دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی

بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی


کنترل کیفیت

اهداف یادگیری :

بعد از کامل کردن این فصل شما باید قادر باشید:

1- اجزای فرآیند کنترل را لیست کنید و به طور اختصار شرح دهید.

2- شرح دهید که چطور نمودارهای کنترل ، برای کنترل فرآیند و مفاهیمی که تحت کاربرد آن قرار گیرند به کار برده می شوند.

3- نمودارهای کنترل را به کار برید و آنها را توضیح دهید.

4- تست‌ها متوالی را برای چک کردن خروجی فرآیند غیر تصادفی به کار برید.

5- به توانایی فرآیند دسترسی پیدا کنید

خلاصه ای از فصل :

مقدمه

بازرسی

- چه مقدار بازرسی کنیم و چندبار

- کجای فرآیند را بازرسی کنیم

- بازرسی متمرکز در برابر بازرسی on – site

- کنترل فرآیند آماری

- فرآیند کنترل

- تغییرات و کنترل

- نمودارهای کنترل

- نمودارهای کنترل متغییرها

- نمودارهای کنترل صفات

- بررسی های مدیریتی در حدود نمودارهای کنترل

- تست های اجرایی

- قابلیت و توانایی فرآیند

- تحلیل قابلیت و توانایی

- بهبود قابلیت و توانایی فرآیند

تابع هزینه Taguch

Newchip : خط نمادها ممکن است خطاهای داروئی را در بیمارستان ها متوقف کنند

- محدودیت های شاخص های قابلیت و توانایی

- استراتژی عملیات

- خلاصه

- عبارت های کلیدی

- حل المسائل

- بحث و مروری بر سوالات

- تهیه فهرست موجودی

- تمرینات فکری مهم

- مسائل

- موارد : شرکت Toys

- ابزارهای Tiger

- تور عملیات ها :

انتخاب فهرست مراجع و مطالب خواندنی بیشتر

- تکمیل : نمونه برداری ( برای قبول یا رد ) یا نمونه برداری پذیرشی

این فصل کنترل کیفیت را شامل می‌شود . هدف از کنترل کیفیت است که اطمینان دهد فرآیندها در حالت قابل قبول انجام می شوند. شرکت ها اینرا را از طریق نظارت بر خروجی فرآیند و با استفاده از تکنیک های آماری انجام می دهند. کنترل کیفیت ، فرآیندی است که خروجی را نسبت به یک استاندارد اندازه گیری می‌کند و زمانی عمل می‌کند که خروجی استانداردها را برآورده نکند. اگر نتایج قابل قبول باشند پس هیچ عمل اضافی نیاز نیست . نصب نتایج غیر قابل قبول برای اقدامات صحیح می باشند.

مقدمه :

کیفیت تضمین می‌کند که در اصل متکی به بازرسی آیتم های از قبیل تولید شده است و این بعنوان نمونه برداری پذیرش اشاره می‌شود . این نمونه برداری در قسمت تکمیلی فصل شرح داده خواهد شد. تلاش های کنترل کیفیت که طی تولید روی می دهند بعنوان کنترل فرآیند آماری اشاره می شوند و ما اینها را در بخش های بعدی بررسی خواهیم کرد.

بهترین شرکت ها برکیفیت طراحی در فرآیند تاکید می‌کنند از اینرو به مقدار زیادی نیاز به بازرسی یا تلاش های کنترل را کاهش می دهند . همانطور که ممکن است پیش‌بینی کنید . سازمان های تجاری مختلف ، در مراحل مختلف این فرآیند ارزیابی می باشند: حداقل تصاعد مربوط به بازرسی می‌باشد . بسیاری دیگر به یک زمینه متوسط را نشان می دهند که مربوط به کمی بازرسی است و به مقدار زیادی به کنترل فرآیند می پردازد.

حداکثر تصاعد در سطح ذاتی کیفیت بدست آمده است که به اندازه کافی بالا است بنابراین می‌تواند مانع از فعالیت های بازرسی عمده فروشی و فعالیت های کنترل فرآیند – از طریق جلوگیری از خطا – شود . و این هدف نهایی است . شکل 1/10 این مراحل تضمین کیفیت را نشان می‌دهد .


بازرسی :

بازرسی یک فعالیت ارزشیابی است که کالاها و سرویس ها را نسبت به یک استاندارد مقایسه می‌کند. بازرسی می‌تواند در 3 مورد زیر روی دهد: قبل از تولید – حین تولید و بعد از تولید .

منطق تطبیق ارزیابی قبل از تولید اینست که اطمینان می‌دهد ورودی ها قابل قبول می باشند . و منطق تطبیق ارزیابی حین تولید – اطمینان می‌دهد که تبدیل ورودی ها به خروجی ها ، در حالت قابل قبول ادامه می یابد . و منطق تطبیق ارزیابی خروجی است که اعتبار نهایی تطبیق را قبل از عبور کالا به مشتری ایجاد می‌کند .

بازرسی قبل و بعد از تولید اغلب مربوط به شیوه های نمونه برداری پذیرش است. کنترل در حین فرآیند تولید بعنوان کنترل فرآیند اشاره می‌شود . شکل 2-10 مروری بر این موضوع را نشان می‌دهد که در کجا این 2 شیوه – در فرآیند تولید – بکار برده می شوند.

برای تعیین اینکه آیا فرآیند بعنوان مقصود عمل می‌کند که دسته یا مقدار زیادی از مواد خام یا محصولات نهایی – نسبت به درصد از کالاهای معیوب بیشتر نمی باشند ، لازم است که به طور فیزیکی حداقل برخی از آیتم ها را بطور پرسشی بررسی کنیم هدف از بازرسی اینست که اطلاعاتی را درباره درجه ای که آیتم ها نسبت به استاندارد تطبیق داده می شوند را فراهم می‌کند. موضوعات اساسی شامل موارد ذیل می باشند:

1- چه مقدار باید بازرسی کرد و چندبار.

2- در چه مرحله ای از فرآیند ،‌ بازرسی باید روی دهد.

3- آیا بازرسی به صورت متمرکز است یا در یک موقعیت on- site است.

4- آیا باید صفات را بازرسی کرد ( یعنی تعداد زمان هایی که گاهی اوقات روی می دهند را به حساب آورد .) یا متغییرها را بازرسی کرد ( یعنی مقدار ویژگی ها و صفات را اندازه گیری کرد. )

مثلا بررسی کنید که بازرسی در مرحله میانی در ساخت کامپیوترهای شخصی است. چون هزینه های بازرسی ، اغلب قابل توجه می باشند پس سئوالات معمولاً در این خصوصی بوجود می آیند که آیا لازم است هر کامپیوتر را بازرسی کرد یا نمونه کوچکی از کامپیوترها کافی است . همچنین ، اگرچه بازرسی ها می توانند در مراحل بیشماری در یک فرآیند تولید انجام شوند ولی بطور کلی این هزینه مؤثر نیست که موجب بازرسی ها در هر مرحله می‌شود . بنابراین سئوالی که بوجود می آید اینست که کدام مرحله باید برای بازرسی ها طراحی شود. چون این مراحل مشخص شده اند پس مدیر باید تصمیم بگیرید که آیا کامپیوترها را از خط تولید بردارد و آنها را به آزمایشگاه ببرد

- جایی که تجهیزات خاص ممکن است برای تست های خاص در دسترس باشند یا آنها را جایی که تولید می شوند تست کند . ما این مراحل را در بخش های زیر بررسی و ازریابی خواهیم کرد.

شکل 2/10

چه مقدار بازرسی کنیم و چندبار

مقدار بازرسی می‌تواند دامنه ای از صفر بازرسی تا بازرسی هر آیتم در تعداد بیشمار داشته باشد. آیتم هایی با حجم بالا و هزینه پائین – مثل گیره های کاغذ – میخ های بام سازی – و مدادهای چوبی . اغلب نیاز به بازرسی کم دارند چون :

1- هزینه مربوط به عبور ( یا انتقال ) آیتم های معیوب ، کاملاً پائین و کم است.

2- فرآیندهایی که این آیتم‌ها را ارائه می‌کنند معمولاً قابلیت اطمینال بالایی دارند طوری که عیوب بسیار نادر می باشند . بر عکس ، آیتم هایی با حجم پائین و هزینه بالا که هزینه های زیادی در ارتباط با انتقال محصولات معیوب دارند اغلب نیاز به بررسی های جامع تر دارند. بنابراین بخش های مهم یک وسیله فضا پیمای ساخت شده – دقیقا بدلیل رشد امنیت جانبی و هزینه بالای شکست های ماموریتی بررسی می شوند. در سیستم های با حجم بالا ، بررسی های اتوماتیک دار ایده ای می باشند که ممکن است بکار برده می شوند. اکثر کاربردهای کنترل کیفیت ، در جایی بین 2 بی نهایت قرار می گیرند. آنها اکثرا نیاز به بازرسی کم دارند ولی هیچ کدام احتمالی نمی باشند یا از نظر اقتصادی برای بررسی هر بخش ار محصول یا هر ویژگی سرویس جهت اهداف کنترل راحت نمی باشند. هزینه بازرسی یعنی و قفه های نهایی یک فرآیند یا تأخیرها از طریق بازرسی بوجود می آیند . و نوع ارزیابی معمولاً مهم تر از مزایای 100 درصد بازرسی می‌باشد. توجه داشته باشید که برای بازرسی دستی – حتی 100 درصد بازرسی تضمین نمی‌کند که تمام آنها ( یا عیوب ) کشف و برداشته شده اند . دلزدگی و خستگی ، فاکتورها یی هستند که موجب خطاهای بازرسی می شوند. در هر حال هزینه عیوب کشف نشده که بدین طریق اشتباه می‌شود. به اندازه کافی بالا است بنابراین ، این بازرسی نمی تواند کاملاً نادیده گرفته شود . مقدار بازرسی مورد نیاز از طریق هزینه های بازرسی و هزینه های پیشنهاد شده برای انتقال
آیتم های معیوب ، نظارت و کنترل می شوند . همانطور که در شکل 3/10 نشان داده شده است ، اگر فعالیت های بازرسی افزایش یابند هزینه های بازرسی نیز افزایش می یابند ولی هزینه های عیوب کشف نشده کاهش می یابند . هدف قدیمی این بود که مجموع این 2 هزینه را به حداقل برسانند. بعبارت دیگر ممکن نیست توجهی به تلاش برای درک هر عیب نشود مخصوصا اگر هزینه بازرسی بیش از جریمه هایی باشند که اجازه می دهند عیوب به قوت خود باقی بمانند. ایده اخیر اینست که هر کاهش در خروجی معیوب هزینه ها را کاهش می‌دهد هر چند از طریق بازرسی نباشد.

استفاده از چارت های دامنه و میانگین:

چارت های کنترل میانگین و چارت های کنترل دامنه، پرسپکتیوهای متفاوتی را برای یک فرایند فراهم می‌کنند. همانطور که مشاهده کرده ایم، چارت های میانگین، به تغییرات میانگین فرآیند، حساس می باشند در حالیکه چارت های دامنه به تغییرات پراکندگی فرایند حساس می باشند.بدلیل این تفاوت در پرسپکتیوها، هر دو نوع این چارت ها، برای کنترل یک فرایند یکسان به کار برده می‌شوند. پس منطق استفاده از هر 2، به سادگی در شکل 10/10 نشان داده شده است. در شکل A10/10 چارت میانگین، تغییر میانگین فرایند را نشان می‌دهد ولی چون پراکندگی تغییر نمی کند پس چارت دامنه برای نشان دادن این مسئله ناتوان است. (یعنی آنرا نشان نمی دهد). برعکس، در شکلB 10/10 تغییر در پراکندگی فرآیند، توان کمتری دارد از طریق چارت میانگین نسبت به چارت دامنه مشخص شود. پس استفاده از هر 2 چارت، اطلاعات کامل تر و جامع تری را نسبت به یک چارت تنها فراهم می‌کند. با این حال، یک چارت تنها ممکن است از بسیاری از موارد کافی باشد. مثلاً یک فرایند ممکن است برای تغییر در میانگین فرآیند مستعد از تغییرات پراکندگی باشد. بنابراین ضرورتی ندارد که پراکندگی را کنترل کنیم. بدلیل زمان و هزینة ساخت چارت های کنترل، جمع‌آوری داده های ضروری- و ارزیابی نتایج، فقط آندسته از ویژگی های یک فرایند که تمایل دارند تغییرات را بوجود آورند باید کنترل شوند.

چون چارت های کنترل، از قبل تنظیم شده اند پس می توانند بعنوان پایه و اساس برای تصمیم‌گیری بکار روند. وقتی که فرایند را قطع می‌کنند و در جستجوی رد این قابل شناسایی تغییر می باشند. به منظور تعیین محدودیت های کنترل اولیه، می توان روش زیر را بکار برد:

  1. 1. بدست آوردن 20 تا 25 نمونه. در اینصورت آمارهای، نمونه مناسب را برای هر نمونه (مثل میانگین) محاسبه کنید.
  2. 2. ایجاد محدودیت های کنترل اولیه، با استفاده از فرمول ها.
  3. 3. تعیین اینکه آیا هر مورد، در خارج از محدودیت های کنترل کاهش می یابد یا نه.
  4. 4. چنانچه هیچ گونه علایم خارج از کنترل را مشاهده نکنید، فرض می کنید که فرایند تحت کنترل است. در غیر این صورت، دلایل قابل شناسایی تغییرات را بررسی و تصحیح می‌کنند. سپس فرایند را خلاصه نویسی می کنید و مجموعة دیگری از مشاهدارت را دربارة اینکه محدودیت های کنترل می توانند بر آن مبنا باشند- جمع آوری می کنید.
  5. 5. نقشه برداری از داده های چارت کنترل و ارزیابی علایم خارج از کنترل.

چارت های کنترل مربوط به صفحات

چارت های کنترل صفات، زمانی به کار برده می شوند که ویژگی (یا صفت) فرایند- به جای اندازه‌گیری- محاسبه شود. مثلاً‌ تعداد آیتم های معیوب در یک نمونه، محاسبه می شود. در حالیکه طول هر آیتم اندازه گیری می شود. 2 نوع چارت کنترل صفت وجود دارد. یکی برای بخش آیتم‌های معیوب در نمونه (چارت P) و دیگری برای تعداد عیوب در هر واحد می باشد. (چارتC ).

چارت زمانی مناسب است که داده های اطلاعاتی شامل 2 گروه از آیتم ها باشند. مثلاً‌ اگر بطری های شیشه ای از نظر خرد شدن و ترک داشتن بررسی شوند، هر دو بطری های خوب و بطری های معیوب می توانند به حساب آورده شوند. در هر حال، فرد می تواند تعداد رویدادهایی را محاسبه کند که طی یک دورة زمانی مشخص اتفاق افتاده اند ولی تعداد رویدادهایی نمی باشند که روی نداده اند. همچنین شخص می تواند تعداد خراشیدگی ها را در سطح پوشش شده محاسبه کند- تعداد باکتری ها را در یک نمونه آب نشان دهد- و تعداد جنایت ها را طی ماه آگوست بررسی کند. ولی نمی تواند تعداد رویدادهای اتفاق نیافتاده را محاسبه کند. در چنین مواردی چارت C مناسب است. به جدول 3/10 رجوع کنید.

چارت C:

چارتP برای کنترل تناسب آیتم های معیوب- که در فرایند بوجود آمده اند- به کار برده می شود. مبنای تئوریکی چارت P ، پراکندگی 2 اسمی است هرچند برای تعداد زیادی از نمونه ها است- ولی پراکندگی نرمال، تقریب مناسبی را برای آن فراهم می‌کند. درنتیجه، چارت P در اکثر روش های مشابه مثل چارت میانگین ایجاد می شود و به کار برده می شود.

خط مرکز چارت P، میانگین بخش معیوب در گروه P است. انحراف معیار پراکندگی نمونه برداری- وقتی که P مشخص است- به صورت زیر می باشد:

محدودیت های کنترل، با استفاده از فرمول های زیر محاسبه می شوند:

اگر P نامشخص باشد می تواند از روی نمونه گیری های برآورد شود. پس، این برآورد ، جایگزین P در فرمول قبلی می شود و جایگزین می شود. همانطور که در مثال 4 نشان داده شده است.

اطلاعات زیر باید به شما کمک کنند نوع چارت کنترل- یعنی چارت P یا چارت C را انتخاب کنید. یعنی کدامیک برای کاربردهای خاص مناسب تر است.

کاربرد چارت P:

  1. 1. وقتی که مشاهدات می توانند در یکی از 2 گروه قرار داده شوند. مثال های آن شامل آیتم هایی می باشند که می توانند به صورت های زیر طبقه بندی شوند:

- خوب یا بد

- تأیید کردن یا نکردن

- انجام دادن یا ندادن



خرید فایل



لینک منبع :بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی

مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی sigmadlkad.ir/V9JQMN/‎Cachedبازدید: 6 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 56 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 45. مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش ... مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی - ساخت وبلاگ novinparsaa.aslblog.ir/post/1016‎Cached25 ا کتبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله بررسی کنترل کیفیت ... دانلود-تحقیق-بررسی-کنترل-کیفیت-در-رشته-مدیریت-صنعتی projeha.filenab.com/tag-دانلود-تحقیق-بررسی-کنترل-کیفیت-در-رشته-مدیریت-صنعتی.aspx‎Cachedبررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی · بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی. قیمت: 5,000 تومان. توضیحات دانلود · صفحه اصلی · لیست ... دانلود (مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی) 9yojzt.nikandlc.ir/‎Cachedدانلود (مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی) بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی | بیسترینها fastdl2.bistarinha.xyz/.../بررسی+کنترل+کیفیت+در+رشته+مدیریت+صنعتی.html‎Cachedبررسی رابطه منبع کنترل (درونی و برونی) با عزت نفس پایان نامه رشته روانشناسی و علوم تربیتی، چکیده تحقیق: پژوهش حاضر٬ با نام « بررسی رابطه منبع کنترل ... بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی - دانلود پروژه و مقاله nabfile.rozblog.com/.../-بررسی-کنترل-کیفیت-در-رشته-مدیریت-صنعتی-.html‎Cached14 سپتامبر 2016 ... بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 56 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 45 ... خرید فایل( مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی) parvanefl.meeblog.ir/post/36‎Cached14 ا کتبر 2016 ... خرید فایل( مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی). از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما ... دانلود (مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی) - الوند آرک avandarc.madblog.ir/post/2086‎Cached16 سپتامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر ... دریافت فایل مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی ... www.newfilestant.ir/paper12366.html‎Cached1 نوامبر 2016 ... دریافت فایل مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی – پرداخت و دانلود آنی. از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم ... دانلود مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی -کامل و جامع 8kvkz1.afradlc.pw/ دانلود مقاله بررسی کنترل کیفیت در رشته مدیریت صنعتی -کامل و جامع.