دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ساختمان هوشمند

ساختمان هوشمند

(1-1)تعریف ساختمان هوشمند

بطور کلی ساختمان هوشمند، ساختمانی است که مجهز به یک زیرساختار ارتباطاتی قوی بوده که می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای متغیر محیط عکس‌العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنین به ساکنین ساختمان این اجازه را می‌دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد.

مانند همه صنایع در حال رشد دیگر، در این صنعت نیز رقابت هایی به چشم می خورد. ما باید متوجه این موضوع باشیم که بیشتر گسترش در هر صنعتی را سازندگان آن صنایع بوجود می آورند و نه خریداران آنها. برای مثال با یک نگاه به صنعت اتومبیل سازی متوجه می شویم که، هر چقدر یک اتومبیل بیشتر لوکس باشد، همانقدر بیشتر مجهز به تجهیزات الکترونیکی است. این تجهیزات الکترونیکی، کارهایی را انجام می دهد که لزوماً قابل استفاده در همه جا و بوسیله همه کس نیست. ولی بسیاری از همین تجهیزات که قبل از این به عنوان تجهیزات اضافی بر روی اتومبیل ها تلقی می شدند امروزه بعنوان تجهیزات استاندارد برای اتومبیلها محسوب می شوند. برای مثال چند نفر از ما به یاد داریم که کمربند ایمنیبصورت اتوماتیک تنظیم نمی شود؟ یا اینکه روزانه چند اتومبیل بدون کولر در ایران فروش می رود؟

اگر این سوالها پانزده سال پیش پرسیده می شد حتما جوابها بسیار متفاوت از جوابهای امروز بود.

هزینه های جاری یک ساختمان معمولاً هزینه های سربار زیادی را برای انواع مشاغل و ساکنان ایجاد می کند و همین موضوع می تواند در سود دهی نقش عمده ای را ایفا نماید. به علاوه، خیلی از سازمانها در دنیا به صرفه جویی در مصرف انرژی و هرچه بهتر کردن محیطهای کاری و زندگی خود روی آورده اند.

صاحبین مشاغل مختلف به صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی محیط زندگی و کم کردن هزینه های سرویس و نگهداری، برای اینکه بتوانند به هدف نهایی خود برسند و نیاز به امنیت و در دسترس بودن اطلاعات در زمان حقیقی را برآورده نمایند روی آورده اند تا جایی که این تغییرات حتی در شرکتهای بسیار کوچک نیز به چشم می خورد.

مدت زیادی نیست که بحث درباره موضوع ساختمان های هوشمند در محافل عمومی مطرح گردیده است. حال ببینیم که واقعا یک ساختمان هوشمند چگونه ساختمانی است؟

تعریفی که در باره یک ساختمان هوشمند عنوان می شود اینچنین است :

" یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه بوسیله یکپارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سیستمها، ساختار، سرویس ها، مدیریت و رابطه میان آنها می باشد" .

یک ساختمان هوشمند امکانات خود را از طریق سیستمهای کنترلی هوشمند ارائه می‌نماید.

این سیستمها عبارتند از:

1. سیستم کنترل گرما و شرایط دمایی( HVAC )،

2. سیستم کنترل روشنایی( Lighting Control )،

3. سیستم کنترل تصاویر( CCTV )،

4. سیستم کنترل دسترس ( SACS )،

نوع فایل: word

سایز:12.3 KB

تعداد صفحه:6



خرید فایل



لینک منبع :ساختمان هوشمند

ساختمان هوشمند - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ساختمان_هوشمند‎Cached Similarیک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه به وسیلهٔ یک پارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سامانه‌ها، ساختار، سرویس‌ها، مدیریت و ... ‎۱ سامانه‌های EMS و کاربری‌های مختلف - ‎۲ کاهش هزینه زندگی - ‎۳ تعمیر و نگهداری ساختمانImages for ساختمان هوشمند هوشمند سازی ساختمان | www.knx.ir www.knxcenter.org/‎Cachedساختمان هوشمند آویتا، (اعتبار، رزومه کاری قوی، دانش فنی)، ارائه دهنده راهکارهای هوشمند سازی ساختمان توسط استاندارد KNX و بهترین برندهای اروپایی. خانه هوشمند و دنیای هوشمند سازی ساختمان نتالتک www.netalltech.com/‎Cached Similarخانه هوشمند و ساختمان هوشمند BMS ،دریچه ای به دنیای مدرن و لوکس،واردکننده تجهیزات هوشمند سازی،مشاوره و طراحی،اجرا و آموزش سیستم های هوشمند منازل مسکونی،تجاری و. کیانیک: خانه هوشمند|ساختمان هوشمند|هوشمند سازی ساختمان|هوشمند سازی خانه kianikco.ir/‎Cachedارائه خدمات هوشمند سازی ساختمان ، خانه هوشمند ، ساختمان هوشمند ، هوشمند سازی خانه و ... صفحه اصلی - ساختمان هوشمند ، خدمات و پشتیبانی خانه های هوشمند ... sakhtemanhooshmand.ir/‎Cachedساختمان هوشمند,جستجو,نقشه سایت,موفقیت,خدمات,محصولات,استاندارد جهانی KNX, آموزش,پشتیبانی,گالری,سیستم کنترل,تجهیزات سنتی,خانه,Busch-priOn,مرکز بین ... سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) - ساختمان هوشمند www.mabnabms.ir/node/10‎Cached Similarسیستم مدیریت ساختمان (BMS ) یا سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS ) به سیستمی اطلاق می شود که در یک ساختمان نصب شده و از طریق اجزای خود کنترل قسمت های ... ساختمان هوشمند چیست؟ - ساختمان هوشمند Intelligent Building خانه هوشمند www.famoor.com/articles/whats-intelligent-building.html‎Cached Similarبکارگیری امکاناتی که خانه را در اصطلاح هوشمند (Smart) می کند، همواره یکی از مواردی بوده است که بشر توجه زیادی به آن داشته و در طول دوره‌های مختلفِ توسعه ی فناوری راه ... خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان www.eadepardazan.com/site/homeautomation/خانه-هوشمند‎Cachedخانه هوشمند ، زندگی در مد هدایت خودکار است - پیشرفت روز افزون در عرصه صنعت هوشمندسازی ساختمان، آسایش و رفاه خانه را همراه با صرفه جویی در مصرف انرژی به ارمغان ... آترینا - اتوماسیون ساختمان - Atrina Building Automation www.atrinaco.ir/persian/‎Cached Similarشرکت آترینا با توجه به این نیاز اقدام به ارائه راه حل هایی در زمینه ی هوشمند سازی بخش های مختلف ساختمان و یکپارچه سازی و ارائه بالاترین کیفیت برای آنها نموده است.