دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ساختمان فرهنگی

ساختمان فرهنگی

تالار یادبود سده شهر نارا، نارا- ژاپــن

آراتا ایسوزاکی

یک بیضی گون عظیم با محوری از شمال تا جنوب، طرح یادبود سده شهر نارا را شکل داده است.

نارا شهری است که قبل از کیوتو و توکیو که بعدها این نقش را بر عهده گرفت، پایتخت ژاپن بوده وامروزه از جایگاه مهمی برخوردار است. شبکه اصلی شهر همچنان دست نخورده، شفاف و خوانا نظیر یک ماتریسی است که بعضی از بخشهای مهم با ساخت راه آهن تخریب گردیده است. ترمیم این خراش در بافت اصلی را کیشو کوروکاوا با آماده نمودن یک طرح جامع جدید و خلق یک مجتمع مسکونی و یک هتل برعهده گرفت. تالار یادبود سده نارا در میان دو توده قرارگرفته و طراحی آن درمتن [سایت] نمایشگاه معماری نارا که درسال 1991 برگزار شده بود، موضوع مسابقه ای در فازهایی گوناگون برای حدود 3000 معمار و شرکت معماری ثبت نام کننده گردید. دریک بررسی اولیه به روش حذفی، لیست کوتاهی از 5 طرح پنج معمار انتخاب گردید. تادائو آندو، ماریو بوتا، هانس هولاین، کریستین دوپوتزامپارک و آراتا ایسوزاکی که سرانجام به عنوان برنده معرفی شد.

موزه de Young، سانفرانسیسکــو- ایالات متحده

هرزوگ و دومورن

موزه de Young، با نمای مسی و نه طبقه پیچدار، دور نمایی فوق العاده در خط آسمان سانفرانسیسکو ایجاد می کند و بر پارکGolden Gate ریاست می کند. معماران اصلی Fong & Chan برای رسیدن به یک ساختمان ضد زلزله، شامل برجی با ارتفاع 44 متر و یک چشم انداز وسیع، از نظرات زیبایی شناسانه طراحان Herzog & demeuron بهره گرفتند. در مورد طراحی داخلی و خارجی موزه مطالب زیادی نوشته شده است، اما نه به اندازه مهندسی و اجرای آن.نمای چشمگیر این ساختمان، پوسته ای است متشکل از حدود 7200 پانل که بسیار استادانه در کنار یکدیگر چیده شده اند و شکاف هایی به منظور عبور نور از میان درختان بومی، که به نوعی عملکردی همانند سایه بان دارند، در نظر گرفته شده است. اما کمترین توجه معطوف به ترکیب استثنایی معماری، مهندسی و لنداسکیپ می باشد.

زلزله سال 1989 در Lima Prieta ، یک مصیبت مضاعف برای موزه بود که نه تنها ساختمان قرن 19 نیاز به تعمیرات پیدا نمود، بلکه داشتن شرایط مساعد برای ویرانی های بیشتر توسط زمین لرزه های بعدی، سر انجام هزینه بیمه را برای آن در پی داشت و در نتیجه این منبع مالی ساختمان مذکور در حد نمایشگاه های بی نظیر ترقی کرده و شهرتی جها نی کسب نمود.

موزه مرسدس بنــز، اشتوتگارت- آلمان

استودیو UN

"ساختمان مثل یک تندیـــس مبتکرانه پیچیـــده و دورشما چرخیـــده است، در یک آن شما مردم و اشیاء را می‌بینید و در آن دیگر هیچ نمی‌بینید". بن وان برکل

موزه جدید مرسدس بنز که در مجاورت بزرگراه B14 در ورودی شهر اشتوتگارت قرار دارد، شامل فضای نمایشگاهی برای کلکسیون تاریخی مرسدس بنز (در بر گیرنده 160 ماشین) یک رستوران، بخش اداری و لابی می‌باشد. بازدیدکنندگان از موزه، از طبقات بالا تا پایین حرکت می‌کنند. در جریان حرکت در اتریوم، در یکی از سه آسانسور ملاقات کنندگان یک نمایش کلی از موزه را از طریق صفحات کامپیوتری مشاهده می‌کنند.آسانسورها مانند کپسولی هستند با یک شکاف بزرگ در سطح چشم ناظر که بازدید کنندگان تصاویری از تاریخ مرسدس بنز را که روی دیوارهای اتریوم نقاشی شده است را می‌بینند.

موزه هنــر سامسونگ، سئول- کره جنوبی

ماریو بوتـــا

دو حجم سفالین اصلی ماریو بوتا در موزه هنرهای سنتی جدید سئول قابل تشخیص می¬باشد. در طول دوره-ای که موزه هنرهای باستانی در حال ساخت بود، قسمت بزرگتری از مرکز فرهنگی و ساختمان¬های آن توسط معمار مشهور بین المللی به نام جان نوول طراحی شد. بعدها موزه هنرهای معاصر نیز توسط وی طراحی گردید و بخش دیگر کار هم توسط رم کولهاوس با عنوان نمایشگاه موقت حقوق خلق شد و به راستی عرصه را برای یک رقابت پر مفهوم برای گروه مشهوراین معمار سویسی آماده نمود.

موزه هنــرهای معاصر FIGGE، داونپورت- ایالات متحده

موزه هنر معاصر در بهبود شهر مادر و تامین و توسعه توریسم وایجاد درآمد، احیاء و تجدید منطقه سهمی فزاینده دارد.بنابراین موزه EFIGG واقع در ساحل رودخانه می سی سی پی درداونپورت, Iowa که بوسیله David Chipperfield Architects,British firm طراحی شده است همچون نشانی تابان باعث احیای دوباره مرکز ساحلی شهرداونپورت شده است.

موزه هنرFIGGE اولین محصول شهری تیم کاپرفیلد در ایالات متحده است. تیمدیوید کاپرفیــلد با طراحی موزه هنر EIGGF برنده جایزهDes Moines, Iowa-based architects, Herbert Lewis Kruse Blunck شد.

سرعت بخشیدن به مرمت شهری

داونپورت از ناهنجاری که در دهه اخیر درد مشترک بسیاری از شهرهای آمریکا می باشد رنج می برد. انتقال جوامع مسکونی و تجاری ازمرک زشهر باعث متلاشی شدن شهرها می شود. نتیجه یک سرمایه گذاری $ 46.9 میلیون دلاری است که هدیه ای از بخش عمومی و خصوصی است. فضایی به اندازه 100000 فوت(9300 متر)می باشد که موزه FIGGE درآن و در مرکز و جلوی رودخانه قرارگرفته و انتظار می رود نقش برجسته ای در تجدید حیات منطقه ایفا کند.

نوع فایل:word

سایز:2.50 MB

تعداد صفحه: 62



خرید فایل



لینک منبع :ساختمان فرهنگی

Images for ساختمان فرهنگی معماری ساختمان فرهنگی – خط معمار، معماری،طراحی داخلی،دکوراسیون داخلی archline.ir/tag/معماری-ساختمان-فرهنگی/ معماری ساختمان شماره ی ۵۷ غربی، گروه معماری بیگ، تیپولوژی جدید نیویورک ساختمان ۵۷ غربی ، توسط گروه معماری بیگ – بی یارک اینگِلس طراحی شده است و ... طراحی ساختمان فرهنگی - اداری دهکده مقاومت دفاع مقدس - هفت شهر آریا haftshahraria.com/project/طراحی-ساختمان-فرهنگی-جنگ-دفاع-مقدس/‎Cachedساختمانی موجود در سال 1357 بعنوان اولین استادیوم سوارکاری ایران مورد بهره‌ برداری قرار گرفت و شامل مجموعه باشگاه و جایگاه تماشاچیان به ظرفیت 30 هزار نفر می‌ بود. ساختمان فرهنگی - آرمه‌بن؛ طراح و مجری تخصصی سازه‌های پیش‌تنیده بتنی www.armebon.com/fa/projects/cultural-places‎Cached Similarمجتمع فرهنگی پرنس. استفاده از پیش‌تنیدگی باعث افزایش طول دهانه‌ها، افزایش طول کنسول‌ها، کاهش زمان اجرا و افزایش ارتفاع مفید طبقات در این پروژه گردید. در طراحی ... مسابقه طراحی سردر ورودی ساختمان فرهنگی اداری منطقه آزاد اروند memarnews.com/مسابقه-طراحی-سردر-ورودی-ساختمان-فرهنگ/‎Cachedسازمان منطقه آزاد اروند با همکاری شرکت اسکان ایران، در نظر دارد به منظور طراحی المان سردر ورودی ساختمان منطقه آزاد اروند، جهت دریافت برترین طرح، مسابقه ای با همین ... خبرگزاری تسنیم - ساختمان فرهنگی افلاک نمای نیشابور به بهره ... https://www.tasnimnews.com/.../ساختمان-فرهنگی-افلاک-نمای-نیشابور-به-بهره-برداری-می-رسد‎Cachedخبرگزاری تسنیم: رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی نیشابور گفت: ساختمان فرهنگی و هنری افلاک نمای نیشابور به بهره برداری می‌رسد. معماری مدرن ساختمان فرهنگی - پیرامید طرح - دکوراسیون داخلی pyramidtarh.com/معماری-مدرن-ساختمان-فرهنگی/‎Cachedاین ساختمان با عنوان سایت جشنواره با هویت یک ساختمان فرهنگی در محل یک معدن قدیمی بنام معدن رومیان ساخته شده است.بنای این ساختمان به سبک معماری مدرن می باشد ... ساختمان فرهنگی در بام پردسیس | صبح پردیس-اخبار پردیس, بومهن ... sobhepardis.ir/tag/ساختمان-فرهنگی-در-بام-پردسیس/‎Cached17 نوامبر 2016 ... ساختمان فرهنگی در بام پردسیس. پروژه تفریحی-توریستی «بام پردیس» · اجرای فاز نخست پروژه تفریحی-توریستی «بام پردیس» + تصاویر. ساختمان فرهنگی - جس جو www.jasjoo.com/phonebook/public/141310000/66484009‎Cachedراهنمای اماکن زمینه موسسات و خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی در میان فرهنگی - مراکز نمایش مشخصات ساختمان فرهنگی. طراحی ساختمان فرهنگی - رسانه ای بنیاد آسمان | Facebook https://www.facebook.com/media/set/?set=a...1073741864...1‎Cachedطراحی ساختمان فرهنگی - رسانه ای بنیاد آسمان. By Pulsar Part - Shiva Arasteh · Updated about 3 years ago. طراح : شیوا آراسته - فرزاد اصلانی تیم طراحی : سعید ...