دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اتحادیه کارگری

اتحادیه کارگری

کمیته بین‌المللی مشاوره اتحادیه کارگری که به عنوان یک سازمان بین‌المللی واسطه میان سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی و اتحادیه‌های کارگری عمل می‌کند.

غیبت رهبران اتحادیه کارگری، رهبران حزب توده در تبریز مانند محمد بی‌ریا و علی‌زاده برای قبضه کردن اتحادیه به یکی از زشت‌ترین کارها دست زدند. محمد بی‌ریا که به عنوان صدر کانون ضد فاشیستی وابسته به حزب توده به شمار می‌رفت به همراه علی‌زاده و با کمک دهناد (رئیس کلانتری) و سرهنگ موثقی در پی تصرف غیرقانونی اتحادیه برآمد. در بیانیه‌ای که یوسف افتخاری در مورد تصرف غیرقانونی اتحادیه به وسیلة محمد بی‌ریا و با کمک نیروهای شهربانی صادر کرده، چنین آمده است:

ولی نمایندگان حزب توده وقعی برای کارگران ننهاده متوسل به شهربانی و پلیس گردیده به اتحادیه حمله می‌کنند. چون کارگران دستور مقاومت نداشتند متفرق می‌شدند، اتحادیه را با اثاثیه آن نمایندگان حزب توده تصرف می‌نمایند… ما از همکاری حزب توده با پلیس، در تبعید و چاپیدن و تصرف اتحادیه کارگران تعجب نمی‌کنیم، ولی شگفت آن جاست چگونه استاندار و شهربانی آذربایجان دهناد، رئیس کلانتری و سرهنگ موثقی را مأمور تصرف غیرقانونی اتحادیه می‌نمایند و آیا تصرف عدوانی برخلاف مقررات کشور نیست…

بدین ترتیب، حزب توده در تبریز به کمک نیروهای نظامی و شهربانی کارگران را اخراج و اتحادیه را تصرف می‌کنند و به محمد بی‌ریا تحویل می‌دهند و دوران قدرت‌نمایی بی‌ریا از این تاریخ آغاز می‌شود.

بی‌ریا ضمن تحریف این حادثه چنین می‌نویسد:

پس از اینکه خلیل انقلاب رئیس اتحادیه کارگری تبریز از سوی مأمورین دولتی تحت تعقیب قرار گرفت با مصلحت حزب توده ایران داخل تشکیل اتحادیه‌ کارگری شده و صدر اتحادیه کارگری تبریز گشتم…

بی‌ریا قبل از این، صدر کانون ضدفاشیستی وابسته به حزب توده بود و طبق نوشته هفته‌نامه غلبه که مدیریت آن به عهده خود بی‌ریا بود و تعدادی از شماره‌های آن در کتابخانه مرکزی تبریز موجود است، جمعیت ضدفاشیستی آذربایجان (= آذربایجان ضدفاشیست جمعیتی) در ? مرداد تشکیل و ?? نفر به عنوان اعضای شورای مرکزی بودند.

در اینجا بهتر است اندکی درنگ کنیم تا نخست به چگونگی جذب شدن محمد بی‌ریا به حزب توده و سپس ورودش به اتحادیه کارگری و همچنین چگونگی قرار گرفتنش در صدر اتحادیه کارگری تبریز که دوران اوج قدرت بی‌ریا بوده است مشخص شود:

بی‌ریا در سال ????ش به همراه میرزا علی شبستری، شمس و اعتماد توسط ژنرال سلیم آتاکیشی‌اف از تبریز به باکو برده می‌شود و در باکو به همراه صمد ورغون در محافل مختلف به شعرخوانی می‌پردازد. در همین زمان، بی‌ریا از طرف NKVD برای همکاری تحت فشار قرار می‌گیرد و با تهدید و به اجبار، التزامی از شاعر برای همکاری گرفته می‌شود، اما فردای همان روز بی‌ریا به کنسول ایران مراجعه می‌کند و با کمک او به ایران باز می‌گردد.

نوع فایل: word

سایز:8.12 KB

تعداد صفحه:6



خرید فایل



لینک منبع :اتحادیه کارگری

اتحادیه آزاد کارگران ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اتحادیه_آزاد_کارگران_ایران‎Cached Similarاتحادیه آزاد کارگران ایران یک سازمان کارگری ایرانی است که اعضای آن از کارگران قرارداد موقت و دائمی از تمامی بخش‌های تولیدی و خدماتی و صنعتی و کارگران اخراجی و ... سندیکا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سندیکا‎Cached Similarسندیکا یا اتحادیه صنفی (به فرانسوی: Syndicat professionnel ) به معنای سازمان صنفی کارگران و دیگر زحمت‌کشان است. سندیکاها در جریان مبارزهٔ کارگران برای دفاع ... تاریخ سندیکاهای ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تاریخ_سندیکاهای_ایران‎Cached Similarهم چنین حرکتهای انقلابی ۱۹۰۵ و ۱۹۰۷ تحولی ملموس در کارگران ایران به وجود اورند. در سال ۱۲۸۴ در چاپخانه‌ای کوچک در تهران نخستین اتحادیه کارگری تاسیس شد. اتحادیه آزاد کارگران ایران www.etehadeh.com/‎Cached Similarاتحادیه آزاد کارگران ایران: مبارزه گسترده و دامنه داری از بیش از یکسال گذشته در میان کارگران و پرسنل شرکت ملی نفت ایران در سراسر کشور برای ارتقا دریافت ... اتحادیه کارگری در فرانسه در جدول کلمات - جدول آنلاین jadvalonline.com/crosswords/clues/609‎Cachedاتحادیه کارگری در فرانسه. پاسخ: سندیکا. در حل جدول کلمات متقاطع، برای پرسش « اتحادیه کارگری در فرانسه» می توانید از پاسخ فوق استفاده نمایید. اهل جدول حل کردن ... تاریخچه جهانی تشکیلات کارگری - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/338777/تاریخچه-جهانی-تشکیلات-کارگری‎Cached Similarاتحادیه کارگران اولین تشکل های کارگری در انگلستان و در صنوف چاپ و امور ساختمانی و سپس پشم ریسان و خیاطان موجودیت یافت. در امریکا اولین اتحادیه های کارگری ... اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری epjk.blogfa.com/‎Cached Similar1 روز پیش ... اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری - بررسی اخبار و مسائل جامعه کارگری و بازنشستگان - اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری. اتحادیه کارگری – نقد اقتصاد سیاسی https://pecritique.com/tag/اتحادیه-کارگری/‎CachedPosts about اتحادیه کارگری written by نقد اقتصاد سیاسی. تاریخچه تشکل های کارگری و کارفرمایی | وزارت تعاون، کار و رفاه ... tashakolha.mcls.gov.ir/fa/moarafi/tarekh‎Cached Similarپس از انقلاب مشروطیت ، کارگران مبادرت به تشکیل اتحادیه‌هایی از جمله اتحادیه کارگران چاپخانه‌های تهران و چند اتحادیه دیگر نمودند که بنا به دلایلی از جمله نداشتن ... اتحادیه آزاد کارگران ایران | Facebook https://www.facebook.com/etehadye/‎Cachedاتحادیه آزاد کارگران ایران , Tehran, Iran. 4006 likes · 290 talking about this. - صفحه رسمی اتحادیه آزاد کارگران ایران در فیسبوک. اتحادیه هیچ صفحه و...