دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق زندگینامه امام رضا

» :: تحقیق زندگینامه امام رضا
این تحقیق در فرمت وردword و در8 صفحه میباشد

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

نام، لقب و کنیه امام:

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" می‌باشد. امام محمد تقی (علیه السلام) امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند: "خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند و ایشان را برای امامت پسندیده‌اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند."

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم آل محمد" است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است، که قسمتی از این مناظرات در بخش "جنبه علمی امام" آمده است. این توانایی و برتری امام، در تسلط بر علوم یکی از دلایل امامت ایشان می‌باشد و با تأمل در سخنان امام در این مناظرات، کاملاً این مطلب روشن می‌گردد که این علوم جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی‌تواند سرچشمه گرفته باشد
خرید و دانلود محصول

1395/04/15
تحقیق , زندگینامه , امام



لینک منبع :تحقیق زندگینامه امام رضا

تحقیق - زندگی نامه امام رضا(ع) gilane-ma1.blogfa.com/post-677.aspx‎Cached Similarزندگی نامه امام رضا(ع). مقدمه. امام علی ‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند. ایشان در سن ٣٥ ... خلاصه ای از زندگی نامه امام رضا(ع) را بیان کنید. - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام ... www.islamquest.net/fa/archive/question/fa16906‎Cached Similarکد سایت fa16906 کد بایگانی 17209 نمایه زندگی نامه امام رضا (ع) .... الأئمة الاثنا عشر، ص 98؛ ابن ابى الثلج ، تاریخ أهل البیت ، تحقیق: حسینی، سیدمحمدرضا، ص 83، ... زندگینامه امام علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) www.roshd.org/per/beliefs/?bel_code=90‎Cached Similarزندگینامه امام علی‌بن موسی الرضا (علیه‌السلام) ... مدتی از روزگار زندگانی امام رضا ( علیه السلام) همزمان با خلافت هارون الرشید بود. در این زمان است که مصیبت دردناک شهادت ... مختصری از زندگینامه امام رضا(ع) www.nasr19.ir/1390/07/زندگینامه-امام-رضا/‎Cached Similar9 ا کتبر 2011 ... مختصری از زندگینامه امام رضا(ع). میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بر کلیه مسلمین ... خلاصه زندگینامه امام رضا (ع) - سایت جامع سربازان اسلام www.sarbazaneislam.com/imam_reza.html‎Cached Similarزندگى امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضـا سلام الله علیه. زندگینامه امام رضا (ع) www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=7066‎Cached Similar15 آوریل 2009 ... زندگینامه امام رضا (ع) نام: على بن موسی .کنیه: ابوالحسن (چون کنیه امام موسى کاظم (ع) نیز ابوالحسن است، به امام رضا(ع) ابوالحسن ثانى نیز گفته ... زندگینامه امام رضا(ع) emamerazi.blogfa.com/‎Cached Similarزندگینامه امام رضا(ع) - زندگینامه ی امام هشتم از ولادت تا شهادت. امام رضا از تولد تا شهادت - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/...reza.../امام-رضا-از-تولد-تا-شهادت‎Cached Similar8 ژوئن 2008 ... در مورد زندگی امام رضا به صورت خلاصه از تولد تا شهادت ... امام رضا (ع) در هر یک از این سه دوره , به مقتضای مسؤولیت خطیر امامت , با اوضاع و احوال پیچیده ی خلافت آن روزکه به نام اسلام که بر مردم حکومت می شد و ..... تحقیق سید علی امامیان. زندگینامه امام رضا علیه السلام | موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت ... ahlolbait.com/article/9208/زندگینامه-امام-رضا-علیه-السلام‎Cached16 سپتامبر 2015 ... علی بن موسی علیه‌السلام (۱۴۸–۲۰۳ه‍.ق.) که در بین شیعیان به امام رضا علیه السلام شهرت دارد، هشتمین امام شیعه اثنی عشری است. کنیه آن حضرت، ... زندگانی امام رضا (ع) / از ولادت تا شهادت - شمال فردا www.shomalefarda.com/isar-shahadat/9044-1389-11-13-20-12-44‎Cached Similarنامهاى امام امام رضا(ع) در سال 148 هجرى قمرى یعنى حدود (1250) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر ایشان امام موسى بن جعفر(ع)، یعنى امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویى ...