دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

NGO مورد بررسی هستیا اندیشه

NGO مورد بررسی هستیا اندیشه

مورد بررسی: هستیا اندیشه

هستیا ایزد بانویی است که در اسطوره‌ها به معنی زن دانا و آگاه آمده است، زنی که گرما و روشنی خانه‌های مردم از اوست.

1- معرفی:

هستیا اندیش، کانونی است غیر دولتی، غیرانتفاعی که به همت گروهی از افراد فعال و آگاه در عرصه مسائل اجتماعی با هدف حساس سازی و تغییر نگرش مردم نسبت به مسائل جنسیتی در یک جامعه مدنی پویا از طریق توانمند سازی و ارتقاء آگاهی با آموزش، پژوهش، اطلاع رسانی، ترویج و لابی گری در سال 1381 تأسیس شده است.

2-چشم انداز:

آرمان کانون، جامعه‌‌‌‌‌‌‌‌ای است انسانی، آزاد، عادلانه و عاری از خشنونت، جایی که زنان و مردان با برخوداری از حقوق انسانی وفرصت‌های برابر، صرف نظر از تبعیض‌های جنسیتی، نژادی، طبقاتی، قومی، مذهبی، سنی ودیگر وضیعت‌های محرومیت زا همگام با هم در توسعه انسانی پایدار صاحب نقش باشند و از ثمرات آن بهره‌مند گردند.

3- اهداف:

· رفع کلیشه‌های تبعیض جنسیتی

· رسیدن به برابری زن و مرد در چارچوب معیار‌های حقوق بشر

· بهبود زندگی زنان

· مشارکت زنان در حوزه‌های تصمیم گیری، مشاغل مدیریتی و پست‌های کلیدی

· دستیابی زنان به سرمایه، تولید و اطلاعات در زمینه‌های مختلف

· تلاش برای گسترش تفاهم و گفتمان اجتماعی میان زنان و مردان

· بهبود بخشیدن دید جامعه نسبت به توانایی زنان در تمامی عرصه‌ها

· آسیب شناسی زنان با تکیه بر محیط اجتماعی و فرهنگی

· رایزنی و تبادل تجربیات میان اعضا، سازمانهای ملی و بین‌المللی

· انجام پژوهش در امور زنان و انعکاس نتایج به دست آمده به مردم و مراجع مسئول

· مخالفت با همه اشکال خشونت دیدگان در جهت بهبود وضعیتشان

· تغییر ارزشها و طرز تلقی‌ها و اعمال تقویت کننده خشونت

4- اعضای هئیت مؤسس چه کسانی هستند؟ جلوه جواهری، بیتا طاهباز‌، مونا محمدزاده، سارا لقمانی، کاوه مظفری

5- چه کسی یا کسانی NGO را حمایت مالی می‌کنند؟ از طرف محل یا نهاد خاصی حمایت نمی‌شوند اعضای NGO خودشان هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و افراد عضو هم ماهانه هزار تومان پرداخت می‌کنند.

6- مشکلات سازمان چیست؟ مالی، امنیتی (اجرای مراسم)، گرفتن مجوز، جانیفتادن نقش NGO در جامعه و…

7- روابط اعضای NGO با همدیگر چگونه می‌باشد؟ چون اعضای NGO در کل جوان می‌باشند همگی اعضاء زیر 30 سال سن دارند روابطشان خیلی با همدیگر صمیمانه می‌‌باشد.

8- آیا با NGO ها یا نهاد‌های دیگر در ارتباطید؟ بله مثلاً NGO های محیط زیست وهم‌‌اندیش زنان و…

9- فعالیت‌های انجام شده توسط هستیا را ذکر بفرمایید؟

- برگزاری مراسم 8 مارس 1381: حقوق انسانی و کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان

- توانا سازی اعضا با شرکت در کارگاهها، کلاسهای آموزشی و برگزاری دوره‌های مطالعاتی

- چاپ نشریه هستیا

- مشارکت در کمپین زنان و مردان علیه خشونت تا ؟ مارس

- جمع‌آوری طومار از دانشگاهها در اعتراض به طرح سهمیه‌بندی جنسیتی در پذیرش رشته‌های پزشکی و فرستادن آن به مجلس

- برگزاری مراسم 8 مارس سال 1382: زنان، صلح و خشونت

- راه اندازی سایت هستیا

- مشارکت در کمپین اعتراضی علیه صدا و سیما

- پیوستن به گروه همکاری پکن

- برگزاری و شرکت در جلسات هم‌اندیشی زنان.

فاطمه کریمی

- مسائل زن و خانواده از محضر آیت‌الله امینی:

1- جایگاه زن از دیدگاه اسلام

2- ناقص بودن عقل زنان

3- مسائل حقوق بشر درباره جایگاه زن و مرد

- حق حیات و زندگی

- حق آزادی

- حق استفاده از منابع طبیعی

- حق بهداشت و درمان

- حق اشتغال

- حق تملک و تصرف در اموال خود

- حق امنیت

- حق جعل قانون و در سایه قانون زیستن

- حق دخالت و مشارکت در حکومت

- حق اختیار همسر

- حق داشتن و تربیت فرزند

- حق اندیشیدن و عقیده داشتن

- حق تحصیل علم

- حق تکامل روحی و معنوی

4- روابط زن و مرد در جامعه

5- الگوی زن مسلمان

- خانه‌داری

- شوهر‌‌داری

- شرکت در کارهای بیرون از خانه

6- نتیجه‌گیری

آیت‌ا… امینی جزو کسانی است که سابقه طولانی در عرصه تحقیق . تألیف و خصوصاٌ اولویت دادن به موضوعات تربیتی، خانوادگی و به ویژه مسائل زنان دارد. این کتابها و تألیفات عبارتند از: آئین همسرداری، آئین تربیت، انتخاب همسر، بانوی نمونه اسلام. این کتابها مشخصاٌ پیرامون موضوع زن و مسائل زنان می‌باشد. البته در کتابهای دیگری مثل کتاب «آشنایی با مسائل کلی اسلام» هم حدود 90 صفحه که تقریباٌ یک سوم کتاب است در مورد مسائل زنان می‌باشد.

· حق تملک و تصرف در اموال خود:

هر انسانی وقتی که کار کرد، خودش مالک نتیجه کارش می‌شود این نتیجه به کس دیگری تعلق ندارد مثلاٌ اگر یک زن کار کند و نتیجه کارش را شوهرش یا پدرش بردارد، این ستم است. البته اگر خودش بخواهد در زندگی مشترک خرج کند مسأله نیست، اما چون مال، متعلق به خودش است، از هر مجرای مشروعی که به دست آورده باشد، چه از طریق کار یا ارث یا بخشش و امثال آن، به هر حال حق تصرف در آن هم در اختیار خودش است و زن بودن هیچ گونه محدودیتی در حق کمک و در حق تصرف در اموال ایجاد نمی‌کند. اگر زن اموالی را پیدا کرد و خواست آن را به کسی ببخشد، خواست در تجارت بیندازد، ذخیره کند یا در راه خدا بدهد در همه اینها، آزاد است. اما بعضی تصرفات را چه زن چه مرد حق ندارند حتی در اموال خودشان انجام دهند مثل اینکه کسی بخواهد اموالش را آتش بزند یا در راه حرامی به کار بیندازد این گونه تصرفات ممنوع است و فرقی بین زن و مرد نیست.

· حق امنیت:

انسانی که می‌خواهد در اجتماع زندگی کند چه زن و چه مرد، نیاز به امنیت دارد. یعنی باید محیطی باشد که در آن جان و مال و عرض و آبرویش در امان باشد و کسی معترض حقوق و شؤون و آزادی‌های مشروع وی نشود. امنیت، مهمترین و بزرگترین خواسته‌ای است که هر انسانی دارد. این نیاز برای زن، باید هم در خانة شوهر و هم در کل جامعه تأمین باشد و اگر امنیتش مورد تجاوز قرار بگیرد. حق دارد برای گرفتن حقش به دادگاههای صالحه مراجعه کند و اگر تزاحم و هرج و مرجی در جامعه پیش نمی‌آید مستقیماٌ از خودش دفاع کند و حقش را بگیرد. زن و مرد در این جهت تفاوتی ندارند. زن هم می‌تواند شکایت کند، وکیل بگیرد، خودش در دادگاه صحبت کند، خودش دفاع کند و اگر مسافرت یا هر اقدام دیگری لازم دارد انجام دهد.

· حق جعل قانون و در سایه قانون زیستن:

وجود قانون از ضروریات زندگی اجتماعی انسان است. زن و مرد حق دارند که در قانونگذاری سهیم باشند و طبعاٌ حق دارند که در سایه قانون زندگی کنند. کسی مجاز نیست که در این زمینه تبعیضی قایل شود و مثلاٌ زن را از دخالت در قانونگذاری منع کند یا کسی را به خاطر زن بودن از حمایت قانون محروم نماید.

· حق دخالت و مشارکت در حکومت:

اصل نیازمندی جامعه به حکومت یک امر قطعی و محرز است و لازمه اجرای قانونی این است که حکومتی عهده‌دار ساماندهی نظام جامعه باشد. زن و مرد هر دو به عنوان شهروندانی که حق دخالت در تعیین سرنوشت خود را دارند می‌توانند در حکومت و تعیین آن سهیم باشند. طبعاٌ حضور در مقدمات این کار نیز حق همه است. ایجاد تشکلهای صنفی و سیاسی، شرکت در احزاب و گروهها، حضور در انتخابات و هر نوع فعالیت سیاسی، جزء حقوق مردم و از جمله زنان است. آنها می‌توانند تشکلهای بوجود آورند. از حقوق خود دفاع کنند، زنها نباید فقط به فکر امور خودشان باشند، باید به فکر حقوق مظلومین باشند اگر به این فکر باشند خیلی موفق‌تر خواهند بود. نباید به تقابل و رمزبندی‌های بیهوده میان زن و مرد دامن زد. خانمها باید با حفظ موازین شرعی و ضوابط قانونی، برای کل جامعه و برای همه انسانها فعالیت کنند.

فقط در دو مورد هست که زنان ما در امور سیاسی با مشکل روبرو هستند یکی در شغل

دفتری حکومت و دیگر در امر قضاوت است فقها دو دسته‌اند بعضی موافقند در اشتغال زنان به این دو مورد و بعضی هم آن را جایز ندانسته‌اند. و این بستگی به نظر فقها دارد که با گذشت زمان و عالمتر و آگاه شدن زنان این امر را جایز بدانند یا نه؟

· حق اختیار همسر:

همینطوری که مرد وقتی به سن ازدواج رسید حق دارد ازدواج کند و زن بگیرد، زن هم وقتی به سن ازدواج رسید حق دارد که شوهری را برای خودش انتخاب کند. زن در انتخاب شوهر آزاد است و کسی نمی‌تواند او را به ازدواج یا ترک آن مجبور کند. انسان در انتخاب همسر کاملاٌ آزاد است و کسی حق جبر و تحمیل ندارد.



خرید فایل



لینک منبع :NGO مورد بررسی هستیا اندیشه

برترین پکیج مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه – دانلود فایل ... www.newfilestant.ir/paper12266.html‎Cached1 نوامبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. مقاله NGO مورد ... NGO مورد بررسی: هستیا اندیشه - مرجع فروش فایل های نایاب,fileforosh.ir tyfile.fileforosh.ir/product-856-NGO-studied-Hestia-thought.aspx‎Cached5- چه کسی یا کسانی NGO را حمایت مالی می‌کنند؟ از طرف محل یا نهاد خاصی حمایت نمی‌شوند اعضای NGO خودشان هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و افراد عضو هم ماهانه هزار تومان ... مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه - ایران مقاله iranmaghale.ofmas.ir/product-196415-مقاله-NGO-مورد-بررسی-هستیا-اندیشه.aspx‎Cachedمقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه در 33 صفحه ورد قابل ویرایش. NGO مورد بررسی: هستیا اندیشه. هستیا ایزد بانویی است که در اسطوره‌ها به معنی زن دانا و آگاه آمده ... مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه 5cjs8x.kiadanlodce.ir/‎Cachedبه صفحه ی دانلود _مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه ببرید مقاله NGO مورد بررسی هستیا ... دریافت فایل مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه - پرداخت و دانلود آنی 26cdsd.prodownload.site/‎Cachedدریافت فایل مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه - پرداخت و دانلود آنی. دریافت فایل مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه ... - سیستم وبلاگدهی simorghflye.madblog.ir/post/1792‎Cached16 نوامبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان عنوان محصول دانلودی:مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. خرید فایل( مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه) - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=11794‎Cached31 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر اینک شما با جستجوی ((مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله NGO مورد بررسی ... مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=990‎Cached23 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات ... NGO مورد بررسی هستیا اندیشه anzr.stu1.ir/.../NGO+%26%231605%3B%26%231608%3B%26%231585%3B%26%231...‎Cached20 ا کتبر 2016 ... NGO مورد بررسی هستیا اندیشه - ,,تحقیق NGO مورد بررسی هستیا اندیشه,پروژه NGO مورد بررسی هستیا اندیشه,مقاله NGO مورد بررسی هستیا ... دانلود (مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه) - ساخت وبلاگ asmankavirs.aslblog.ir/post/1576‎Cached7 نوامبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله NGO مورد بررسی هستیا اندیشه ...