دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

کتاب با نگاهی دیگر

» :: کتاب با نگاهی دیگر
محمود کیانوش که داشتنِ شناختی از شعر کلاسیک فارسی را از حیث رسیدن به قدرتها و ظرافتهای زبانی و بیانی پشتوانه ای برای موفقیت در زبان و بیان در شعر نو می داند، معتقد است که «رباعی» یگانه قالب از قالبهای شعر کهن فارسی است که از همان زمان سروده شدنِ نخستین رباعیِ «اصیل» تا به امروز هرگز «کهنه» نشده است. مضمون در قالب رباعی، چه گویندۀ آن «فرّخی سیستانی» باشد در عصر «سلطان محمود غزنوی»، و مثلاً گفته باشد: «یا ما سر خصم را بکوبیم به سنگ/ یا او سر ما به دار سازد آونگ/ القصّه در این زمانۀ پُر نیرنگ/ یک کشته به نام به که صد زنده به ننگ!» و چه «فرّخی یزدی» باشد در عصر «رضا شاه پهلوی»، و بگوید: «دل خسته زِ آزارِ دل آزاران است/ جان رنجه زِ بیداد ستمکاران است/ تنبیه و مجازاتِ خـیانتکاران/ در جامعه پاداش نکوکاران است!»، در حیطۀ منطقِ معناییِ خود کامل است. صغری و کُبرایی دارد و نتیجه ای. تصویری است شعری از کشف معنایی در زندگی فردی یا اجتماعی انسان.
قالب چهار مصراعی رباعی، چه در مورد شاعر ده قرن پیش، چه در مورد شاعر امروز، مضمونی را که اصالت، وحدت، عمق، زیبایی، و کمال معنایی نداشته باشد، به خود راه نمی دهد. بسیارند شاعران بزرگ کلاسیکی که رباعی «بسیار» ساخته اند و در مجموعۀ رباعیاتشان، اگر با معنی شناسی و سخن سنجی نگاه کنیم، رباعی درست و اصیل بسیار «کم» خواهیم یافت. مثلاً «مولوی بلخی» نزدیک به دو هزار رباعی دارد که شاید هیچیک از آنها به اندازۀ یکی از رباعیهای «عمر خیّام» در ذهن فارسی زبانان روشن و بیدار نمانده باشد. اگر کسی از مولوی یک رباعی به یاد بیاورد، مثلاً این رباعی نخواهد بود:
تا از تو جدا شده است آغوش مرا
از گریه کسی ندیده خاموش مرا؛
در جان و دل و دیده فراموش نه‌ای،
از بهر خدا مکن فراموش مرا!
زیرا که مضمون آن می تواند در بیتی از یک غزل عاشقانه بیاید و چیزی جز بیان آرزو و حسرت دیدار معشوق نباشد. امّا کمتر کسی است که رباعیهای مولوی را خوانده باشد و شور و شکوه این رباعی او را به خاطر نداشته باشد:
زاهد بودم، ترانه گویم کردی،
سر فتنۀ بزم و باده جویم کردی،
سجّاده نشین باوقارم دیدی،
بازیچۀ کودکان کویم کردی خرید و دانلود محصول

1394/11/08
دانلود , کتاب , پی دی اف



لینک منبع :کتاب با نگاهی دیگر

دانلود کتاب با نگاهی دیگر www.bookmaker.ir/book/2644 کتاب با نگاهی دیگر, محمود کیانوش, دانلود شعر, شعر معاصر, دانلود کتاب شعر, رباعی, مجموعه شعر, دانلود کتاب با نگاهی دیگر, شعر نو, قالبهای شعر, شعر کهن فارسی ... دانلود رایگان کتاب شعر با نگاهی دیگر www.takbook.com/tags/دانلود-رایگان-کتاب-شعر-با-نگاهی-دیگر/ محمود کیانوش که داشتنِ شناختی از شعر کلاسیک فارسی را از حیث رسیدن به قدرتها و ظرافتهای زبانی و بیانی پشتوانه ای برای موفقیت در زبان و بیان در شعر نو می ... دانلود کتاب شعر با نگاهی دیگر - کتاب فارسی ketabfarsi.ir/شعر-با-نگاهی-دیگر‎Cached12 دسامبر 2014 ... کتاب «با نگاهی دیگر» مجموعه رباعیات نو، نوشته محمود کیانوش می‌باشد. وی معتقد است که «رباعی» یگانه قالب از قالب‌های شعر کهن فارسی است که از ... دانلود کتاب شعر با نگاهی دیگر - دانلود کتاب دانلود رایگان کتاب ... www.irebooks.com/...ebook/دانلود-کتاب-شعر-با-نگاهی-دیگر.html‎Cached31 دسامبر 2014 ... دانلود کتاب شعر با نگاهی دیگر محمود کیانوش که داشتنِ شناختی از شعر کلاسیک فارسی را از حیث رسیدن به قدرتها و ظرافتهای زبانی و بیانی ... اطلاعات کتاب : با نگاهی دیگر (رباعیات نو) - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/book/250376/با-نگاهی-دیگر-(رباعیات-نو)‎Cachedپدیدآورندگان : شاعر: محمود کیانوش موضوع : شعر فارسی - قرن 14 ناشر : آفرینش محل نشر : تهران قطع : رقعی نوع کتاب : تالیف زبان اصلی : فارسی قیمت : 19500 نوع ... کتاب با نگاهی دیگر (رباعیات نو) ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode=1492723 کتاب با نگاهی دیگر (رباعیات نو) انتشارات آفرینش رقعی شومیز تاریخ چاپ89/01/ 15 نوبت چاپ1. کتاب با نگاهی دیگر: اصول و مبانی تعالی رفتار ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode...‎Cachedکتاب با نگاهی دیگر: اصول و مبانی تعالی رفتار انتشارات تزکیه رقعی شومیز تاریخ چاپ93/08/26 نوبت چاپ1. کتاب نگاهی دیگر به سرزمین فرهنگی ایران: گفت و گو با حسن مکارمی ... www.makaremi.com/mosahebeh-sarzmin-farhangi-2/‎Cached9 جولای 2016 ... کتاب نگاهی دیگر به سرزمین فرهنگی ایران: گفت و گو با حسن مکارمی در مورد کتابشبخش دوم https://www.youtube.com/watch?v=_U90wnI6yTY. دانلود کتاب - - بخش 1 فایل - کتاب شعر با نگاهی دیگر www.robook.ir/.../22090----بخش-1-فایل-----کتاب-شعر-با-نگاهی-دیگر‎Cached9 نوامبر 2015 ... دانلود کتاب شعر با نگاهی دیگر- بخش 1 فایل - با لینک مستقیم در 98 صفحه و حجم 1 مگابایت و با فرمت پی دی اف به همراه دانلود هزاران کتاب دیگر از ... آموزش ابتدایی با نگاهی دیگر - دانلود کتاب راهنمای معلم هدیه های آسمان ششم www.amouzeshy.blogfa.com/post/73‎Cached Similarآموزش ابتدایی با نگاهی دیگر - دانلود کتاب راهنمای معلم هدیه های آسمان ششم - - آموزش ابتدایی با نگاهی دیگر.