دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی انسان،علم، معنا

بررسی انسان،علم، معنا


انسان تقریباً موجود مرکبی است که تجزیه و تحلیل آن بآسانی صورت نمی گیرد و با ترکیب و جسم ظاهری نمی توان نسبت بخصوصیاتی درونی او قضاوت نمود و تا کنون هم اسلوب و روش خاصی بدست نیامده که ما بتوانیم مانند یک مسئله ریاضی تمام اعضاء و اجزاء و روابط او را با یکدیگر و مخصوصاً روابطی که با دنیای خارج پیدا می کند تحت مطالعه قرار می دهیم.

در مورد انسان بسیاری از چیزهاست که مختصراً بدون جواب می ماند، ما می دانیم که همگی از ترکیب انسان و بافته های اعصاب و عضلات و یک رشته تمایلات غرایز مخصوص بوجود آمده ایم اما روابط این تمایلات با سلولهای مغز جزء اسراری است که تا کنون هیچ عالمی روانشناسی نتوانسته است کشف کند.

اگر بخواهیم حقیقت را بگوئیم این انسان غیر حقیقی که ساخته و پرداخته تمدن امروزی است کاملاً شبیه به قصرهای مجلل است که روی کارت نقاشی نشده و ساختگی تر از این انسان آن انسانی است که روی تئوریهای غلط و تخیلات شاعرانه مارکس که می خواست اجتماع آینده دنیا را بنا کند.

انسان دارای دو صورت است:

ما میل داریم همیشه زندگی کنیم و در عین این زندگی می خواهیم آزاد و مستقل باشیم، آن را از سایر موجودات جدا می دانیم، سعی و کوشش افراد انسان همین بوده است که تا سر حد امکان مشکلات زندگی را آسان نماید و چندان توجهی به مسائل مشکل بدن انسان و نیروی مرموز روحی نداشته اند.

اندازه و شکل بدن انسان:

بدن انسان را می توان به نسبت یک اتمی کوچک و یک ستاره عظیم اندازه گرفت یعنی به نسبت اشیائی که ما خود را با آن مقیاس می گیریم بدن انسان کوچک یا بزرگ جلوه می کند. در طول بدن انسان مساوی دویست هزار سلول و بافته های بدن یا معادل دو میلیونه میکروب های معمولی است بشرطی که این سلولها با میکروبها را روی هم قرار بدهیم.

طول عمر انسان:

هر انسان زنده ای با پیروی غریزه حیاتی مایل است که زیاد عمر کند و مخصوصاً می خواهد در دوره عمر خود همیشه جوان باشد یعنی نیروی جوانی در زمان پیری در او وجود داشته باشد پس به چه علت است که تا کنون نتوانسته ایم این راه‌ها را پیدا کنیم.

بعضی عقیده دارند که فعالیتهای زیاد و صرف انرژی بدن باعث کوتاهی عمر می‌شود اشخاصی که زیاد غصه می خورند و زندگی ناراحت و هول انگیزی دارند از عمر طولانی محرومند دسته دیگر معتقدند که زیادی عمر او محال و خارج از قاعده‌ای است و ممکن نیست بشر ناتوان بتواند در این راه موفقیت پیدا کند ولی پیدا شدن چند دسته از مردمانی که صد سال یا بیشتر عمر کرده اند ثابت می کند اگر موجباتی فراهم شود، اشخاص دیگر هم می توانند به آن برسند اما مطلبی که در اینجا مورد توجه است اینست که عمر زیاد در صورتی مفید است که نیروی خیالی انسان به یک نسبت معنی پایدار بماند در صورتی که خلاف این موضوع بیشتر عمومیت دارد یعنی غالب جوانی در دوره جوانی چنان ضعیف و فاقد نیرو می شوند که از پیران و سالخوردگان ناتوان‌تر و بی جان ترند از طرف دیگر اگر بنا باشد تمام مردم با این ضعف و ناتوانی به سن هشت یا نود برسند بسیاری از دانشمندان در مراحل اولیه در مقابل این آرزو با شکست های سخت واجه گردید و کسی نتوانست با هیچ وسیله رمز جوان ماندن را بدست بیاورد.

با این حال و با وجود شکست های متوالی انسان احتیاج دارد و می خواهد همیشه جوان بماند. اما متاسفانه تمدن علمی و پیشروی در عالمی ماده تا مدتی دریچه دنیای روح و حقیقت را بروی انسان بسته بود و چون بطور دائم و مدام با علم ماده سر و کار داشتیم نتوانستیم در این زمینه موفقیتی حاصل نمائیم.

در مرحله اول چیزی که برای ما مسلم است این است که نیرومندی بدن ما همیشه باید حفظ شود اما این نیرومندی و نشاط زندگی تا کنون نتوانسته است حتی یک روز بر عمر انسان بیفزاید و بطوریکه تجربه نشان داد در قرنهای اخیر یک مرد چهل و پنج ساله نیرومند نمی تواند امیدوار باشد که فرضاً عمر او تا سن هشتاد برسد بلکه بطور محسوس مشاهده می شود که بتدریج طول عمر انسان کم می شود.

روابط بدن انسان با دنیای خارج:

انسان بوسیله دستگاه و سلسله اعصاب خود تاثیرات خارج را در بدن ضبط و از راه اعضاء و عضلات خود به خارج پس می دهد برای ادامه زندگی انسان راه باطن بیشتر از راه اعضای خارج خود نبرد می کند- انسان دارای دو نوع سلسله عصبی است یک سلسله عصب مرکزی آن در مغز و بوسیله عضلات بدن پخش می شود دوم سلسله عصب مجهول که برعکس سلسله عصب مرکزی از روی اراده انسان نیست و این سلسله عصب مربوط به سلسله عصب مرکزی است و هر دوی آنها ترکیبات بدن را مجزا و هر کدام با دنیای خارج با یکی از اعضا ارتباط پیدا می کند. سلسله عصب مرکزی شامل مغز سر و نخاع می باشد که مستقیماً با عصب عضلات و غیر مستقیم با سایر اعضا ارتباط پیدا می کند.

یکی از وظایف مهم دستگاه مرکزی پاسخ دادن سریع بتمام تاثیرات خارجی و ایجاد حرکات منظم بدن ما است بطور کلی بوسیله دستگاه عصبی ما می توانیم با دنیای خارج ارتباط پیدا کنیم- اعضای بدن ما، مانند معده، جگر و قلب و غیره تحت اراده ما کار نمی کنند و برای ما تقریباً غیر ممکن است مقدار ظرفیت رگها یا حرکات قلب خود را کم یا زیاد کنیم. استقلال این حرکات بواسطه وجود همان اعصاب حساسه در هر یک از اعضاء است و جریان منظم هر یک بوسیله توده های عظیم سلولها و سلسله‌های اعصاب هر یک از آنها در زیر جلد و سایر قسمتهای بدن صورت می گیرد و به عبارت دیگر هر یک از اعضای بدن دارای دستگاه منظم سلسله عصبی مرکزی و مجهول و حساس است که اجتماع تمام آنها حرکت مستمر اعضا را روی نظم و انضباط غیر قابل انحرافی اداره می نماید.


استعداد بدن انسان:

باید دانست که استعداد بدن انسان در مقابل امراض بسیار متفاوت و هر یک از اعضای بدن از بافته ها و سلولهای و گلوبولهای خون تا بزرگترین و پر مقاومت ترین آنها هر کدام به یک نسبت معین استعداد جذب میکروبها را دارند. تاثیرات این ناخوشی ها به نسبت استعدادی که در هر یک از اعضای بدن وجود دارد.

با این حال نظر با اختلاف استعدادی که در اشخاص موجود می باشد نوع تاثیر آن نیز تفاوت دارد در مقابل ناخوشیها بعضی اشخاص خیلی شدید الاثر و دسته دیگر مقاومت زیاد دارند این تفاوت بزرگ ناشی از وضع ساختمان داخل بدن آنهاست که از ورود و قبول میکروب ها جلوگیری می کند یا وقتی هم که وارد شدند بلافاصله از بین می روند و بطوری که ما ببینیم بسیاری از اشخاص اساساً ناخوش نمی شوند و یا اگر مریض شدند سالم می مانند ما هنوز علت این مقاومت یا قبول نکردن ناخوشی را در بدن انسان نمی دانیم شاید مربوط به بعضی خصوصیات ارثی یا چیزهایی باشد که در نتیجه زندگی در محیط مخصوصی در انسان بوجود می آید.

انسان کیست:

بطوری که دانستیم افراد انسان با یکدیگر یکسان نیستند و هر کدام دارای شخصیت مخصوص و تابع تمایلات و یک سلسله تظاهراتی است که اصل و منشاء آن هنوز بر ما معلوم نیست و اگر تمام مردم یکسان بودند برای ما اشکالی نداشت که آنها را مانند چارپایان بکار وادار نموده و یک نوع خوراک و مسکن برای دسته جمعی آنها تهیه کرد ولی بطوری که ملاحظه می کنیم هر انسانی دارای یک شخصیت مخصوصی است و نمی توانست نسبت به همه یک نوع رفتار کرد- درست است که از طرفی مردم زمینی باید مساوی باشند و مساوی هم خلق شده اند اما روحیات و احساسات و خصوصیات آنها با یکدیگر مساوی نیست و اگر ما بخواهیم حقوق آنها را مساوی بدانیم اشتباه بزرگی کرده ایم. چگونه ممکن است یک آدم بی فکر با یک متفکر و حساس در مقابل قانون مساوی باشند. چگونه ممکن است یک آدم بی فکر با یک متفکر و حساس در مقابل قانون مساوی باشند.

معانی مختلف انسان:

انسان در هر روز و عصر نتیجه مستقیم عادات زندگی و نوع فکر جامعه‌ای است که در آن زندگی می کند- علوم عادی ما را به جائی رهبری کرد که ما چون آن را نمی‌پسندیم حس می کنیم راه را عوضی آمده ایم با این حال هرچه را به ما داده اند ما آنرا کورکورانه برای ادامه زندگی خود قبول کرده ایم.




خرید فایل



لینک منبع :بررسی انسان،علم، معنا

بررسی انسان،علم، معنا - فروشگاه فایل رایگان - فایل ناب tahghigh20.filenab.com/product-63686-بررسی-انسان،علم،-معنا.aspx بررسی انسان،علم، معنا. انسان تقریباً موجود مرکبی است که تجزیه و تحلیل آن بآسانی صورت نمی گیرد و با ترکیب و جسم ظاهری نمی توان نسبت بخصوصیاتی درونی او ... معناشناسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/معناشناسی‎Cached Similarبه‌طورکلی، بررسی ارتباط میان واژه و معنا را معناشناسی می‌گویند. ... برگرفته از لغت یونانیِ semantika (اسم خنثی جمع semantias) علم مطالعهٔ معناست. ... مفاهیم زبان‌شناسی و زبان‌شناسی معنایی بررسی معانی‌ای است که توسط انسان‌ها برای نشان‌دادن خودشان ... پرتال جامع علوم انسانی - معنی شناسی www.ensani.ir/fa/435/default.aspx‎Cached Similarپژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. صفحه اول · پایگاه ها · مجلات ... عنوان مقاله: بررسی معنی شناختی حسن تعبیرات مرتبط با مرگ در غزلیات حافظ. پدیدآورندگان:. مقاله بررسی انسان ، علم و معنا | کمپ ایران campiran.ir/prod-162-مقاله-بررسی-انسان-،-علم-و-معنا/ صفحه اصلی اخبار مقاله بررسی انسان ، علم و معنا ... قسمتی از متن:انسان تقریباً موجود مرکبی است که تجزیه و تحلیل آن بآسانی صورت نمی گیرد و با ترکیب و جسم ... بررسی معنی در سایه چارچوب های گریزناپذیر - انسان شناسی و فرهنگ ... anthropology.ir/node/25660‎Cached Similarانسان‌شناسی، علمی‌ترین رشته علوم انسانی و انسانی‌ترین رشته در علوم است. ... در این مقاله به بررسی مقوله معنی ازدیدگاه نظریه معنی شناسی چارچوبی چارلز فیلمور ... بررسی تبادل معنا در کتاب های درسی علوم انسانی: در چارچوب دستور نظام ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=117415‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسی تبادل معنا در کتاب های درسی علوم انسانی: در چارچوب دستور نظام مند نقش گرای هلیدی از منظر فرانقش بینافردی ... معنا شناسی : محدث www.mohaddeth.ir/?p=1175‎Cached5 جولای 2015 ... بطورکلی، بررسی ارتباط میان واژه و معنا را معناشناسی می‌گویند. ... مفاهیم زبان شناسی و زبان شناسی معنایی بررسی معانی است که توسط انسانها برای نشان دادن ... در زبان شناسی این علم بررسی (مطالعه) تفسیر علایم یا نشانه‌هایی که ... بررسی امکان بومی‌سازی علوم انسانی از منظر هستی‌شناسی بنیادین https://jop.ut.ac.ir/article_35802.html‎Cachedمارتین هیدگر تحلیل انسان را به ‌منزلة اقدامی تمهیدی برای پرسش از معنای وجود تلقی می‌کند و به آن «هستی‌شناسی بنیادین» می‌گوید. از منظر هیدگر بررسی دقیق پرسش ... [PDF] ﺷﻨﺎﺳﻲ ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ﺳﺎزی ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ از ﻣﻨﻈﺮ ﻫﺴﺘﻲ ﺑﺮرﺳﻲ ا - فلسفه https://jop.ut.ac.ir/article_35802_fc56943b2ac9acca94310205156bf0c3.pdf‎Cachedﻛﺮد ﺷﺮاﻳﻂ اﻣﻜﺎن ﺗﻘﺮب ﺑﻪ ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻏﺮﺑﻲ را ﺑﺮرﺳﻲ ﻛﻨﺪ و ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﻳﻚ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻛﺎر. ﺳﺎز و ﻣﻔﻴﺪ. ﺑﺎ آن را ﺑﺮای ﻓﺮﻫﻨﮓ ... ﺑﺮ اﻧﺴﺎن در ﻣﻌﻨﺎی ﺧﺎﺻﻲ ﻛﻪ ﻫﻴﺪﮔﺮ از اﻧﺴﺎن ﻣﺮاد ﻛﺮده اﺳﺖ، ﺑﻴﺎﻧﻲ از ﻧﺴﺒﺖ ﺧـﺎص اﻳـﻦ. دو اﺳﺖ. نقد و بررسی ۲۰ اشکال بر منطق اسلامی‌سازی علوم انسانی - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../نقد-و-بررسی-۲۰-اشکال-بر-منطق-اسلامی-سازی-علوم-انسانی‎Cached3 روز پیش ... نقد و بررسی ۲۰ اشکال بر منطق اسلامی‌سازی علوم انسانی ... معرفتِ شما وقتی معنا پیدا می‌کند که «من» به آن معنا بدهم و آن را تفسیر کنم و توضیح دهم.