دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تاریخچه سازه های فولادی

تاریخچه سازه های فولادی

استفاده از فلز به عنوان مصالح اصلی یک سازه در ابتدای امر کاربرد گسترده ای در پل سازی و کشتی سازی و ساخت بنادر داشته است تا ساخت ساختمان های مسکونی امروزی. استفاده از فلز به عنوان مصالح سازه ای به پل قوسی در انگلستان به دهانه30 متر با استفاده از اعضای چدنی بین

سال های 1777 تا 1779 میلادی برمی گردد.

بین ساله های 1780 تا 1820 میلادی پل های متعددی به همین شیوه ساخته شد. حدوداً از سال 1840 به تدریج آهن کم کربن چکش خوار جایگزین چدن معمولی در امر ساختمان سازی شد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی آهن هایی با کربن بالاتر با عناوین اختصاری 1A و 2A و 3A و 4A و ... با استاندارهای مختلف تولید و در امر ساختمان سازی و ... استفاده می گردد.

محاسن سازه های اسکلت فلزی

سازه های اسکلت فلزی به دلیل داشتن مزایای زیاد، به وفور از آنها استفاده می شود. از آن جمله می توان به استحکام و خواص خوب مکانیکی و مقاومت بالای فولاد در کشش و فشار، همچنین به دلیل تولید فولاد در کارخانه و کنترل کیفیت آن نسبت به بتن و سایر مصالح بنایی اشاره کرد.

معایب سازه های اسکلت فلزی

از جمله معایب فلزات برای استفاده از آنها در سازه مقاومت کم آنها در برابر رطوبت هوا و زنگ زدگی می باشد. برای جلوگیری از این موارد باید آن را توسط ضد زنگ رنگ آمیزی کرد. همچنین باید فولاد را در مقابل آتش سوزی حفاظت کرد.

در ضمن در طراحی سازه های اسکلت فلزی نهایت دقت را مبذول داشت و اتصالات آن نیز باید به شکلی مناسب و با کیفیت صورت گیرد.

قالب بندی فونداسیون

پس از ریختن بتن مگر در فونداسیون نوبت به قالب گذاری اطراف پی قبل از آرماتورگذاری می شود. بسته به نوع طرح مهندس طراح قالب های اطراف پی می تواند از بلوک های 20 سانتی یا 10 سانتی و یا آجر فشاری باشد که روی بتن مگر با احتساب و در نظر گرفتن عرض مفید پی جهت آرماتورگذاری توسط استادکار یا معمار کار گذاشته می شود.

قابل ذکر است که این نوع قالب بندی از نوع آجر پس از بتن ریزی و گرفتن بتن و سخت شدن از اطراف فونداسیون تخریب و جدا می شوند و یا ممکن است باقی بمانند.

شمع بندی (نصب تکیه گاههای موقت)

می توان گفت در سقف تیرچه بلوک تیرچه ها علاوه بر وظیفه ی اصلی خود نقش پشت بندهای قالب کف و بلوک ها نقش قالب های کف را ایفا می کنند. چون تیرچه ها نمی توانند بار تحمل کنند، در زیر آنها چهارتراشهایی (کش) به ابعاد حداقل cm5×10 به فاصله حدود 1 متر بر روی شمع های چوبی یا جک های سقفی قرار می دهند. فاصله شمع ها از یکدیگر حدود 1 متر است که شمع های چوبی باید بر روی گوه ها قرار گیرند تا امکان باز شدن آنها پس از اجرای کامل سقف فراهم شود. تیرچه ها را با یک خیز معکوس (به سمت بالا) و حداکثر یک سیصدم طول دهانه نصب می کنند تا پس از بارگذاری سقف و برداشتن شمع ها به حالت مسطح درآید. این خیز در تیرچه ها توسط شمع ها یا جک های سقفی (قبل از نصب بلوک ها) تامین می شود.

دیوار آجری

دیواری است که با آجر و ملات ساخته می شود. ابعاد آجرها در کشور ما و حتی مناطق مختلف متفاوت است. اندازه مناسب برای آجر آن است که طولش دو برابر عرض به اضافه یک سانتیمتر که به علت ضخامت بند ملات می باشد، دارا می باشد. هر چه ابعاد آجر بزرگتر باشد مقامت آجرکاری نیز بیشتر می شود آن هم به این خاطر است که مقاومت آجر از ملات که در آن استفاده می شود بیشتر است و علاوه بر آن سرعت دیوارچینی افزایش می یابد و البته اگر ابعاد آجر از مقداری معین بیشتر باشد کارکردن با آن مشکل است و از نظراقتصادی هم به صرفه نیست.

آجری که برای دیوارسازی بکار می رود باید مقاوم و مرغوب باشد و ملات مصرفی آن نیز می تواند از ماسه آهک و با تارد یا ماسه سیمان باشد.

پیوند اصطلاحی است که به انواع آرایش های شناخته شده آجرهایی اطلاق می شود نوع آرایش پیوندها برای دیوارهایی که بارهای سنگین را تحمل می کنند امری اساسی است که می تواند تا حد امکان از تخریب سازه جلوگیری کند و برای اجرای درست این کار باید پیوند آجری طوری باشد که بار را به شکلی یکنواخت در تمام طول دیوار پخش کند تا هر بخش از دیوار مقدار کمی از بار را تحمل کند و از انواع این پیوندها می توان به پیوند بلوکی، پیوند خاجی، پیوند هلندی، پیوند کله و راسته، پیوند راسته، پیوند کله و غیره اشاره کرد.

نوع فایل: word

سایز:8.04 MB

تعداد صفحه:37



خرید فایل



لینک منبع :تاریخچه سازه های فولادی

تاریخچه سازه های فولادی shopirani.ir/product/9621/تاریخچه-سازه-های-فولادی‎Cached Similarاستفاده از فلز به عنوان مصالح سازه ای ، به ساخت یک پل قوسی در انگلستان به دهانه 30 متر با استفاده از اعضای چدنی بین سال های 1777 تا 1779 بر می گردد. بین سالهای ... تاریخچه سازه های فولادی - سون سیویل www.7civil.com/tags/تاریخچه+سازه+های+فولادی/‎Cached Similarامروز یک مقاله 9 صفحه ای در مورد اجرای اسکلت فلزی را قرار داده ام. سر فصل های این مقاله 9 صفحه ای که به صورت pdf تهیه شده به شرح زیر است: تاریخچه سازه های فولادی. سازه فولادی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سازه_فولادی‎Cached Similarقابلیت اجرای دقیق، رفتار سازه ای معین، نسبت مقاومت به وزن مناسب، در کنار امکان اجرای سریع سازه‌های فولادی همراه با جزئیات و ظرافتهای معماری، فولاد را بعنوان ... وبلاگ تخصصی معماری - تاریخچه سازه های فولادی parscad.blogfa.com/tag/تاریخچه-سازه-های-فولادی‎Cached Similarتاریخچه سازه های فولادی - قسمت دهم. تاریخ : پنجشنبه بیست و پنجم خرداد ۱۳۹۱ | 3:3 | نویسنده : e.salehi. بتن سازی : در کارگاههای کوچک پس از تعیین نسبت اختلاط شن و ... تاریخچه سازه های فولادی | شما مقاله! you.hort.ir/download/letter/تاریخچه-سازه-های-فولادی.htm‎Cached Similar17 ژوئن 2015 ... موضوع: تاریخچه سازه های فولادی. موضوع: این فایل به صورت ورد و آماد ه پرینت می باشد . استفاده از فلز به عنوان مصالح سازه ای، به ساخت یک پل قوسی ... تاریخچه سازه های فولادی - مفیددانلود - فایل ناب mofiddownload.filenab.com/product-64098-TAGHIGH.aspx‎Cachedتاریخچه سازه های فولادی دسته: معماری بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 8243 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37. استفاده از فلز به عنوان مصالح اصلی یک سازه در ... تاریخچه سازه های فولادی | بانک اینترنتی مقاله . نقشه . کتاب youbank.ir/7532/تاریخچه-سازه-های-فولادی‎Cached21 آوریل 2016 ... مقاله رشته ی معماری و عمران با عنوان تاریخچه سازه های فولادی است و در 40 صفحه به صورت فایل ورد به قیمت 1500 تومان خریداری کنید. تاریخچه اسکلت فلزی - دکل خود ایستا www.arsintech.com/index.../تاریخچه-اسکلت-فلزی.html‎Cachedو انعطاف بیشتر، مقاومت بیشتر در مقابل زمین لرزه و مناسب بودن آن در سازه های ... یک سری زوال های پی در پی و بنیادی در سازه فولادی می گرددو معمولا توصیه میشود که ... دانلود تحقیق تاریخچه سازه های فولادی - فایل لیستینگ listingf.blogsky.com/1395/.../دانلود-تحقیق-تاریخچه-سازه-های-فولادی‎Cached14 مه 2016 ... دانلود تحقیق تاریخچه سازه های فولادی. استفاده از فلز به عنوان مصالح اصلی یک سازه در ابتدای امر کاربرد گسترده ای در پل سازی و کشتی سازی و ... همه چیز در مورد سازه های(ساختمان های) فولادی | عمران سرویس،سیویل ... www.civilservice.ir/همه-چیز-در-مورد-سازه-هایساختمان-های-فو/‎Cached Similar24 آگوست 2014 ... انواع نیمرخ های ساختمانی فصل ۲ : سازه های فولادی مفهوم سازه تاریخچه سازه های فولادی انواع سازه های فولادی سازه های قابی. سازه های پوسته ای