دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی بیماری دیابت

بررسی بیماری دیابت

دیابت چیست ؟

دیابت یک مشکل جهانی است

دیابت یا بیماری قند یک بیماری غیر واگیر است که تعداد قابل توجهی از افراد جامعه به آن متبلا هستند . در این بیماری قند خود به صورت مزمن افزایش می یابد که به علت کمبود یا نبود انسولین و یا اشکال در کارآن می باشد . دیابت انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند‌از :

دیابت نوع 1:

در کودکان و نوجوانان دیده می شود و برای درمان آن نیاز به تزریق انسولین می باشد .

دیابت نوع 2:

شایعترین نوع دیابت است و معمولاً در افراد بالای 30 سال دیده می شود ( دیابت بالغین ) این بیماران معمولاً چاق هستند .

دیابت بارداری :

بیشتر ممکن است از ماه پنجم حاملگی ایجاد شود و اکثراً بعد از زایمان بهبود می یابد در این افراد احتمال ابتلا به دیابت در آینده بیشتر است.

چه کسانی بیشتر دچار دیابت بالغین می شوند ؟

1) احساس علائم کاهش قند خون ( ضعف و گرسنگی ، عرق سرد ، طپش قلب و...) بلافاصله مصرف نمایید .

2) تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید ولی در هر دفعه مقدار غذای کمتری مصرف کنید .

3) از میوه های غیر شیرین و سبزی ها در وعده های غذایی بیشتر استفاده نمایید.

8)‌از مصرف قند وشکر و انواع شیرینی پرهیز نمایید .

9) مصرف میوه های شیرین (‌انگور ، خربزه ، خرما ، توت و ..) و خشکبار شیرین (‌توت خشک، کشمش و ...) را در برنامه غذایی خود محدود کنید .

10) از حبوبات در برنامه غذایی روزانه بیشتر استفاده نمایید .

11) نان سبوس دار مصرف کنید .



خرید فایل



لینک منبع :بررسی بیماری دیابت

دیابت, قند خون, درمان دیابت, بیماری دیابت, انسولین drnasirzadeh.com/بیماری‌ها/دیابت‎Cached Similarدیابت, قند خون, درمان دیابت, بیماری دیابت, انسولین, علائم دیابت, آزمایش دیابت و قند, دیابت نوع 2 راه های پیشگیری و درمان دیابت برنامه غذایی برای دیابت. دیابت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیابت‎Cached Similarاما برای زخم دیابت می‌توان درمان را درنظر گرفت. ... در بیماران دیابتی وابسته به انسولین که مبتلا به زخم هستند، مراقبت‌ها حدود ۳ سال ادامه ... بررسی کیفیت زندگی در بیماران دیابتی نوع دوم مراجعه کننده به ... https://www.researchgate.net/.../27552904_brrsy_kyfyt_zndgy_dr_bymaran_dyabty_nw_dwm_mrajh_knndh_bh_klynyk_bymarstan_bwly_shhrstan_...‎Similarبررسی کیفیت زندگی در بیماران دیابتی نوع دوم مراجعه کننده به کلینیک بیمارستان بوعلی شهرستان اردبیل در سال 1383 on ResearchGate, the professional ... تاثیر بیماری دیابت بر روی روابط زناشویی – پارسی طب fa.parsiteb.com/تاثیر-بیماری-دیابت-بر-روی-روابط-زناشوی/‎Cached Similarاختلالات جنسی از جمله عوارض شایع دیابت نوع دو محسوب می شوند که سال های طولانی از آن غفلت می شد و اکنون نیز گاه و بی گاه در روند درمان این بیماری به آن بی توجهی می ... درمان قطعی دیابت میسر شد - آفتاب aftabnews.ir/vdcb00b80rhb8ap.uiur.html‎Cached Similar15 دسامبر 2010 ... نتایج بررسی این محققان در شماره اخیر نشریه نیچر Nature منتشر شده است. ... در مراحل اولیه ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم می‌توان با مصرف قرص، ... دیابت، درمان دیابت و کنترل قند خون، علائم دیابت، پیشگیری از ... www.akairan.com/health/bimari-behdasht/dybt.html‎Cached Similarدیابت,علائم دیابت,درمان دیابت,نشانه های دیابت,دیابت نوع دو,قند خون,مرض قند, افزایش قند خون,انسولین ... علت بالا رفتن تری گلیسیرید در بیماران دیابتی چیست؟ بهترین روش کنترل و درمان بیماری دیابت - سایت خبری تحلیلی ... www.tabnak.ir/fa/news/.../بهترین-روش-کنترل-و-درمان-بیماری-دیابت‎Cached27 نوامبر 2013 ... یک فوق تخصص غدد گفت: بهترین درمان برای بیماران دیابتی تزریق انسولین است چون این روش بهتر از هر داروی دیگری باعث کنترل و درمان بیماری ... بیماری دیابت (علام ظاهری) و درمان - نیک صالحی www.niksalehi.com/pezeshki/archives/071102.php‎Cachedدیابت ( مرض قند )چیست؟ دیابت ( مرض قند ) یک اختلال متابولیسم (راهی که بدن ما غذاهای هضم شده را برای تولید انرژی و رشد استفاده می کند) است. بیشتر غذایی که می ... بررسی تاثیر رفتارهای خودمراقبتی در بیماران دیابتی شهرستان قم fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=177428‎Cached Similarزمینه و هدف: بیماری دیابت به عنوان شایع ترین بیماری ناشی از اختلالات متابولیسم، از معضلات عمده بهداشت عمومی در جهان محسوب می شود. یکی از عوامل بهبود کنترل این ... خبر خوش برای دیابتی ها؛ درمان قطعی میسر می شود – جدیدترین اخبار ... www.momtaznews.com/خبر-خوش-برای-دیابتی-ها؛-درمان-قطعی-میسر/‎Cached Similarکفر افزود: این بررسی ها بر روی موش ها مبتلا به دیابت انجام شد که از سیستم .... داره که دوستش دارم و از نظر من دیابت بیماری نیست من همه بچه های دیابتی رو دوست دارم.