دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

روان شناسی یادگیری

روان شناسی یادگیری

مشخص نیست که روان شناسی از چه زمانی به طور رسمی رشته ای علمی شناخته شد ، اما پژوهشهای روان شناختی از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد . ویلهلک نخستین آزمایشگاه روان شناسی را در 1987 در آلمان و ویلیام جیمز چهارسال زودتر آزمایشگاه خود را در هاروارد ایجاد کرده بود .

پویایی آزمایشگاه روان شناسی ، استقلال از فسلفه و نظریه پردازیهای فیلسوفان را به ارمغان آورد . و ونت در کتابی با عنوان اصل روان شناسی فیزیولوژیک ، موضوع روان شناسی را مطالعه ذهن معرفی کرد و فرآیندهای مورد بررسی در روان شناسی را مهرکرمای کنترل شده و پاسخهای قابل اندازه گیری دانست که با آزمایش و درون نگری به دست می آید .

ساختارگرایی .و کارکردگرایی

دومکیت معروف ساختارگرایی و کارگرایی با شروع قرن بیستم شکل گرفت .

ادوارد تیچنر ( 1867 ـ 1927 ) از شاگردان وونت بود که مکتب روان شناسی او به ساختارگرایی شهرت یافت . ساختارگرایی ترکیبی است از تداعی گرایی و روش تجربی .

دیدگاه تداعی گرایی بر این باور بود که ضمیر خودآگاه انسان ، حوزه مناسبی برای بررسی علمی است . بمنظور بررسی پیچیدگی های ذهن ، این تداعیها تجزیه می شوند و آنگاه هر مفهوم به صورت منفرد مطالعه می شود .

روش تجربی مورد استفاده تیچنرهمانند وونت ، روش درون نگری بود که نوعی تحلیل خود است در این روش شرکت کنندگان بطور شفاهی به گزارش کردن تجاربی می پردازند که اندکی قبل در معرض آن قرار گرفته بودند و از افراد خواسته می شود که آنچه در مواجهه با اشیاء یا رویداد تجربی کرده اند ، گزارش کنند و آن پدیده را تفسیر نکند بعبارت دیگر از دانش خود درباره آن شیء یا رویداد استفاده نکنند .

روش درون نگری ، اغلب دشوار غیرواقعی است زیرا به سختی می توان انتشار داشت که افراد ، معانی را نادیده بگیرند ، زیرا ذهن انسان طوری سازمان نیافته است که اطلاعات را بطور دقیق دسته بندی کند .

شکل دیگر اینست که ساختارگرایان ، تداعی مفاهیم را مطالعه کرده اند اما درباره اینکه این تدعیها چگونه بودجود می آیند ، کمتر بحث کردند ، اگرچه درون نگری ، روش مناسبی در مطالعه فرآیندهای ذهنی برتر ، مانند استدلال و حل مسئله این فرآیندها از احساس و ادراک فوری کاملا متفاوت اند.

کارکرد گرایی ویلیام جیمز

در مکتب کارکردگرایی فرض بر این است که فرایندهای ذهنی و رفتارهای موجود زنده به او در انطباق با محیط کمک می کنند . این مکتب فکری در دانشگاه شیکاگو با کارجان دیولی ( 1900) ویلیام جیمز و آنجل ( 1907 ) توسعه یافت .

ویلیام جیمز از تاثیرگذارترین نظریه پردازان این مکتب است که کار مهم او در روان شناسی تالیف دو جلد کتاب با عنوان اصول روان شناسی است که خلاقان بعنوان کتاب درسی چاپ شد . او تجربه گرایی بود که باور داشت تجربه ، نقطه شروع بررسی تفکر است . او بر این باور بود که مفاهیم ساده ، رونوشتی منفعل از درون داده های محیطی نیستند ، بلکه محصول افکر و تفکر انتزاعی انسان هستند .

از نظر دیویی فرآیندهای روان شناختی را نمی توان به اجزائی جدا از هم تقسیم کرد . از نظر او ضمیر خودآگاه را باید منظری کل نگر بررسی کرد محرک و پاسخ نقطه یابی را توصیف می کنند که بوسیله اشیاء و رویدادها ایفا شده است ، ولی این نقشها را نمی توان از واقعیت کلی آنها جدا کرد .

افکار کارکرد گرایان متاثر ازآرائ داروین درباره تکامل بوده و سودمندی فرایندهای ذهنی در کمک به موجود زنده در انطباق با محیط و حفظ بقا را مطالعه کردند .

کارکردگرایان مخالف روش درون نگری بودند و علت آن را ، نحوه مطالعه آگاهی می دانستند . درون نگری می کوشد آگاهی را به مطالعه عوامل جداگانه محدود کند . این امر از نظر کارکردگرایان غیرممکن است .

دیویی ( 1900 ) بر این اعتقاد بود که نتایج تجارب روان شناختی باید در آموزش و نیز در زندگی روزمره کاربرد داشته باشد اگرچه این هدف قابل تحسین است ، مشکلاتی نیز به وجود آورد ، زیرا صورت مسئله کارکردگریی ، گسترده تر از آن بود که محور مشخصی داشته باشد . این نقطه ضعف ، راه را برای شرد رفتاگرایی بعنوان نیرویی مسلط در روان شناسی هموار کرد .



خرید فایل



لینک منبع :روان شناسی یادگیری

: روانشناسی یادگیری - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?...روانشناسی+یادگیری‎Cached Similarدیدکلی. تفاوت سطح انسان قرن 21 با اجداد غارنشین را چه چیزی پر می‌کند؟ یادگیری در زندگی انسان چه نقشی دارد ؟ ایا یادگیری محدود به مدارس و آموزشگاهها است ؟ دانلود کتاب روانشناسی یادگیری - پایگاه دانلود رایگان کتاب www.takbook.com/2437.../دانلود-کتاب-روانشناسی-یادگیری/‎Cached Similarدانلود کتاب فیزیک ذرات و کیهان شناسی جهان از چه ساخته شده است ؟ بنیادی ترین اجزای ماده کدامند ؟ ۲۵۰۰ سال است که فلاسفه و دانشمندان همواره این پرسشها را مطرح کرده ... روانشناسی یادگیری www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=63662‎Cached Similarبا افسردگی دانش آموز چه کنیم؟ یک دانش آموز دارای مشکل، ظاهراً مشکل تحصیلی دارد اما وقتی بررسی می شود می بینیم مسائل روانی منجر به مشکل تحصیلی وی شده است. دانلود خلاصه دروس روانشناسی یادگیری - کتابخانه الکترونیکی پیام نور www.pnueb.com/courses/ls/256/559/روانشناسی-یادگیری‎Cached Rating: 2.5 - 1 vote دانلود رایگان خلاصه دروس و جزوات درس روانشناسی یادگیری :شامل 1 جزوه. روان شناسی یادگیری - آموزش 118 www.amoozesh118.com/post/group/6/.../روان-شناسی-یادگیری‎Cachedروان شناسی یادگیری. تازه های دنیای آموزش · مقالات و دانستنی ها · آموزش ۱۱۸ · چرا چندزبانه بودن، مزیت به شمار می رود؟ دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵339. تازه های دنیای آموزش. مقاله روانشناسی یادگیری - آموزش مجازی elearnpars.org/مقاله-روانشناسی-یادگیری.html‎Cachedیادگیری چیست؟ تاکنون چه مطالعاتی درباره روانشناسی یادگیری انجام شده است؟ چگونه می توان باعث افزایش کیفیت و کمیت یادگیری در کودکان یا بزرگسالان شد؟ روانشناسی یادگیری - مترجم آنلاین - ترجمه، ادبیات، آموزش و یادگیری زبان forum.motarjemonline.com/.../یادگیری.../81-روانشناسی-یادگیری‎Cached19 جولای 2008 ... روانشناسی یادگیری پایه‌ای برای درک و فهم سایر حوزه‌های روانشناسی است و سایر حوزه‌های روانشناسی نیز از نظریات و تحقیقات روانشناسی یادگیری ... روانشناسی و یادگیری > روان شناسی یادگیری www.kanoon.ir/Public/ArticleArchive?tab=36&det=220‎Cached#نقاشی · #صدا · #دانشمندان. روان شناسی یادگیری ... مغز با یادگیری زبان‌های مختلف تغییر نمی‌کند. 15 آبان ... تیزهوشی مغز با یادگیری یک زبان دیگر. 16 شهریور ... آشنایی با روان‌شناسی یادگیری - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/105054/آشنایی-با-روان‌شناسی-یادگیری‎Cached Similarمکتب فکری رفتارگرایی که در خلال نیمه نخست قرن بیستم پدید آمد به تشریح فرایند یادگیری پرداخته است. سه نوع مهم یادگیری که در روان‌شناسی رفتارگرا ... آشنایی با روان‌شناسی یادگیری www.ravanyar.com/psycologyworld/Study.asp‎Cached Similarیادگیری معمولاً به عنوان «یک تغییر نسبتاً دائم در رفتار در نتیجه تجربه به دست آمده» تعریف می‌شود. در مکتب فکری رفتارگرایی در روان‌شناسی، سه نظریه عمده در ...