دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق بتن

تحقیق بتن

مقدمه :

هر چند که از بدو پیدایش بتون ، تحول اندکی در آن به وجود امده ، لکن طیف وسیع کاربرد بتون عملا ً بیانگر این مطلب است که مزایای بیشماری که این نوع مصالح از آن برخوردار است ، سایر موارد آن را تحت شعاع قرار می دهد .

در طراحی یک پروژه ،بکار گیری مصالح مناسب ،مقاوم و ارزان از مهمترین ظایف یک مهندس به حساب می آید.یکی از مهمترین و ارزان ترین مصالح موجود که در دنیا کار برد وسیعی دارد ،بتون است. مزایایی که بتون از آن برخوردار است باعث شده که مورد علاقه اکثر مهندسین ،طراحان و کارفرمایان باشد. از عمده ترین مزایای بتون ،امکان به کار گیری آن در اغلب مناطق جغرافیایی،استفاده از مصالح طبیعی و ارزان ،دارا بودن هزینه ی کم در مقایسه با حجم زیاد عملیات،شکل پذیری آن با توجه به اشکال هندسی طرح، امکان مکانیزه کردن عملیات عدم نیاز به نگهداری پر خرج بنا در طول عمر بهره برداری و ... است.

بکارگیری بتون غیر مسلح بعلت تردی آن به غیر از سازه های وزنی عملا ً کاربرد چندانی ندارد . این عیب عمده ی بتون در عمل ،با مسلح کردن آن به وسیله ی میله های فولادی یا آرماتور برطرف می گردد . امّا از انجایی که آرماتور منحصرا ً بخش کوچکی از مقطع را تشکیل می دهد ، تصور این که مقطع بتون یک مقطع ایزوتوپ و هموژن است ، چندان صحیح نخواهد بود.

به منظور شرایط ایزوتوپی و نیز کاهش ضعف شکنندگی و تردی جسم بتون تا حد ممکن ، در چند دهه ی اخیر از رشته های نازک و نسبتا ً درازی که در تمام حجم بتون ، بطور همگن و درهم پراکنده می گردد استفاده می شود.

کاربرد اینگونه رشته ها یا الیاف در بتون و بطور کلی در ملات ها قدمت تاریخی دارد.انواع الیافی که در ربع قرن اخیر بطور وسیع در بتون و ملات های سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد ، الیاف شیشه ای ، پلی اتیلن ، فولادی ،آزبست و نایلونی می باشد که اثر هر یک از انواع الیاف بر خواص و تکنولوژی بتون مبحث جداگانه و طولانی به خود اختصاص میدهد.

در مجموعه ی حاضر منحصرا ً اثر الیاف فولادی بر رفتار بتون های مسلح به این نوع الیاف مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

کاربرد الیاف فولادی به منظور بهبود بخشیدن به خواص بتون ، کاربرد وسیعی را در سازه های بتونی و بتون مسلح پیدا کرده است.دلیل این کاربرد گسترده ،مزایای بیشمار فنی و اقتصادی در استفاده از الیاف فولادی در جسم بتون می باشد.

اثرات مثبت کاربرد الیاف فولادی به شرح ذیل می باشد:

افزایش مقاومت خمشی

افزایش مقاومت برشی

افزایش مقاومت کششی

افزایش مقاومت در برابر بارهای دینامیکی به ویژه بارهای ضربه ای

افزایش مقاومت مقطع در قبال ترک خوردگی

افزایش مقاومت در میزان جذب انرژی

کاهش در میزان انقباض،خزش و سایش سطحی.

با توجه به این اثرات مهم در خواص بتون خالص ، تولید و کاربرد الیاف فولادی در کشورهای صنعتی جهان از طیف وسیعی برخوردار شده و در حال حاضر انواع الیاف فولادی با مشخصات فنی و موارد کاربرد گوناگون به صورت صنعتی تولید انبوه می گردد.

نظری گزرا به آمار مصرف الیاف فولادی در کارهای بتونی در کشورهای صنعتی نشان می دهد که تنها ظرف 10 سال گذشته بالغ بر چندین هزار متر مربع از کف سالن های صنعتی ، باند فرودگاه ها ، روسازی بزرگراه ها و... با بتون مسلح به الیاف فولادی اجرا شده است.

از انجایی که در ایران و سایر ممالک خاورمیانه الیاف از نوع فولادی تولید و یا وارد نمی شود ، اغلب مهندسین و مشاورین از چنین تکنولوژی وتکنیکی که به خواص و مقاومت بتون بهبود می بخشد ، بی اطلاع بوده و یا اطلاع کمی دارند، و افراد مطلع از وجود چنین تکنیکی ، کاربرد الیاف را به علت عدم دسترسی آسان و ارزان نبودن آن یک تکنیک لوکس در طرح های بتونی تلقی می کنند .

مجموعه ی حاضر تلاش دارد تا این تکنولوژی را که سالهاست در سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد ، در ایران نیز بشناساند.

نوع فایل: word

سایز:1.53 MB

تعداد صفحه:35



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق بتن

مقاله ای کامل راجع به بتن - سیویلتکت civiltect.com/?p=21‎Cached Similarیکی از مهمترین و متداولترین مصالح ساختمانی «بتن» (Concrete) است که به علت دارا بودن خواصی از جمله شکل خمیری قبل از گیرش، مقاومت خوب در برابر آتش سوزی، ... ??== Civil + Architect - تحقیق بتن - blogfa.com www.civilarc.blogfa.com/post-54.aspx‎Cached SimilarCivil + Architect - تحقیق بتن - ... بتن اساسا از دو قسمت دانه های سنگی (Aggregates ) و خمیر سیمان (Concrete) تشکیل شده است. خمیر سیمان که در واقع مخلوطی از سیمان ... تحقیق بتن های اسفنجی - سایت علمی و پژوهشی آسمان - تجربیات دبیران www.asemankafinet.ir/post/737/تحقیق-بتن-های-اسفنجی.aspx‎Cached Similarتحقیق بتن های اسفنجی. بتن اسفنجی یک مخلوط سنگدانه درشت.سیمان.آب وماسه به میزان اندک(وگاهی اوقات بدون ماسه).در ساختار این بتن15-25%(از لحاظ حجم )فضای خلی ... دانلود تحقیق و مقاله در مورد بتن و انواع آن رشته عمران www.dlbartar.com/دانلود-تحقیق-در-مورد-بتن-و-انواع-آن/‎Cached Similar9 جولای 2015 ... پروژه ای در مورد با بتن برای شما دوستان آماده کرده ایم . بتن شکل ذاتی و طبیعی بخصوصی ندارد و از این رو باید با استفاده از قالب بندی به شکل ... مقاله انواع بتن - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/f1257/t48727.html‎Cached Similar31 مه 2007 ... بتن الیافی چیست؟ بتن الیافی بتن الیافی در حقیقت نوعی کامپوزیت است که با به کارگیری الیاف تقویتکننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی و ... دانلود تحقیق بتن | پایگاه علمی سعید سان - Saeedsun saeedsun.ir/blog/2014/07/20/beton.html‎Cached Similar20 جولای 2014 ... بتن بتن اولین بار در ایران بتن با چگالی کم توسط گروه صنعتی آکس تولید شد. بتن (به انگلیسی: Concrete) در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی ... تحقیقات بتن jcr.guilan.ac.ir/‎Cached Similarتحقیقات بتن (JCR) ... بررسی تأثیر اسیدشویی بر خواص مقاومتی و دوامی بتن دارای خاکستر پوسته برنج. صفحه 29-37. علی قاسمی؛ پیام حسینی؛ هرمز فامیلی. مقاله بتن سبک: از تحقیق تا کاربرد - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-LWCONCRETE01-LWCONCRETE01_014=بتن-سبک-از-تحقیق-تا-کاربرد.html‎Cached Similarمقاله بتن سبک: از تحقیق تا کاربرد, در اولین کنفرانس ملی بتن سبک (1st National Light Weight Concrete Conference) توسط علی اکبر رمضانیانپور. مرکز تحقیقات بتن "متب" www.conrec.ac.ir/‎Cached Similarمـرکز تحـقـیقات بتن (متب) با مجوز رسـمی از وزارت عـلوم، تحقیـــقـات و فناوری به منظــور کاربـردی ساخـتن دستاوردهای حاصل از تحقیـــقـات بنیادی، نوآوری در ... دانلود رایگان مقاله بتن سبک (Light Weight Concrete) - مهندسی عمران ... www.prozheha.ir/.../دانلود-رایگان-مقاله-بتن-سبک-light-weight-concrete-مهندس‎Cached Similarدر دنیای پیشرفته امروزی و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه های مختلف علمی صنعت بتن نیز دچار تحول گردیده که تولید بتن سبک نیز حاصل همین ...