفتن امپراتوری روسیه در منطقه پس از پیمان‌های گلستان در 1813 میلادی و ترکمنچای در 1828میلادی) روس‌ها بر منطقه چیره شدند.

از سده هجدهم و از هنگام جنگ‌های ایران و روس، نبرد چچن‌ها و روس‌ها آغاز شد. نبرد بزرگ آوارهای داغستانی ‌با رهبری امام شامل در برابر روس‌ها و همراهی آنان با چچن‌ها هنوز در حافظه تاریخی روس‌ها و مسلمانان زنده است. پس از دستگیری شیخ شامل در سال 1895 و تکمیل سلطه روس‌ها بر منطقه و سرکوب شدید چچن‌ها، آنها پایداری خود را ادامه داده و از هر فرصتی برای نجات خود از سلطه روس‌ها و شوروی و سپس روسیه استفاده کردند. شماری از آنها نیز آواره شده و در مناطق پیرامونی و حتی سرزمین عثمانی پراکنده شدند. این پایداری تا امروز ادامه داشته است. اینک جمهوری چچن در جنوب روسیه در قفقاز شمالی و در مرزهای پرتنش داغستان و جمهوری آذربایجان، شاید مهمترین مشکل سرزمینی روسیه در 20 سال اخیر باشد که سرنوشت آن با سرنوشت چندی دیگر از جمهوری‌های فدراسیون روسیه گره خورده است. از این رو حل شدن یا نشدن مسئله چچن و چگونگی رویارویی روسیه با چچن، سرمشقی است برای مردم دیگر جمهوری‌های مسلمان روسیه تا الگویی از آینده را پیش روی آورند. همچنین از نظر روس‌ها و تحلیلگران غیر روس، آینده روسیه نیز به این مسئله گره خورده است زیرا اگر روسیه بتواند موقعیت استواری در چچن پدید آورد، امیدی به حفظ استواری در دیگر مرزهای خود دارد.

در مقاله حاضر پس از بررسی موقعیت جغرافیایی ،تاریخچه و عوامل استقلال طلبی و مواضع برخی از بازیگران بین المللی، وضعیت کنونی رابطه چچن و روسیه تشریح می‌شود. این پژوهش در پی آن است که سیمای واقعی زندگی و سیاست در چچن را ترسیم کند.

خرید و دانلود محصول

1395/03/08
بحران , چچن , روسیه , پوتین



لینک منبع :بررسی بحران چچن

دانلود بررسی بحران چچن رایگان - پرشین فایلز persianfiles.ir/بررسی-بحران-چچن/‎Cached7 ژوئن 2016 ... بررسی بحران چچن خودرو گوشی لیفان 820 دامنه جک s5 رنو کپچر دنا گلکسی اس 7 ساندرو به انگلیسی آب سوریه میانسالی بحرانی هویت قره باغ ... بررسی بحران چچن - فایلگاه filegah.ir/بررسی-بحران-چچن/‎Cached29 ژوئن 2016 ... در مقاله حاضر پس از بررسی موقعیت جغرافیایی ،تاریخچه و عوامل استقلال طلبی و مواضع برخی از بازیگران بین المللی، وضعیت کنونی رابطه چچن و ... نگاهی به بحران چچن www.hawzah.net/fa/Magazine/View/89/3428/.../نگاهی-به-بحران-چچن‎Cached Similarجمهوری چچن به عنوان یکی از جمهوریهای فدراسیون روسیه شناخته می شود که در بخش مرکزی قفقاز شمالی که خود واجد اهمیت استراتژیک می باشد قرار دارد . این جمهوری در ... تحلیل بحران چچن درچارچوب رهیافت مطالعات امنیت انتقادی https://journals.ut.ac.ir/article_25030_2527.html‎Cachedرویکردهای متعدد نظری در عرصه‌ روابط بین‌الملل به بررسی ابعاد گوناگون بحران چچن ... کلید واژه‌ ها چچن، روسیه، رهیافت انتقادی، مطالعات امنیت انتقادی، کن بوث. نقش و تأثیر وهابیت در بحران چچن https://jcep.ut.ac.ir/article_22263.html‎Cachedاز آن جایی که بررسی این جریان‌های مذهبی در چچن و نقش آنان در بحران چچن مهم است، ... پی پاسخ به این پرسش است که «وهابیت» چگونه بر بحران چچن تأثیر گذاشته است؟ چچن - سیاست و حکومت www.did.ir/search/result.aspx?field1=subject&term1=چچن...و...‎Cachedبررسی عوامل ناکامی مبارزین چچنی در جنگ دوم با روسیه ، خرداد ۱۳۸۵ ... فوق، نقش ایالات متحده آمریکا و جامعه بین المللی، در پایان دادن به بحران چچن را بررسی کرده است. زمینه‌های تجزیه‌طلبی در قفقاز شمالی با تاکید بر چچن ganj.irandoc.ac.ir/articles/82258‎Cachedاین تحقیق با بررسی تاریخی منطقه آغاز می‌شود و در این بررسی این مهم آشکار ... دارد پس از این مقدمات به بررسی بحران چچن بعنوان مهمترین بحران منطقه پرداخته خواهد شد. پژوهشکده تحقیقات راهبردی - علل و عوامل استمرار بحران چچن www.isrjournals.ir/fa/.../725-rchive-special-articles-farsi-129.html‎Cached11 آگوست 2004 ... آخرین بررسی ها، قبل از فروپاشی شوروی حکایت از آن دارد که اهالی شمال قفقاز به ویژه چچن ها نسبت به بقیه مسلمانان اتحاد جماهیر شوروی معتقدتر ... SID.ir | نقش و تاثیر وهابیت در بحران چچن fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=123792‎Cachedاز آن جایی که بررسی این جریان های مذهبی در چچن و نقش آنان در بحران چچن مهم است، بنابراین این مقاله در پی پاسخ به این پرسش است که «وهابیت» چگونه بر بحران چچن ... فرم خرید بررسی بحران چچن - قیمت 5,000 تومان - Selz.ir https://selz.ir/قیمت-خرید/17791746-فرم-خرید-بررسی-بحران-چچن‎Cachedفرم خرید بررسی بحران چچن محدوده قیمت از 5000 تومان از فروشگاه پروژه یاب دانلود پروژه و مقاله.