دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پایگاه داده ها چیست؟

پایگاه داده ها چیست؟

دادِگان (پایگاه داده‌ها یا بانک اطلاعاتی) به مجموعه‌ای از اطلاعات با ساختار منظم و سامانمند گفته می‌شود. این پایگاه‌های اطلاعاتی معمولاً در قالبی که برای دستگاه‌ها و رایانه‌ها قابل خواندن و قابل دسترسی باشند ذخیره می‌شوند. البته چنین شیوه ذخیره‌سازی اطلاعات تنها روش موجود نیست و شیوه‌های دیگری مانند ذخیره‌سازی ساده در پرونده‌ها نیز استفاده می‌گردد. مسئله‌ای که ذخیره‌سازی داده‌ها در دادگان را موثر می‌سازد وجود یک ساختار مفهومی است برای ذخیره‌سازی و روابط بین داده‌ها است.
پایگاه داده در اصل مجموعه‌ای سازمان یافته از اطلاعات است.این واژه از دانش رایانه سرچشمه می‌‌گیرد ،اما کاربر وسیع و عمومی نیز دارد، این وسعت به اندازه‌ای است که مرکز اروپایی پایگاه داده (که تعاریف خردمندانه‌ای برای پایگاه داده ایجاد می‌‌کند) شامل تعاریف غیر الکترونیکی برای پایگاه داده می‌‌باشد. در این نوشتار به کاربرد های تکنیکی برای این اصطلاح محدود می‌‌شود.



خرید فایل



لینک منبع :پایگاه داده ها چیست؟

پایگاه داده‌ها - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پایگاه_داده‌ها‎Cached Similarبعبارت دیگر، «پایگاه داده» اشاره به مجموعه‌ای از داده‌های مرتبط و ساختار یا سازمان است که ... تعریف داده‌ها - ایجاد، اصلاح و حذف از تعاریف که سازمان داده را با استفاده از آن ... ‎جدول - ‎پایگاه داده‌ها - ‎پایگاه داده‌های سند-گراپایگاه داده database چیست؟ - که www.irannaz.com/news_detail_9411.html‎Cached Similarدادِگان (پایگاه داده ها یا بانک اطلاعاتی) به مجموعه ای از اطلاعات با ساختار منظم و سامانمند گفته می شود. این پایگاه های اطلاعاتی معمولاً در قالبی که برای دستگاه ها و رایانه ها ... پایگاه داده چیست؟ | شرکت همکاران سیستم https://www.systemgroup.net/intellectual-property/articles/2799‎Cached>پایگاه داده‌ها به مجموعهای از داده‌ها اطلاق می‌شود که توسط یک سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، مدیریت می‌شود. گاه به جای عبارت «پایگاه داده» از اصطلاح «بانک اطلاعات» ... Database چیست ؟ ( دیتابیس چیست ؟ ) - طراحی سایت pars-soft.ir/index.aspx?Article=What-is-a-Database‎Cached SimilarDatabase یا دیتابیس یا پایگاه داده یا بانک اطلاعاتی چیست ؟ ... مفهوم اصلی پایگاه داده این است که پایگاه داده مجموعه ای از رکورد ها یا تکه هایی از یک شناخت است. : پایگاه داده‌ها (داده‌گان - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?page=پایگاه+داده‌ها+(داده‌گان‎Cached Similarپایگاه داده‌ها چیست؟ اصطلاح پایگاه داده‌ها , اصطلاحی است بسیار رایج و شناخته شده در دانش و تکنولوژی کامپیوتر , اما در تعریف این اصطلاح , در متون آکادمیک و تکنیک ... دیتابیس چیست | پایگاه داده چیست | Database چیست | تعریف ... azarinweb.com/blog/151-Database.html‎Cachedدیتابیس چیست ، پایگاه داده چیست ، Database چیست ، تعریف دیتابیس : دادِگان ( پایگاه داده ها یا بانک اطلاعاتی) به مجموعه ای از اطلاعات با ساختار منظم و سامانمند ... سیستم مدیریت پایگاه داده ها www.pcworldiran.com/ict/database-management.htm‎Cached Similarسیستم مدیریت پایگاه داده‌ها. تدوین: شهناز پیروزفر. سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها ( DBMS )، یک یا مجموعه‌ای از چند برنامه کامپیوتری است که برای مدیریت پایگاه داده‌ها، ... Database یا دیتابیس یا پایگاه داده یا بانک اطلاعاتی چیست ؟ ehsansafari.com/ArticleBody.aspx?ID=104‎Cached Similarاین پایگاه های اطلاعاتی معمولاً در قالبی که برای دستگاه ها و رایانه ها قابل خواندن و قابل دسترسی باشند ذخیره می شوند. پایگاه داده اس کیو ال چیست ؟ با گسترش طراحی ... مفاهیم اساسی پایگاه داده - HPKClasses.ir www.hpkclasses.ir/Courses/DataBase/db0100.html‎Cached Similarداده اطلاع موجودیت پایگاه داده روش های ذخیره داده سیستم پایگاه داده عناصر اصلی سیستم ... داده. داده (data) دارای تعاریف مختلفی است، به طور کلی داده ها کلمات و ارزش های ... پایگاه داده چیست ؟ - آشنایی با پایگاه داده clicksite.org/layout.php?...پایگاه_داده_چیست...پایگاه_داده...‎Cachedدر این مقاله به آشنایی با مفهوم پایگاه داده می پردازیم. تعریف پایگاه داده: پایگاه داده‌ها عبارت است از مجموعه‌ای از داده‌های به هم مرتبط. پایگاه داده‌ها عبارت است از مجموعه‌ای از ...