آموزش کامل تری دی مکس 5
فصل اول :
درس اول :
گشایش یک صفحه و به کارگیری کلیدهای فاصله کاوش گردید :
در این درس چگونگی گشایش یک صفحه ، چگونگی مدیریت پنجره های دید و چگونگی کار با کادرکاوش گردید را می آموزید.
ابتدا از نوار منوی اصلی گزینه fileو سپس گزینه open برمیگزینید سپس گزینه still _ life فایل tutorials را انتخاب می کنید و در نهایت گزینه still_ life _ start را بر می گزینید.
کادر زرد رنگی که نمایان است بیانگر فعال بودن پنجره است . در غیر اینصورت با راست کلیک کردن بر روی کادر می توان آن را فعال کرد.
اگر بر روی دکمه zoom واقع در پایین گوشه سمت راست صفحه چپ کلیک کنید و نشانه گر موس را روی کادر زرد رنگ ببرید و چپ کلیک کنید و نشانه گر موس را به سمت پایین بکشید در این هنگام موضوع مورد نظر در ابعاد کوچکتر ظاهر می گردد و شما می توانید حاشیه های موضوع مورد نظر را نیز مشاهده کنید.
بر روی Arc rotate ( چرخش کمانی) کلیک کرده تا فعال شود کادر زرد رنگی بر روی موضوع پدیدار می شود در این هنگام نشانه گر موس را به داخل کادر ببرید سپس کلید سمت چپ موس را فشار دهید و حرکت دهید. دید Perspective تغییر خواهد کرد اگر نشانه گر موس را در خارج از کادر زرد رنگ حرکت دهید موجب چرخش تمام پنجره دید می شود برای لغو ابزار Arc rotate کلید راست را فشار داده تا کادر زرد رنگ ناپدید شود.
در کادر کلیدهای کاوشگر دید دکمه Pan را انتخاب کرده و سپس موس را بر روی پنجره دید حرکت دهید .
با تغییر مکان نما دید Perspective تغییر مکان می دهد برای خارج شدن از این پنجره ها مکررا کلیدهای shift+ z را فشار دهید.
فهرست:
فصل اول
درس اول: گشایش یک صفحه و به کارگیری کلیدهای فاصله کاوش گردید
درس دوم: چگونگی ذخیره یک فایل
درس سوم: تلفیق دو فایل پروژه با یکدیگر
فصل دوم
درس اول: ایجاد موضوعات
درس دوم: جابه جایی موضوعات
درس سوم: تغییر اندازه موضوعات
درس چهارم: حذف موضوعات
درس پنجم: کسر دو موضوع از یکدیگر
درس ششم: اجتماع دو موضوع با یکدیگر
درس هفتم: اشتراک دو موضوع در صحنه
درس هشتم: پیوند اشیاء به یکدیگر
فصل سوم
درس اول: خلق یک متن دو بعدی
درس دوم: مدلسازی سه بعدی از متن
درس سوم: مدل سازی دو بعدی
درس چهارم: اصلاح مدلسازی دو بعدی
درس پنجم: تغییر انحنای مدل دو بعدی
درس ششم: تبدیل شکل دو بعدی به مدل سه بعدی از طریق دوران
درس هفتم: اندازه گیری یک موضوع
فصل چهارم
درس اول: ایجاد سطح مقطع برای حجم سازی
درس دوم: حجم سازی از یک مسیر دایره ای
درس سوم: اصلاح موضوعات حجم یافته
درس چهارم: خلق موج از یک استوانه
درس پنجم: متحرک سازی موج
درس ششم: متحرک سازی به وسیله مواد مخلوط
فصل پنجم
درس اول: کارکدگذاری منبع نور همه سویه
درس دوم: تغییر رنگ منبع نور
درس سوم: محدود کردن دامنه روشنایی
درس چهارم: متحرک سازی منبع نور
درس پنجم: تنظیم واحدهای صفحه نمایش
فصل ششم
درس اول: خلق یک شی در صحنه
درس دوم: اعمال ماده به شی
درس سوم: متحرک سازی اشیاء
درس چهارم: نحوه معکوس کردن انیمیشن
درس پنجم: رندرسازی انیمیشن
درس ششم: کارگذاری دوربین
درس هفتم: تغییر اندازه های دوربین
درس هشتم: متحرک سازی دوربین
فصل هفتم
درس اول: مدلسازی یک سیاره
درس دوم: اعمال الگوی سطحی
درس سوم: خلق یک شهاب سنگ
درس چهارم: پیوستن به تار فضا
درس پنجم: اعمال اصلاح کننده
درس ششم: ایجاد مش قابل ویرایش از شی