دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پاورپوینت جوشکاری

پاورپوینت جوشکاری



تاریخچه جوشکاری:

آثار باقیمانده از گذشته های بسیار دور نشانگر این واقعیت است که انسان های اولیه با استفاده از اصول فیزیکـی که امـروزه اساس جوشکـاری مدرن را تشکیـل می دهد قطعـات فلزی را بـه یکدیگر متصل می کردند. تجزیه و تحلیل ابزارهای کشف شده از قرون اولیه نشان می دهد که برای اتصال دو قطعه فلزی به یکدیگر ، لبه های گداخته شده این قطعات را روی یکدیگر قرار داده و با ضربات چکش بهم متصل می کردند.
مهمترین اصول فیزیکی که سنگ زیربنای متدهای معمولی جوشکاری در قرن حاضر را تشکیل می دهد در اواخر قرن نوزدهم کشف و ابداع شده و به تدریج در صنعت مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1887 یکی از دانشمندان روسی بنام Bernadas اختراع متدی را به ثبت رساند که به وسیله آن قادر بود تا یک قطعه فلزی را با الکترود ذغالی به صورت موضعی با ایجاد قوس الکتریکی بین قطعه و الکترود ذوب نماید.

در ایـن زمان نامبــرده دو قطعه فلزی را در فاصله معینی از یکدیگر قرار داده و با استفاده از پدیده فـوق الذکر و حرکت الکترود ذغالی در طول شکاف بین دو قطعه و وارد نمودن همزمان میله ای فلزی از جنس قطعه در داخل قوس الکتریکی ، حمام مذابی به وجود آورد که بعد از منجمد شدن شکاف موجود را پر نموده و باعث به هم پیوستن این قطعات گردید.

چند سال بعد یعنی در سال 1891 دانشمند دیگر روسی بنام Slavjaniv روش الکترود ذوب شونده را اختراع نمود. در این روش به جای الکترود ذغالی از یک الکترود فلزی استفاده شده که همزمان وظیفه فلز پرکننده را نیز به عهده داشت.

در روش الکترود ذوب شونده ذوب حاصل از الکترود فلزی در فاصله بین نوک الکترود و شکاف دو قطعه در معرض هوا قرار می گرفت که این امر باعث اکسیده شدن مذاب و در نتیجه در جوش ایجاد اشکال می کرد. از طرف دیگر قوس الکتریکی نیز ناپایدار بود که خود به خود غیر یکنواختی جوش را به دنبال داشت.

برای برطرف نمودن این عیوب در سال 1905 یک صنعتگر سوئدی بنامOscar Kjellberg الکترود فلزی پوشش دار را اختراع نمود. پوشش این الکترود را مخلوطی از مواد معدنی مختلف تشکیل می داد که قادر بود با تولید گاز و ایجاد سرباره ، مذاب حاصل از ذوب الکترود را در مقابل آثار نامطلوب تماس با هوا محافظت نماید. علاوه بر این ، پوشش الکترود باعث پایداری قوس الکتریکی و یکنواخت شدن جوش می گردید...........

فهرست:

_تاریخچه جوشکاری

_جوشکاری قوس الکتریکی

_جوشکاری زیر آب

_جوشکاری زیر پوری

_جوشکاری مقاومتی

_انواع جوشکاری مقاومتی(نقطه ای. نواری.زائده ای.فرکانس بالا.جرقه ای.سر به سر.ضربتی. له کردنی.

نقطه ای – غلتکی. پل واره)

_جوشکاری حالت جامد

_انواع جوشکاری جامد(جوشکاری انفجاری .ضربان مغناطیسی.اصطکاکی.سرد.نفوذی.مافوق صوت)

جوشکاری با گاز

_جوشکاری با لیزر

_جوشکاری با اشعه الکترونی

_جوشکاری ترمیت

_جوشکاری پلاسما

_جوشکاری tig

_جوشکاری Mag

_جوشکاریmig

_جوش وانواع اتصلات و اصطلاحات جوش

_الکترود

_ابزار مورد نیاز کارگاه جوشکاری

_خطرات تهدید کننده سلامتی در جوشکاری و راههای پیشگیری

_اصطلاحات انگلیسی جوشکاری

_منابع




خرید فایل



لینک منبع :پاورپوینت جوشکاری

دانلود رایگان پروژه پاورپوینت جوشکاری rayafile.ir/product/.../دانلود-رایگان-پروژه-پاورپوینت-جوشکاری‎Cachedدر این پروژه به بررسی کامل یک فرآیند جوشکاری همراه با تاریخچه استفاده از آن، انواع جوشکاری، انواع اتصالات و اصطلاحات جوشکاری، انواع الکترود و غیره در قالب ارائه ... پاورپوینت “ جوشکاری ” : ppt – بانک پاورپوینت ایران www.pptfa.com/?p=1985‎Cached Similar8 آوریل 2012 ... پاورپوینت “ جوشکاری ” ... فایل پاورپوینت “ جوشکاری ” ... پاورپوینت “ سوراخ تزریق در سر سوزن های تزریقی زیر جلدی فلزی، در تولید چگونه ایجاد ... دانلود پاورپوینت جوشکاری فراصوتی - پروژه دات کام www.prozhe.com/دانلود-پاورپوینت-جوشکاری-فراصوتی‎Cached Similar26 ژوئن 2015 ... عنوان پاورپوینت : جوشکاری فراصوتی قالب بندی : پاورپوینت قیمت : رایگان شرح مختصر : موج التراسونیک بطور طبیعی بخشی از صدای خفاشها را ... دانلود پاورپوینت جوشکاری - عبدالله خورشیدیان www.ppt.ir/Download.../326f91eb-d576-4aec-9e8e-89c2e6f5d13a‎Cached Similarدانلود پاورپوینتelseدانلود جوشکاری ، برچسب ها : جوشکاری , welding ، پاورپوینت ، قالب پاورپوینت ، ppt. پروژه ی پاورپوینت جوشکاری | پروژه ها www.prozheha.ir/tag/پروژه-ی-پاورپوینت-جوشکاری‎Cachedدانلود رایگان پروژه ی پاورپوینت جوشکاری – مهندسی مکانیک و مواد ... اتصالات و اصطلاحات جوشکاری، انواع الکترود و غیره در قالب ارائه ی پاورپوینت پرداخته شده است. دسته‌بندی پاورپوینت - دنیای جوشکاری www.weldingworld.blogsky.com/category/پاورپوینت‎Cached11 ا کتبر 2015 ... دسته‌بندی پاورپوینت - دنیای جوشکاری - دنیایی از مطالب جوشکاری و بازرسی فنی. پاورپوینت جوشکاری - مهندس سلام! hieng.ir/دانلود/download/298.../3643-پاورپوینت-جوشکاری.html‎Cachedپاورپوینت جوشکاری داغ. دانلود. Information. ایجاد شده 772-09-06. تغییر یافته در 772-09-11. نسخه: اندازه 3.35 MB. Rating. (0 امتیازات). ایجاد شده توسط منوچهر. [PPT] پاورپوینت فصل 9 www.qom.ac.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=fdaadfa8-2e61...‎Cached Similarجوشکاری یکی از روش‌های تولید می‌باشد. هدف آن اتصال دائمی مواد مهندسی (فلز، سرامیک ، پلیمر، کامپوزیت) به‌یکدیگر است؛ به‌گونه‌ای که خواص اتصال برابر با خواص ماده ... دانلود پاورپوینت نکات مهم در جوشکاری - مهندسی عمران و معماری - سازه برتر saze20.ir/post/5192/دانلود-پاورپوینت-نکات-مهم-در-جوشکاری‎Cached Similar14 مارس 2015 ... جوشکاری , الکترود , نکات مهم در جوشکاری , دانلود پاورپوینت نکات مهم در جوشکاری , پاورپوینت نکات مهم در جوشکاری , فرآیند جوشکاری , دانلود ... پاورپوینت جوشکاری 8hfwvc.gooyadlc.ir/‎Cachedهموطنان گرامی سلام.وقت بخیر هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پاورپوینت جوشکاری_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از پاورپوینت جوشکاری ببرید ...