دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اهمیت خانواده

اهمیت خانواده

در جهان بینی اسلامی برای تمامی نیازها و غرایز انسانی راهکاری در نظر گرفته شده است .در این باره می توان گفت مسأله ازدواج بهترین راهکار برای یکی از این غرایز انسانی است که از دیدگاه اسلامی اهمیت بسیاری دارد. بهترین زمان برای ازدواج از دیدگاه اسلام دوره جوانی است زیرا برای شروع به هر کاری دوره ای مناسب است و مناسب ترین دوره برای ازدواج دوره جوانی است .به همین دلیل است که سعدی می گوید: ای کاش در جوانی می دانستم و در پیری می توانستم.

روح لطیف انسان همانند جسم او دارای نیازهایی است که در صورت تأمین آن ها به تکامل واقعی خواهد رسید. به همین دلیل محبوب ترین چیز نزد خدای تعالی مسأله ازدواج است؛ تا آنجا که حضرت رسول می فرماید: "النکاح سنتی و مَن رَغَبَ عَن سُنَتی فَلَیس مِنی" و امام صادق نیز می فرماید: "مِن اخلاق الانبیاء حُب النساء." دوست داشتن زنان از اخلاق پیامبران است.

مسأله زوجیت در قرآن کریم ، حتی برای اشیا نیز مطرح شده است ، خداوند در این باره می فرمایند : "مِن کُل شیءٍ خلقنا زوجٍ." یعنی مسأله زوجیت فقط در مورد انسان ها و یا سایر موجودات نیست بلکه برای اشیا نیز این مسأله صدق می کند .

دلایل اهمیت خانواده در اسلام

1) مسأله تولید مثل: اصولاً راز بقای موجود ات و انسان ها در طبیعت ، تقویت غریزه جنسی است .

2) مسأله کسب استقلال: هنگامی که جوانی ازدواج می کند و جامعه کوچکی را به نام خانواده تشکیل می دهد ،در واقع احساس استقلال می کند و این احساس استقلال، موجب آرامش نفس می شود که در بالندگی و تکامل فرد و جامعه بسیار مؤثر است.

3) حفظ عفت و مصونیت از گناه: در حدیث آمده است نیمی از دین جوان با ازدواج حاصل می شود و نیم دیگر آن با تقوا، بنابراین ازدواج از دین انسان حفاظت می کند به همین دلیل باید به آن اهمیت داده شود. اکثر بزهکاران اجتماع، افراد مجرد هستند.معصوم (ع)در حدیث دیگری می فرماید: اکثر اهل جهنم از غیر متأهلین هستند؛ یعنی افراد متأهل کمتر به سراغ گناه و خلاف می روند.

نوع فایل: word

سایز:7.28 KB

تعداد صفحه:4



خرید فایل



لینک منبع :اهمیت خانواده

: اهمیت خانواده - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=اهمیت+خانواده‎Cachedنگاه اجمالی. خانواده به عنوان اولین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت شایان توجهی است. اولین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است و حتی ... : اهمیت خانواده از دیدگاه اسلام - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?...اهمیت+خانواده...‎Cachedمقدمه. خانواده با وجود اینکه در اکثر جوامع مورد توجه است در جهان بینی اسلامی اهمیت و ارزش شایان توجهی به آن داده می‌شود. در این جهان بینی خانواده گروهی متشکل از افراد است ... Images for اهمیت خانواده اهمیت خانواده از دیدگاه اسلام - آکا www.akairan.com/khanevadeh/ravanshenasi.../12473.html‎Cached Similar19 نوامبر 2016 ... خانواده با وجود اینکه در اکثر جوامع مورد توجه است در جهان بینی اسلامی اهمیت و ارزش شایان توجهی به آن داده می‌شود. در این جهان بینی خانواده گروهی متشکل ... اهمیت خانواده - آکا - آکاایران www.akairan.com/khanevadeh/ravanshenasi.../12836.html‎Cached Similarاهمیت خانواده در ازدواج,اهمیت خانواده,اهمیت خانواده در رفتار فرزندان,اهمیت خانواده از دیدگاه اسلام,اهمیت خانواده در جامعه,اهمیت خانواده از نظر اسلام,اهمیت خانواده,اهمیت خانواده در اسلام ... اهمیت خانواده در آینده فرزندان www.hawzah.net/fa/Magazine/View/.../اهمیت-خانواده-در-آینده-فرزندان‎Cached Similarمقدمه. خانواد ه به عنوان رکن اساسی تربیت، نقش بسیار مهمی د ر کمک به رشد و تربیت کود کان ایفا می کند، این امر به ویژه د ر نخستین سال های زند گی که تجربه های اولیه ... اهمیت خانواده در قرآن کریم - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/280903/اهمیت-خانواده-در-قرآن-کریم‎Cached Similarخانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی و زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ ها و تمدن ها در تاریخ بشر بوده است. پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و حمایت و هدایت آن به ... اهمیت خانواده از نظر اسلام - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/298055/اهمیت-خانواده-از-نظر-اسلام‎Cached Similarاهمیت خانواده از نظر اسلام خانواده با وجود اینکه در اکثر جوامع مورد توجه است در جهان بینی اسلامی اهمیت و ارزش شایان توجهی به آن داده می شود. در این جهان بینی خانواده گروهی ... نگاهى به جایگاه خانواده در اسلام - بشارت www.bsharat.com/id/1/6/1a.html‎Cached Similarدر این مقاله سعى شده است تا جایگاه خانواده در اسلام و یکسان بودن مبدأ زن و مرد در نظام ... در باره نظام خانواده و شکل گیرى و اهمیت آن رهنمودهاى فراوانى در متون دینى ما اعم از ... چرا خانواده مهم است؟ www.madaraneemrooz.com/InterestDetail.asp?Interest=235‎Cached Similar23 مه 2011 ... به راستی چرا خانواده این قدر اهمیت دارد ؟ اگر خانواده نباشد ، چه می شود ؟ رابطه ی خانواده با جامعه چیست ؟ آیا وجود خانواده در جامعه ضروری است ؟ و.