دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

وقفه های کامپیوتری

» :: وقفه های کامپیوتری

وقفه ها ابتدا برای بهبود کارایی پردازنده ایجاد شدند . به عنوان مثال ، اغلب دستگاه های I/O خیلی کندتر از پردازند ه اند . فرض کنید پردازنده ای بر اساس الگوی چرخ داده هایی را به چاپگر ارسال می کند پس از هر عملیات نوشتن ، پردازنده باید متوقف شود و منتظر بماند تا چاپگر آمادگی خودش را اعلان کند . مدت این انتظار ممکن است صدها یا هزاران برابر چرخه های دستور العملی باشد که با حافظه کار ندارند . بدیهی است که زمان CPU به هدر می رود .

در این شکل ، برنامه کاربر در بین فراخوانی های دستورالعمل WRIT (‌جهت عمل نوشتن ) ،‌پردازش هایی را انجام می دهد . مجموعه دستورات 1 و 2 و 3 فاقد I/O هستند فراخوانی WRITE منجر به اجرای برنامه I/O می شود که یک برنامه سودمند سیستم است وعمل I/O واقعی را انجام می دهد . این برنامه I/O شامل سه بخش است :

Ø دنباله ای از دستور العمل ها که درشکل مشخص شد و عمل I/O واقعی را انجام می دهند این عملیات ممکن است داده های خروجی را در میانگیری ذخیره کند و پارامترهایی را برای فرمان دادن به دستگاه آماده نماید .

Ø فرمان I/O واقعی ، بدون استفاده از وقفه ها ، وقتی این فرمان صادر می شود ، برنامه ممکن است منتظر دستگاه I/O بماند تا این دستگاه وظیفه اش را انجام دهد ( یا به طور متناوب ، وضعیت دستگاه I/O را کنترل نماید تا مشخص شود عمل I/O تمام شد یا خیر ).

خرید و دانلود محصول

1395/04/13
رایگان , دانلود , مقاله , ورد , word , وقفه های کامپیوتری , مقاله در مورد وقفه های کامپیوتری , کامپیوتر , computer , وقفه ها و چرخه دستور العمل , وقفه
نوع فایل : word | تعداد صفحات : 33 |



لینک منبع :وقفه های کامپیوتری

وقفه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/وقفه‎Cached Similarدر فرهنگ رایانه، وقفه یا انترراپت (به انگلیسی: Interrupt ) یک سیگنال به ... سخت‌افزار وقفه شمارنده ساعت کامپیوتر را چندبار در ثانیه فراخوانی می‌کند تا زمان را نگه ... Images for وقفه های کامپیوتری میکرورایانه | اینتراپت یا وقفه چیست www.microrayaneh.com/articles/microprocessor/interrupt.htm‎Cached Similarوقفه ها جزء بسیار مهمی از معماری هر کامپیوتر هستند و البته نحوه عملکرد آنها از ... وقفه های زمان سنج (Timer) این وقفه به سیستم عامل امکان می دهد بعضی اعمال را به صورت ... وقفه های کامپیوتری fjarfandish94a.adnashop.ir/page-48457.html‎Cachedوقفه ها جزء بسیار مهمی از معماری هر کامپیوتر هستند و البته نحوه عملکرد آنها از ماشینی به ماشین دیگر ... وقفه های در حین اجرای برنامه که در اثر اجرای دستور رخ می دهد وقفه - مقالات مهندسی نرم افزار و شبکه های کامپیوتری - blogfa.com iranrainbow.blogfa.com/post-58.aspx‎Cached Similarسیکنالی از یک وسیله به پردازنده یک کامپیوتر به منظور جلب توجه آن . وقتی پردازنده وقفه ای را دریافت می کند عملیات جاری خود را به حالت تعلیق در می آورد, وضعیت ... وقفه ها - HPKClasses.ir www.hpkclasses.ir/Courses/Assembly/asm1200.html‎Cached Similarیک برنامه نویس اسمبلی با صدور وقفه های نرم افزاری می تواند به طور موثری با ... سخت افزار کامپیوتر برای مدیریت این رویدادها مکانیسمی به نام وقفه (interrupt) را دارد. وقفه « کامپیوتر - یک دوست دات کام www.1doost.com/posts/10167/وقفه.htm‎Cached Similar19 نوامبر 2012 ... هنگامی که یک وقفه رخ می دهد، پردازنده عملیات جاری خود را متوقف می کند تا به درخواست وقفه رسیدگی کند. ریزپردازنده های خانواده 8086 به وقفه های ... وقفه در سیستم های کامپیوتری یعنی چه؟ - هم میهن www.hammihan.com/answer/17792‎Cachedدر بعضی مواقع این نوع وقفه ها را در همان دسته بندی وقفه های داخلی قرار می دهند.وقفه های نرم افزاری در اثر اجرای مجدد برنامه، دوباره به همان صورت قبلی رخ خواهد داد. : وقفه در سیستم عامل - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=وقفه+در...عامل‎Cachedوقفه در سیستم عامل. ... نام و کنیه های فاطمه علیهاسلام ... وقفه‌ها جزء مهمی از معماری کامپیوتر هستندو نحوه عملکرد آنها از ماشینی به ماشین دیگر ممکن است متفاوت باشد. آموزش کامپیوتر - اینتراپت یا وقفه چیست؟ zibaojaghloo.blogfa.com/post-5.aspx‎Cached Similarوقفه ها جزء بسیار مهمی از معماری هر کامپیوتر هستند و البته نحوه عملکرد آنها از ... وقفه های زمان سنج (Timer) این وقفه به سیستم عامل امکان می دهد بعضی اعمال را به صورت ...