دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

یک رگی کردن ساختمان

یک رگی کردن ساختمان

بعد از پی سازی و ایزولاسیون در ساختمانهای آجری معمولا روی پی را طبق نقشه یک رگ آجر نی چینند و باصطلاح ساختمان را یک رگی می نمایند. در موقع یک رگی کردن ساختمان باید دقت کافی بعمل آید که اندازه ها کاملاً مطابق نقشه باشد. بعد از یک رگی ن ساحتمان مجددا ابعاد اطاقها و راهروها و سرویسها را کنترل نموده و مخصوصاًاز گونیا بودن تمام قسمتها بوسیله چپ و راست گرفتن مطمئن می شویم. در این مرحله عرض ئیوارها باید مطابق نقشه باشد. سپس اقدام به دیوارچینی می نمایند.

لایه های مختلف دیوارچینی

1- آجرچینی به پهنای مختلف

2- ملات

دیوار

برای جداسازی قسمتهای مختلف ساختمان بکار می رود. به این نوع دیوارها پارتیشن یا جداکننده می گویند. تیغه دیواری است به پهنای 5 یا 10 یا 20 سانتیمتر. تیغه های بلند و طویل را نمی توان به پهنای 5 یا 10 سانتیمتر ساخت زیرا تیغه های 5 یا 10 سانتیمتری با ابعاد زیاد ایستا نخواهد بود. ملات تیغه های 5 سانتیمتری معمولا گچ و خاک است.

عرض دیوار

عرض دیوار معمولا بستگی به ارتفاع آن و باری که روی آن قرار می گیرددارد و معمولا دیوارهای ساختمانهای دو تا سه طبقه را 35 سانتی متری و و سه تا چهار طبقه را 45 سانتی متری می سازند و می توان در یک ساختمان چهار طبقه عرض دیوار را در طبقه اول 45 سانتی متر و در سه طبقه بعد 35 سانتی متر ساخت. برای ساختمانهای یک طبقه اگر از ملات ماسیه سیمان و یا سیمان آهک استفاده نمایند می توان دیوارهای حمال را 22 سانتیمتری هم بچینند.

ملات

ملات ماده چسبنده ای است که بین دو قشر از مصالح ساختمانی قرار گرفته و آن دو قشر را به خود می چسباند. ملات یکی از مهمترین مصال مصرفی در ساختمان است که در همه جای ساختمان به شکلهای مختلف مصرف می شود.

خواص ملات

1- ملات باید دارای قوت چسبندگی باشد.

2- از نظر تحمل بار قدرت باید حداقل مساوی مصالحی باشد که در بین آنها قرار می گیرد. زیرا در غیر این صورت ارزش مقاومت مصالح مصرفی را پایین می آورد.

3- ملات باید به صورت ارزان و فراوان در دترس باشد.

4- ملات باید خاصیت شکل پذیری داشته و بخوبی روی دیوار پهن شده و سطح صافی ایجاد نماید.

انواع ملات

ملاتهایی که بیشتر در ایران مصرف دارند عبارتند از:

الف – ملات گل آهک

ب- ملات ماسه آهک

ج – ملات ماسه سیمان

د – ملات ماسه سیمان – آهک

ه – ملات گچ

و – ملات گچ و خاک

نوع فایل: word

سایز:14.7 KB

تعداد صفحه:18



خرید فایل



لینک منبع :یک رگی کردن ساختمان

Images for یک رگی کردن ساختمان یک رگی کردن ساختمان - مهندسی عمران ایران civil20.blogsky.com/1394/03/23/post-49/یک-رگی-کردن-ساختمان‎Cached13 ژوئن 2015 ... در موقع یک رگی کردن ساختمان باید دقت کافی بعمل آید که اندازه ها کاملاً مطابق نقشه باشد. بعد از یک رگی ن ساحتمان مجددا ابعاد اطاقها و راهروها و ... یک رگی کردن ساختمان - فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/.../ی%25D9%2583+رگی+%25D9%2583ردن+ساختمان‎Cached14 سپتامبر 2016 ... میباشد که در اکثر ساختمان های امروزی استفاده می شود. .... یک رگی کردن : چیدن اولین رج دیوارها که این رج عامل تعیین کننده سایر رج های دیوار می باشد ... تحقیق یک رگی کردن ساختمان » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/26349-تحقیق-یک-رگی-کردن-ساختمان.html‎Cached5 ژانویه 2016 ... ... پی را طبق نقشه یک رگ آجر نی چینند و باصطلاح ساختمانرا یک رگی می نمایند. در موقع یک رگی کردن ساختمان باید دقت کافی بعمل آید کهاندازه ها کاملاً. ساختمان - میهن پروژه،فروش آنلاین مقالات، تحقیقات و پروژه های دانشجویی mihanproje.ir/post-133-دانلود+مقاله+یک+رگی+کردن+ساختمان.html‎Cachedیک رگی کردن ساختمان بعد از پی سازی و ایزولاسیون در ساختمانهای آجری معمولا روی پی را طبق نقشه یک رگ آجر نی چینند و باصطلاح ساختمان را یک رگی می نمایند. در موقع ... خرید فایل( تحقیق با موضوع یک رگی کردن ساختمان) – نیما مقاله nimarticled.ir/article3423.htm‎Cached28 نوامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق با موضوع یک رگی کردن ساختمان}}+آماده ارائه به ... تحقیق با موضوع یک رگی کردن ساختمان nikanlink.com/product/.../تحقیق-با-موضوع-یک-رگی-کردن-ساختمان‎Cachedبعد از پی سازی و ایزولاسیون در ساختمان های آجری، معمولاً روی پی را طبق نقشه یک رگ آجر نی چینند و به اصطلاح ساختمان را یک رگی می نمایند. در موقع یک رگی کردن ... یک رگی کردن ساختمان - دانلود مقاله و پروژه - رز بلاگ - متفاوت ترین ... maghalenab.rozblog.com/post/.../-یک-رگی-کردن-ساختمان-.html‎Cached15 نوامبر 2016 ... یک رگی کردن ساختمان دسته: معماری بازدید: 10 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 14 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 18 بعد از پی سازی و ایزولاسیون در ... یک رگی کردن ساختمان - دانلود پروژه و مقاله - رز بلاگ - متفاوت ترین ... maghalefile.rozblog.com/post/.../-یک-رگی-کردن-ساختمان-.html‎Cached13 نوامبر 2016 ... یک رگی کردن ساختمان دسته: معماری بازدید: 12 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 14 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 18 بعد از پی سازی و ایزولاسیون در ... یک رگی کردن ساختمان - همیارناظر | hamyarnazer hamyarnazer.ir/یک-رگی-کردن-ساختمان/‎Cached7 سپتامبر 2015 ... یک رگی کردن ساختمان - همیارناظر | hamyarnazer Slug preview: hamyarnazer.ir/ یک- رگی-کردن-ساختمان/ Meta description preview: یک رگی کردن ...