دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

آجر در مصالح ساختمانی

آجر در مصالح ساختمانی

مقدمه :

آجر سنگی است ساختگی (مصنوعی) که نوع رسی آن از پختن خشت (گل شکل داده شده) و نوع ماسه آهکی آن از عمل آوردن خشت ماسه آهکی (که از فشردن مخلوط همگن ماسه سیلیسی و آهک در قالب ساخته می‌شود) با بخار تحت فشار زیاد به دست می‌آید، آجرهای بتنی همانند بلوکهای سیمانی تهیه می‌شوند.

آجر رسی عمدتاً از سیلیکاتهای آلومینیوم بوده و آجر ماسه آهکی از سنگدانه‌های ریز سیلیسی تشکیل شده است که توسط خمیری از جنس سیلیکات کلسیم به همدیگر چسبیده‌اند. این آجر معمولاً به رنگ خاکستری است ولی می‌توان با افزودن رنگ مناسب آن را به رنگهای دیگر نیز تولید نمود. آجر به اشکال مکعب مستطیل توپر، سوراخدار، توخالی (مجوف تیغه‌ای و سقفی) و قطعات نازک تولید می‌شود. از آجر در ساختن دیوارهای باربر، تیغه‌های جدا کننده، سقفهای تیرچه بلوک، طاق ضربی بین تیرآهنها و نمای خارجی و داخلی ساختمانها بهره‌گیری می‌شود.

تاریخچه آجر

آجر از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که قدمت آن بنا به عقیده برخی از باستان شناسان به ده هزار سال پیش می رسد.در ایران بقایای کوره های سفال پزی و آجر پزی در شوش و سیلک کاشان که تاریخ آنها به هزاره چهارم پیش از میلاد می رسد پیدا شده است. همچنین نشانه هایی از تولید و مصرف آجر در هندوستان به دست آمده که حاکی از سابقه شش هزار ساله آجر در آن کشور است وازه آجر بابلی و نام خشت هایی بوده که بر روی آنها منشورها قوانین و نظایر آنها را می نوشتند گمان می رود نخستین بار از پخته شدن خاک دیواره ها و کف اجاق ها به پختن آجر پی برده اند .

کوره های آجر پزی ابتدایی بی گمان از مکان هایی تشکیل می شده که در آن لایه های هیزم و خشت متناوبا روی هم چیده می شده است.

فن استفاده از آجر ازآسیای غربی به سوی غرب مصر و سپس به روم و به سمت شرق هندوستان و چین رفته است در سده چهارم اروپایی ها شروع به استفاده از آجر کردند ولی پس از مدتی از رونق افتاده و رواج مجدد از سده 12 میلادی بوده که ابتدا از ایتالیا شروع شد.

در ایران باستان ساختمان های بزرگ و زیبایی بنا شده اند که پاره ای از آنها هنوز پا بر جا هستند؛ نظیر طاق کسری در غرب ایران قدیم ، آرامگاه شاه اسماعیل سامانی در گنبد کاووس و مسجد اصفهان را که با آجر ساخته اند همچنینی پلها و سد های قدیمی مانند پل دختر سد کبار در قم از جمله بناهای قدیمی می باشند.

انواع آجر در ایران قدیم

در ایران هر جا سنگ کم بوده و خاک خوب هم در دسترس بوده است آجر پزی و مصرف آجر معمول شده است اندازه آجر ایلامی حدود 10×38×38 سانیتی متر بوده پختن و مصرف آجر در زمان ساسانیان گسترش یافته و در ساختمان های بزرگ مانند آتشکده ها به کار رفته است اندازه آجر این دوره جدود 44×44×7تا 8 بوده است و بعد های آن 20×20×3 تا4 سانتی متر کاهش یافت .

نوع فایل: word

سایز:74.7 KB

تعداد صفحه: 11



خرید فایل



لینک منبع :آجر در مصالح ساختمانی

Images for آجر در مصالح ساختمانی آجر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آجر‎Cached Similarبکار بردن آجر به عنوان عمده‌ترین مصالح در کار ساختمان[ویرایش]. ‎۱ تاریخچه - ‎۲ طبقه‌بندی آجرها - ‎۳ آجرپزی - ‎۴ کاربرد انواع آجرهامصالح ساختمانی ( آجر) - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/319563/مصالح-ساختمانی-(-آجر)‎Cached Similarیران آجرهای مصرفی درنما باید دارای مشخصات زیر باشند : معایب ظاهری : آجرنما باید عاری از معایب ظاهری مانند ترک خوردگی , شوره زدگی آلوئک ونظایر آن باشد . قیمت بروز مصالح ساختمانی www.civilan.ir/prices/masaleh‎Cached Similarقیمت بروز و لحظه ای مصالح ساختمانی مانند سیمان، شن و ماسه, گچ، آجر و سفال و بلوک. قیمت سیمان | قیمت آجر | قیمت گچ | قیمت شن و ماسه | قیمت سفال | قیمت ... www.iranjib.ir/showgroup/83/قیمت-مصالح-ساختمانی/‎Cached Similarقیمت روز انواع مصالح ساختمانی در بازار ایران. ... آجر فشاری کوره ای(کرایه), تن, ۵*۱۰ *۲۰, 68,000, نمودار تغییر قیمت آجر فشاری کوره ای(کرایه). آجر فشاری ... بانک اطلاعات مصالح و مجریان ساختمانی | لیست قیمت آجر نما www.ibmp.ir/material/list/13‎Cached Similarقیمت مصالح ساختمانی ==> قیمت آجر. قیمت مصالح ساختمانی===> لیست ... قیمت آجر نما شرکت گروه تولیدی تعاونی تاجر پیشگان نمونه. لینک سایت: www.iritm.com. مصالح ساختمانی آجر - درج آگهی رایگان www.niazmandia.ir/ad/result/t_brick-masonry‎Cachedمصالح ساختمانی ، سیمان ، آجر ،گچ ... تهیه و نقل و انتقال انواع مصالح ساختمانی به تمام نقاط تهرانمحمد سالم 09124202842سیمان: سیمان سفیدوسیمان سیاه- انواع بلوکه ... مصالح ساختمانی (سفال -آجر) www.rahnama.com/cat/index/id/.../مصالح-ساختمانی--(سفال--آجر)‎Cached Similarمصالح ساختمانی (سفال -آجر) ... نرم افزار موبایل. نیازمندیهای تهران · خدمات ساختمانی · خدمات ساختمانی · مصالح ساختمانی (سفال -آجر) ... بازار معمار: مصالح ساختمانی - فروش مصالح ساختمانی www.memart.ir/‎Cached Similarشرکت بازار معمار در زمینه فروش مصالح ساختمانی مانند شن آجر و سیمان و گچ وسنگ فعالیت دارد . [DOC] آجرها گروهی از مصالح kashanu.ac.ir/Files/Content/تحقیق%20جامع%20آجر.doc‎Cached Similar2- تاریخچه ی آجر: آجر از قدیمی ترین مصالح ساختمان است که قدمت آن بنا به عقیده ی برخی از باستان شناسان به ده هزار سال قبل از میلاد می رسد. در کتاب مقدس (Bible) در ...