دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

درباره انواع نان و اهمیت نان

درباره انواع نان و اهمیت نان



مقدمه

«الحمدلله الذی خلق لنا الخبز»

«سپاس خدایی را که نان را برای ما آفرید»

ابر و باد ومه و خورشید و فلک در کارند

تا تو نانی بدست آری و به غفلت نخوری

به یقین، نان یکی از بزرگترین موهبت‌ها و برکاتی است که خداوند عزیز و رزاق به بندگان خود، عطا نموده است.

دست قدرتمند الهی، بی هیچ نقصان و قصوری تمام شرایط را برای ایجاد و پرورش این نعمت بزرگ فراهم نموده است و زبان ستایش و شکر انسان را با هر ذوق و سلیقه و میزان درکی، باز و گویا کرده است.

اما ظاهراً آنچه به عنوان مهم‌ترین عامل دربه ثمر نشاندن این همه تلاش و تدبیر الهی مطرح است، همان دقت و ظرافتی است که بشر در تهیه‌ی محصولی به نام «نان» به کار می‌برد و با بهره‌برداری از اندیشه‌های ناب و ابتکارات گرانقدر، نیز با به کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات و فن‌آوری بر جلوه‌های ویژه این نعمت ارزشمند الهی افزوده و از اسراف آن جلوگیری نماید.

به منظور ترویج استفاده‌ی بهینه از نان به عنوان یکی از بزرگترین نعم الهی مجموعه‌ای را تحت عنوان «نان» به شیفتگان و مشتاقان فرهنگ ناب اسلامی تقدیم می‌نماییم.

امید آنکه خداوند بزرگ، توفیق شکرگزاری عملی و حقیقی از نعمت‌های خود را به ما ارزانی دارد.



«نان و اهمیت آن»

الف: نان مایه‌ی برکت و نیروبخش عبادت

قال النبی (ص): «اللهم بارک لنا فی‌الخبز و لا تفرق بیننا و بینه فلولا الخبر ما صمنا و لا صلینا و لا ادینا فرائض ربنا[1]»

پیامبر اکرم (ص) فرمود: «خداوندا، نان را در زندگی ما چنان قرار ده که با کمترین مقدار از آن، بیشترین بهره و نیرو به ما برسد. خدایا، دستیابی به نان را برای ما مشکل مگردان چرا که اگر نان نباشد نمی‌توانیم روزه بگیریم، نمی‌توانیم نماز بخوانیم، بلکه نمی‌توانیم هیچ یک از وظایف دینی خود را انجام دهیم».

ب: نان، بهترین غذا

قال النبی (ص): «خیر طعامکم الخبز»[2]

پیامبر اکرم(ص) فرمود: «بهترین طعام و غذای شما نان می‌باشد».

امروزه در بسیاری از کشورهای جهان نان به عنوان غذای اصلی مردم می‌باشد و روزانه قسمت قابل توجه از انرژی پروتئین، املاح معدنی، ویتامین‌های گروه B مورد نیاز انسان را تامین می‌نماید.

در ایران نیز 80 درصد غذاها را نان تشکیل می‌دهد و قسمت اعظم نمک طعام مورد نیاز روزانه‌ی مردم از خوردن نان تأمین می‌گردد.

متأسفانه در کشو ما با اضافه کردن جوش‌شیرین به این غذای با ارزش آن را نهایتاً به غذایی با پیامدهای مضر تبدیل می‌کنند.

  1. نتیجه‌ی آن به هم خوردن نظم ضربان قلب است.

2. مصرف جوش‌شیرین باعث بالارفتن فشارخون می‌شود که شدت آن در افرادی که بیماری قلبی و سابقه‌ی فشارخون دارند بیشتر است.

حال که امروز نان مقدس‌ترین، پرارزش‌ترین و کم‌بهاترین ماده‌ی غذایی است، بیایید با حذف جوش‌شیرین آن را سالم‌تر و غنی‌تر در اختیار مردم قرار دهید.

گندم (ماده زندگی) و نان (زندگی) است.


«دلایل ایجاد ضایعات نان»

  1. ضایعات در مرحله‌ی حمل و نقل و جابجایی آرد و عدم یکنواختی آرد تحویلی به نانوایان از نظر مرغوبیت.
  2. عدم نگهداری مناسب آرد.
  3. عدم رعایت زمان تخمیر و استفاده از جوش‌شیرین.
  4. بیاتی سریع نان.
  5. آلودگی به میکروارگانیسم‌ها و رشد کپک‌ها در نان.
  6. فقدان آموزش کافی برای کارگران نانوایی‌ها.
  7. عدم آشنایی مصرف‌کنندگان به نحوه‌ی نگهداری نان.

8. افزایش مهاجرت بی‌رویه‌ی روستائیان به شهرها و بالابودن تقاضای نان در ساعات معینی از روز و نبودن زمان کافی برای تخمیر نان.



«چرا نان بیان می‌شود و چگونه آن را به تأخیر بیاندازیم»

بیاتی فرایندی است که در اثر واکنش‌های فیزیکی و شیمیایی پیچیده‌ بین ترکیبات نان به وجود می‌آید به طوری که نان بو و مزه خود را از دست داده و به سختی جویده می‌شود.

یکی از ساده‌ترین اقداماتی که جهت به تأخیر انداختن بیاتی نان به کار می‌رود:

استفاده از فرمول مناسب برای تهیه‌ی نان و اجرای صحیح روش‌های تکنولوژی می‌باشد که از جمله‌ی آنها این موارد را می‌توان نام برد:

- حفظ رطوبت خمیر در حد متعادل.

- نحوه و مدت زمان مناسب زدن خمیر.

- رعایت رطوبت نسبی هوا در طی تخمیر نهایی.

- حرارت پخت و درجه حرارت در طی تخمیر نهایی چانه.

- مدت زمان پخت.

- نحوه‌ی بسته بندی و شرایط نگهداری محصول.

«آداب نان»

نان یکی از خوردنی‌های مقدس و مورد احترام اسلام است.

در روایتی معتبر از حضرت رسول اکرم (ص) نقل شده است که فرمودند:

«گرامی دارید نان را که کار کرده‌اند در آن ملائکه از مابین عرش تا زمین و بسیاری از اهل زمین تا آنکه برای شما به عمل آمده است».

«کیفر توهین به نان»

از رسول گرامی اسلام (ص) نقل شده است که: «حضرت دانیال به نزد کشتی‌بانی آمده و گرده نانی به او داد که مرا از آب بگذرانید.


فهرست

مقدمه

نان و اهمیت آن

فرایند تهیه‌ی نان

انواع نان در ایران

اثرات مخرب جوش‌شیرین در بدن انسان

مضرات جوش‌شیرین در بدن انسان

دلایل ایجاد ضایعات نان

چرا نان بیات می‌شود؟

آداب نان

کیفر توهین به نان

منابع



خرید فایل



لینک منبع :درباره انواع نان و اهمیت نان

تحقیق درباره نان و انواع نان و اهمیت نان www.asemankafinet.ir/.../تحقیق-درباره-نان-و-انواع-نان--و-اهمیت-نان.aspx‎Cached Similar4 دسامبر 2014 ... تحقیق رایگان. سایت علمی و پژوهشی اسمان. تحقیق درباره نان و انواع نان و اهمیت نان. فهرست. مقدمه. نان و اهمیت آن. فرایند تهیه‌ی نان ... دانلود (تحقیق درباره انواع نان و اهمیت نان) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper8933.html‎Cached20 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم اینک شما با جستجوی ((تحقیق درباره انواع نان و اهمیت نان)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ... اهمیت نان در اسلام www.hawzah.net/fa/Magazine/View/2689/6772/.../اهمیت-نان-در-اسلام‎Cached Similarدین مبین اسلام، سفارش بسیاری درباره نان کرده و اهمیت فوق العاده ای برای آن قائل شده است. رسول خدا (ص) می فرماید: «بارِکْ لَنا فِی الْخُبْزِ وَلا تَفَرَّقَ بَیْنَنا وَبَیْنَه؛[2] ... جایگاه و اهمیت نان - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/religion/.../جایگاه-و-اهمیت-نان‎Cached Similar26 دسامبر 2010 ... اهمیت گندم، آن چنان واضح است که آدمی را از پرداختن به آن بی نیاز می سازد. ... در این میان دین مبین اسلام، سفارش بسیاری درباره نان کرده و اهمیت فوق العاده ای برای آن ..... خرید انواع ضایعات پلاستیک آهن کارتن مس الومینیوم چدن نان خشک. نان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نان‎Cached Similarدر تهیه نان به غیر از نمک، مخمر، روغن و آب، و گاهی برخی ادویه جات، از انواع غلات استفاده ... می شد که البته چون در مراسم مذهبی استفاده می گردید، از اهمیت مذهبی هم برخوردار بود. ... فرهنگ فارسی دهخدا دربارهٔ «نان» در زبان‌ها و گویش‌های گوناگون چنین آورده‌است:. تحقیق درباره انواع نان و اهمیت نان | فراز وب www.farazwb.download/?p=6820‎Cached18 سپتامبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد عنوان محصول دانلودی:تحقیق درباره انواع نان و اهمیت نان یکی از بهترین فایل ها در این ... دانلود فایل ( تحقیق درباره انواع نان و اهمیت نان) - mjblog.ir gooyadlc.mjblog.ir/post/363‎Cached22 نوامبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: تحقیق درباره انواع نان و اهمیت نان درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی تحقیق درباره انواع نان و ... درباره انواع نان و اهمیت نان banbani.rozblog.com/post/332/ads‎Cachedدرباره انواع نان و اهمیت نان 1 . تحقیق درباره نان و انواع نان و اهمیت نان 4 دسامبر 2014 . .. تحقیق… خرید و دانلود تحقیق درباره انواع نان و اهمیت نان - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=4564‎Cached26 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(تحقیق درباره انواع نان و اهمیت نان)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق درباره ... درباره-انواع-نان-و-اهمیت-نان - برترین فایل ها - فایل ناب projeha.filenab.com/tag-درباره-انواع-نان-و-اهمیت-نان.aspx‎Cachedتفریحی · بازیگران · عکس. بلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'درباره- انواع-نان-و-اهمیت-نان' هستند. درباره انواع نان و اهمیت نان · درباره انواع نان و اهمیت نان.