دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اخلاق همسرداری

اخلاق همسرداری

انسان موجودی است که از دوجنبه مورد بررسی قرار می گیرد ؛ (1) جنبه مادی و حیوانی (2) جنبه روحی و معنوی.

بنابراین اعمال و رفتار انسان نیز در دو حوزه قرار می گیرد که رفتار های حیوانی و رفتار های انسانی دو نامی هستند که می توان بر این حوزه ها نهاد. در واقع این رفتار ها پاسخ به نیاز های او در این حوزه هاست.انسان با ازدواج کردن ، هم به یک سری نیاز های حیوانی و مادی خود پاسخ می دهد و هم به یک سری نیاز های روانی و معنوی که انسان از این جهت در بین موجودات منحصر به فرد است.البته در بعضی افراد برآورده کردن نیاز های مادی مهمتر از برآورده کردن نیاز معنوی است ، و در بعضی برعکس ، اما آن چه مسلم است ، این است که دوام این پیوند و کامیابی در آن بستگی به رفتارهای طرفین دارد .

این رفتارها هم رفتار های جنسی طرفین را در بر می گیرد که به آن بهداشت زناشویی می گوییم و هم رفتار های انسانی که زیر مجموعه ایی از اخلاق انسانی است.به نظر شما با تحکیم روابط جنسی می توان به دوام پیوند امیدوار تر بود یا با تحکیم رفتارهای زوجین ؟ اگر چه روابط جنسی در جای خود مهم و قابل توجه است ، اما مطمئناً نمی تواند جز پایه هایی زندگی باشد ، در واقع در همسر داری آنچه اصل است ؛ توع روابط انسانی است و آنچه فرع است ، نوع و میزان و کیفیت روابط جنسی است.

دلیل این امر روشن است ، زیرا اولا آنچه محیط را صمیمی می کند ، برخورد طرفین نسبت به همدیگر می باشد ، اگر این برخورد بر اساس معیار های الهی باشد ، محیطی گرم شکل می گیرد و نگاه ها به نگاه های انسانی و الهی تغییر خواهند کرد و اینجاست که خدا به وعده خود عمل می کند و بین زن و شوهر مؤدت و رحمت برقرار می کند ؛ در این نوع فضا حساسیت های طرفین نسبت به هم تا حد صفر کم می شود و فضای اعتماد و آرامش شکل می گیرد. هنگامی فضای آرامش در محیط خانواده شکل بگیرد ، نه تنها فقط در کنار هم بودن به زوجین آرامش می دهد ، بلکه کوچکترین دیدار و نظر افکندن نیز مایه آرامش است.



خرید فایل



لینک منبع :اخلاق همسرداری

Images for اخلاق همسرداری در جستجوی آرامش و تعالی خانواده/ اخلاق همسرداری (ویژه بانوان) www.hawzah.net/.../در-جستجوی-آرامش-و-تعالی-خانواده-اخلاق-همسرداری-(ویژه-بانوان)‎Cached Similar... بالا می برد. در این شماره به دو راه کار اساسی که از آن به اخلاق همسرداری یاد می شود، می پردازیم: ... از نکات بسیار مهم در جلب محبت شوهر، رعایت اخلاق حسنه است. همیشه با ... دانلود مقاله اخلاق همسرداری - پروژه دات کام www.prozhe.com/دانلود-مقاله-اخلاق-همسرداری‎Cached13 ژوئن 2016 ... دانلود رایگان مقاله با عنوان " اخلاق همسرداری " جهت استفاده دانشجویان و پژوهشگران رشته روانشناسی - پروزه دات کام. اخلاق همسرداری www.tebyan-zn.ir www.tebyan-zn.ir/up/morsal/426729/default.html‎Cached Similarاخلاق همسرداری. انسان موجودی است که از دوجنبه مورد بررسی قرار می گیرد ؛ (1) جنبه مادی و حیوانی (2) جنبه روحی و معنوی. بنابراین اعمال و رفتار انسان نیز در دو حوزه قرار ... اخلاق همسرداری امام علی (ع) - راسخون rasekhoon.net/article/show/685486/اخلاق-همسرداری-امام-علی-(ع)/‎Cached Rating: 3 - 1,446 votes 11 مارس 2013 ... در فرهنگ اجتماعی و اخلاق همسرداری امام علی (ع) اصولی مطرح است، مانند: ... امام علی (ع) در یک دستورالعمل اخلاقی، اجتماعی، خطاب به فرزندش امام حسن (ع) ... رازهای کوچک همسر داری - اخلاق زناشویی zanashooei.parsiblog.com/archive7443.htm‎Cached Similar17 مه 2006 ... راز های کوچک همسر داری4. همسر اختصاصی. در آخرین بخش از این نوشته ها به یک مطلب اساسی می خواهم بپردازم وآن این مسئله است که بعضی از زنان تنها ... برنامه گلبرگ - اخلاق همسرداری - Aviny.com www.aviny.com/clip/tv/...34/golbarg-34.aspx?...اخلاق-همسرداری‎Cached«برنامه گلبرگ». اخلاق همسرداری. 29 / 5 / 94. (در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین عباسی در رابطه با اخلاق همسرداری به گفتگو می پردازد) ... بهترین روش همسرداری ! www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=169296‎Cached Similar20 ژوئن 2011 ... یکی از بهترین و نیکوترین روش های همسرداری به طور کلی و شوهرداری به طور خاص آن است که زن و شوهر ... صفحه اصلی > اخلاق و عرفان اسلامی > گوناگون. اخلاق همسرداری - دهکده jafariyannaser.persianblog.ir/tag/اخلاق_همسرداری‎Cached Similarاخلاق همسرداری. اگر بپذیریم یکی از بهترین دوستان همسران ما هستند ، که سالیان سال در کنار ما هستند ، موظف خواهیم بود علاوه بر حقوق همسری ، حقوق دوست را هم در برابر ... بررسی اصول اخلاق خانوادگی و همسرداری نزد پیامبر(ص) hablolmatin.dmsonnat.ir/?_action=articleInfo&article=565‎Cached Similarتحلیل اخلاق خانوادگی و اصول همسرداری و شخصیت زن نزد پیامبر اعظم (ص) یکی از موضوعاتی است که در تاریخ اسلام اهمیت زیادی دارد. این موضوع نشان دهنده رفتارشناسی ...