دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

خود تنظیمی

خود تنظیمی


چکیده:

خودتنظیمی، پیامدهای ارزشمندی در فرآیند یادگیری، آموزش و حتی موفقیت زندگی دارد و یکی از مفاهیم مطرح در تعلیم و تربیت معاصر است. چهارچوب اصلی نظریه یادگیری خودتنظیمی ‌بر این اساس استوار است که افراد چگونه از نظر باورهای فراشناختی، انگیزشی و رفتاری، یادگیری خود را سازمان‌دهی می‌کنند. یادگیری خودتنظیمی ‌به معنای ظرفیت فرد برای تعدیل رفتار متناسب با شرایط و تغییرات محیط بیرونی و درونی است و شامل توانایی فرد در سازمان‌دهی و خود­مدیریتی رفتارهایش جهت رسیدن به اهداف گوناگون یادگیری است و از دو مولفه راهبردهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری تشکیل شده است .

در نظریه شناختی - اجتماعی تصویری از رفتار انسانی را ترسیم می­کنند که مهم ترین عنصر آن خودکارآمدی است. خودکارآمدی را به عنوان باور فرد درباره توانایی انجام عملکردهای مورد نظر، تعریف نموده‌اند. در محیط تحصیلی، خودکارآمدی به باورهای دانشجو در ارتباط با توانایی انجام وظایف درسی تعیین­شده اشاره دارد. دانشجویانی که خودکارآمدی بیشتری دارند، تمایل، تلاش و استقامت بیشتری را در انجام وظایف درسی بکار می­گیرند و به توانایی خود اطمینان دارند. راهبردهای یادگیری، خودتنظیمی را نوعی از یادگیری تعریف کرده‌اند که در آن یادگیرندگان به جای آنکه برای کسب دانش و مهارت بر معلمان، والدین و یا دیگر متولیان آموزشی تکیه کنند، شخصاً کوشش‌های خو د را شروع و هدایت می کنند؛ به عبارت دیگر خودتنظیمی در یادگیری را به مشارکت فعال یادگیرنده از نظر رفتاری، انگیزشی، شناختی و فراشناختی در فر ایند یادگیری برای بیشینه نمودن یادگیری اطلاق می‌شود.

آموزش الکترونیکی به سرعت در داخل سازمان‌ها‌ آموزشی در حال رشد است، و شروع گسترده‌ای دارد، بنابراین شناسایی مشخصات یادگیرنده و هدایت آن به بهترین حالت در یک محیط آموزشی یکی از مسائلی است که باید انجام شود، بررسی و مطالعه این مسئله که محیط‌های یادگیری چگونه می‌تواند یادگیری خودتنظیمی‌دانشگاهی بوجود آورد از دورنماهای دانشگاه‌ها و سازمان‌ها‌ی آکادمیک می‌باشد ، در این پژوهش به روش‌های مختلف و کاربردی در این زمینه پرداخته شده است.

فهرست مطالب:

1- مقدمه. 6

1-1- تحقیقات.. 7

2- یادگیری دانشگاهی.. 8

3- مراحل برنامه‌‌ریزی شخصی.. 9

4-استراتژی تنظیم برنامه‌های شخصی.. 11

5- دروس فردی 6-1. 12

5-1 - درس 1: تنظیم اهداف کوتاه و طولانی مدت.. 13

5-2- درس 2: پیگیری شخصی.. 16

5-3- درس 3: مدیریت زمان و سازمان‌دهی.. 17

5-4- درس 4: روش‌های مطالعه و یادگیری.. 20

5-5- درس 5: روش‌های آزمونسازی.. 22

5-6- درس 6: توسعه طرح کلی خود. 23

6- رابطه‌ی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی.. 24

7- الگوی پیشرفت مهارت برنامه‌‌ریزی.. 28

8-تئوری vygotsky دربارۀ بازی روانی اجتماعی.. 30

8-1-موقعیت تصویرسازی.. 30

8-2- نقش‌ها 31

9- بازی اجتماعی و روانی و زبان برنامه‌‌ریزی شخصی.. 31

10- مقیاس‌های بازی و تنظیم و برنامه‌ریزی و شخصی.. 33

10-1- کد گذاری بازی‌های اجتماعی و روانی.. 33

10-2- مقیاس Smilansky که برای ارزیابی بازی اجتماعی نمایشی به کار می‌رود. 33

11- برنامه‌‌ریزی شخصی.. 35

12-ابعاد یادگیری خودگردان.. 36

12-1- نظریه‌های خودتنظیمی ‌ 36

13- الگوهای یادگیری خودگردان.. 37

13-1-الگوی پنتریچ.. 37

14-یادگیری خود‌گردان و آموزش الکترونیکی.. 40

15-جمع‌بندی.. 41

16-منابع.. 42



خرید فایل



لینک منبع :خود تنظیمی

خود تنظیمی چیست؟ | مرکز مشاوره رها rahacenter.com/Fa/LearnMore/Teenager/Post/.../خود-تنظیمی-چیست؟‎Cached Similar21 آگوست 2013 ... خود تنظیمی یعنی توسعه‌ی دانش و مهارت‌های فردی در تمام زمینه‌ها، از طریق تلاش خود فرد و تجربه‌ی انواع موقعیت‌ها و موارد مختلف. به عبارت دیگر خود ... اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر ... jinev.iaut.ac.ir/article_518882.html‎Cachedهدف از انجام این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بود. برای انجام پژوهش، 50 نفر از دانش‌آموزان هنرستانهای دخترانه تبریز ... مدل علّی پیش‌بینی راهبردهای یادگیری خود تنظیمی دانشجویان دانشگاه ... jinev.iaut.ac.ir/article_520764.html‎Cachedبطور کلی، نتایج نشان داد که باورهای هوشی علاوه بر تأثیر مستقیم، به واسطه اهداف پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی، بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان ... [PDF] راﺑﻄﮥ ﺑﺎورﻫﺎی اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ و راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ - Sid www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/68113820104.pdf‎Cached Similarﻋﻤﻠﮑﺮد ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺶآﻣﻮزان دﺑﯿﺮﺳﺘﺎﻧﯽ. ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ، ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﮥ ﺑﺎورﻫﺎی اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ (ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی، ارزﺷﮕﺬاری دروﻧـﯽ، ﻫﺪف: اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن) و راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ (راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ) ... [PDF] ﻫﺎی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ در ﻟﻔﻪ ﺆ اﺳﺎس ﻣ ﮐﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺮ ﺑﯿﻨﯽ اﻫﻤ jep.atu.ac.ir/article_2393_033c96ba34ff9ac96fe309300428e1ef.pdf‎Cachedراﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ ﭘﯿﺶ. ﺑﯿﻨﯽ ﮐﻨﻨﺪه اﻫﻤﺎل. ﮐﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮدن ﺗﻔـﺎوت دﺧﺘـﺮان. و ﭘﺴﺮان در اﺳﺘﻔﺎده از راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ و اﻫﻤـﺎل. ﮐـﺎری اﺳـﺖ. از ﺑـﯿﻦ داﻧـﺶ. آﻣـﻮزان اول. دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن. ﻫﺎی ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان، ... Images for خود تنظیمی [PDF] خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان هدف،یادگیری گیری جهت ی ... educationscience.cfu.ac.ir/article_204_ff714bd648adc9e496e94bbe6e4f44bb.pdf‎Cachedحاضر. بررسی روابط بین خودکارآمدی،. ارزش. گذاری. تکالیف،. جهت. گیری. هدف، خودتنظیمی. فراشناختی و. راهبر. د. های. یادگیری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان بود. بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر سلامت روانی ... jfmh.mums.ac.ir/article_1009_213.html‎Cached Similarپژوهشهای متعددی در مورد خودتنظیمی و بهداشت جسمی و نقش یادگیری خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی و انگیزش یادگیری انجام گرفته، اما مطالعات دربارهی یادگیری ... مقایسه‌ی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مسئله بر ... jsp.uma.ac.ir/article_290_37.html‎Cached Similarمقدمه. اهمال‌کاریبه عنوان فقدان خودتنظیمی و تمایل در به تأخیر انداختن آنچه برای رسیدن به یک هدف ضروری است، توصیف می‌شود (اینور، مورات و کان، 2011). با افزایش ... اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی ... jld.uma.ac.ir/article_258_50.html‎Cached Similarآموزش یادگیری خودتنظیمی برای گروه آزمایش در 8 جلسه به مدت 2 ماه ارائه گردید. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش یادگیری خودتنظیمی خودکارآمدی و رضایت از ...