دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد

اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد

نوشته حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد و پس از ان سازمانهای تخصصی وابسته و در نتیجه بقیه سازمانهای بین المللی صدور نظریه مشورتی دیوان بین المللی دادگستری در سال 1949 در قضیه ورود خسارت به سازمان ملل متحد و کارمندان آن مربوط به کشته شدن (کنت برنا دت ) نماینده اعزامی سازمان ملل متحد به سرزمین اشغالی توسط نیروهای اسرائیل ، ضرورت داشته است یا خیر ، تهیه شده است.

ابتدا اهلیت را از نظر مفهوم لغوی آن مورد برسی قرار می دهیم تا قلمرو مورد نظر ما از مفهوم اهلیت حقوقی در این بحث روشن و مشخص شود :

اهلیت در فرهنگ معین به معنای شایستگی ، سزاواری ، لیاقت ، استیفاء ، تمتع و در ترمینولوژی حقوقی آقای لنگرودی به معنای اهلین ( مدنی )

الف – صفت کسی که دارای جنون ، سفه ، صغر ، ورشکستگی و سایر موانع محرومیت از حقوق ( کلا یا بعضا ) نباشد ( ماده 212 و 1207 قانون مدنی ) در مقابل حجریا یا عدم اهلیت به کار می رود .

ب- صلاحیت شخص برای دارا شدن حق و تحمل تکلیف و بکاربردن حقوقی که به موجب قانون دارا شده امده است .

با توجه به مفاهیم و معانی که برای کلمه اهلیت برشمرده شده در می یابیم که اهلیت حقوقی سازمان بین المللی یعنی که سازمان مورد نظر بتواند از حقوقی که مطابق قواعد و مقررات حقوقی بین الملل برای آن در نظر گرفته شده است و کشورها و اعضا’ موسس بر آن توافق کرده اند ، بهره مند گردند و نیز در مقابل اعمالی که در راستای رسیدن به اهداف خود انجام می دهند پاسخگو و مکلف باشند .

منشور ملل متحد به عنوان قانون مشترک ملتها و سند تاسیس سازمان ملل متحد در تاریخ 26 ژوئن 1945 در سانفرانسیسکو در پایان کنفرانس ملل متحد درباره تشکیل سازمان ملل متحد به امضاء رسید و در 24 اکتبر همان سال لازم الا جرا گردید !

با توجه به لازم الاجرا شدن منشور در سال 1345 که حکایت از قدرت عهد نامه ای آن دارد ، اختیارات و تعهدات و تکالیف و امتیازات حاصل از آن نیز اعتبار بین المللی قانونی را در نزد متعاهدین دارد و بالطبع با توجه به جهان شمولی آن امروز حال عرف مسلم را یافته و برای غیر متعاهدین نیز لازم الاتباع است . مفهوم اهلیت مصرحه درماده 104 منشور و نیز امتیازات و مصونیت های مورد اشاره در ماده 105 منشور این شایستگی رابه سازمان ملل اعطا ء کرده است تا بتواند در محدوده ای به قلمرو و شرح وظایف و اهداف و مقاصد مصوب برای آن آزادانه به فعالیت پرداخته و واجد صلاحیت کامل و اهلیت تمتع و استیفاء باشد . لاجرم در این صورت لازمه امر احتمال وقوع دعوا ، له یا علیه آن است و امکان خوانده یا خواهان واقع شدن بند یک و دو ماده 105 منشور به ترتیب برای خود سازمان ملل متحد و نمایندگان اعضاء ملل متحد و مامورین سازمان امتیازات و مصونیت های لازم را اعطا می کند تا بتوانند وظایفشان را که مربوط به سازمان است مستقلا انجام دهند . کلمه امتیاز و مصونیت ها در واقع همان اهلیت و شایستگی است که سازمان و مامورین آن بدست می اورند تا با تکیه بر آن و در نهایت قانونمندی بتواند در خاک اعضا ئ سازمان به فعالیت حقوقی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و غیره بپردازند و یکی از تبعات ملموس این فعالیتها نیز خوانده یا خواهان واقع شدن است .

نوع فایل: word

سایز:10.6 KB

تعداد صفحه:12



خرید فایل



لینک منبع :اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد

باشگاه اندیشه › منشاء اهلیت حقوقی سازمانهای بین المللی www.bashgah.net/fa/content/show/2081‎Cached Similarنوشته حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد و پس از ان سازمانهای تخصصی وابسته و در نتیجه بقیه سازمانهای بین ... اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد - مفیددانلود - فایل ناب mofiddownload.filenab.com/product-64637-takgikg.aspx‎Cachedنوشته حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد و پس از ان سازمانهای تخصصی وابسته و در نتیجه بقیه سازمانهای بین ... اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد shamppyeave.rozblog.com/.../-اثبات-اهلیت-حقوقی-سازمان-ملل-متحد.html‎Cached20 ساعت قبل ... اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد 1 . منشاء اهلیت حقوقی سازمانهای بین المللی - راسخون نوشته حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای ... منشاء اهلیت حقوقی سازمانهای بین المللی - راسخون www.rasekhoon.net/article/print-81221.aspx‎Cachedنوشته حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد و پس از ان سازمانهای تخصصی وابسته و در نتیجه بقیه سازمانهای بین ... منشاء اهلیت حقوقی سازمانهای بین المللی – پکیج صوتی و تصویری ... www.iranishop.com/1394/.../منشاء-اهلیت-حقوقی-سازمانهای-بین-الملل/‎Cached15 فوریه 2016 ... منشاء اهلیت حقوقی سازمانهای بین المللی. نوشتهحاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان مللمتحد و پس از ان ... اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد - فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/post/.../اثبات+اهلیت+حقوقی+سازمان+ملل+متحد‎Cached16 سپتامبر 2016 ... نوشته حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد و پس از ان سازمانهای تخصصی وابسته و در نتیجه ... شخصیت حقوقی سازمان های بین المللی - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/.../شخصیت-حقوقی-سازمان-های-بین-المللی‎Cachedهواداران این نظریه برای اثبات ادعای خود دلایلی ارایه می کنند که عمده ترین آنها عبارتند از: ... استد بر این باور است که سازمانهای بین المللی همانند دولتها دارای اهلیت حقوقی .... به عنوان مثال شخصیت حقوقی بین المللی سازمان ملل متحد و نهادهای تخصصی آن از ... مقالات سازمانهای بین الملل - بانک مقالات حقوقی , نشر عدالت nashreedalat.ir/maghalat-hoghoghe/sazmanhaye-binalmelal/‎Cachedچرا این مفاهیم جزمی مطابق با منشور ملل متحد پذیرفتنی و قابل دفاع نیست؟ .... حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد ... سازمانهای بین المللی و حقوق بشر - صفحه اصلی سامانه www.ihrn.ir/ORGHR/Y/1391/M/9‎Similar10 دسامبر 2012 ... نوشته حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد و پس از ان سازمانهای تخصصی وابسته و در نتیجه ... آذر ۱۳۸۹ - پایگاه تخصصی سیاست بین الملل ( INPO )‌ political.ir/8909.aspx‎Cachedمناسبات حقوقی دیوان بین المللی کیفری و سازمان ملل متحد .... نوشته حاضر با این انگیزه که روشن و مشخص نماییم ایا برای اثبات اهلیت حقوقی سازمان ملل متحد و پس از ...