دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اعتیاد کار

اعتیاد کار

مقدمه:

امروزه کار جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان ها به حساب می آید . همه روزه افراد زمان زیادی از وقت خود را در سازمان ها می گذرانند . فشارها و خواسته های نامحدود سازمانی افراد را مجبور می کند که مدام در حال کار کردن باشند . در نتیجه احتمال شکل گیری اعتیاد به کار در آن ها افزایش می یابد . پدیده اعتیاد به کار به ویژه در مشاغلی بیشتر مشاهده می شود که انرژی ذهنی بالایی را از فرد می طلبد . این پژوهش با اهداف مقایسه رابطه بین نگرش کارکنان نسبت به سازمان و مشارکت کار در آن با اعتیاد کاری در دو ماهه پالایشگاه نفت آبادان و اداره بندر خرمشهر صورت گرفته است .

حضور در محیط های کاری و مصرف بخش قابل توجهی از زمان روزانه برای انجام کار و دغدغه و اشتغالات ذهنی درباره فعالیت های کاری باعث شده است افراد زمان بسیار زیادی را به طور دلخواه و داوطلبانه به فعالیت های کاری اختصاص می دهند ، بدون آن که به اندازه مناسب و کافی به استراحت و تفریح پرداخته و زمانی را به خانواده و دوستان اختصاص دهند ، از این رو غالباً استرس زیادی را تجربه نموده و کارشان موجب مشکلات جسمی و روانی برای آنان می شود . از این عده به عنوان معتاد به کار و ازاین خصیصه به اعتیاد به کار یاد می شود . در واقع مسئله اصلی تحقیق ، این است که پدیده اعتیاد به کار باعث ایجاد مشکلات جسمی و روانی برای افراد و غفلت آن ها از خود و خانوادشان می شود که شناسایی عوامل موثر بر شکل گیری اعتیاد به کار حائز اهمیت فراوان است .

بیان مسئله:

حضور در محیط های علمی و پژوهش در افراد و دغدغه ذهنی بسیار بالایی را ایجاد می کند و موجب می شود که افراد به علت الزامات سازمانی و همچنین شرایط رقابتی پیوسته در تلاش برای اعتلای علمی باشند . از این رو زمان زیادی را چه در هنگام حضور در دانشگاه و در خارج از آن به فعالیت های علمی و پژوهش اختصاص دهند . این وضعیت ، ویژه در دانشجویان دکتری و اعضای هیئت علمی بسیار مشهود است ، به گونه ای که امکان لطمه دیدن از لحاظ جسمی و روانی برای این دسته از افراد بسیار زیاد است . بنابراین انجام پژوهش در این زمینه بسیار ضروری است به دلیل آن که پرداختن به عوامل اعتیاد به کار می تواند رد شناسایی ، مدیریت و تعدیل این پدیده بسیار مفید باشد .گرچه تحقیقات زیادی به پدیده اعتیاد کار پرداخته اند :

(fassel , 1990 ; Garfield,1987 : kirechel ,1989; kiilinger,1991 ; klaf & klenier 1988; machalowitz, 1980 ; sruel,1987 : waddell, 1993)

اما پژوهش های اندکی در زمینه درک این مفهوم صورت گرفته است .

پژوهش های مختلف نشان دهنده وجود عوامل اثرگذار مختلفی در شکل گیری اعتیاد به کار است . عواملی نظیر ویژگی های جمعیت شناختی (مانند سن ، جنسیت ، نوع شغل) (Bruke , 1999; Spence & Robbins,1992) ؛ ویژگی های محیط و شرایط کاری (Bruke,1999 a ; spence & Robbins,1992) و ارزش های حاکم بر محل کار (Bruke,2001 a ; Schaef & Fassel,1988) از جمله عواملی هستند که در شکل گیری و ظهور اعتیاد به کار مؤثرند .

این پژوهش با هدف مقایسه رابطه بین نگرش کارکنان نسبت به سازمان و مشارکت کاری آنان با اعتیاد کاری صورت گرفته است . علت انتخاب جاتمعه مورد مطالعه این بوده است که حضور محیط هایی که نیازمند فعالیت های پژوهش بود و مسلتزم صرفه دغدغه های ذهنی فراوان است ، زمینه تحقیق و رشد اعتیاد به کار را فراهم می آورد بنابراین مسئله اصلی تحقیق مقیایسه رابطه بین نگرش کارکنان نسبت به سازمان و مشارکت کاری با اعتیاد آنان است .



خرید فایل



لینک منبع :اعتیاد کار

اختلال اعتیاد شغلی و علائم اعتیاد به کار - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../اختلال-اعتیاد-شغلی-و-علائم-اعتیاد-به-کار‎Cached Similarاختلال اعتیاد شغلی و علائم اعتیاد به کار. در دنیای تجارت امروزی که خرید شرکت و یا موسسه توسط کارمندان، ادغام شرکت ها، تصاحب عمده سهام شرکت ها، و اخراج خدمه رواج ... اعتیاد به کار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اعتیاد_به_کار‎Cached Similarاعتیاد به کار یا اعتیاد شغلی نوعی اعتیاد رفتاری است که در آن فرد به شغل خویش معتاد می‌شود. اعتیاد به کار با سخت‌کوشی فرق دارد. این واژه برای اولین‌بار توسط ... Images for اعتیاد کار اعتیاد به کار چیست؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/12333/اعتیاد-به-کار-چیست؟‎Cached Similarاعتیاد به کار چیست؟ اعتیاد به کار که با اصطلاح Workaholism (برگرفته از الکلیسم) از آن یاد میشود، اعتیادی است که برای شخص میتواند لذت بخش یا خسته کننده و ... اعتیاد به کار چیست؟ آیا شما هم معتاد به کار هستید؟ | متمم motamem.org/تعریف-اعتیاد-به-کار-چیست-معتاد-به-کار/‎Cachedاعتیاد به کار یکی از بیماریهای رایج دوران ماست. اما بسیاری از ما هنوز با افتخار از اعتیاد به کار یاد می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که تمام زندگی ما غرق کار است. اعتیاد به کار و همه مضرات آن - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/42639/اعتیاد-به-کار-و-همه-مضرات-آن‎Cached Similarبسیاری از ما در زندگی خود چندین کار رابه طور همزمان انجام می دهیم. اما بین مشغول بودن و بیش از حد کار کردن یا بدتر از آن، معتاد به کار بودن مرز واضحی وجود دارد. زیاد کار ... 7 نشانه اعتیاد به کار - فرارو fararu.com/fa/news/292307/7-نشانه-اعتیاد-به-کار‎Cached13 ا کتبر 2016 ... پرکاری و سخت‌کوشی تحسین‌برانگیز است. اما در برخی به اعتیاد بدل می‌شود. این افراد قادر نیستند به چیزی غیر از کار فکر ‌کنند. کارشناسان علت ... نشانه های اعتیاد به کار را بشناسید - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/58649/نشانه-های-اعتیاد-به-کار-را-بشناسید‎Cachedشفا آنلاین:اگر چه از «الف» یا «ی» اعتیاد منفی است اما نوع دیگری نیز وجود دارد که نه از دید معتادان و نه از نگاه جامعه مشکلی که ندارد هیچ بلکه مایه افتخار است؛ اعتیاد ... اعتیاد به کار - مرکز درمان بازگشت - ترک اعتیاد بازگشت bazgashtcenter.com/content/view/171/66/‎Cached Similarاعتیاد به کار (Workaholism) از این دست بیماری ها به شمار می آید . اصطلاح اعتیاد به کار اولین بار در سال 1971 توسط « اوتس » در کتاب او با عنوان « اعترافات یک ... دکتر محمدرضا شمس انصاری - روانپزشک - اعتیاد به کار doctorshamsansari.blogfa.com/tag/اعتیاد-به-کار‎Cached Similarدر گذشته مرز میان کار و زندگی شخصی تا حد زیادی مشخص بود، اما امروز گویا کار بر زندگی شخصی ما حمله‌ور شده و دیگر حفظ تعادل میان کار بیرون از خانه و زندگی ...