دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان

همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان


اغلب برای افراد مشکل است که تفاوت بین سخت افزار و نرم افزار را درک نمایند و این به این دلیل است که این دو موضوع در طراحی،ساخت وپیاده سازی سیستم‌ها بسیار به هم وابسته‌اند . برای درک بهتر تفاوت بین آنها لازم است که ابتدا مفهوم BOIS را درک کنید.

BOISتنها کلمه ای است که می‌تواند تمام درایورهایی را که در یک سیستم به عنوان واسط سخت افزار سیستم و سیستم عامل کار می‌کنند ، را شرح دهد.
BOISدر حقیقت نرم افزار را به سخت افزار متصل می‌نماید . قسمتی از بایوس بر روی چیپ ROM مادربرد و قسمتی دیگر بر روی چیپ کارتهای وفق دهنده قرار دارد که FIRE WARE(یعنی میانه افزار یا سفت افزار)نامیده میشود .

یک PC می‌تواند شامل لایه‌هایی (بعضی نرم افزاری و بعضی سخت افزاری ) باشد که واسط بین یکدیگرند. در اکثر اوقات شما می‌توانید یک کامپیوتر (PC) را به چهار لا یه تقسیم کنید که هر کدام از لایه‌ها به زیر مجموعه‌هایی کوچکتر تقسیم کنیم . در شکل 1-5 چهار لایه نمونه از یک PC را مشاهده می‌کنید . هدف از این نوع طراحی این است که سیستم عامل‌ها و نرم افزار‌های مختلف بر روی سخت افزار‌های مختلف اجرا شوند (حالت مستقل از سخت افزار ) . شکل 1-5 نشان می‌دهد که چگونه دو ماشین متفاوت با سخت افزار‌های مختلف که از یک نسخه بایوس استفاده می‌کنند ، می‌توانند انواع نرم افزارها و سیستم عامل‌های مختلف را اجرا کنند . بدین طریق دو ماشین با دو پردازنده مختلف، رسانه‌های ذخیره سازی متفاوت و دو نوع واحد گرافیکی و غیره ... ، یک نرم افزار را اجرا کنند .

در معماری این لایه‌ها برنامه‌های کاربردی با سیستم عامل از طریق API(Application Program Interface) ارتباط برقرار می‌کنند .

فهرست مطالب:

همه چیز در باره بایوس کامپیوترتان. 1

معماری سخت افزار و نرم افزار بایوس.. 3

BIOS و CMOS RAM... 6

BIOS مادربرد : 7

سخت افزار ROM: 8

ROM Shadowing: 10

PROM: 11

EPROM: 12

EPROM/Flash ROM : 13

تولید کننده‌های ROM BIOS: 13

به روز رسانی BIOS : 14

نسخه برداری از تنظیمات فعلی CMOS: 15



خرید فایل



لینک منبع :همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان

همه چیز در مورد bios کامپیوتر www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=214175‎Cachedبا سلام امروز میخواستم به شما بگم که bios کامپیوتر اصلا چی هست میخوام کلی مطلب ... BIOS مادربرد : همه مادربردها شامل یک چیپ مخصوص هستند که بر روی آن نرم افزاری ... همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان - همکاری در فروش فایل mastanehoinline.marketfile.ir/product-43605-Everything-about-your-computers-BIOS.aspx‎Cachedهمه چیز درباره بایوس کامپیوترتان. BOISتنها کلمه ای است که می‌تواند تمام درایورهایی را که در یک سیستم به عنوان واسط سخت افزار سیستم و سیستم عامل کار می‌کنند ... همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان - مفیددانلود - فایل ناب mofiddownload.filenab.com/product-63587-bios-computer.aspx‎Cachedدانلود مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان خرید مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان دانلود و خرید مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان خرید و دانلود مقاله همه ... همه چیز درباره BIOS : سخت افزار کامپیوتر - CentralClubs www.centralclubs.com/bios-t25598.html‎Cached Similarهمه چیز درباره BIOS BOIS تنها کلمه ای است که می تواند تمام درایورهایی را که در یک سیستم به عنوان واسط سخت افزار و سیستم عامل کار می کنند ، را شرح دهد. BOIS در ... دانلود کتاب همه چیز در باره بایوس کامپیوترتان www.alvershop.com/.../437-دانلود-کتاب-همه-چیز-در-باره-بایوس-کامپیوترتان‎Cached Similarدانلود کتاب همه چیز در باره بایوس کامپیوترتان. اغلب برای افراد مشکل است که تفاوت بین سخت افزار و نرم افزار را درک نمایند و این به این دلیل است که این موضوع در ... دانلود (مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper2235.html‎Cached27 سپتامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید نام محصول دانلودی: مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان درجه کیفی و رضایت از ... کویر دانلود » کاملترین فایل مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان kavirdlc.ir/کاملترین-فایل-مقاله-همه-چیز-درباره-بای/‎Cached26 ا کتبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان ... همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان | بیسترینها freedownloadonline.bistarinha.xyz/page-54230.html‎Cachedهمه چیز در باره بایوس کامپیوترتان. 1. معماری سخت افزار و نرم افزار بایوس.. 3. BIOS و CMOS RAM... 6. BIOS مادربرد : 7. سخت افزار ROM: 8. ROM Shadowing: 10. خرید و دانلود مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان | رامتین دانلود ramtindlw.ir/article12729.html‎Cachedخرید و دانلود مقاله همه چیز درباره بایوس کامپیوترتان. نوامبر 8, 2016 دسته‌بندی نشده admin. بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: مقاله همه چیز درباره ... بایوس (BIOS) چیست؟ - بایت گیت bytegate.ir/بایوس-bios-چیست؟/‎Cached Similar19 نوامبر 2014 ... زمانی که کامپیوتر را روشن می‌کنید، بایوس وارد عمل شده و همان طور که از ... کرده و درصورتی که همه چیز Ok باشد (!) سیستم عامل را بارگذاری می‌کند. ... داده شدن اطلاعات بایوس مادربورد، اطلاعاتی مختصر درباره کارت گرافیک نشان داده می‌شود.