دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق متالوگرافی علم فلزات

» :: تحقیق متالوگرافی علم فلزات

متالو گرافی عبارت است از مطالعه ی ساختمان داخلی فلزات و آلیاژها ، حدود 200 سال پیش (1800 میلادی) دانشمندان مطالعه ی فلزات را در زیر میکروسکوپ آغاز کردند و توانستند ارتباط بین اندازه ی دانه ها و سختی فلزات را بیابند و به وجود خطوط در ساختمان میکروسکوپی فولادهای سخت شده و خواص آن ها پی ببرند .

امروزه روش ها و ابزارهای متعددی به منظور ظاهر ساختن ترکیب ساختمان فلزات و آلیاژها وجود دارد . با پیشرفت علوم به خصوص علم فیزیک و اختراع میکروسکوپ های جدید مطالب بسیار زیادی در خصوص اندازه و شکل دانه های فلزات و آلیاژها و خواص آن ها مورد بررسی قرار می گیرد .

در سال های اخیر با اختراع میکروسکوپ های الکترونی[1] و دستگاه تفرق اشعه ی X[2] اطلاعات بسیار در رابطه با متالوگرافی به دست آمده که کمک شایانی به پیشرفت دانش متالورژی کرده است .

مطالعه بر روی ساختمان فلزات و آلیاژها به دو نوع انجام می پذیرد :

مطالعه ی ماکروسکوپی[3] و مطالعه ی میکروسکوپی .

مطالعه ی ماکروسکوپی : مطالعه ی ماکروسکوپی برای پی بردن به شکل انجماد اندازه ی دانه ها و همچنین بررسی حفره های انقباظی ، گازی و ترک ها به کار می رود . مشاهده در این روش معمولاً با چشم غیر مسلح و یا با عدسی هایی با بزرگ نمایی کم انجام می شود . این عمل پس از انتخاب نمونه و انجام مراحل آماده سازی آن و اثر دادن مواد آشکار ساز انجام می پذیرد .

با مطالعه ی ماکروسکوپی قطعات ریختگی می توان :

الف- حفره های گازی و انقباضی را تعیین نموده و آن ها را از یکدیگر تشخیص داد.

ب- شکاف ها و محفظه های تشکیل شده در اثر شرایط نامناسب ذوب ، ریخته گری و انجماد را مشاهده نمود .

پ-ترک های به وجود آمده در قطعات آهنگری و نورد شده در حین کار مکانیکی یا عملیات حرارتی مشحص نمود .

ت- مک های گازی ناشی از جوش کاری را که در محل جوش به وجود می آید تعیین نمود .

در این روش ساختار فلزات با بزرگ نمایی حداکثر 10 برابر صورت می گیرد این امر موجب می شود تا یک مطالعه ی اجمالی بر روی سطح وسیعی از نمونه مورد آزمایش انجام پذیرد و اغلب نیز اطلاعات اولیه ای راجع به کیفیت قطعه ، یک پارچگی فلز و ساختار آن ، انجماد ، طبیعت و کیفیت عملیات نهایی (ریخته گری ، کار مکانیکی ، جوش کاری و ........) به دست می آید .

مراحل انجام آزمایش های ماکروسکوپی را نام ببرید :

الف انتخاب نمونه : نمونه باید از محلی از قطعه انتخاب شود که معرف و نماینده ی کل آن باشد . اندازه ی قطعات ماکروسکوپی معمولاً بزرگ است و در بعضی مواقع حتی مقاطع شمش ها را در اندازه ی واقعی از مقطع می توان برای آزمایش انتخاب کرد .

ب آماده سازی نمونه : آماده سازی شامل : سنگ زدن و سمباده کاری (از خشن به ظریف) است که هرکدام دارای قواعد و اصولی هستند که در مبحث میکروسکوپی در این باره بیش تر توضیح داده خواهد شد.



[1] .scaning electronic microscope

[2] .X Ray Diffration

[3] .macroscope

خرید و دانلود محصول

1395/02/21
متالوگرافی , علم مواد , فلزات , مهندسی صنایع , پروژه , تحقیق , دانلود , خرید اینترنتی
تعداد صفحات : 36 | فرمت فایل : word | قابل پرینت و ویرایش : بله |



لینک منبع :تحقیق متالوگرافی علم فلزات

تحقیق متالوگرافی علم فلزات - خریدی مطمئن از فروشگاه tabligh22 ptabligh22a.saharstore.ir/page-71311.html‎Cachedﻣﺘﺎﻟﻮﮔﺮاﰲ. ,. ﺷﺎﺧﻪ اﻳﻲ از ﻋﻠﻢ ﻣﺘﺎﻟﻮرژی اﺳﺖ آﻪ. ﺷﺎﻣﻞ ﺁﻣﺎدﻩ ﺳﺎزی و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺳﻄﺢ ﻳﻚ ﳕﻮﻧﻪ ﻓﻠﺰی ﻣﻲ ... اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ راﺟﻊ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎر دروﻧﻲ ﻗﻄﻌﺎت ﻓﻠﺰی ﺑﺪﺳﺖ ..... ﲢﻘﻴﻖ ﺑﺮ روی ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻓﻠﺰات ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﻳﻚ ﻣﻴﻜﺮوﺳﻜﻮپ. تحقیق متالوگرافی علم فلزات - فایلگاه filegah.ir/تحقیق-متالوگرافی-علم-فلزات/‎Cached25 ژوئن 2016 ... تحقیق متالوگرافی علم فلزات. متالو گرافی عبارت است از مطالعه ی ساختمان داخلی فلزات و آلیاژها ، حدود ۲۰۰ سال پیش (۱۸۰۰ میلادی) دانشمندان مطالعه ی ... مقاله متالوگرافی وکاربردآن(رایگان) | مقاله | بازارچه تحقیقاتی bazar4h.ir/متالوگرافی/‎Cached Similar8 ژانویه 2012 ... مقاله متالوگرافی وکاربردآن. ... رشته های علوم انسانی · رشته حسابداری · رشته فلسفه ... مطالعات میکروسکوپی ساختار فلزات و آلیاژها ۳ وسایل و ... مقاله متالوگرافی و کاربرد آن bankmaghale.ir/مقاله-متالوگرافی-و-کاربرد-آن/‎Cached Similarمتالوگرافی، شاخه ای از علم متالوژی است که شامل آماده سازی و مطالعه سطحئ یک نمونه فلزی می‌باشد. در این بررسی و مطالعه، که با استفاده از ابزاری بنام میکروسکوپ ... تحقیق درباره متالوگرافی و کاربرد آن - سایت علمی و پژوهشی آسمان ... www.asemankafinet.ir/tag/تحقیق+درباره+متالوگرافی+و+کاربرد+آن‎Cached Similar1 ژوئن 2014 ... متالوگرافی و کاربرد آن متالوگرافی، شاخه ای از علم متالوژی است که شامل آماده سازی و مطالعه سطحئ یک نمونه فلزی می‌باشد. در این بررسی و مطالعه،… تحقیق متالوگرافی مطالعه میکروسکوپی ویژگی‌های ساختاری یک فلز یا ... www.texfa.ir/project-word/717‎Cachedتحقیق متالوگرافی:مطالعه میکروسکوپی ویژگی‌های ساختاری یک فلز یا یک آلیاژ ... با پیشرفت علم به خصوص علم فیزیک و اختراع میکروسکوپی جدید مطالب بسیار ... [PDF] ﻣﺘﺎﻟﻮﮔﺮاﰲ و آﺎرﺑﺮد ﺁن آﺮوﺳﻜﻮﭘﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻓﻠﺰات و ﻣﻄﺎﻟﻌﺎ dnl1.tebyan.net/.../pdf/.../60a4195950d8095c63bad6079eda27e4.pdf‎Cached Similarﻣﺘﺎﻟﻮﮔﺮاﰲ. ,. ﺷﺎﺧﻪ اﻳﻲ از ﻋﻠﻢ ﻣﺘﺎﻟﻮرژی اﺳﺖ آﻪ. ﺷﺎﻣﻞ ﺁﻣﺎدﻩ ﺳﺎزی و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺳﻄﺢ ﻳﻚ ﳕﻮﻧﻪ ﻓﻠﺰی ﻣﻲ ... اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ راﺟﻊ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎر دروﻧﻲ ﻗﻄﻌﺎت ﻓﻠﺰی ﺑﺪﺳﺖ ..... ﲢﻘﻴﻖ ﺑﺮ روی ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻓﻠﺰات ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﻳﻚ ﻣﻴﻜﺮوﺳﻜﻮپ. دانلود مقالات فارسی | مقاله درباره متالوگرافی و کاربرد آن irdoc.net/448/مقاله-درباره-متالوگرافی-و-کاربرد-آن‎Cached Similar28 آوریل 2011 ... متالوگرافی و کاربرد آن متالوگرافی، شاخه ای از علم متالوژی است که شامل آماده سازی و مطالعه سطحئ یک نمونه فلزی می‌باشد. در این بررسی و مطالعه، که با ... تحقیق در مورد متالوگرافی - بانک مقالات فارسی papersky.ir/download/tag/تحقیق-در-مورد-متالوگرافی/‎Cachedمتالوگرافی و کاربرد آن دانلود مقاله پروژه تحقیق متالوگرافی و کاربرد آن متالوگرافی، شاخه ای از علم متالوژی است که شامل آماده سازی و مطالعه سطحئ یک نمونه فلزی ... مقاله متالوگرافی و کاربرد آن » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/31432-مقاله-متالوگرافی-و-کاربرد-آن.html‎Cached31 ژانویه 2016 ... متالوگرافی،شاخه ای از علم متالوژی است که شامل آماده سازی و مطالعه سطحئ یک نمونه فلزی می‌باشد.در این بررسی و مطالعه، که با استفاده از ابزاری بنام ...