دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تشریفاتی بودن قرارداد

تشریفاتی بودن قرارداد

مبحث 1- تشریفاتی بودن قوانین ابتدایی

12. تشریفاتی بودن کنونی با تشریفاتی بودن قوانین ابتدایی خلط نمی‌شود. به عنوان مثال، در حقوق رم، اعمال تا مدت‌های طولانی، در معنای سختگیرانه‌تر کلمه، تشریفات‌گرا بودند. اراده برای به وجود آوردن عملی حقوقی کافی نبود؛ بدین معنا که شکل ضروری بود، و اعتبار اعمال حقوقی به رعایت آنها بستگی داشت. از اعمال انتزاعی سخن گفته می‌شد. رابطه تعهدی از تحقق تشریفات عبادی یا مقدس، فارغ از هر دلیل دیگر، به وجود می‌آمد. برای تحقق این تشریفات، به صورت متداول به شهود متوسل می‌شدند و در حضور عموم انجام می‌دادند، به نحوی که انتشار و اثبات این اعمال تضمین شود.

مسلما، این تشریفاتی بودن با ضروریات سادگی و سرعت تجارت بین‌الملل منطبق نبود. همچنین، در کنار عقود تشریفاتی بسیار، عقود رضایی واقعی پدیدار شدند. از سوی دیگر، مناسک مذهبی قراردادهای تشریفاتی نرم شدند. تحت تأثیر حسن‌نیت، ارزش برخی از "قراردادهای صلح" پذیرفته شد. این "قراردادهای صلح"، موسوم به contracta، به صرف توافق اراده تشکیل می‌شوند. در یک زمان اولیه، این قراردادها هیچ دعوایی را به وجود نمی‌آورند، بلکه ایرادی به دست می‌دادند. پس از آن، مشاوران قضایی رم، مشاهده کردند که اراده نیز در عقود تشریفاتی حضور دارد. در این حال توافق اراده متمایل به تعمیم یافتن شد. با این وجود، تهاجمات ژرمن‌ها این تحول را متوقف کرد.

مبحث 2- تشریفاتی بودن قرون وسطی

13. عرف‌های ژرمنی بازگشت تشریفاتی بودن سختی را نشان می‌دهند که عاری از هر علتی است. با این وجود، تحت تأثیر مسیحیت مفهوم حسن‌نیت پدیدار شد و بار دیگر اولویت را به اراده دادند. وانگهی، این تحول توسط توسعه مبادلات اقتصادی تشویق شد. مسلما تأثیر حقوق کانونیک (مذهبی)، علی‌الاصول در جنوب فرانسه، توسط تجدیدحیات حقوق رم مورد مقابله قرار گرفته است.

در حقیقت، حقوق‌دانان اظهار می‌دارند که برای آنکه توافق اراده‌ها بتواند یک دعوی را به وجود آورد، وجود فرم و شکل ضروری است. بر این اساس، نظریه "لباس‌ها" ارائه می‌شود. بر طبق این نظریه، قرارداد صلح برهنه یک دعوی را به وجود نمی‌آورد، بلکه یک ایراد و تعهد طبیعی را ایجاد می‌کند. ولی به یک طریق مبنایی، به ویژه تحت تأثیر دکترین‌های فلسفی و مشاوران قضایی، رضایی بودن در نهایت بر آن فائق می‌آید. دومولین تصریح می‌کند که «از قرارداد صلح برهنه، دعوی به وجود می‌آید» و اینکه برخورد رضاها برای به وجود آوردن یک قرارداد کافی است.

تشریفاتی بودن اولیه خود را کنار می‌کشد. با این وجود آن جای خود را به گونه دیگری از تشریفات می‌دهد که از اعتبار بیرونی کردن رضا مجزا می‌باشد. تشریفاتی که پدیدار می‌شود، تشریفات مربوط به انتشار است که با فرمان ویلیر کوترت (1539) شکل گرفته و ثبت هبه‌ها را در دفتر ثبت لازم می‌دانست. همچنین با فرمان مولین (1566) جنبه اثباتی دارد، زیرا این فرمان برای کلیه قراردادهایی که ارزش آنها از یک‌صد لیره بالاتر است، اثبات کتبی را لازم می‌داند. از زمانی که صرف رضا لازم دانسته می‌شود، دکترین استقلال اراده تحت تأثیر گروتیوس، دکارت، پوفندورف و سپس دوما تدارک دیده می‌شود. این دکترین به رضایی بودن مشغول می‌شود، که تنها نتیجه‌ای از استقلال اراده در چارچوب شکل آن است.

مبحث 3- قانون مدنی، B.G.B. و اصول کامن‌لو

14. از 1789، هر اندیشه تحمیل قانون مدنی تشریفات‌گرا، حداقل در سطح تشکیل قراردادها، کنار گذاشته می‌شود. اصل رضایی بودن بی‌درنگ به عنوان تکمیل ضروری اصل استقلال اراده پدیدار می‌شود.

به طور تناقض‌آمیز، اصل رضایی بودن صراحتا در شرایط اعتبار قراردادها در ماده 1108 قانون مدنی و نه در وصف رضای لازم در تشکیل آنها کافی نیست. از سوی دیگر، به نظر نمی‌رسد نویسندگان قانون مدنی نسبت به وجود برخی مقررات تشریفاتی که در قانون مدنی درج شده است و ناقض اصل رضایی بودن است، نگرانی داشته باشند. بدین‌ترتیب، بار دیگر مقررات خاصی راجع به شکل برخی قراردادها وجود دارد که «عقود تشریفاتی» نام‌گذاری شده است. درمورد سند رسمی، که در مواد 1317 به بعد مطرح شده است، ملاحظه می‌شود که نویسندگان قانون مدنی تنها به کارکرد اثباتی آن نگاه انداخته‌اند، زیرا مواد 1317 به بعد در زیر مبحث 1 (در اثبات نوشته) از فصل ششم (در اثبات تعهدات و پرداخت) قانون ناپلئونی قرار دارند.

نوع فایل: word

سایز:13.8 KB

تعداد صفحه:11



خرید فایل



لینک منبع :تشریفاتی بودن قرارداد

تشریفاتی بودن قرارداد - فایل ناب archive.filenab.com/product-65423-takgikg.aspx‎Cachedتشریفاتی بودن کنونی با تشریفاتی بودن قوانین ابتدایی خلط نمی‌شود به عنوان مثال، در حقوق رم، اعمال تا ... از سوی دیگر، مناسک مذهبی قراردادهای تشریفاتی نرم شدند. تشریفاتی یا رضایی بودن قرارداد پیش فروش آپارتمان (2-1) - کلید ... goldkei.persianblog.ir/post/147/‎Cached Similar15 دسامبر 2009 ... تشریفاتی یا رضایی بودن قرارداد پیش فروش آپارتمان (2-1) ... این گروه بزرگ از عقود را، به اعتبار کافی بودن رضای دو طرف در وقوع آن ها « عقود ... [PDF] مطالعۀ تطبیقی قرارداد داوری؛ رضایی یا تشریفاتی https://jcl.ut.ac.ir/article_35232_649fc261b87a66dde57e79d435beed69.pdf‎Cachedتشریفاتی بودن آن )گفتار دوم( پرداخته می شود. گفتار اول: قرارداد داوری. داوری آیینی اس ت مبتنی ب ر تراضی طرفین اختالف که این رضای ت در قرارداد داوری. اصل رضایی بودن قرارداد ها | سایت پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم pajoohe.ir/اصل-رضایی-بودن-قرارداد-ها__a-38619.aspx‎Cached Similar15 نوامبر 2014 ... کلمات کلیدی : اصل رضایی بودن عقود، عقود رضایی، عقود تشریفاتی، عقود عینی، ثبت نویسنده : محمد حسین رامین همه‌ی قرارداد‌هایی که بر طبق. SID.ir | مطالعه تطبیقی قرارداد داوری: رضایی یا تشریفاتی fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=217971‎Cachedدر مقابل قانون داوری تجاری بین المللی به لزوم کتبی بودن قرارداد داوری اشاره دارد. بر اساس قانون داوری تجاری بین المللی، قراردادهای داوری که تحت حکومت این قانون قرار ... حقوق ایران و فرانسه - ترجمه مقاله "تشریفاتی بودن در عقود و قراردادها ... rasulrezaie.blogfa.com/post-535.aspx‎Cached Similar30 نوامبر 2008 ... دومولین تصریح می‌کند که «از قرارداد صلح برهنه، دعوی به وجود می‌آید» و اینکه برخورد رضاها برای به وجود آوردن یک قرارداد کافی است. تشریفاتی بودن ... ترجمه کامل مقاله تشریفاتی بودن در عقود و قراردادها - حقوق ایران و فرانسه rasulrezaie.blogfa.com/post-532.aspx‎Cached Similar18 نوامبر 2008 ... حقوق ایران و فرانسه - ترجمه کامل مقاله تشریفاتی بودن در عقود و قراردادها- ... بدون این اصل، انعقاد قرارداد در میان اشخاص غایب امکان‌پذیر نخواهد بود و هر ... تشریفاتی بودن قرارداد shir-ghahve2.rozblog.com/post/1492/stats.html‎Cached22 سپتامبر 2016 ... تشریفاتی بودن قرارداد 1 . اصل رضایی بودن قرارداد ها - pajoohe.comعنوان : اصل رضایی بودن قرارداد…,تشریفاتی بودن قرارداد,شیر قهوه. [DOC] تشریفات در قراردادها و بی‌نظمی در نظم حقوقی www.hooghoogh.com/.../7f16c0b328374f3da5cc03972e7effae.DOC‎Cached Similarاین اصل مقرر می دارد که هر جا در رضایی یا تشریفاتی بودن عقد شک و تردیدی حاصل شود با احترام بر حاکمیت اراده و بنابر اصل آزادی قراردادی، عقد، رضایی تلقی خواهد شد، ... وضعیت حقوقی حاکم بر قراردادهای پیمانکاری - ثبت فردا - ثبت شرکت https://sabtefarda.com/...قراردادها/...قرارداد.../وضعیت-حقوقی-حاکم-بر-قراردادهای-پیمانک.html‎Cachedعقد یا قرارداد:اعمال حقوقی ، وقایعی است که به اراده اشخاص به وجود میآید و آثار حقوقی آن نیز تابع .... درخصوص ساده یا تشریفاتی بودن قرارداد پیمانکاری باید گفت‌‌:.