دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

کتاب مجموعه مقررات حفاری چاه های نفت

» :: کتاب مجموعه مقررات حفاری چاه های نفت

کتابــی کــه اکنــون در دسترس شمـا قـرار دارد ترجمــة نسخــة انگــلیسـی کتـاب
Drilling Well Policy Manual بتاریخ ژوئن 1972 می باشد.

کلیه قوانین و مطالب نوشته شده در کتاب انگلیسی دقیقاً به فارسی برگردانده شده است. برای جایگزینی لغات فنی از کتابهای لغت "فرهنگ فنی نفت" – چاپ سوم بتاریخ سال 1361 و
"واژه نامه حفاری" – چاپ اول بتاریخ 1362 استفاده شده است. برای سهولت مطالعه حتی المقدور سعی شده است که لغات فنی بصورت انگلیسی نیز همراه برگردان فارسی آنها نوشته شود. همچنین واژه نامه ای از لغات فنی موجود در این کتاب در پایان آن ضمیمه شده است.

حفاری در جنوب ایرن شاید یکی از خطرناکترین عملیات حفاری در دنیا باشد.

گنبدهای گازی، جریانهای پرفشار آب نمک، هرزروی گل، گاز هیدروژن سولفوره و مارلهای ریزش کننده همگی مسائل و مشکلاتی هستند که هر روزه برای دست اندرکاران عملیات حفاری بوجود می آیند.

این کتاب یک راهنمائیست برای رؤسای چاهها، ناظران فنی، مهندسین حفاری و حفاران در انجام کارهای روزمره شان. هدف این کتاب کمک کردن به افراد فوق برای مقرون بصرفه تر کردن هر چه بیشتر عملیات حفاری میباشد.


مقررات بصورت دستوراتی می باشند که در متن کتاب برای بهتر مشخص شدن زیر آنها خط کشیده شده است.


دستورالعملها و توصیه های لازم برای هرچه صحیح تر و ایمن تر انجام دادن کارها نیز نوشته شده است. اگرچه توصیه ها بصورت مقررات نمی باشند اما آنها نیز برای بهتر و ایمن تر انجام شدن کار می باشند. برای انجام شدن کار به بهترین وجه، باید به کلیه مقررات، دستورالعملها و توصیه های این کتاب عمل بشود.