دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

آزادی عمل اتحادیه

آزادی عمل اتحادیه

عهدنامهٔ تدوین قانون اساسی اتحادیهٔ اروپا

صلاحیت

اتحادیه در ۶ حوزه صریحاً صلاحیت تصمیم‌گیری دارد. این ۶ حوزه سیاست‌هایی هستند که اعضای اتحادیه حق قانون‌گذاری دربارهٔ آنها را از مجالس ملی به اتحادیهٔ اروپا واگذار کرده‌اند. این فهرست از معاهده‌های قبلی تغییری نیافته است:

یکنواختی حقوق گمرکی

قوانین رقابتی که بازار داخلی را کنترل می‌کنند

سیاست‌های پولی اروپا

حفاظت از منابع زیستی دریایی (قوانین مشترک ماهیگیری)

قوانین مشترک بازرگانی

انجام برخی قوانین بین‌المللی محدود

۳ حوزهٔ جدیدی هم به موارد فوق، که از قبل وجود داشتند، اضافه شده که در ادامهٔ مقاله آمده است. حوزه‌هایی هم وجود دارد که در آنها اتحادیه تنها می‌تواند قدمهای حمایتی، هماهنگ‌سازی و تکمیلی بردارد. در این حوزه‌ها، کشورها هیچ‌گونه صلاحیت تصمیم‌گیری را به اتحادیه واگذار نمی‌کنند، اما اقدام اتحادیه برای کسب پشتیبانی بین‌المللی از کارشان را پذیرفته‌اند. سه مورد دیگر نیز در این حوزه‌ها در مقایسه با عهدنامه‌های موجود افزوده شده که آنها هم در ادامهٔ مقاله ذکر شده‌اند.

بند انعطاف‌پذیری

بند انعطاف‌پذیری TCE به اتحادیهٔ اروپا این امکان را می‌دهد که در حوزه‌هایی که صریحاً در قانون مشخص نشده نیز بتوانند عمل کنند، اما فقط در مواردی که:

تمام اعضا با آن موافق باشند؛

مورد توافق پارلمان اروپا باشد؛ و

وجود آن برای رسیدن به یکی از اهداف مورد توافق در TCE لازم باشد.

این بند از زمان معاهدهٔ رم، که در سال ۱۹۵۸ به تصویب رسیده بود، وجود داشت.

سیاست‌های خارجی و امنیتی مشترک

اتحادیه مسئول تعریف و پیاده‌سازی سیاست‌های مشترک خارجی و امنیتی در مواقع لزوم است. این بند نیز از معاهده‌های موجود اروپا اخذ شده است.

ماده‌های جدید

آزادی عمل اتحادیه

شخصیت حقوقی

این قانون اساسی برای اولین بار به اتحادیهٔ اروپا شخصیت حقوقی می‌بخشد. یعنی می‌تواند در حقوق بین‌الملل به عنوان شخص حقوقی شناخته شود و این اختیار را خواهد داشت که پیمان‌های بین‌المللی را به امضا رساند و امضای این نهاد به معنای موافقت همه اعضای آن خواهد بود.

روند رسیدگی به جرائم قضایی

اعضای اتحادیه با توجه به ۷ حوزهٔ همکاری افزوده شده در TCE به همکاری خود با اتحادیه در زمینه‌های رسیدگی به جرائم قضایی ادامه می‌دهند. این حوزه‌ها که هم‌اکنون نیز در بین اعضا پذیرفته شده هستند، عبارت‌اند از:

تروریسم

قاچاق انسان‌ها

خشونت علیه کودکان

قاچاق مواد مخدر

قاچاق اسلحه

رشوه‌خواری و فساد

کلاه‌برداری

نوع فایل: word

سایز:14.5 KB

تعداد صفحه:4



خرید فایل



لینک منبع :آزادی عمل اتحادیه

آزادی عمل اتحادیه - صفحه اصلی - فایل ناب fily.filenab.com/product-65127-آزادی-عمل-اتحادیه.aspx‎Cachedآزادی عمل اتحادیه. عهدنامهٔ تدوین قانون اساسی اتحادیهٔ اروپا. صلاحیت. اتحادیه در ۶ حوزه صریحاً صلاحیت تصمیم‌گیری دارد. این ۶ حوزه سیاست‌هایی هستند که اعضای اتحادیه ... عهدنامه تدوین قانون اساسی اتحادیه اروپا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/.../عهدنامه_تدوین_قانون_اساسی_اتحادیه_اروپا‎Cached Similarآزادی عمل اتحادیه[ویرایش] آزادی عمل اتحادیه( 4ص ).doc - HyperDoc hyperdoc.ir/?product=آزادی-عمل-اتحادیه-4ص-doc آزادی عمل اتحادیه( ۴ص ).doc. 2,000 تومان 1,500 تومان. تعداد صفحات: 4. خرید مستقیم. شناسه محصول: 2950. طراحی توسط تیم گراف. آزادی عمل اتحادیه | فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/tag/آزادی+عمل+اتحادیه‎Cached20 سپتامبر 2016 ... آزادی عمل اتحادیه. اتحادیه در ۶ حوزه صریحاً صلاحیت تصمیم‌گیری دارد این ۶ حوزه سیاست‌هایی هستند که اعضای اتحادیه حق قانون‌گذاری دربارهٔ آنها را از ... آزادی عمل اتحادیه - فروشگاه فایل hyd.forushgahfile.com/آزادی-عمل-اتحادیه_3275.html‎Cachedآزادی عمل اتحادیه. عهدنامهٔ تدوین قانون اساسی اتحادیهٔ اروپا. صلاحیت. اتحادیه در ۶ حوزه صریحاً صلاحیت تصمیم‌گیری دارد. این ۶ حوزه سیاست‌هایی هستند که اعضای اتحادیه ... harchi: آزادی عمل اتحادیه( 4ص ).doc faraztayari.blogspot.com/2016/10/4-doc_36.html‎Cached17 ا کتبر 2016 ... Labels: hyperdoc, آزادی عمل اتحادیه( 4ص ).doc, پایان نامه, پروژه, پروژه رایگان, پروژه ورد, تایپ, ترجمه, دانلود پروژه, دانلود ورد, فایل ورد, مقاله, ... بانک مقالات ایران - آزادی عمل اتحادیه www.dlproje.com/component/tortags/tag/آزادی_عمل_اتحادیه.html?...‎Cachedبانک مقالات ایران مرجع مقاله ، پایان نامه ، پروژه کارشناسی ،پروژه کارآموزی و ترجمه مقالات در تمامی رشته ها آزادی عمل اتحادیه. آزادی عمل اتحادیه - بانک مقالات ایران www.dlproje.com/component/tortags/tag/آزادی_عمل_اتحادیه.html‎Cachedبانک مقالات ایران مرجع مقاله ، پایان نامه ، پروژه کارشناسی ،پروژه کارآموزی و ترجمه مقالات در تمامی رشته ها آزادی عمل اتحادیه. یالثارات - وزارت علوم به دنبال آزادی عمل فتنه گران www.yalasarat.com/vdcgyu9q3ak9qn4.rpra.html‎Cached12 دسامبر 2015 ... دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه امروز عده‌ای می‌خواهند جنبش دانشجویی و دانشگاه را به حاشیه ببرند، گفت: جای سوال دارد که ... وزارت علوم به دنبال آزادی عمل فتنه گران / دبیر سیاسی اتحادیه جامعه ... wwwkhabar.ir/5121172‎Cachedدبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه امروز عده‌ای می‌خواهند ... مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری جهان نیوز: وزارت علوم به دنبال آزادی عمل فتنه گران.