دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

کتاب علم عالم

» :: کتاب علم عالم

دنیا از زاویه‌ای‌ دنیای‌ ایدئولوژی‌ است‌. ایدئولوژی‌ بر پایه‌ جهان‌بینی‌قرار دارد؛ و جهان‌بینی‌ بر پایه‌ جهان‌شناسی‌ و جهان‌شناسی‌ بر پایه‌شناخت‌شناسی‌. از این‌ رو، امیر مؤمنان‌ علی‌(ع)می‌فرمایند:

معرفت‌شناسی‌ آیینی‌ است‌ که‌ از آن‌ پیروی‌ می‌شود.

این‌ مطلب‌، انسان‌ را به‌ اهمیت‌ معرفت‌شناسی‌ و شناخت‌شناسی‌ آگاه‌می‌سازد؛ زیرا انسان‌ در هر حرکت‌ علمی‌ و عملی‌ به‌ معرفت‌ و شناخت‌ نیازدارد. امام‌ علی‌(ع) به‌ کمیل‌ می‌فرماید:

هیچ‌ حرکتی‌ نیست‌، مگر این‌ که‌ در آن‌ معرفت‌ و شناخت‌ نیازمندی‌.

عدم‌ تمیز بین‌ شناخت‌ و ناشناخت‌، موجب‌ تفاوت‌ جهان‌شناسی‌ها،جهان‌بینی‌ها و ایدئولوژی‌ها می‌گردد و آنچه‌ ما را در تمیز شناخت‌ ازناشناخت‌ یاری‌ می‌دهد معرفت‌شناسی‌ است‌.

از زاویه‌ دیگر، دنیا، دنیای‌ عالمان‌ شایسته‌ و ناشایسته‌ای‌ است‌ که‌اساسی‌ترین‌ نقش‌ را در سعادت‌ و شقاوت‌ مردم‌ ایفا می‌کنند؛ چنان‌ که‌امام‌علی‌(ع) می‌فرماید:

لغزش‌ دانشور، جهانیان‌ را فاسد می‌کند.

این‌ موضوع‌ اهمیت‌ عالم‌شناسی‌ و عارف‌شناسی‌ را می‌نمایاند.

نوشتار حاضر بر آن‌ است‌ که‌ به‌ درگاه‌ علم‌ و معرفت‌، امیرمؤمنان‌علی‌(ع)،مراجعه‌ کند و از زلال‌ معرفت‌ علوی‌ بهره‌ گیرد. نخست‌ مباحث‌ مهم‌معرفت‌شناسی‌ از دیدگاه‌ حضرتش‌(ع) بررسی‌ می‌شود و سپس‌ عالِم‌شناسی‌.امید آن‌ که‌ با شناختی‌ دقیق‌ از «علم‌ و عالم‌»، در جهت‌ استواری‌ حرکت‌ علمی‌و عملی‌ خود و جامعه‌ کوشا باشیم‌ و در پرتو علم‌ و عمل‌، به‌ زندگی‌ پاک‌ و اوج‌کمال‌ انسانی‌ و لقای‌ محبوب‌ حقیقی‌ نائل‌ آییم‌؛ چنان‌ که‌ امام‌ علی‌(ع) می‌فرماید:

براساس‌ علم‌ و معرفت‌ عمل‌ کنید تا سعادتمند شوید.

خرید و دانلود محصول

1395/04/19
کتاب , علم



لینک منبع :کتاب علم عالم

Images for کتاب علم عالم کتاب علم عالم symphony.alalestore.ir/page-38200.html‎Cached14 ژانویه 2014 ... در این کلام، عالم آفرینش یک نوع جفر تلقی شده است. ... در مقصد دوم آن کتاب گفته است که یکی از اقسام علوم، علم جفر و جامعه است، و آن عبارت است از دو ... کتاب علم و عالم و معلوم www.ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode...‎Cachedکتاب علم و عالم و معلوم انتشارات عروج اندیشه رقعی شومیز تاریخ چاپ80/12/28 نوبت چاپ1. کتاب علم و عالم www.ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode...‎Cachedکتاب علم و عالم انتشارات موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر رقعی شومیز تاریخ چاپ81/08/05 نوبت چاپ1. بانک اطلاعاتی کتاب / علم و عالم - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/doc/538152/بانک-اطلاعاتی-کتاب-علم-و-عالم علم و عالم نویسنده : واسعی - محمد محل نشر : تهران تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۴/۲۱ رده دیویی : ۲۹۷. ... برای خرید کتاب به سایت www.karaketab.com مراجعه کنید. کلمات در حال ... علم و عالم www.hawzah.net/fa/Book/View/45245/19590/علم-و-عالم‎Cachedآن علمی که شروع بشود به اسم رب ، نور هدایت دارد . سنگر علم هم یک سنگر دفاعی است ، دفاع از همه فرهنگ اسلام . زندگی زیر چتر علم و آگاهی آن قدر شیرین ، و انس با کتاب ... منزلت عالم به علم کتاب - سرچشمه sarcheshmeh.parsiblog.com/-140575.htm‎Cached Similarخداوند و کسی که در نزد او علم کتاب است ،از حیث شاهد بودن کافى هستند. آیه 43 -سوره رعد وَ یَقُولُ الَّذینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفى بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ ... علم جفر، پی بردن به رموز عالم - عقیق aghigh.ir/fa/news/19679/علم-جفر-پی-بردن-به-رموز-عالم‎Cached Similar14 ژانویه 2014 ... در این کلام، عالم آفرینش یک نوع جفر تلقی شده است. ... در مقصد دوم آن کتاب گفته است که یکی از اقسام علوم، علم جفر و جامعه است، و آن عبارت است از دو ... بنیادهای علم سیاست by عبدالرحمن عالم — Reviews, Discussion ... www.goodreads.com/book/show/4758844‎Cached Similar Rating: 3.7 - 96 votes ماهیت فعالیت های سیاسی، چگونگی پیدایش نهادهای سیاسی و جایگاه سیاست در زمینه گسترده زندگی اجتماعی در این کتاب بررسی شده است. مباحث کتاب به دانشجویان ... جدال جهان‌بینی‌ها (علم در برابر عالم ماورائی) - War of the worldviews vs ... www.jeihoon.net/جدال-جهان‌بینی‌ها-(علم-در-برابر-عالم-ماورائی)_53115‎Cached Rating: 5 - 9 reviews 11 مه 2016 ... نویسندگان این کتاب حق منازعه را به جا آورده‌اند و آن گونه به این موضوع پرداخته‌اند که شما نمی‌توانید خواندن کتاب را متوقف کنید. این کتاب فصل تازه‌ای در ...