دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانش و خرد فردوسی

» :: دانش و خرد فردوسی

دانش و خرد فردوسی

شاهنامه فردوسی که حماسه ایرانیان را روایت می کند، تبدیل به عرصه ای برای بزرگداشت آیین ایرانی و بیان اندیشه های متعالی این سخن سرای بزرگ گشته است.

دکتر محمود شفیعی (۱۲۹۳-۱۳۷۲) ادیب، پژوهش گر و استاد زبان و ادبیات فارسی در تالیف کتاب پیش رو کوشیده است اندیشه های علمی و معنوی پیدا و پنهان در ابیات شاهنامه را که با زمینه های گوناگونی چون دین، آئین، دانش، فرهنگ، فلسفه، حکمت و … مرتبط هستند، به مخاطب عرضه نماید.

دکتر شفیعی شاهنامه چاپ بروخیم را مبنای کار خویش قرار داده اما از دو چاپ خاور و شوروی نیز بهره گرفته شده است.

بخش های اصلی کتاب حاضر عبارتند از: ۱: دین، نیکیها، بدیها، مثلها و حکمتها ۲: اندیشه های فلسفی، اخلاقی و اجتماعی ۳: شاه، میهن، آیین ۴: کشورداری و خردمندی شهریاران ۵: دستورها و اندرزهای شاهان ۶: فردوسی و زندگی و شاهکار او این کتاب که توسط انجمن آثار ملی چاپ شده است، از سلسله کتابهای این انتشارات با هدف بهره مندی بیشتر از شاهنامه می باشد.
خرید و دانلود محصول

1395/03/10
دانش و خرد فردوسی , شاهنامه فردوسی , فردوسی , اندیشه های فلسفی , اندرزهای شاهان



لینک منبع :دانش و خرد فردوسی

دانلود کتاب دانش و خرد فردوسی - پارس بوک www.parsbook.org/دانلود-کتاب-دانش-و-خرد-فردوسی‎Cached29 مه 2016 ... توضیحات : شاهنامه فردوسی که حماسه ایرانیان را روایت می کند، تبدیل به عرصه ای برای بزرگداشت آیین ایرانی و بیان اندیشه های متعالی این سخن ... دانلود کتاب دانش و خرد فردوسی - کتابناک ketabnak.com/book/72535/دانش-و-خرد-فردوسی‎Cached29 مه 2016 ... شاهنامه فردوسی که حماسه ایرانیان را روایت می کند، تبدیل به عرصه ای برای ... و تحلیل آثار و زندگی نویسندگان و شعرای ایرانی » دانش و خرد فردوسی ... به دانش فزای به یزدان گرای - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/.../به-دانش-فزای-به-یزدان-گرای‎Cached Similar17 آوریل 2012 ... حکیم فردوسی در شاهنامه نامدار و پایدار خود به اهمیت دانش و دانائی اشارات زیادی دارد که امروز نیز همان مفاهیم مورد استفاده ... کسی کو بسال و خرد بد کهن. سخن چون برابر شود با خرد - لیزنا www.lisna.ir/Away/12080-سخن-چون-برابر-شود-با-خرد‎Cached Similarخرد همچون بافته‌ای است که تار و پود آن دانش و دانایی است و کار خردمند تبدیل این ... فردوسی در شاهنامه جایگاه بسیار رفیعی برای اهمیت خرد ترسیم می‌کند، به نحوی که ... دانش و خرد فردوسی profdoc.um.ac.ir/list-confname-دانش%20و%20خرد%20فردوسی.html‎Cachedجستجو در مقالات دانشگاهی و کتب استادان دانشگاه فردوسی مشهد. ... نام همایش: دانش و خرد فردوسی. موارد یافت شده: 4. 1 - درختی همه برگ او پند و بارش خرد (چکیده) کریاس: یادداشت › مقاله › دانش و خرد در اشعار فردوسی و ناصرخسرو اثر ... keryas.ir/asar/498/دانش-و-خرد-در-اشعار-فردوسی-و-ناصرخسرو‎Cached Similar«دانش و خرد در اشعار فردوسی و ناصرخسرو» زهرا شاهمرادی دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان چکیده: حتّی کسی که کمترین آشنایی را با ... دانش و خرد فردوسی - فروشگاه زنجیره ای khodgharib2 pkhodgharib2e.alalestore.ir/page-39856.html‎Cachedکریاس: یادداشت › مقاله › دانش و خرد در اشعار فردوسی و ناصرخسرو اثر . ... مهندسی شیمی دانشگاه امیدیه - در ستایش خرد و دانش (فردوسی، شاهنامه) ص . ستایش خرد از شاهنامه ی فردوسی - کلوب www.cloob.com/c/iranian.../ستایش_خرد_از_شاهنامه_ی_فردوسی‎Cached Similar16 دسامبر 2014 ... شعر فردوسی در ستایش خرد و دانش و آگاهی در آغاز شاهنامه جایگاه خِرَدگرایی و دانش را در نزد او به ما نشان می دهد کنون ای خردمند وصف خرد//بدین جایگه ... دانلود کتاب دانش و خرد فردوسی دکتر محمود شفیعی - فرهنگ و ادب farhangoadabeirani.blogsky.com/.../دانلود-کتاب-دانش-و-خرد-فردوسی-دکتر-محمود-شفیعی‎Cached10 ژوئن 2016 ... دانلود کتاب دانش و خرد فردوسی دکتر محمود شفیعی - فرهنگ و ادب - این وبلاگ جهت استفادۀ دانشجویان و علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی طراحی شده ... دانلود کتاب دانش و خرد فردوسی - تاریخ فا forum.tarikhfa.com/thread11324.html‎Cached20 ژوئن 2016 ... دکتر شفیعی شاهنامه چاپ بروخیم را مبنای کار خویش قرار داده اما از دو چاپ خاور و شوروی نیز بهره گرفته شده است. بخش های اصلی کتاب حاضر عبارتند ...