دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بورس

بورس


-بورس اسعار:

در این بازار پول کشورهای مختلف (ارز)مورد معامله قرار می گیرد. معاملات ارزی بر اساس نوسانات بهای پولهای مختلف در مقابل یکدیگر صورت می گیرد.

3-بورس اوراق بهادار:

در این بازار اورق بهادار مورد معامله واقع می شود.

روش برگزاری و تشکیل بورس اوراق بهادار

به سه طریق بورس های بهادارممکن است تشکیل شوند:

1-روش آزاد

از ویژگیهای این روش این است که افراد درتشکیل بورس آزادندخودشان مقررات مربوط به خرید وفروش را تنظیم نمایندودولت نیزدرکارآنان مداخله نمی کند.این روش درصورتی که تشکیل دهندگان بورس از اخلاق قوی برخوردارنباشند ممکن است تقلب و خدعه و نیرنگ را در معاملات بورس رواج دهد. نظر باینکه این روش در انگلستان پیاده شده است،آنرا طریقه انگلیسی تشکیل تالارهای بورس نیز می نامند. در بورس انگلستان که پایگاه آن در لندن می باشد، افرادی که قصد عضویت دارند براحتی نمی توانند وارد تشکیلات بورس لندن شوندمگر اینکه مورد بررسی و تحقیق دقیق قرار گیرند. به همین دلیل بورس لندن در رعایت امانت درمعاملات و پایداری در اصول خود مشهور است.

2-روش دولتی

از ویژگیهای این بورس این است که تحت اشراف دولت بواسطه نمایندگانی که به منظور نظارت تعیین می کند قرار می گیرد (مانند بورس آلمان ).نمایندگان دولتی مراقب عملیات بورس بوده و در تعیین قیمت مداخله می کنند.کما اینکه شروطی را برای انجام معاملات بورس تعیین می کنند که متعاملین موظف به رعایت آنها می باشند.

با توجه به اینکه این طریقه در قاره اروپا معمول است،به روش قاره ای معروف است.ایراد این روش این است که بدلیل مداخله دولت در وضع برخی قیود و شروط گاهی موجب اشکالاتی درامرمعاملات بورس می گردد.

3-روش مختلط

از خصوصیات این طریقه این است که کارگزاران بورس را دولت همانگونه که در بورس اوراق بهاداردرفرانسه معمول است تعیین می نماید،لکن افراد در مبادرت به عملیات خرید وفروش مانند بورس انگلستان آزادند.در واقع دخالت دولت صرفا به منظور جلوگیری از تبانی و تقلب و خدعه در امر بورس می باشدو بگونه ای است که در حرکت معاملات بورس وقفه یا مانعی ایجاد نمی کند. بنظر می رسد این روش برتر ازدوروش دیگر است.

بورس اوراق بهادار تهران

بر طبق ماده 2قانون تاسیس بوری اوراق بهادار مصوب اردیبهشت ماه1345تشکیلات وارگان بورس عبارتند از:شورای بورس،هیات پذیرش اوراق بهادار،سازمان کارگزان بورس و هیات داوری بورس.بکن با توجه به ماده 8قانون مذکور بورس بوسیله سازمان کارگزاران اداره می شود.سازمان کارگزاران بورسی به وسیله هیات مدیره بورس اداره می شود که مرکب است از هفت نفر عضو که برای مدت سه سال انتخاب می شوند. براساس ماده 2اساسنامه سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران موسسه ای است غیر تجاری وغیرانتفاعی که دارای شخصیت حقوقی بورده و برای مدت نامحدودی تاسیس می گردد.



خرید فایل



لینک منبع :بورس

.:TSETMC:. :: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران www.tsetmc.com/‎Cached Similarشرکت مدیریت فناوری بورس تهران ... در یک نگاه; بورس اوراق بهادار تهران; فرابورس ایران; بورس انرژی; شبکه کدال; صندوق های سرمایه ... بازار نقدی بورس در یک نگاه ... ‎دیده بان بازار (ویرایش جدید) - ‎Tsetmc:. :: اطلاعات نماد - ‎شپنا 2,740 - ‎پارسان 2,030بورس اوراق بهادار تهران www.tse.ir/‎Cached Similarبورس اوراق بهادار تهران در بهمن‌ماه سال 1346 بر پایه قانون مصوب اردیبهشت‌ماه 1345 تأسیس شد. دوران فعالیت بورس اوراق بهادار را می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد: دوره ... ‎نمای بازار - ‎شاخص ها - ‎آموزش - ‎آرشیوبورس اوراق بهادار تهران - نمای بازار new.tse.ir/MarketWatch.html‎Cached Similarبورس اوراق بهادار تهران - صفحه نمای بازار و اطلاعات سهام ها و مقایسه هر سهم. نمای بازار - بورس اوراق بهادار تهران www.tse.ir/market/MarketWatch.aspx‎Cached Similarبورس اوراق بهادار تهران هیچگونه مسئولیتی در برابر صحت EPS منتشر شده در این وب سایت ندارد. جهت اطمینان از به روز بودن EPS منتشر شده به سایت کدال مراجعه نمایند. Bourse News www.boursenews.ir/‎Cached Similarبزرگترین پایگاه خبری حوزه بورس و بازار سرمایه ایران. تالار مجازی بورس ایران www.irvex.ir/‎Cached Similar(1389-1394) تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار است. sidsco.ir sena.ir. همراه شما در شبکه های اجتماعی. تالار مجازی بورس ایران - ثبت نام در تالار www.irvex.ir/signup‎Cached Similarشرایط عضویت و فعالیت در سامانه تالار مجازی بورس ایران: هر یک از کاربران تنها حق استفاده از یک حساب کاربری اختصاصی را دارد. در صورتی که به هر نحو مشخص شود ... Seo.ir | سازمان بورس و اوراق بهادار www.seo.ir/‎Cached SimilarSecurities and Exchnage Organization -Seo- Developed by IT. Depatment - B.H. M.A. S.F.. بورس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بورس‎Cached Similarدر علم اقتصاد، بورس به بازاری اطلاق می شود که قیمت گذاری و خرید و فروش کالا و اوراق بهادار در آن انجام می پذیرد و در یک طبقه بندی کلی شامل بورس کالا و اوراق بهادار ... پایگاه اطلاع‌رسانی و تحلیلی - بورس24 - Bourse24.ir https://bourse24.ir/‎Cachedتحلیل گر بازار سرمایه و مشاور سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران ( ایران تحلیل ) IranTahlil.com - Bourse24.ir.