دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

استاندارد بلوک های سیمانی

استاندارد بلوک های سیمانی



پیشگفتار

استاندارد بلوک های سیمانی که بوسیله کمیسیون فنی استاندارد بلوک های سیمانی زیر نظر کمیته ملی ساختمان و تحت نظارت شورایعالی استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه و تدوین گردیده است باستاند ماده یک (قانون مواد الحاقی بقانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب 24 آذر 1349 ) بعنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می گردد.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفت های ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد.

بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده نمود.

در تهیه این استاندارد سعی برآن بوده است که با توجهبه نیازمندیهای خاص ایران حتی المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استاندارد و روشهای متداول در کشورهای دیگر هماهنگی و همگامی ایجاد شود.

بنابراین با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم استاندارد حاضر تعبیه گردید.

استاندارد بلوک های سیمانی

مقدمه

بلوک سیمانی یا بلوک بتنی توخالی نوعی مصالح ساختمانی است که مانند آجر در بنائی مصرف داشته و بتدریج میزان مصرف آن رو به ازدیاد است. بلوک های سیمانی یا بتنی را از آن جهت توخالی می سازند که :

الف – در مصرف مصالح صرفه جوئی شود.

ب – حمل و نصب آن ساختمان وسیله کارگر امکان پذیر باشد.

پ – بعلت مقاومت نسبتاً زیاد بتن و عدم احتیاج به تمام مقطع فضای خالی خللی به مقاومت ساختمان وارد نخواهد آورد.

ت – فضای خالی موجب می شود که بنا در مقابل حرارت و برودت کمتر حساس بوده و بعبارت بهتر از لحاظ حرارتی تا حدی عایق باشد.

ث- در نقاطی که تهیه آجر خوب به علت نامناسب بودن خاک میسر نیست و همچنین در نقاط نزدیک دریا که رطوبت زیاد است مصرف بلوکه های بتنی توخالی بر مصرف آجر که در مقابل رطوبت حساس است ترجیح داشته و نتایج بهتری بدست آمده است.

1- هدف

این استاندارد دربردارنده ویژگیها و روشهای آزمون بلوک سیمانی مورد استفاده در ساختمان می باشد.

2- ویژگیهای بلوک های ساختمانی



خرید فایل



لینک منبع :استاندارد بلوک های سیمانی

استاندارد ۷۷۸۲- بلوک های سیمانی سبک غیر بابر - پایا سازه robinblock.persianblog.ir/post/4/‎Cachedاستاندارد ۷۷۸۲- بلوک های سیمانی سبک غیر بابر نویسنده: سعید قاسمی - ۱۳٩٤/٢/٦. آشنایی با مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران. مؤسسه استاندارد و تحقیقات ... [DOC] پیشگفتار isiri.org/portal/files/std/7782.doc‎Cachedاستاندارد بلوکهای سیمانی سبک غیرباربر- ویژگی ها ،که پیش نویس آن توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در کمسیون های مربوط تهیه و تدوین شده و در نودونهمین جلسه ... بلوک سیمانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بلوک_سیمانی‎Cached Similarبلوک‌های سیمانی در اندازه‌ها و ابعاد و با مصالح متفاوتی بسته به نیاز ساخته می‌شوند البته در سال‌های اخیر آنها را در اندازه‌های استاندارد با ذخامت‌های استاندارد می‌سازند. Images for استاندارد بلوک های سیمانی standard&boushehr&civil - استاندارد ملی ایران 1-70 بلوک سیمانی ... safdaran.blogfa.com/post-122.aspx‎Cached Similarاستاندارد " بلوک سیمانی توخالی – ویژگی ها " که پیش نویس آن توسط کمیسیون های مربوط تهیه و تدوین شده و در یکصد و نوزدهمین جلسه کمیته ملی استاندارد ساختمان و ... مشخصات بلوک سیمانی | قیمت فروش دستگاه بلوک زنی اتوماتیک www.block-device.com/مشخصات-بلوک-سیمانی.html‎Cached Similar10 دسامبر 2014 ... با توجه به استاندارد شماره 1-70 که مربوط به بلوکهای سیمانی توخالی می باشد باید از سیمان، سنگدانه های معدنی و صنعتی ، آب و افزودنی های مجاز به ... ابعاد بلوک سیمانی دیواری | قیمت فروش دستگاه بلوک زنی اتوماتیک www.block-device.com/ابعاد-بلوک-سیمانی-دیواری.html‎Cached Similar15 دسامبر 2014 ... خصوصیات و حدود قابل قبول بلوکهای سیمانی دیواری دستگاه بلوک زن ... استاندارد شماره 70 ایران ، بلوکهای توخالی دیواری را به انواع 40×30×20 ... [DOC] بلوک های سیمانی projesaara.ir/wp-content/uploads/2015/10/blokhaye-simani.doc‎Cachedبلوکهای سیمانی به اشکال توخالی و توپر ساخته شده و در دیوارهای خارجی و داخلی به ... هر استاندارد ایرانی دیگری که تا زمان انعقاد پیمان در باره انواع بلوکهای سیمانی ... [PDF] استاندارد ملی ایران شماره 7782 ، مصالح ساختمانی -بلوک های سیمانی ... sjbp.ir/2016.../استانداردها?...استاندارد...بلوک-های-سیمانی...‎Cached8877. سازمان ملی. استاندارد ایران. 7782. تجدید نظر. اول. Iranian National Standardization Organization. 1st. Edition. 1297. مصالح ساختمانی. –. بلوک. های سیمانی. س. [PDF] بلوک های سقفی مورد مصرف در سقف های تیرچه بلوک www.novinsazansanat.com/.../بلوک%20های%20سقفی%20مورد%20مصرف%20در%20سقف%20های...‎Cached Similarﻫـﺪف از ﺗﺪوﯾـﻦ اﯾـﻦ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﺗﻌﯿﯿﻦ وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎ و روش ﻫﺎی آزﻣﻮن ﺑﻠﻮک ﻫﺎی ﺳﻘﻔﯽ. ﻣﻮرد ﻣﺼﺮف در ... 4-2. ﺑﻠﻮک ﻫﺎی ﺑﺘﻨﯽ. (. ﺳﯿﻤﺎﻧﯽ. ) اﻳﻦ ﻧﻮع بﻠﻮک هﺎ بﻪ ﺷﮑﻞ هﺎى تﻮﺧﺎﻟﻰ در اﻧﺪازه هﺎى مﺨﺘﻠﻒ ﺳﺎﺧﺘﻪ مﻰ ﺷﻮﻧﺪ.