دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

خلاصه کتاب «شنود اشباح»

خلاصه کتاب «شنود اشباح»

در بهمن ماه ۱۳۸۱، کتابی جنجالی با نام «شنود اشباح» منتشر شد. این کتاب که به بررسی نقش اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در دهه ۵۰ و ۶۰ می پرداخت، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. یکی از این واکنش‌ها، نقد «دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران» بود بر این کتاب.

در زیر، گزیده‌ای از کتاب «شنود اشباح؛ مروری بر کارنامه‌ی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، رضا گلپور چمرکوهی، تهران: نشر کلیدر، چاپ اول، پائیز 1381، 994ص.» ارائه می‌گردد، و در انتها، نقد «دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر» بر این کتاب را می‌خوانید:

فصل نخست: هاشمی هشتم

از کتاب «کا.گ.ب در ایران» - نوشته «ولادیمیر کوزیچکین»:.. در آن موقع، درباره عاملمان که با نام رمزی «مَرد» نامیده می‌شد، چیزی نمی‌دانستم... اخذ تماس با «مرد»، به وسیله یک سیستم خط اطلاع از نزدیک، برقرار بود که هم برای دریافت اطلاعات و هم برای مخابره اخطار مورد استفاده بود... «مرد» یکی از امرای ارتش ایران به نام سرلشکر «مقربی» بود. سی سال عامل «کا.گ.ب» بود. از زمانی که افسری جوان بود، در سال 1945 به خدمت این سازمان درآمد. او بهترین عامل رزیدنسی [ایستگاه جاسوسی کا.گ.ب در سفارت شوروی] به حساب می‌آمد و اطلاعات محرمانه‌ای را که واقعاً برای اتحاد شوروی، حائز اهمیت بود، در اختیار ما می‌گذاشت. (ص11)

از کتاب «شاهد» - خاطرات «منصور رفیع‌زاده»:... تا آنجا که من می‌دانم، روسها حتی تا امروز هم نفهمیده‌اند که چه چیزی باعث شد تا سیستم جاسوسی آنها برملا شود. به دلایل امنیتی، تمامی داستان، حتی در این کتاب نیز قابل ذکر نمی‌باشد. در سال 1975 تیمسار «اویسی» به من اظهار کرد که به یک افسر سطح بالای ارتش، به دلیل جاسوسی برای شوروی، مشکوک است... «اویسی» ... جدی جواب داد: «نه. «منصور»، گوش کن. وقتی که ما، درگیر یک جنگ مرزی با عراق بودیم، هر وقت تصمیم‌ به حمله در مرز می‌گرفتیم؛ عراق در آنجا منتظر ما بود. یک نفر به طور قطع، اطلاعات قسمت مرا به روسها خبر می‌داد و آنها نیز اطلاعات را در اختیار عراقیها قرار می‌دادند. هیچ شکی در این مورد ندارم... (ص12)

وقتی که کارکنان ساواک، بعد از رفتن «شاه» از ایران به محاکمه کشیده شده بودند، گاردهای انقلابی که آمیزه‌ای از کمونیستها و مردم مذهبی بودند، مرتباً از آنها می‌پرسیدند که پرونده تیمسار «مقربی» کجاست؟ چنان پرونده‌ای در ساواک پیدا نشد. (روسها هنوز می‌خواستند بدانند که چرا جاسوس آنها گرفتار شد ؟!)... (ص17)

از کتاب «ساواک»- نوشته «کریستین دلانوا»:... منابع آمریکایی، به ویژه «سولیوان» سفیر آن کشور در تهران، معتقدند که نقش ساواک در این ماجرا، چندان غرور‌آمیز نبود. زیرا اگر ساواک توانست هویت سرلشگر «احمد مقربی» را به عنوان جاسوس اتحاد جماهیر شوروی شناسایی کند، برای آن بود که سیا قبلاً حضور یک جاسوس شوروی را در ایران، با ضبط پیامهای رادیویی میان تهران و شوروی به ساواک اطلاع داده بود. کاری که برای ساواک مانده بود، یافتن جاسوس بود... (ص18)



خرید فایل



لینک منبع :خلاصه کتاب «شنود اشباح»

خلاصه کتاب شنود اشباح و نقد آن توسط دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ... shonood.persianblog.ir/post/6/‎Cached Similar20 آوریل 2008 ... یکی از این واکنش‌ها، نقد «دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران» بود بر این کتاب. در زیر، گزیده‌ای از کتاب «شنود اشباح؛ مروری بر کارنامه‌ی سازمان ... دانلود مقاله خلاصه کتاب شنود اشباح mag-iran.com/دانلود-مقاله-خلاصه-کتاب-شنود-اشباح.htm‎Cached Similarخلاصه کتاب شنود اشباح. در بهمن ماه ۱۳۸۱، کتابی جنجالی با نام «شنود اشباح» منتشر شد. این کتاب که به بررسی نقش اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در دهه ۵۰ و ۶۰ می ... دانلود خلاصه کتاب شنود اشباح - شهر دانش کویر kavirpedia.ir/.../دانلود.../384-دانلود-خلاصه-کتاب-شنود-اشباح.html‎Cached Similar5 ژانویه 2015 ... دانلود خلاصه کتاب شنود اشباح لینک دانلود خلاصه کتاب شنود اشباح. خلاصه کتاب شنود اشباح – یاهو فایل yahoo-file.ir/2016/12/09/خلاصه-کتاب-شنود-اشباح/‎Cached2 ساعت قبل ... لینک دانلود و پرداخت پایین مطلب فرمت فایل:word(قابل ویرایش) تعداد صفحات: 9صفحه خلاصه کتاب «شنود اشباح» در بهمن ماه ۱۳۸۱، کتابی جنجالی ... دانلود خلاصه کتاب شنود اشباح - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/06/16/post-48901/ 6 سپتامبر 2016 ... فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه :10 خلاصه کتاب «شنود اشباح » در بهمن ماه ۱۳۸۱، کتابی جنجالی با نام «شنود اشباح» منتشر شد ... دانلود خلاصه کتاب شنود اشباح | فروشگاه فروش فایل faridfile.ir/?p=289606‎Cached31 ا کتبر 2016 ... دانلود خلاصه کتاب شنود اشباح ... دانلود کتاب آموزش نرم افزار پروتئوس در 88 صفحه · مقاله در مورد قرآن و علم · کتاب ارزشمند کسب درامد با تعمیر لامپ ... قسمت اول خلاصه کتاب «شنود اشباح» و نقد «دفتر مطالعات و تدوین تار ... cfcc.parsiblog.com/.../قسمت+اول+خلاصه+کتاب+«شنود+اشباح»+و+نقد+«دفتر+مطالعات+و+تدوین+تار/‎Cachedخلاصه کتاب «شنود اشباح» و نقد «دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران». در بهمن ماه ?? ??، کتابی جنجالی با نام «شنود اشباح» منتشر شد. این کتاب که به بررسی نقش ... فروشگاه فایل های دانشجویی خلاصه کتاب شنود اشباح - خانه (current) shopfile2.sellfile.ir/prod-704429-خلاصه+کتاب+شنود+اشباح.html‎Cachedخلاصه کتاب «شنود اشباح». در بهمن ماه ۱۳۸۱، کتابی جنجالی با نام «شنود اشباح» منتشر شد. این کتاب که به بررسی نقش اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در دهه ۵۰ و ۶۰ می ... خلاصه کتاب شنود اشباح – گوگل فایل google-file.ir/خلاصه-کتاب-شنود-اشباح/‎Cached5 ساعت قبل ... لینک دانلود و پرداخت پایین مطلب فرمت فایل:word(قابل ویرایش) تعداد صفحات: ۹صفحه خلاصه کتاب «شنود اشباح» در بهمن ماه ۱۳۸۱، کتابی جنجالی ... دانلودمقاله خلاصه کتاب شنود اشباح – Stu.0f0.in https://stu.0f0.in/دانلودمقاله-خلاصه-کتاب-شنود-اشباح/‎Cached20 ا کتبر 2016 ... در بهمن ماه ۱۳۸۱، کتابی جنجالی با نام «شنود اشباح» منتشر شد. این کتاب که به بررسی نقش اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در دهه ۵۰ و ۶۰ می پرداخت، ...