دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده

بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده


چکیده

روشهای تزریقی یکی از روشهای پیشگیری از حاملگی است که موقت وطولانی اثر است و بطور منظم بصورت عضلانی تزریق می گردد که اثربخشی آن حدود 100 درصد است که DMPA و NET-EN و لیونل از پرمصرف ترین روشها هستند.

که این روشها با جلوگیری از تخمک گذاری و نامساعد کردن مخاط رحم عمل می کنند و بهترین زمان تزریق آن 5 روز اول قاعدگی است. از عوارض آن تغییرات قاعدگی، افزایش وزن، سردرد، افسردگی و دیگر موارد را می‌توان نام برد و بطور کلی افرادی که خونریزی واژینال بدون علت مشخص دارند و یا برای سرطان سینه و سرویکس و رحم دارو دریافت می کنند و یا سابقه آن را دارند نباید از این روشها استفاده کنند این روشها از STI (بیماری منتقله از راه جنسی) جلوگیری نمی کنند.

حاملگی بطور معمول بین 18-12 ماه بعد از قطع DMPA اتفاق خواهد افتاد.



مقدمه :

در حدود 37 سال از کشف داروهای ضدبارداری تزریقی می گذرد و امروز حدود 150 کشور جهان به میزان قابل توجهی از این داروها استفاده می کنن.(16)

حدود 5/1 میلیون نفر در چین و آمریکای لاتین تزریق ماهانه هورمون را به عنوان روش پیشگیری از حاملگی انتخاب نموده اند (17)

داروهای تزریقی که بیشتر در جهان مورد استفاده اند شامل موارد زیر است:

· DMPA

· لیونل

· NET-EN

DMPA با نام تجاری دپو- پروورا Noristerateپیشتاز همه این روشهای طولانی اثر تزریقی می باشد. (17)

DMPA در بیش از 90 کشور و NET-EN در بیش از 40 کشور دنیا به عنوان روشهای پیشگیری از حاملگی تائید شده اند.(17)

علاوه بر این روش های ترکیبی و کوتاه اثر دیگری نیز وجود دارد که به طور خلاصه از آنها سخن به میان خواهد رفت.



CICS « تزریقی های ترکیبی»

نام وسایل پیشگیری از بارداری ترکیبی تزریقی یا CICS به یک گروه جلوگیری از بارداری هورمونی کمکی اطلاق می گردد که به وسیله تزریق در عضله داده می‌شود. اصطلاح ترکیبی نشان می دهد که این مواد قابل تزریق شامل پروژسترون و استروژن با هم است.


نام تجاری

استروژن طبیعی

پروژستین

Cyclofen

Estradiol Cypionat

(5 mg)

DMPA

(25mg)

Mesigyna

Estradiol Valerate

(5mg)

Norethistrone enantate

NET-EN (50mg)

Deladroxate

Estradiol enantate

(10mg)

Dihydroxy-Progesterone

Acetophenid (150mg)


دو مورد اول تولیدات جدیدی است که درسرتاسر جهان استفاده می گردد اما مورد سوم بیشتر در برخی کشورهای آمریکای لاتین مورد استفاده قرار می‌گیرد . (11)

علاوه بر این به این ترکیبات، تزریقی های کوتاه اثر نیز می گویند که مقادیر ترکیبی و میزان و زمان تزریق آنها را در جدول زیر می تواند دید.



لیونل (Cyclofen)

یا سیلکوپروورا

DMPA (25mg)

25 میلی گرم استرادیول سیپیونات

تزریق ماهانه 5/0 میلی لیتر عضلانی

Norethin drone

Enathate

(Mesigyna ) 50mg

5 میلی گرم استرادیول والرات

تزریق ماهانه 200 میلی گرم عضلانی

دی هیدروکسی پروژسترون استوفناید و استرادیول انانیت

Periutal

150 میلی گرم دی هیدروکسی پروژسترون استوفناید

و 10 میلی گرم استرادیول انانیت


مهلت تزریق CICS رسماً 3 روز است و اگر متقاضی بعد از این مدت آمد 33-27 روز بعد از تزریق قبلی او را آگاه کنید که تاخیرات در تزریق ریسک حاملگی را افزایش می دهد.(11)


روش های تزریقی طولانی اثر:

مهمترین آمپولهای موجود MPA طولانی اثر Depo-provera است. در این میان نامهای دیگر آمپولهای تزریفی شامل موارد زیر است. (17)

1) دپوپروورا (Depo-provera) 2) نوریسترات (Nori Sterat)

3) دپو (Depo) 4) نت ان NET-EN

5) نوریژست (Norigest) 6) شوت The Shot


دپو پروورا (DMPA):

که با عنوان را ولرا (Depo- Ravolera TM) نیز شناخته می‌شود. یک وسیله پیشگیری از بارداری طولانی مدت است. (12) که حاوی مدروکسی پروژسترون استات (DMPA) که مشابه پروژسترون طبیعی که به وسیله تخمدان در طی نیمه دوم سیکل قاعدگی تولید می گردد، می باشد( 9)


اثرات جانبی

1- تغییرات قاعدگی : این عارضه مهمترین عارضه جانبی تجربه شده است مقدار خونریزی می تواند از یک لکه بینی غیرقابل پیش بینی یا نامنظم و یک خونریزی سبک تا بدون خونریزی یابد. با افزایش تداوم استفاده مقدار و مدت خونریزی معمولاً هر بار کاهش می یابد.

در مطالعات بالینی 55% زنان خونریزی قاعدگی را یک سال بعد از مصرف گزارش نکرده اند، گاهی یک زن خونریزی روزانه یا خونریزی که می تواند سنگین تر از یک پریود معمولی باشد را تجربه می کنند این عارضه مرتبط با تأثیر DMPA روی تخمدانها و جدار رحم است.(9)

2- افسردگی : DMPA ممکن است سبب بی حوصلگی و احساس افسردگی شود این می تواند در زنانی که در گذشته افسرده بودند بدتر باشد.

3- وزن گرفتن : اسفتاده کنندگان از DMPA ممکن است یک افزایش اشتها را تحریک کند میانگین اضافه وزن تقریباً 5 پوند در اولین سال و 8 پوند بعد از 2 سال استفاده است. یک رژیم بهداشتی و تمرینات ورزشی منظم به کاهش وزن کمک خواهد کرد. (9)

4- تراکم استخوان و پوکی استخوان DMPA: زنانی که از DMPA استفاده می کنند ممکن است تراکم مواد معدنی مهم استخوان رابا تداوم در استفاده از دست بدهند.

نتایح مطالعه همگروهی بر 59 زن چینی این تحقیق را به این قسمت نتیجه گیری می کشاند که DMPA برای مدت طولانی بدون ترس از پوکی استخوان که منجر به استئوپورز زود رس می‌شود می تواند استفاده شود.

فهرست

عنوان

مقدمه

تزریقی های ترکیبی

روشهای تزریقی طولانی اثر

DMPA

محل و زمان تزریق

مقدار تزریق

مکانیسم عمل

میزان اثربخشی

شروع تزریق

زمان شروع DMPA در قاعدگی

مادران غیر شیرده

مادران شیرده

مزایا

اثرات جانبی





موارد منع مصرف

بازگشت باروری

علائم مصرف بیش از حد

DMPA و ریسک STI

داروها و DMPA

نکات روشهای تزریقی

لیونل

مکانیسم عمل

اثرات جانبی

قاعدگی و لیونل

منع مصرف

NET-EN

احتمال بارداری





تفاوت با DMPA



خرید فایل



لینک منبع :بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده

مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده sigmadlkad.ir/vfNcnR/‎Cachedبازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 15 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23. مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده در 23 صفحه ... مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده jelvemahtd.meeblog.ir/post/81‎Cached19 ا کتبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد نام محصول دانلودی: مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و ... کاملترین فایل مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی ... harirdlc.ir/article/29708‎Cached28 ا کتبر 2016 ... عنوان محصول دانلودی:مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده novinparsaa.blogroom.ir/post/952‎Cached27 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک ... برترین پکیج مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی ... www.novinmgali.ir/?p=7630‎Cachedبرترین پکیج مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده – دانلود فایل. نوامبر 11th, 2016 دیدگاه‌ها خاموش. امیدواریم از خرید خود بهره ... کاملترین فایل مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی ... tmaghalec.ir/?p=10053‎Cached30 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک ... پروژه بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم ... projeha.filenab.com/tag-پروژه-بررسی-پیشگیری-کننده-های-تزریقی-حاملگی-جمعیت-و-تنظیم-خانواده.aspx‎Cached... عبارت 'پروژه-بررسی-پیشگیری-کننده-های-تزریقی-حاملگی-جمعیت-و-تنظیم- خانواده' هستند. بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده. مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده www.newfilestant.ir/paper1161.html‎Cached23 سپتامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... خرید آنلاین مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و ... www.newfilestant.ir/paper1440.html‎Cached24 سپتامبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از ... مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی حاملگی جمعیت و تنظیم خانواده sigma.ofmas.ir/product-196494-مقاله-بررسی-پیشگیری-کننده-های-تزریقی-حاملگی-جمعیت.aspx‎Cachedمقاله پیشگیری کننده های تزریقی (جمعیت و تنظیم خانواده) مقاله بررسی پیشگیری کننده های تزریقی یشگیری کننده های تزریقی حاملگی مقاله بررسی پیشگیری ...