دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مفهوم طراحی

مفهوم طراحی

هنگامی که یک مهندس معمار ، به ساختن خانه ای ( می اندیشد) و قبل از طراحی ابعاد و موقعیت زمین ، وشرایط بومی و اقلیمی و امکانات فنی را بررسی می کند ؛ به نیازهای فردی و جمعی افراد خانواده توجه کرده ، شرایط آسایش روحی و جسمی ، فعالیت های فردی و نیازهای اجتماعی و فرهنگی آنها را در نظر می گیرد و برای ایجاد یک فضای زندگی مانوس ، زیبا ، کارآمد و ایمن ، راه حل و طرح مناسبی تصور ، ترسیم و عرضه می کند در واقع او نیز ( طراحی ) می کند .

آیامی شود بین طرح ریزی و طرراحی کردن که به معرفی محصول ساخته شده ای منجر می شود تمایز قائل شد ؟ و یا وجه اشتراک یا تفاوت های آنرا بررسی کرد ؟

انسان برای انجام پیش اندیشه کارها ، نیاز به ( تفکر ) ،( تصور ) و (طراحی کردن )است (طراحی)،‌وسیله ساختن آبادانی و تمدن است .

می توانیم از خود بپرسیم که یک طرح جدید چرا و چگونه پدید می آید و مفاهیمی مرتبط با مقوله طراحی و طراحی معماری کدامند ؟

ما می توانیم با استفاده از قدرت حافظه و تخیل آنچه را که قببلاً دیده ایم تجسم کنیم و می توان به کمک تفکر و تخیل و قدرت خلاقیت درباره آنچه که ممکن است باشد تعمق کنیم و تصویری از آنچه که می تواند باشد ، مجسم سازیم و آنرا ترسیم نموده ، با دیگران در میان بگذاریم .

طراحی ، تلاش اندیش مندانه ، خلاقانه است و از تفکر ، شروع و به ارائه محصولی زیبا ، کار آمد و اصیل ختم می شود .و طرح نهایی همیشه عمق اندیشه و بصیرت طراح را در خودئ باز می تواند و حکایت گر عمق احساس و سلیقه اوست .

برنامه فیزیکی پروژه

هر پروژه معماری ، برای تعمین اهداف مشخص با انجام فعالیت معینی طراحی می شود .

فضای مورد نیاز هر پروژه بر اساس نوع فعالیت ها و دسته بندی آنها مشخص می گردد. ابعاد و مشخصات فضاها با توجه به نوع و حجم فعالیت ها ، مبلمان و لوازم مورد استفاده و. استانداردهای موجود معین می شود . به فهرست فضاهای مورد نیاز هر پروژه که تعداد ، مساحت و ویژگی های اصلی آنرا در بر می گیرد ، اصطلاحاً ( برنامه فیزیکی پروژه ) می گویند .

تحلیل سایت و مکان یابی ساختمان

قبل از طراحی پروژه ، لازم است ، شرایط زمین طرح با دقت مورد بررسی قرار گیردتا حداکثر استفاده از امکانات موجود در زمین به عمل آید و راه حلهای مناسبی برای محدودیت ها پیشبینی شود . در تحلیل زمین پروژه عوامل مختلفی از قبیل اندازه و شکل زمین ، شیب ، عوارض موجود ،‌جنس خاک ، امکانات دست رسی و همسایه های مجاور ، مناظر منساب و دیدهای مزاحم و غیره مورد مطالعه واقع می شود تا تصمیمات لازم در مورد محل قرار گیری ساختمان راه های دسترسی ، جهت گیری بنا و نحوه توزیع فضاهای باز و بسته و ... در نظر گرفته شود.

بررس روابط فعالیت ها و فضاها

پس از مشخص شدن برنامه فیزیکی پروژه ، و شناخت کمی و کیفی اجزاء پروژه و آگاهی نسبت به تسهیلات مورد نیاز هر کدام از فضها ، باید به دقت رابطه متقابل فعالیتها و فضاها را بررسی کنیم و معین کنیم هرکدام از فضاها ، از نظر عملکردی ، خدماتی ،‌بصری و ... کدام رابطه های ضروری را با یکدیگر و فضای باز بیرون دارند .

نوع فایل: word

سایز:2.41 MB

تعداد صفحه:8



خرید فایل



لینک منبع :مفهوم طراحی

مفهوم طراحی و طرح ریزی - برای اطلاع به دنیا forworld.blogsky.com/1390/11/20/post-43/‎Cached Similarمفهوم طراحی:طراحی، تلاشی اندیشمندانه، خلاقانه است که از تفکر شروع و به ارایه ی ... خود بسندگی: به مفهوم استفاده از امکانات موجود و در دسترس و مصالح بوم آورد است. Images for مفهوم طراحی طراحی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/طراحی‎Cached Similarطراحی به دانش ایجاد یک طرح از تصویری ذهنی، خیالی و یا واقعی گفته می‌شود. طراحی در معنای تخصصی، مفاهیم و کاربردهای متنوعی را دربر می‌گیرد، از این رو مانند واژۀ هنر ... ‎۱ ابزارهای طراحی - ‎۲ طراحی خطی - ‎۳ طراحی نور و سایه - ‎۴ حرفه‌های طراحیمفهوم طراحی در هنر: : هنر : : نقاشی و گرافیک : : تاریخ نقاشی و مفاهیم www.tebyan-zn.ir/News-Article/Art/paint...history/.../90300.html‎Cached Similar5 ژانویه 2013 ... موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان TEBYAN CULTURAL AND INFORMATION CENTER هنر شکل متنوعی از خلاقیت همراه با شکل های بی شمار ... طراحی چیست؟ - آیدین . گرافیک . لذت aidingraf.parsiblog.com/Posts/16/طراحی+چیست؟/‎Cached Similar29 جولای 2013 ... طراحی باز آفریدن تصاویر عینی و نمایش تصاویر ذهنی برای تجسم بخشیدن ... طراحی در هر دوره مفهوم خاصی داشته و هر هنرمندی دید و شیوه شخصی خود را ... مفهوم طراحی وب سایت | سئو تک www.seotech.ir/web-design/‎Cached Similarطراحی وب ( Web Design ) در مفهوم کلی به معنای تمام عملیات مورد نیاز برای ایجاد یک صفحه ی وب است.اگر بخواهیم به طور ویژه تر به این موضوع بپردازیم ، طراحی وب ... در گرافیک | In Graphic | دیزاین و طراحی، دو مفهوم کاملا متفاوت www.ingraphic.ir/graphic_opinions/design_farshid_mesghali.php‎Cached Similar۱. کلمه دیزاین به زبان فارسی «طراحی» ترجمه شده و به کار می‌رود. در صورتی که دیزاین دارای مفهوم متفاوت و وسیع‌تری است. دیزاین به معنی ساختار دادن ویا سازمان دادن ... مفهوم طراحی لاترال‌ها - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/content/17009/مفهوم-طراحی-لاترال‌ها/ حال آنکه عملاً چنین چیزى امکان‌پذیر نمى‌باشد. لذا مفهوم طراحى لاترال بر اساس محدود بودن اختلاف فشار در طول لاترال یعنى تغییرات دبى آب‌پاش‌ها در یک محدوده مجاز است. مفهوم طراحی گرافیک - پیشرو گرافیک www.pishrographic.ir/9-sms/26-مفهوم-طراحی-گرافیک.html‎Cached Similarطراحی نشانه در اوراق اداری چهارچوب مشکل و بسیار ظریفی دارد و به ناچار طراح باید به هنگام طراحی، درک درست و کاملی از چگونگی مجموعه مورد نظر و ریزه کاری های اجرای ... مفهوم طراحی وب سایت چیست - آرمان وب www.armanweb.net/طراحی.../معنی-و-مفهوم-طراحی-وب-سایت-چیست‎Cached... وب سایت نقش دارند. مانند طراحی گرافیکی ظاهری وب سایت ، برنامه نویسی و یا غیره. ... تماس با ما · صفحه نخستمطالب خواندنیمعنی و مفهوم طراحی وب سایت چیست ...