دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

هارد دیسک چگونه کار می کند؟

هارد دیسک چگونه کار می کند؟

تقریبا هر کامپیوتر رومیزی و سرور دارای یک یا چند هارد دیسک میباشد. هر پردازنده مرکزی و سوپرکامپیوتر در حالت عادی به صدها عدد از این هارد دیسک متصل است. امروزه دستگاههای زیادی را می توان یافت که تا چندی پیش از نوار (Tape) استفاده میکردند ولی حال از هارد دیسک استفاده میکنند. این تعداد انبوه از هارد دیسکها یک کار را به خوبی انجام میدهند. آنها اطلاعات دیحیتال را به یک فرم تقریباً همیشگی ذخیره میکنند. آنها این توانایی را به کامپیوترها می دهند تا در هنگامی که برق میرود اطلاعات خود را بیاد بیاورند.
اساس هارد دیسک
هارد دیسکها در دهه 1950 اختراع شدند. در ابتدا آنها دیسکهای بزرگی به ضخامت 20 اینچ بودند و فقط مقدار محدودی مگابایت اطلاعات میتوانستند ذخیره کنند. در ابتدا نام آنها "دیسکهای ثابت یا ماندنی" (Fixed Disks) یا وینچسترز (Winchesters) یک اسم رمز که قبلا برای یک محصول محبوب IBM استفاده می شده.) بود. بعدا برای تشخیص هارد دیسک از فلاپی دیسک نام هارد دیسک بر روی آنها گذاشته شد.
هارد دیسکها یک صفحه گرد سخت (بشقاب) دارند که قادر است میدان مغناطیسی را نگه دارد، بر خلاف لایه پلاستیکی انعطاف پذیری که در فلاپیها و کاستها دیده می شود.
در ساده ترین حالت یک هارد دیسک هیچ تفاوتی با یک نوار کاست ندارد. هم هارد دیسک و هم نوار کاست از یک تکنیک برای ذخیره کردن اطلاعات استفاده میکنند . این دو وسیله از مزایای عمده ذخیره سازی مغناطیسی استفاده میکنند. میدان مغناطیسی براحتی پاک و دوباره نوشته می شود. این میدان براحتی می تواند الگوی شار مغناطیسیای که بر روی میدان ذخیره شده را بیاد بیاورد.



خرید فایل



لینک منبع :هارد دیسک چگونه کار می کند؟

هارد دیسک چیست و چگونه کار می‌کند؟ - بایت گیت bytegate.ir/هارد-دیسک-چیست-و-چگونه-کار-میکند؟/‎Cached Similar8 نوامبر 2013 ... دیسک سخت (Hard Drive Disk) یکی از حافظه‌های ذخیره سازی جانبی داده‌ها است و اغلب حافظه دائمی کامپیوتر نیز خوانده می‌شود. در ادامه این مقاله با ما ... هارد دیسک (Hard Disk) چیست ؟ - پرتو آی تی www.partoit.ir/what-is-the-hard-disk.html‎Cached Similarبهترین راه برای اینکه بفهمیم یک هارد دیسک چگونه کار میکند این است که نگاهی بدرون آن داشته باشیم؛ (بخاطر بسپارید که باز کردن یک هارد دیسک باعث خرابی آن می ... [DOC] هارد دیسک چگونه کار می کند؟ www.0up.ir/up5/0up.ir-f-هارد-دیسک-چگونه-کار-میکند.doc‎Cachedهارد دیسک چگونه کار می کند؟ تقریبا هر کامپیوتر رومیزی و سرور دارای یک یا چند هارد دیسک میباشد. هر پردازنده مرکزی و سوپرکامپیوتر در حالت عادی به صدها عدد از این ... کنجکاوی: هارد دیسک چگونه کار می کند؟ - علمنا elmna.com/2016/08/06/کنجکاوی-هارد-دیسک-کار-می-کند؟/‎Cached6 آگوست 2016 ... در قسمت قبل از سری مطالب کنجکاوی به نحوه کار نوار های کاست (اینو میتونی به کنجکاوی قبلی لینک کنی) و اصول ذخیره سازی مغناطیسی اطلاعات ... هارد دیسک‌ها چطور کار می کنند؟ www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=55873‎Cached Similar19 دسامبر 2007 ... هارد دیسک‌ها چطور کار می کنند؟ ما غالباً از درایوهای دیسک سخت خود برای نصب یا حذف برنامه‌ها، ذخیره‌سازی یک فایل، باز کردن یک فایل و مواردی از این ... هارد دیسک چیست و چگونه کار میکند - تعمیرات نوت بوک www.parsianrepair.com/harddisk.html‎Cachedدیسک سخت یکی از حافظههای ذخیره سازی جانبی دادهها است و اغلب حافظه دائمی کامپیوتر نیز خوانده میشود. هارد دیسک چگونه کار می کند؟ - آپارات www.aparat.com/v/qUQwC/هارد_دیسک_چگونه_کار_می_کند؟‎Cached26 جولای 2016 ... امنیت مشاور مرجع دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی آموزش نحوه ی کار هارد دیسک توسط مهندس شرکت سی گیت Seagate هارد دیسک چگونه کار می ... هارد دیسک چگونه کار می کند؟ - آپارات www.aparat.com/v/ORXHF/هارد_دیسک_چگونه_کار_می_کند؟‎Cached6 آگوست 2016 ... پایگاه اطلاع رسانی علمنا هارد دیسک چگونه کار می کند؟ هارد دیسک , فناوری , تکنولوژی , پایگاه اطلاع رسانی علمنا. پروتاپ - هارد دیسک چگونه کار میکند؟ protoponline.com/index.../612-هارد-دیسک-چگونه-کار-میکند؟.html‎Cachedآشنایی با نحوه کار هارد دیسک برای اطلاعات خودتان بسیار حائز اهمیت است. حال این سئوال مطرح می شود که شما کل اطلاعات سیستم خود را در کجا ذخیره می کنید. عکسهای ... هارد دیسک چگونه کار می کند؟ - Developer Center www.developercenter.ir/forum/showthread.php?t=929‎Cached20 ژانویه 2006 ... تقریبا هر کامپیوتر رومیزی و سرور دارای یک یا چند هارد دیسک میباشد. هر پردازنده مرکزی و سوپرکامپیوتر در حالت عادی به صدها عدد از این هارد دیسک ...