دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی پوکی استخوان

بررسی پوکی استخوان

پوکی استخوان

شیوه درمان

در صورت مشخص بودن علت استئوپروز باید آن را درمان کرد. هدف از درمان ، جلوگیری از پیشرفت بیماری و کمک به بهبود آن می‌باشد. تغییر در رژیم غذایی ، مواد پروتئینی ، کلسیم مکمل ، املاح و ویتامین‌ها و مخصوصا ویتامین D باید، مقدار کافی از راه غذایی و دارویی به این بیماران داده شود. کلسی تونین ، از دست دادن استخوان را مهار می‌کند. تجویز استروژن یا استروژن همراه با پروژسترون و اندروژن و املاح فلوئور در درمان این بیماران موثر است. اگر چه از علایم هشدار دهنده مهم در شما بروز نکرده باشد، ممکن است مبتلا به پوکی استخوان شده باشید. گرچه پوکی استخوان را نمی‌توان بطور قطعی درمان کرد، ولی درمان نسبی آن امکانپذیرست.

مباحث مرتبط با عنوان

• استخوان

• استخوان جمحمه

اسکلت بدن زن شناسی

پوکی استخوان، Osteoporosis، چیست؟

در خبر ها خواندم که : ‌”هشتاد درصد زنان ایرانی مستعد پوکی استخوان هستند. قد کودکان ایرانی به دلیل زیاد روی در مصرف نوشابه های گازی، چیپس و پفک، 6 سانتی متر کوتاهتر شده است.“

از همینرو تصمیم به نوشتن مطلبی راجع به «پوکی استخوان» و روشهای جلوگیری از آن گرفتم تا بلکه احساس تأسّف و درماندگی خود را، آنهم بعد از خواندن این مطلب،بکاهم.

پوکی استخوان بیماری است که باعث نازک و شکننده شدن استخوانها می شود. کلمه "Osteoporosis" اصلاً به معنای ”استخوان سوراخ شده“ است. پوکی استخوان به ” درد خاموش“ معروف است؛ چون قدرت و استحکام استخوانها را تدریجی و خیلی آرام، بدون هیچ نشانه ای، از بین میبرد. همین امر باعث آسان ترک خوردن و دردهای شدید استخوانی میشود. هنگامیکه استخوانها توسط این بیماری ضعیف و نازک می شوند، حرکات بسیار ساده، مانند خم شدن برای برداشتن خریدهای روزانه و یا عطسه های محکم و حتی راه رفتن باعث روند ترک و شکستگی هرچه بیشتر می شود. مچهای دست، پا، ستون فقرات و لگن خاصره رایج ترین نقاط در بدن هستند که در معرض این بیماری قرار میگیرند. پوکی استخوان به عنوان یک بیماری در بین افراد مسن بسیار رایج است ولی تخریب تدریجی استخوانها هم میتواند از سنین جوانی و در اثر غفلت ما نیز آغاز شود. منتها، هنگامی ما متوجه غفلتهای پیش پا ا فتاده خویش میشویم که بسیار دیر شده است. زنان مخصوصا بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند و علت آن هم در نقش مهمی است که هورمون استروژن، Estrogen، در سلامت و استقامت استخوانها بازی میکند. در زمان یائسگی، میزان هورمونهای استروژن و پروستروژن ناگهان کاهش می یابند و معمولاً در این زمان است که استخوانها خیلی سریعتر پوک و نازک می شوند و دردهای استخوانی خود نمائی میکنند.

فاکتورهای ریسک این بیماری را بشناسیم؛

در بوجود آمدن پوکی استخوان یک عامل، فاکتور، مشخص کشف نشده است ولی عوامل متعددی در پدید آمدن این بیماری نقش بسزائی دارند که آنها را «عوامل ریسک» میخوانیم. شناخت این فاکتورها برای درک بهتر این بیماری و مبارزه با آن بسیار مهم است. مسلّم است که بعضی از این عوامل موثّرتر از دیگر عواملند؛ آنها را با * درفهرست زیر مشخص کرده ام؛

پیشنهادات اخیر انجمن غذایی بین المللی

سازمان بهداشت و سلامت آمریکا برای اولین بار مدیران مواد غذایی آمریکا را مجبور کرد که لیستی از مواد غذایی سالم تهیه کنند. در این جلسه بیش از 30 محقق کانادایی و آمریکایی حضور داشتند. در این نشست هم بر روی فواید و هم بر روی مضرات غذاهای مختلف تحقیق به عمل آمد. در پیرو این تحقیق پیشنهادات آنها از این دست بود که می خوانید

مرجع رژیم غذایی: نامی نوین، معنایی جدید

سازمان بهداشت و سلامت کانادا به همراه سازمان مجاز مواد غذایی امریکا، مجمعی به نام مرجع رژیم غذایی را تشکیل دادند. پژوهش های این انجمن بر روی مصرف مواد غذایی دیرینه و بیماری های ایجاد شده از طریق این نوع عادات غذایی مثل بیماری های مزمن نظیر پوکی استخوان بود.

اولین گزارش این کنگره در آگوست سال 1997 ایراد شد. آنها 5 ماده اولیه را تحت آزمایش قرار داده بودند و به این نتیجه رسیده بودند که مصرف این 5 ماده سلامت استخوان ها و سایر بافت ها را تضمین می کنند که عبارتند از:

• کلسیم

• فسفر

• منیزیم

• ویتامین D

• فلوراید

فعالیت بدنی

خانمها بخش اعظمی از تراکم استخوانی خود را در سنین نوجوانی بدست می آورند. هر چه در سنین پایین، تراکم استخوانی بیشتری پیدا کنید، در آینده می توانید استخوان های سالم تر و نیرومند تری داشته باشید. اما متاسفانه آمار حاکی از این مطلب است که تنها 11 درصد دختران در سن 16 سالگی به فعالیت های مداوم ورزشی می پردازند. تحقیقات نشان داده است که این احتمال وجود دارد که والدین فعال دارای فرزندان فعال شوند.

کاهش وزن

فعالیت های کاهش وزن به آن دسته از حرکات اطلاق می شود که طی انجام آنها وزن بدنتان تنها بر روی پاهایتان قرار داشته باشد. در طول روز فعالیت های بسیاری وجود دارد که شما به وسیله آنها می توانید وزن خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در این قسمت چند مورد ذکر شده:

• به جای آسانسور از پله استفاده کنید

• تای چی

• کلاس های رقص

• راهپیمایی فصلی

• کلاس های ایروبیک و حرکات موزون

• کوهپیمایی آرام و آهسته

• ورزشهای با راکت مثل تنیس

افزایش تراکم ماهیچه ای



خرید فایل



لینک منبع :بررسی پوکی استخوان

بررسی علل پوکی استخوان در زنان و مردان : سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=29239‎Cached Similar30 ژانویه 2013 ... درد خاموش پوکی استخوان سال‌هاست میهمان ناخوانده افراد جامعه شده است. این بیماری در افراد مسن شایع‌تر است. تحقیقات گسترده نشان داده است، زنان ... نتایج جست‌وجوی پوکی استخوان : سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/index.php?s=پوکی+استخوان‎Cached Similar22 ژوئن 2014 ... به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، پوکی استخوان یک بیماری شایع استخوانی است که به علت .... بررسی علل پوکی استخوان در زنان و مردان. اندازه‌گیری تراکم استخوان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=248761‎Cached Similar16 ژوئن 2013 ... سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری استخوان نام روشی است که با استفاده ... برای انجام این آزمایش و بررسی احتمال پوکی استخوان به وجود آمده است. پوکی استخوان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پوکی_استخوان‎Cached Similarپوکی استخوان یا استئوپروز طبق تعریف انجمن ملی بهداشت (هیئت ایجاد اتفاق نظر .... مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که شیوع پوکی استخوان (استئوپروز) و ... [DOC] بررسی علل پوکی استخوان در زنان و مردان ssu.ac.ir/fileadmin/templates/fa/.../Upload.../pooki_ostokhan.doc‎Cached Similarبررسی علل پوکی استخوان در زنان و مردان. * بی بی زهرا خانقایی - کارشناس بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان صدوق. درد خاموش پوکی استخوان سال هاست میهمان ... بررسی پوکی استخوان - دانلود پروژه و تحقیق - فایل ناب proje20.filenab.com/product-63550-بررسی-پوکی-استخوان.aspx‎Cachedبررسی پوکی استخوان. پوکی استخوان. شیوه درمان. در صورت مشخص بودن علت استئوپروز باید آن را درمان کرد. هدف از درمان ، جلوگیری از پیشرفت بیماری و کمک به ... سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری استخوان چیست - ایران ارتوپد www.iranorthoped.ir/.../سنجش-تراکم-استخوان-یا-دانسیتومتری-استخوان-چیست‎Cachedسنجش تراکم استخوان چیست. دانسیتومتری استخوان چیست. بررسی میزان پوکی استخوان چگونه صورت میگیرد. چگونه میتوان میزان استئوپروز را مشخص کرد. بررسی پوکی استخوان | آزمایشگاه تشخیص طبی قانون - آزمایشگاه ... ghanoonmedicallab.com/بررسی-پوکی-استخوان/‎Cachedبررسی پوکی استخوان. این آزمایش بصورت روزانه در آزمایشگاه قانون انجام می شود این آزمون مارکر خوبی در تشخیص پوکی استخوان و مانیتورینگ درمان بیماران است و با ... بررسی کارآیی ابزار محاسبه ساده خطر پوکی استخوان (SCORE) برای ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=103685‎Cachedزمینه و هدف: پوکی استخوان به یک مشکل عمومی سلامت در تمام جهان تبدیل شده است. روش جذب دوگانه پرتو ایکس، به عنوان مطمئن ترین روش برای تشخیص به دلیل هزینه ... بررسی علل پوکی استخوان در زنان و مردان - اخبار و اطلاعات پزشکی و ... www.2ctor.com/بررسی-علل-پوکی-استخوان-در-زنان-و-مردان/‎Cached Similarدرد خاموش پوکی استخوان سال‌هاست میهمان ناخوانده افراد جامعه شده است. این بیماری در افراد مسن شایع‌تر است. تحقیقات گسترده نشان داده است، زنان بیشتر از مردان به این ...