دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تاریخچه رایانه

تاریخچه رایانه

مقدمه:

بشر برای کندو کاو در طبیعت و فضای اطراف خود به ابزار و وسایل بسیار توانمندی دست یافته و همیشه نیاز منشأ اختراع چنین ابزاری بوده است. از جمله این اختراعات بسیار مهم می‌توان به کامپیوتر (رایانه) اشاره نمود که پیدایش آن باعث تحولی شده است که از بعضی جهات می‌توان آن را با تحولی که بر اثر انقلاب صنعتی به وجود آمد مقایسه کرد.

البته این تحول به مراتب وسیعتر و فراگیرتر از تحول ناشی از انقلاب صنعتی است، به گونه‌ای که در روش زندگی،‌کار و نگرش ما به دنیا تغییرات اساسی بوجود آورده است. در دوران انسانی اروپا، فرهنگ از طریق ماشین چاپ انتشار یافت و اکنون کامپیوتر در قلب انقلاب جدید تکنولوژیکی قرار دارد. به این دلیل عصر حاضر را عصر کامپیوتر یا عصر انفورماتیک نامیده‌اند.

اهمیت کامپیوتر در دنیای امروز و در دنیای آینده بر همگان روشن است بسیاری از موفقیتهایی که انسان در سالهای اخیر به دست آورده است بدون کامپیوتر هرگز حاصل نمی‌شد. کامپیوتر یکی از مهمترین ساخته‌های بشر است. اگر در چند دهة‌ گذشته کامپیوترها انسان را از کارهای یکنواخت و تکراری آلوده کرده‌اند،‌ در سالیان اخیر مفاهیمی مانند هوش مصنوعی سیستمهای خبره سیستمهای تشخیص کلام و صدای انسان و ... مطرح گردیده‌اند که به کامپیوتر این امکان را می‌دهند تا بیشتر شبیه انسان عمل نماید.


فهرست:

عنوان

مقدمه

چرا باید علم کامپیوتر را بیاموزیم

نیاز به روشهای مؤثر پردازش

کامپیوتر چیست؟

اهمیت کامپیوتر

انسان و کامپیوتر

عوامل مؤثر محیط کار و ارگونومی

بخش 1

تاریخچة‌کامپیوتر

نسلهای کامپیوتر

بخش 2

اجزای ساختمانی کامپیوترهای امروزی

نگاهی وسیع تر به اجزای کامپیوتری

بخش 3

کاربردهای کامپیوتر

بخش 4

قویترین دشمن کامپیوتر (KLEZ)

بخش 5

برخی از اصطلاحات کامپیوتری



خرید فایل



لینک منبع :تاریخچه رایانه

رایانه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رایانه‎Cached Similarدر برخی موارد از آن‌ها به‌عنوان رایانه قیاسی نام برده می‌شود. البته لازم است ذکر شود که کاربرد واژهٔ رایانه آنالوگ در علوم مختلف بیش از این است ... ‎حافظه - ‎بلندگوی رایانه - ‎رایانهتاریخ علوم رایانه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تاریخ_علوم_رایانه‎Cached Similarتاریخچه علم رایانه خیلی قبل از نظم و انضباط پیشرفته علم رایانه که در قرن بیستم ظاهر شده‌است، آغاز شده‌است . این ترقّی از اختراعات مکانیکی و تئوری‌های ریاضی به ... تاریخچه کامپیوتر 1gheroon.ir/‎Cached Similarتاریخچه کامپیوتر فصل اول - تاریخچه همزمان با شناسائی عدد، برای بشر این نیاز پیدا شد تا راهی بیابد که محاسبه را ساده‌تر انجام دهد. اولین وسیله‌ای که انسان از آن در امر ... تاریخچه کامپیوتر و نگاهی به تاریخچه پیدایش کامپیوتر در ایران www.beytoote.com/computer/.../history3-computer-appearance.html‎Cachedکامپیوتر یکی از پدیده‌های فن‌آوری است که تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده‌است. کامپیوتر از کلمه Compute در زبان انگلیسی به معنای محاسب و شمارنده ... مقالات آموزنده - کامپیوتر و تاریخچه ی پیدایش و اجزای آن www.brentineslamabad.blogfa.com/.../کامپیوتر-و-تاریخچه-ی-پیدایش-و-اجزای-آن‎Cached Similarبررسی رایانه(کامپیوتر) وتاریخچه پیدایش آن. رایانه(کامپیوتر) چیست؟ کامپیوتر ماشینی است قابل برنامه ریزی که از ترکیب اجزای الکترونیکی ... تاریخچه کامپیوتر از صفر تا اکنون به همراه تصویر - مشق شب www.mashgheshab2699.loxblog.com/post/2‎Cachedبسمه تعالی. تاریخچه پیدایش کامپیوتر از صفر تا اکنون به همراه عکس. مرحله اول : اولین نسل کامپیوتر ها انسانها بوده اند! پیش از ساخت کامپیوترهای مکانیکی و ... تاریخچه ساخت کامپیوتر - همه چیز درباره computer - loxblog.Com www.amir1223.loxblog.com/.../تاریخچه%20ساخت%20کامپیوتر‎Cachedتاریخچه علم رایانه خیلی قبل از نظم و انظباط پیشرفته علم رایانه که در قرن بیستم ظاهر شده‌است ٬ آغاز شده‌است . این ترقی از اختراعات مکانیکی و تئوری‌های ریاضی به ... تاریخچه کامپیوتر - آفتاب www.aftabir.com/.../computer.../computer.../تاریخچه-کامپیوتر‎Cached Similar6 ا کتبر 2013 ... خوب است بدانیم پدیده ای به نام کامپیوتر، از کجا راه خود را آغاز کرده است و با تاریخچه کامپیوتر بیشتر آشنا شویم: نخستین گامها: دستگاهی که بلز ... مجله کامپیوتر - همشهری hamshahrionline.ir/details/152598‎Cached7 فوریه 2016 ... کامپیوتر (Computer) از کلمه Compute در زبان انگلیسی به معنای محاسب ... تاریخچه اولین کامپیوترهای جهان را شاید بتوان در 2500 سال قبل از میلاد ... آشنایی مختصر با تعریف، تاریخچه، مبانی و اساس کار رایانه ها ... vista.ir/.../آشنایی-مختصر-با-تعریف،-تاریخچه،-مبانی-و-اساس-کار-رایانه-ها،-کامپیوتر-Computer‎Cached Similarآشنایی مختصر با تعریف، تاریخچه، مبانی و اساس کار رایانه ها، کامپیوتر Computer تصمیم داشتم به طور کامل در مورد مبانی کامپیوتر و مباحث مربوطه مطالبی را ذکر ...