دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

خلاقیت در کودکان

خلاقیت در کودکان

مقدمه:

تغییر و تحول در عرصه های مختلف اجتماعی,اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و در عصر حاضر امری اجتناب ناپذیر است و این تغییر و تحول به نوبة خود از پیشرفتهایی که بطور روزمره در علوم و تکنولوژی های مختلف در سطح جهان نشأت می گیرد, از این گذشته نیز در عرصه زندگی او پدید می آید. از آنجایی که در جهان پیچیده امروزی بدنبال تغییر و تحولات نیز در عرصه ها, فرصتهاو تهدیدهای گسترده ای نیز ایجاد می شود, لذا سازمانها و شرکتها به روشها, راه حل ها و طرز نگرش های تازه برخورد صحیح و اصولی با این فرصتها و تهدیدها نیاز دارند, به طوری که بتوانند فرصتها را غنیمت شمرده و به مقابله با تهدید ها بپردازند. خلاقیت مقوله ای است که ارتباط نزدیکی با تغییر و تحول دارد .

به عبارت, می توان تغییر و تحول را ناشی از خلاقیت و ایده های خلاق پنداشت, به همین دلیل است که دستاوردهای علمی بشر در عرصه های مختلف اجتماعی, اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و... جملگی اشاره به این نکته دارند. که با ایده های خلاق و به مفهوم عام آن یعنی خلاقیت می توان پیشرفتها و دستاوردهای تازه ای را برای زندگی بشر به ارمغان آورد.

موانع خلاقیت در محیط خانواده:

1.تأکید بیش از حد والدین بر هوش و حافظه کودک

بسیاری از والدین, ناآگاهانه کودک خود را فقط با هدف تقویت مهارت های حافظه ای و انباشتن ذهن وی از اطلاعات لغوی, تربیت و هدایت می کنند و برای حافظه و هوش کودک خود اهمیتی بیش از حد قائل می شوند. این گروه از والدین بدون در نظر گرفتن این اصل تربیتی مهم که تنها اطلاعات عمومی وداشتن حافظه قوی برای تکامل و رشد فکری و باروری استعدادهای کودک کافی نیست, با اصل قراردادن هوش و پرورش کودک از سایر توانمندی های ذهنی و روانی کودک خود که مهم ترین انها تفکر خلاق است, غافل می مانند.

2.ایجاد رقابت میان کودکان

معمولاً رقابت میان کودکان وقتی پدید می آید مه الف: نوعی ارزیابی و رتبه بندی توسط والدین وجود داشته باشد. ب: پاداشی یا جایزه ای در میان باشد. معمولاً کودکان چنان احساس می کنند که کار آنها توسط والدین مورد ارزشگذاری قرار خواد گرفت و یا به بهترین کار جایزه یا پاداش داده خواهد شد,بیش تر از آنکه به انجام بهتر آن کار بیندیشند, به کسب جایزه فکر می کنند. ضمن اینکه گاهی این رقابت ها به ستیزه جویی میان کودکان تبدیل می شود و سبب می گردد تا آنها نتوانند از توانایی ها واستعدادهای واقعی خود استفاده کنند.

3.تأکید افراطی بر جنسیت کودک

تأکید زیاد بر جنسیت کودک و تمایز قائل شدن زیاد میان دختر و پسر یکی از موانع مهم رشد خلاقیت کودکان در گروهی از خانواده هاست. دربرخی از فرهنگ ها بسیاری از دختران و پسرانی که از تفکرهایی خلاق برخوردار هستند, به سبب ملزم شدن به رعایت پاره ای مقررات و هنجارهای از پیش تعیین شده و همچنین به دلیل قرار گرفتن در نقشهای قالبی که فرهنگ و محیط برآنها تحمیل کرده, علایق و تمایلات خلاقانه خود را سرکوب می کنند ودر نتیجه به تدریج دچار تعازض شده و خلاقیت آنها از بین می رود.


4.قراردادن قوانین خشک و دست و پا گیردر منزل

بسیاری از والدین برای کودک خود قوانین و مقررات خشک و محدود کننده ای نظیر تعداد ساعت های درس خواندن در روز, رأس ساعت معین خوابیدن, استفاده از لوازم خاص و... قرار می دهند. پدیدآوردن چنین شرایطی در منزل و اصرار و پافشاری بر رعایت آنها از جانب کودکان,سبب می شود کودک تدریجاً به کلیشه ای و تکراری رفتار کردن عادت کند . باید توجه داشت که افکار و رفتارهای کلیشه ای و تکراری نقطه متضاد خلاقیت است........



خرید فایل



لینک منبع :خلاقیت در کودکان

Images for خلاقیت در کودکان خلاقیت در کودکان,آموزش نقاشی به کودکان،پرورش خلاقیت کودکان ... www.beytoote.com/baby/khalaghiat/‎Cached Similarخلاقیت کودکان,تربیت کودکان برای کودکان,خلاقیت در کودکان,آموزش نقاشی به کودکان,رفتار با کودک,پرورش خلاقیت خلاقیت و نوآوری,سایت خلاقیت,پرورش نقاشی ... 8 روش پرورش خلاقیت کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/.../fostering2-creativity-children.html‎Cached Similarخلاقیت به کودک کمک می کند تا آسان تر مشکلات را حل و با ذهن بازتری از چالش ها عبور کند. به همین منظور، بسیار مهم است میزان خلاقیت های فرزند خود را افزایش دهید تا ... راههای تقویت خلاقیت در کودکان - سایت نی نی کده www.ninikadeh.ir/preschooler/386‎Cached Similarبازی های خلاقانه و فعالیت های هنری در کودکان موجب پرورش قوه تخیل کودک میشود و به ... تئاتر، موسیقی و رقص و هنرهای تجسمی موجب شکوفایی خلاقیت و تخیل کودک ... پرورش خلاقیت کودکان با 8 روش - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../پرورش-خلاقیت-کودکان-با-8-روش‎Cached Similarخلاقیت به کودک کمک می کند تا آسان تر مشکلات را حل و با ذهن بازتری از چالش ها عبور کند. به همین منظور، بسیار مهم است میزان خلاقیت های فرزند خود را افزایش دهید تا ... راه های پرورش خلاقیت در کودکان از دید روانشناسی کودک – کودک سیتی ... https://www.koodakcity.com/moms-tricks/khalaghiyat/‎Cachedهمه والدین دوست دارند فرزندان خلاق و خوش فکری پرورش دهند. پرورش خلاقیت کودکان در دنیای امروزی نقش مهمی در آینده آن ها خواهد داشت، انسان های خلاق راه حل های جدید برای ... روشهای ایجاد خلاقیت در کودکان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../روشهای-ایجاد-خلاقیت-در-کودکان‎Cached2 جولای 2013 ... همه ما دوست داریم فرزندی خوش ذوق، خلاق و باهوش داشته باشیم. همه پدر و مادرها دوست دارند در مورد تربیت و زندگی فرزندانشان دغدغه‌های کمتری داشته باشند. راههای افزایش خلاقیت در کودکان - نمناک namnak.com/خلاقیت-در-کودکان.p32366‎Cached Rating: 5 - 2 reviews خلاقیت درکودکان وتوصیه هایی برای پرورش خلاقیت در کودکان وشیوه افزایش خلاقیت در کودکان رادرنمناک بخوانبد. راهکارهای پرورش خلاقیت کودکان - کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان ninikhalaq.niniweblog.com/cat2.php‎Cached Similarراهکارهای پرورش خلاقیت کودکان - بهترین و آسانترین راهکارها برای خلاق شدن فرزند دلبند شما - *کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان* کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان ninikhalaq.niniweblog.com/‎Cached Similarکارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان* - بهترین و آسانترین راهکارها برای خلاق شدن فرزند دلبند شما - *کارگاه مجازی پرورش خلاقیت کودکان*