دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

انسان ، طبیعت و معماری

انسان ، طبیعت و معماری

پایداری نگرشی است که از تغییر نگاه انسان به جهان متولد شده است. و این تغییر نگاه چیزی نیست جز هماهنگی منطقی با طبیعت. در واقع معماری پایدار، شامل ترکیبی از ارزش‌های مهم و سازنده می‌باشد که در نهایت محصولی هماهنگ با محیط ارائه می‌دهد. ارزش‌هایی چون زیبایی‌شناسی، جامعه، سیاست، محیط، اخلاق و ... همگی در کنار هم و با بهره‌گیری از دانش‌ها و تجربیات سازنده، به ارائه محصولی بادوام، متعادل، هماهنگ با محیط و پایدار می‌پردازد. ساختمانی که بر اساس اصول معماری پایدار ساخته می‌شود انعطاف پذیر و تا حدودی سیال است.

شناخت پایداری به عنوان نگرشی اخلاقی، به منظور تعبیر و شناخت صحیح از معماری مبتنی بر این نگرش، حایز اهمیت فراوان است. از آن جا که معماری به تعریف رابطه میان «انسان» و «محیط» می‌پردازد، برای پایدار بودن می‌بایست از جایگاه ارزشی – اخلاقی مبتنی بر تفکر پایداری تبیین شود. شرط اساسی در نیل به پایداری محیطی برقراری تعادل پویا میان نظام‌های متفاوت محیط است، یعنی تعادل میان نظام‌های بوم‌ شناختی، نظام‌های اجتماعی – فرهنگی و نظام‌های اقتصادی. بنابراین «معماری پایدار» نیز به عنوان رویکرد ایجاد محیط پایدار بر «معماری حساس به محیط» مبتنی است. تعابیر و تعاریف متفاوتی از «حساسیت محیطی» ارائه گردیده است. تعدد این تعاریف نشان از عدم وفاق بر مفهومی واحد از پایداری دارد که می‌تواند به دلایل متفاوت سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی باشد. امروزه اصطلاح معماری پایدار برای گسترة وسیعی از رویکردهای حساس به محیط بکار می‌رود: از معماری سنتی که به عنوان نوعی از معماری با گرایش به سمت پایداری بوم شناختی و اجتماعی شناخته می‌شود، تا برخی دیگر که «با ایجاد آشتی و تعامل میان فن‌آوری و زیست بوم کوشیده‌اند ویژگی‌های مفید هر دو را به کار گیرند. اگر چه هر یک از این رویکردها را افرادی متفاوت مطرح کرده‌اند، در کل، همه آنها در مورد یک موضع باهم توافق دارند، این که ساخت محیط مصنوع باید با در نظر گرفتن منابع طبیعی موجود و حفظ آنها برای آیندگان انجام پذیرد.

- «خلق محیط انسان ساخت و مدیریت متعهدانة آن بر مبنای اصول بوم سازگاری و بازدهی منابع. این اصول عبارتند از: کمینه کردن مصرف منابع تجدید ناپذیر، ارتقاء و بهبود شرایط محیط طبیعی و کمیته آسیب‌های بوم شناختی بر محیط»

- بر اساس طرح "OECD" بناهای پایدار، بناهایی تلقی می‌شوند که «کمترین تأثیرات مخرب را بر محیط‌های ساخته شده (مصنوع)‌ و طبیعی مجاور و بلافصل خود و نیز ناحیة اطراف‌شان و همچنین زمینة کلی خود داشته باشند. ساختمان‌های پایدار به تمام چرخه حیات ساختمان، محیط با کیفیت، کارکرد مطلوب و آینده توجه می‌کند.»

- «طراحی پایدار و همگن، طراحی‌ای تلقی می‌شود که در آن هر جزیی به عنوان بخشی از کل بزرگ‌تر به خوبی مورد توجه قرار گیرد.»

- «معماری پایدار دربردارنده آمیزه‌ای از ارزش‌های زیبایی شناختی، محیطی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی است.»

- «طراحی پایدار به مفهومی درونی و اساسی از مکان منتج خواهد شد. فرآیندی که به احیا شدن بیش از تحلیل بردن می‌انجامد و در واقع علم و هنر برقراری ارتباطی مناسب بین محیط انسانی و جهان طبیعت است.»

با توجه به این تعاریف و بسیاری موارد مشابه می‌توان به طور خلاصه معماری پایدار را معماری دانست که: نسبت به ویژگی‌ها و شرایط محیطی و مکانی خود پاسخگو و کنش‌مند است و از قابلیت‌های بستر بوم‌شناختی برخوردار خواهد بود، یعنی کمترین صدمات را بر محیط زیست دارد. علاوه بر این نسبت به تغییرات، شرایط و نیازها، انطباق پذیر و در نتیجه تداوم پذیر است و به واسطه برخورداری از ویژگی‌های مکانی، متمایز و قابل تفکیک است.

نوع فایل: word

سایز:939 KB

تعداد صفحه: 14



خرید فایل



لینک منبع :انسان ، طبیعت و معماری

رابطه معماری- انسان- طبیعت - سازمان نوسازی شهر تهران nosazi.tehran.ir/Default.aspx?tabid=582‎Cached Similarتمام فعالیت ها و اقدامات بشر، نمودی در طبیعت دارد و در حقیقت ریشه و بنیاد آن در طبیعت است .بر این اساس تمامی نوآوری های بشر در زمینه علوم و مهارت های زندگی، چیزی ... معمارکده 2012 - انسان ، طبیعت ، معماری memarkade2012.blogfa.com/category/14/انسان-،-طبیعت-،-معماری‎Cached Similarدر اینجا نقش تفکر حاکم بر انسان است که رابطه بین طبیعت و محیط زیست خود یعنی معماری را تعیین می کند. اگر انسان به طبیعت نگاه معنوی و نگرش حکمی داشته باشد، ... ارتباط انسان با طبیعت در معماری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ارتباط_انسان_با_طبیعت_در_معماری‎Cached Similarطبیعت یعنی آسایش و آرامش. ما اگر ساختمان را طوری طراحی کنیم که رفتاری شبیه طبیعت داشته باشد و آرامش بخش باشد، اینگونه است که می‌توانیم بگوییم به تعامل ... انسان طبیعت معماری PDF - کتاب و جزوه - پارسی شات www.parsishot.ir/1394/04/انسان-طبیعت-معماری-pdf/‎Cached Similar28 ژوئن 2015 ... انسان طبیعت معماری, پارسی شات, جزوه, عبدالحمید نقره کار, کتاب - کتاب انسان طبیعت معماری نوشته شده مهندس عبدالحمید نقره کار ، 249 صفحه در ... انسان طبیعت معماری - معماری ایرانی haydarabbasi.persianblog.ir/post/27/‎Cached Similar1 مارس 2012 ... انسان، طبیعت، معماری. الف- خدا-انسان- طبیعت- معماری. معماری به مفهوم اصیل آن با وظیفه دشوار ساختن چیزی که از قبل وجود ندارد، درگیر است. به بیان ... دانشجویان معماری - جزوه انسان، طبیعت، معماری memari-sd.blogfa.com/post-51.aspx‎Cached Similarجزوه "انسان، طبیعت، معماری" با آخرین تغییراتش در قالب فایل PDF می‌تونید دانلود کنید. فقط باید بگم که متن جزوه قبلاً با استاد چک و تقریباً نهایی شده اما ... دانلود پاور پوینت رایگان انسان،طبیعت،معماری(کانستراکتیویسم ... mihanbana.com/دانلود-پاور-پوینت-انسان،طبیعت،معمار/‎Cached Similarصفحه نخست دانلود پروژه آماده معماری انسان ، طبیعت ، معماری دانلود پاور پوینت رایگان ... دقیقا نیز همین ویژگی است که فعالیت های فرهنگی و انسانی را مشخص می سازد. معماری روز دنیا - انسان , طبیعت , معماری alishurgeshti.blogfa.com/post-110.aspx‎Cached Similar11 فوریه 2011 ... انسان،طبیعت،معماری این ترکیب واژگان نام یک درس در رشته معماری است. دقت در معنی سه واژه فوق بطور مجرد، سه معنی مجزا و منفک را به ذهن متبادر می ... انسان طبیعت معماری - دانلود رایگان پایان نامه www.onlinearchitect.ir/cat/22/23/‎Cached Similarمطلب جدید انسان طبیعت معماری. هیچ جای خارج از طبیعت نیست که دارای اصالت بیشتری در ساختار وجود انسان باشد و انسان را از طبیعت دور کند. هر ساحت ماورای که باشد ... انسان و معماری 80 صفحه - تعریف معماری - انسان طبیعت معماری - مقاله ای ... www.parsacad.com/انسان-و-معماری-80-صفحه-تعریف-معماری-انسا/‎Cached Similar1 آوریل 2013 ... مقاله انسان و طبیعت معماری,انسان و معماری,معماری و انسان,تعریف معماری,تاریخ معماری, رابطه انسان و معماری,انسان طبیعت معماری,کتاب انسان طبیعت ...