دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی پست های برق

بررسی پست های برق


مقدمه

ازآنجایی که برای تاسیس پستهای انتقال انرژى بودجه عظیمی مصرف و ماهها وقت لازم است تجهیزات و وسایل آن خریداری و تهیه و نصب و راه اندازی گردد لازم است از نگهداری آن نهایت دقت و تلاش به عمل آید در جهان امروز خصوصاً در کشورهای پیش رفته صدمه دیدن تجهیزات و دستگاههای موجود در پستهای برق تحت هر عنوانی تقریبا موضوعی منسوخ و فراموش شده است .زیرا که صدمه دیدن تجهیزات و دستگاههای موجود در پستهای انتقال انرژی کلا ناشی از چندعامل بوده که ذیل به این عوامل اشاره شده است : 1-عوامل خارجی (External) :مانند برخورد صائقه به خطوط انتقال انرژی با تجهیزات موجود . 2-عوامل داخلی (I nternal) : مانند اضافه ولتاژ های ناشی از قطع و وصل مدار (Translent Dver Voltage) 3- عوامل جوی : مانند باد –باران –یخ زدگی- سرمای شدید و… 4-عوامل ناشی از بهره برداری غیراصولی : مانند عدم بازدید به موقع و اصولی از تجهیزات در حال کار, عدم توجه به عیوب و اشکالات پیش آمده و اعمال در گزارش آنها (مخصوصا در مراحل اولیه عیب) ,عدم به کارگیری مقررات و دستورالعملهای تدوین شده 5- عوامل مربوط به سرویس و نگهداری صحیح تجهیزات : مانند تاخیر در سرویس دستگاهها عدم استفاده از دستورالعملهای سازنده و…پشرفت تکنولوژی و دانش و تجربه بشری و به کار گیری حفاظت های لازم در طراحی اولیه دستگاههای برق سبب شده است که دیگر عوامل جوی و یا عوامل داخلی و خارجی نتواند موجب صدمه دیدن تجهیزات و دستگاههای موجود در دستها گردد اما عدم بهره برداری و یا سرویس نگهداری صحیح هنوز در بعضی از کشورها و در برخی از بخشهای کشور ما نیز یکی او عوامل عمده در صدمه دیدن تا هنگام تجهزات و عدم استفاده کامل از عمرمفید بسیاری از این دستگاهها (مخصوصاً تجهیزات آسیب پذیر در سوئیج پستها)باشد.

بازدیدهایی که توسط کارشناسان مختلف ازپستهای برق بعضی از کشورهای صنعتی به عمل آمده است نشانگر آن است که در اکثراین کشورها ,اپراتورهای پستها از بین افراد با تجربه که دارای شناخت کافی از تجهیزات پستها می باشند . انتخاب می شوند زیرا که آنها می توانند با دانش و تجربه خود و با به کارگیری مقررات و دستورالعملهای موجود از بسیاری از صدمات وارده به تجهیزات جلوگیری و در مواقع اضطراری با تصمیم گیری صحیح و به موقع در خروج دستگاههای معیوب از خارشی های گسترده جلوگیری نمایند.

اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب محل پست

پارامترهائی که اثر عمده ای برای انتخاب محل پست دارند عبارتند از :

1-نوع پست

در رده ولتاژی 230kv,400kv پستها به دو صورت معمولی و گازی می تواند احداث کردند که بسته به پست فضای و زمین مورد نیاز خواهد بود به علاوه مشخص شدن پست در عواملی که برای تعیین محل پست دخالت خواهند داشت تاثیر خواهد گذارد به طوریکه پستهای نوع گازی از عوامل خارجی وجوی مانند آلودگی ها جوی و حیوانات و پرندگان مصون بوده ولی پستهای روباز از عوامل خارجی تاثیر زیادی خواهند پذیرفت .

2-برآورد بار و ظرفیت پست :

ظرفیت در نظر گرفته شده برای پست با توجه به برآورد بار فعلی مرکزیت ثقل بار در برآورد فعلی (حل تراکم آن) و رشد ایمنی بار منطقه یعنی پیش بینی کوتاه مدت و پیش بینی دراز مدت صورت خواهد گرفت که تاثیر به سزایی در مساحت پست خواهد داشت .

3-تعداد فیدرها و سطوح ولتاژ:

تعداد سطوح ولتاژ پست تعداد فیدرهای هرسطح ولتاژی نقش تعیین کننده ای در رابطه با فضای مورد نیاز پست خواهد داشت .

4-جهت و محل ابتدا و انتهای خطوط انتقال نیرو :

برای سهولت ورود خروج خطوط از پست به دیگر پستها لازم است تعداد خطوط انتقال توجه به توسعه آن و هم اینطور جهت آنها مشخص باشد تا با انتخاب محل مناسب پست در ارتباط با مسیر خطوط و طول آنها انتخاب اصلح صورت گیرد .

نقش روغن در ترانس :

روغن در ترانسها دو نقش مهم دارد اولا" بهمراه کاغذ بعنوان عایق عمل مىکند ثانیا" عمل انتقال حرارت ناشى از تلفات مس و اهن را بعهده دارد.

تلفات اهن : تلفات ناشى از فوکو وهسترزیس

تلفات مس : تلفات ناشى از-------

بنابراین روغن انتخابى باید داراى استقامت الکتریکى زیاد , ضریب تلفات عایقى کم ومقاومت مخصوص زیاد باشد روغن انتخابى باید داراى جکالى کم باشد تا بتواند لابلاى سیم بیج ها و بردهاى رادیاتور حرکت نموده وعمل انتقال حرارت را انجام دهد . همجنین روغن انتخابى باید داراى نقطه اشتعال بالا باشد تا بعنوان عامل محرکى جهت اتش سوزى نباشد . روغن انتحابى نباید موادى تولید نماید که باعث خوردکى کاغذویا اجزاء دیکر ترانس کرددویا در خود رسوبات ولجن تولید کند که باعث جلوکیرى از کردش روغن شود.


استقامت الکتریکى روغن :

در هنکام کار ترانس روغن ترانس در معرض درجه حرارتى در حدود—95 است لذا روغن دائما" در معرض تغییرات شیمیایى بوده وبا کذشت زمان تغییر رنک داده وکدر مىشود زیرا موادى مثل اسیدها , رزین ها و رسوبات در روغن تشکیل مىشود این اسیدها به کاغذ موجود در روغن یا قسمتهاى فلزى حمله ور شده وباعث از بین رفتن انهامىشود همجنین رسوبات و رزین ها روى هسته وسیم بیج هاى ترانس نشسته مانع حرارت وخنک شدن هسته مىشوند براى روغن ها عدد اسیدى که میزان غلظت اسیدى را در روغن نشان مىدهد نباید از3 % بیشتر و میوان غلظت روسوبات نباید از 5 % بیشتر باشد

از طرفى در قسمت بالاى ترانس یک منبع انبساط روغن وجود دارد که روغن رادرترانس مىجرخاند از طریق این قسمت روغن با هواىاطراف در ارتباط است اکر روغن رطوبت هوا را جذب کند استقامت الکتریکى ان بشدت کاهش وتلفات عایقى ان افزایش مى یابد براى جلوکیرى از جذب رطوبت هوا از یک رطوبت کیر یا سیلیکازل در قسمت منبع انبساط روغن استفاده مىشود براى تشخیص مناسب یانامناسب بودن یکا روغن مشخصات مهم ان عبارتست از:

1-بررسى ولتاز فروباشى یا استقامت الکتریکى

2-بررسىضریب تلفات عایقى

3-تعین مقاومت مخصوص روغن

4-تعین غلظت اسیدى

5-تعین غلظت رسوبات

6-تعین میزان رطوبت داخل روغن

7-تعین میزان کازحل شده در روغن

8-میزان ضریب شکست نور در روغن

9- رنک ووضعیت ظاهرى

10-نقطه اشتعال

11-تعداد وابعاد ذرات معلق روغن




خرید فایل



لینک منبع :بررسی پست های برق

بررسی ساختار پست های فشار قوی و طراحی آنها - سایت تخصصی برق www.power2.ir/.../بررسی-ساختار-پست-های-فشار-قوی-و-طراحی-آنها‎Cached Similar13 دسامبر 2012 ... بررسی ساختار پست های فشار قوی و طراحی آنها این پروژه تحقیقاتی شامل مشخصات عمومی پست های فشار قوی٬ انواع٬ ساختار و مکانیزم عملکرد ... دانلود رایگان پروژه بررسی پست های فشار قوی - مهندسی برق | پروژه ها www.prozheha.ir/9265/دانلود-رایگان-پروژه-بررسی-پست-های-فشار‎Cached Similarآنچه در پروژه بررسی پست های فشار قوی ارائه می شود و مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند بخشی از سیستم های قدرت تحت عنوان پست فشار قوی است که یکی از ... ساختار سیستم DCS در پست های فشار قوی+دانلود فایل ورد barghnews.com/.../ساختار-سیستم-dcs-در-پست-های-فشار-قویدانلود-فایل-ورد‎Cached Similarاز نظر سیستم ثانویه ( سیستم کنترل ) می توان پست های فشار قوی را به دو دسته با کنترل مرسوم و با کنترل اتوماسیون تقسیم کرد. ... برق نیوز:با توجه به گران بودن تجهیزات در پست های فشار قوی ، وجود سیستم های کمکی مانند ... در انتظار بررسی: ۰. تحقیق بررسی پست های برق - ساخت وبلاگ pcworldrt.aslblog.ir/post/1794‎Cached24 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق بررسی پست های برق}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ... پایان نامه آشنایی کامل با پست برق | ویکی پاور wikipower.ir/پایان-نامه-پست-برق/‎Cached Similarپایان نامه شبیه سازی و تولید سلول خورشیدی و بررسی ردیاب و نیروگاه های .... پست های برق از نظر عایقی و محل نصب به انواع مختلفی تقسیم میشوند: پستهای فشار ... بررسی توزیع شدت میدان های الکتریکی و مغناطیسی در یک پست برق ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=202306‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسی توزیع شدت میدان های الکتریکی و مغناطیسی در یک پست برق فشار قوی شهر زنجان با استفاده از فناوری GIS. کاملترین فایل تحقیق بررسی پست های برق - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=1259‎Cached24 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی تحقیق بررسی پست های برق وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. تحقیق ... پست برق - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پست_برق‎Cached Similarپست الکتریکی ایستگاهی فرعی است که در مسیر تولید، انتقال یا توزیع انرژی ... در پست‌های بزرگ از مدارشکن‌ها یا دژنکتور برای برش هرگونه اضافه جریان برخاسته ... دانلود پروژه پست های فشارقوی – سایت تخصصی برق|پاور جام ... powerjam.ir/دانلود-پروژه-پست-های-فشارقوی/‎Cached5 فوریه 2016 ... خانه / پروژه برق انتقال و توزیع / دانلود پروژه پست های فشارقوی ... برچسبانواع پست برق بررسی پستهای فشار قوی پایان نامه پست فشار قوی ... دانلود پروژه بررسی پست های فشارقوی – سایت تخصصی برق|پاور جام ... powerjam.ir/دانلود-پروژه-بررسی-پست-های-فشارقوی/‎Cached13 آوریل 2016 ... پروژه پستها فشارقوی در قالب فایل word در ادامه میتوانید دانلود کنید.عملاً در نیروگاه ها ولتاژ تولید شده را در محلی کنار خود نیروگاه چندین برابر ...