دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اصلاحیه های قانون شوراها

اصلاحیه های قانون شوراها

قانون تغییر عنوان اعضاء شوراهای اسلامی روستاهائی که به شهرتبدیل شده اند

ماده واحده – نام اعضاء شورای اسلامی روستاهائی که بعد از انتخابات به شهر مبدل شده اند و می شوند به اعضاء شورای اسلامی شهر مبدل و وظیفه شورای اسلامی شهر را دارا هستند .

تبصره – کلیه اعضاء شورای اسلامی شهرها و شهرک ها و روستاها که بخواهند در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند باید حداقل چهار ماه قبل از ثبت نام از عضویت در شورا استعفاء نمایند.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هفدهم مرداد ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20/5/1378 به تأیید شورای نگهبان رسیده است .

قانون اصلاح تبصره ( 3 ) ماده ( 71) قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران

ماده واحده – متن زیر به انتهای تبصره ( 3) ماده ( 71 ) قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی وانتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 اضافه می گردد :

شورای شهر براساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در آئین نامه مصوب این قانون ، شهردار مورد نظر خود را انتخاب می کند ، وزیر کشور و استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت ده روز صادر نمایند.

درصورتی که وزیر کشور یا استاندار ، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند ، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس می نماید، در صورت اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و عدم صدور حکم شهردار، موضوع توسط شورای شهر به هیأت حل اختلاف ذی ربط ارجاع خواهد شد.

هیأت مذکور ظرف پانزده روز مکلف به تصمیم گیری بوده و تصمیم آن هیأت برای طرفین ( وزارت .کشور و شورای اسلامی شهر ) لازم الاجرا می باشد ، چنانچه در مدت مقرر، هیأت حل اختلاف نظر خود را اعلام ننماید ، نظر شورای شهر متبع خواهد بود و شهردار می تواند اختیارات قانونی خود را اعمال و اجراء نماید.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحد در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ چهارم آبان ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 14/8/1382 به تأیید شورای نگهبان رسیده است .

قانون اصلاح قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375

ماده 1 – ماده زیر به عنوان ماده ( 1) مکرر به قانون الحاق می شود :

ماده 1 مکرر – در کلیه مواد و تبصره ها و بندهای قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 ، کلمه « شهرک » و موضوعات مربوط به آن حذف می گردد.

ماده 2 – ماده ( 3) قانون به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می شود :

ماده 3 – دوره فعالیت شوراهای روستا و شهر از تاریخ تشکیل چهار سال می باشد که از نهم اردیبهشت ماه ، سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی ( ره ) مبنی بر تشکیل شوراها شروع و در هشتم اردیبهشت ماه چهار سال بعد خاتمه می یابد.

تبصره – انتخاب شوراهای روستا و شهر باید به صورتی برگزرا شود که حداقل پانزده روز قبل از نهم اردیبهشت ماه اعضای شوراها مشخص شده باشند.

ماده 3 – ماده ( 8) قانون به شرح زیر اصلاح می شود :

ماده 8 – در صورت استعفا ، فوق یا سلب عضویت هر یک از اعضاء شورای روستا ، بخش و شهر ، عضو علی البدل به ترتیب آراء جایگزین می شود.

ماده 4 - ماده ( 9) قانون حذف و ماده و تبصره زیر جایگزین می شود:

ماده 9 – چنانچه یک یا چند روستا به شهر تبدیل شود ، شورای شهر از میان اعضای شوراهای آن روستاها به ترتیب آراء در انتخابات و به نسبت جمعیت روستاها تشکیل می شود.

تبصره - در شهرهای جدیدالتأسیس ( به تشخیص وزارت کشور ) انتخابات شورای شهر برای بقیه دوره چهار ساله برگزار می شود.

ماده 5 – ماده و تبصره های زیر به عنوان ماده ( 10) مکرر به قانون الحاق می شود

ماده 10 مکرر – شورای شهرستان از نمایندگان شوراهای شهرها و بخش های واقع در محدوده آن شهرستان که در مرحله اول با رأی اکثریت مطلق و در صورت عدم احراز در مرحله دوم با رأی اکثریت نسبی هر یک از شوراهای مزبور انتخاب و معرفی شده اند تشکیل می گردد.

تبصره 1 – در شورای شهرستان ، از شورای هر بخش یک نفر و از شورای هر یک از شهرهای تا پانصد هزار نفر جمعیت یک نفر وبیش از پانصد هزار نفر جمعیت دو نفر و شهر تهران سه نفر عضویت خواهند داشت.

تبصره 2- تعداد اعضای شورای شهرستان حداقل پنج نفر می باشد. چنانچه تعداد شهرها و بخش های یک شهرستان کمتر از پنج باشد ، کسری تعداد اعضای شورای شهرستان تا پنج نفر به نسبت جمعیت هر بخش یا شهر ، از شورای بخش یا شهر مربوط تأمین می شود در هر صورت هر بخش یا شهر نباید بیش از دو نفر نماینده در شورای شهرستان داشته باشد.

نوع فایل: word

سایز:20.2 KB

تعداد صفحه:21



خرید فایل



لینک منبع :اصلاحیه های قانون شوراها

اصلاحیه قانون شوراهای اسلامی ابلاغ شد www.entekhab.ir/fa/news/.../اصلاحیه-قانون-شوراهای-اسلامی-ابلاغ-شد‎Cachedقانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب ... ماده2ـ ماده (80) قانون به شرح زیر اصلاح و سه تبصره به عنوان تبصره‌های (4)، (5) و (6) .... شر از ایران و ایرانی های مجوس شروع شده و به اوج خود رسیده / غیر از ما هیچ کس ... اصلاحیه قانون شوراهای اسلامی ابلاغ شد www.fardanews.com/fa/.../اصلاحیه-قانون-شوراهای-اسلامی-ابلاغ-شد‎Cached8 ژوئن 2016 ... اصلاحیه قانون شوراهای اسلامی ابلاغ شد ... قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب .... تازه های سایت ... قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی ... chatredanesh.com/news/519/قانون-اصلاح-موادی-از-قانون-تشکیلات‎Cachedاخبار آزمون های حقوقی. اخبار آزمون وکالت · اخبار آزمون قضاوت · اخبار ... قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ... سایت اطلاع رسانی شورای نگهبان/قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات ... www.shora-gc.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?...‎Cached Similarماده 1 ( اصلاحی 5/5/1382 ) – برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ، اقتصادی ، عمرانی ، بهداشتی ، فرهنگی ، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به ... [سایت حقوق] اصلاحیه های قانون شوراها hoghoogh.online.fr/article.php3?id_article=273‎Cached Similar29 آوریل 2005 ... قانون تغییر عنوان اعضاء شوراهای اسلامی روستاهائی که به شهرتبدیل شده اند ماده واحده – نام اعضاء شورای اسلامی روستاهائی که بعد از انتخابات به شهر ... مرکز پژوهشها - قانون اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای ... rc.majlis.ir/fa/law/show/93969‎Cached Similar‌قانون اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و‌انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ... ‌ماده 2 - ماده ( 3) قانون به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می‌شود: ‌ماده 3 - دوره فعالیت ... اصلاحیه های قانون شوراها - فروشگاه فایل رایگان - فایل ناب tahghigh20.filenab.com/product-65101-takgikg.aspx‎Cachedاصلاحیه های قانون شوراها اصلاحیه قانون شوراها شوراها صلاحیت شهرداران هیأت حل اختلاف نمایندگان شوراها جمعیت بخش شهر تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق ... خبرگزاری خانه ملت :: موافقت مجلس با اصلاح قانون شوراها و انتخاب ... www.icana.ir/Fa/News/298619‎Cached9 مه 2016 ... موافقت مجلس با اصلاح قانون شوراها و انتخاب شهرداران/ تشکیل هیأت ... است اعتراض به مصوبات شوراهای اسلامی کشور مطابق این ماده و تبصره های آن مانع ... قانون اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ... www.dastour.ir/brows/?lid=%20%20%20%20246394‎Cachedماده 6 ماده (11) قانون حذف و ماده و تبصره های زیر جایگزین می شود: ماده 11ـ شورای استان از ... ماده11ـ ماده (15) قانون به شرح زیر اصلاح می شود: ماده 15ـ جلسات شوراها علنی و با ... بخش،شهر ،شهرستان - شورای عالی استانها www.shoraha.org.ir/HomePage.aspx?TabID=4666‎Cached Similar‌قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ... ماده۷ـ تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهر به شرح زیر است: (اصلاحیه مورخ ...... انتخابات توسط هیأت های مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ...