دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

جرم سرقت و مجازات اسلامی

جرم سرقت و مجازات اسلامی

تعریف سرقت از دیدگاه قانونی و حقوقی چیست؟

در ماده:197 از قانون مجازات اسلامی در تعریف سرقت آورده است سرقت عبارت است از ربودن مال غیر به طور پنهانی . مشاهیر فقهای اسلامی نیز سرقت را چنین تعریف کرده اند. سرقت یا دزدی آن است که شخص بالغ و عاقلی مال متعلق به دیگری را که در جایی محفوظ نگهداری می شود به طور مخفی و بدون اطلاع صاحبش ببرد .

مشخصات سرقت

از نظر نحوه ارتکاب جرم

از نظر موضوع جرم

از نظر تعلق مال به دیگری

از عنصر روانی سرقت

حیثیت جرم سرقت

باید اشاره کرد که پایه اصلی سرقت در عنصر خاص، ربودن مال دیگران بدون اجازه و رضایت صاحب اصلی آن می باشد از موضوع سرقت اساسا شامل مالی است که قابلیت تملک و ربودن را داشته باشد. بنابراین هر چیزی که قابل تغییر به پول باشد مال محسوب می شود.

دستورات قرآن کریم در خصوص سرقت و مجازات سارق چیست؟

در آیه شریفه 38 از سوره مائده مجازات سرقت را چنین آورده است: الساق و السارقه فاقطعوا ایدیهما جزا بما کسبو نکالا من ا... والله عزیز حکیم

دستهای مرد و زن دزد را قطع کنید که مجازات مذکور کیفر اعمال آنان است . مجازاتی که از جانب خداوند متعال تعیین شده و خداوند توانای بی همتا است و همه شئون را از حکمت انجام می دهد.

اقسام سرقت از نظر مجازات:

سرقت های موجب حد پیش بینی شده در قانون حدود سرقت های تعزیری ساده و مشدد پیش بینی شده در قانون تعزیرات .و قانون مجازات اسلامی و جرایم نیروی مسلح سرقت های تعزیری مشدد یش بینی شده در قوانین متفرقه جزایی مطابق مواد 198و 199 قانون حدود، ارتکاب سرقت در صورتی موجب مجازات حد خواهد شد .

از نظر شرع اسلام مجازات سارق چیست؟

مجازات سرقت موجب حد در بار اول قطع چهار انگشت دست راست خواهد بود. آیه 28 سوره مائده در مرتبه دوم پای چپ سارق قطع خواهد شد ( پایین بر آمدگی به نحوی که نصف قدم و مقداری از محل مسح باقی بماند).

نوع فایل: word

سایز:12.1 KB

تعداد صفحه:7



خرید فایل



لینک منبع :جرم سرقت و مجازات اسلامی

سفیر قانون - جرم سرقت و مجازات های آن 3 hooghooghi.mihanblog.com/post/79‎Cached Similarحسب ماده 655 قانون مجازات اسلامی شروع به جرم سرقت های مندرج در مواد 654-651 مجازات حبس و شلاق دارد . لذا صرف شروع به سرقت در غیر موارد مذکور در مواد مشارالیهم مجازات ... سفیر قانون - جرم سرقت و مجازات های آن 2 hooghooghi.mihanblog.com/post/78‎Cached Similarبنابراین درصورتی که سارق قبل از خارج کردن مال از محل خود دستگیر شود حسب ماده 41 قانون مجازات اسلامی عمل صورت گرفته ، شروع به سرقت است . لازم به ذکر است در ... سفیر قانون - جرم سرقت و مجازات های آن 1 hooghooghi.mihanblog.com/post/76‎Cached Similarجرم سرقت ، جرم مورد نکوهش همه قوانین و ادیان است که در اعصار گذشته تا به حال مجازات ... درقانون مجازات اسلامی آمده است [هرکس قصد ارتکاب جرمی کند و شروع به اجرای آن نماید ... جرم سرقت در قانون جدید چیست؟ - باشگاه خبرنگاران جوان www.yjc.ir/fa/news/4723088/جرم-سرقت-در-قانون-جدید-چیست‎Cached Similar27 ژانویه 2014 ... به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از مشکلات عمده و مهم قانون مجازات اسلامی سابق در مورد جرم سرقت، در قانون جدید مصوب سال 1392 حل شده ... جرم سرقت و مجازات اسلامی آن | مشاوره حقوقی رایگان |مشاوره حقوقی| حقوق ... lawgostar.com/جرم-سرقت-و-مجازات-اسلامی-آن/‎Cached Similar18 فوریه 2014 ... موضوع : جرم سرقت و مجازات آن. تایپ : احسان نصوحی. تذکر : استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع www.lawgostar.com مجاز است . تعریف سرقت از ... سرقت و قوانین مربوط به آن www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=206496‎Cached Similar22 آوریل 2012 ... و همین طور بعد از اسلام برای این که مردم اموال یکدیگر را غارت نکنند و به یغما نبرند مجازات شدیدتری را برای جرم سرقت شارع مقدس در نظر گرفت از ... انواع سرقت و جرایم آن - مجله اینترنتی قانون www.iranprisons.ir/anvae-serghat-va-jarayem-on/‎Cached Similar31 دسامبر 2013 ... در این جا انواع سرقت و نوع سارق را به شما معرفی می کنیم و حکم این سرقت ها ... سرقت از طریق کیف زنی یا جیب بری و امثال آن دارای مجازات حبس از یک تا ۵ سال و شلاق تا ۷۴ ضربه است. .... نمونه متن درخواست وام مسکن و تعمیرات - 7,751 views; جرم به چه معناست ؟ ... 2,629 views; در حکومت اسلامی قانون گذاری چگونه است ؟ بررسی جرم سرقت در قانون اسلام | موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل ... ahlolbait.com/article/3315/بررسی-جرم-سرقت-در-قانون-اسلام‎Cached Similarسرقت از معدود جرایمی است که خداوند مجازات آن را در قرآن به صراحت بیان نموده و از جمله مجازات های حدی به شمار می آید . مطالعه و بررسی جرم دزدی از دیدگاه از دیدگاه فقه، حقوق و قانون مجازات ... www.hawzah.net/.../مطالعه-و-بررسی-جرم-دزدی-از-دیدگاه-از-دیدگاه-فقه،-حقوق-و-قانون-مجازات-اسلامی‎Cached Similarنکته قابل توجه در قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، طرح عنوان ربودن مال غیردر کنار عنوان سرقت است. مطالعه و مقایسه مواد یاد شده در قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 که ... شریک و معاون جرم چگونه مجازات می‌شوند - وبلاگ حقوقی محمد حسنی mohassani.blogsky.com/1389/09/29/post-422/‎Cached Similarمثلاً اگر پدری با مشارکت برادر خود مبادرت به سرقت مخفیانه اموال فرزند خود کند، علیرغم اینکه پدر بر اساس قانون مجازات اسلامی مستوجب مجازات حد نیست، لیکن برادر ...